Nainen , mikä asia on miehessä tärkein kun etsit kestävää parisuhdetta?
Kommentit (100)
En oikein usko enää parisuhteisiin omalla kohdallani, mutta kyllä se taitaa olla samankaltainen seksuaalisuus ja keskustelutaito. Huumori, arvot ja liikunnallisuus jossain määrin. Intohimo johonkin asiaan, mutta mielellään muuhunkin kuin työhönsä. Ulkonäöstään ja puhtaudesta huolehtiva.
Eli en tuu löytämään:D
Miehet, koittakaapa nyt edes vähän haastaa näitä meidän listoja.
Se, että mies on kumppani.
Eli on ns puolellani, olemme tiimi, arvostamme ja kunnioitamme toistemme näkemyksiä, ajatuksia ja tapoja, vaikka niissä eroavaisuuksia olisikin. Että mies on luotettava ja sillä tavalla turvallinen, että pitää sen minkä lupaa eikä pyri esim puukottamaan selkään, nolaamaan tai loukkaamaan tai hyväksikäyttämään. Että meillä on riittävän samankaltainen arvomaailma ja mielenkiinnon kohteet ja elämäntilanne, jotta meidän on järkeä olla yhdessä. Eli löytyy yhteisiä harrastuksia ja esim matkoilla voimme tehdä juttuja yhdessä sen sijaan että lomailisimme käytännössä erikseen. Seksiä ja hyvää sellaista täytyy olla. Minun määritelmälläni se tarkoittaa, että myös minun on saatava ellen sitten itse halua jättää väliin syystä tai toisesta.
Ja toki perusasiat täytyy olla kunnossa eli ei päihde- tai muita riippuvuus/mt-ongelmia, talous kunnossa, ulkonäkö kunnossa, hygienia kunnossa, pukeutuminen kunnossa jne jne.
Samanlaiset seksihalut kuin minulla, itsenäisyys, positiivinen elämänasenne. Tulee toimeen omillaan, eikä pyri loisimaan minun lompakolla. Toisin kuin täällä väitetään monet miehet elävät vaimonsa rahoilla. Niin teki myös minun ex. Jännittävää tässä on se, että miehet tästä huolimatta kokevat, että nainen on elänyt heidän lompakollaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tässä näkyy hyvin miesmäinen keskustelutyyli. Kysytään, saadaan perusteltu vastaus ja voidaankin mennä seuraavaan asiaan. Ei riitaa. Ei mukasyvällistä jauhamista samasta aiheesta loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tässä näkyy hyvin miesmäinen keskustelutyyli. Kysytään, saadaan perusteltu vastaus ja voidaankin mennä seuraavaan asiaan. Ei riitaa. Ei mukasyvällistä jauhamista samasta aiheesta loputtomiin.
Missä kohdin näet perusteluita?
Mukasysvällinen jauhanta? Eli mies väistää, eikä suostu puhumaan: olisi muuten yksi aika monelle naiselle tärkeä kohta ihannemiehessä, siis että se puhuu.
Toiseksi, miehet menettää oikeutensa valittaa jälkikäteen, kun eivät kerran kerro mielipiteitään. Ihan turha valittaa, että naiset sitä ja naiset tätä, kun toiselta puolen ei saa kuin hiljaisuutta, jos jotain kysyy.
Eli "olisi kaveri" meni jo listalta puhki - muistan taas miksi olenkaan sinkku. Saan yksin keskustella kuitenkin.
Pitää olla fiksu, huumorintajuinen, terve itsetunto ja samat arvot + tavoitteet elämässä. Nämä kaikki siis rakkauden ja intohimon lisäksi niin sillä päästään jo pitkälle.
Pituus on plussaa ja ok ulkonäkö. Ahkera ja kätevä. Minulla on ollut tällainen mies jo 26 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Sielunkumppanuus eli "samat aivovammat", seksuaalinen kemia ja intohimo, samankaltaiset arvomaailmat ja yhtäläinen asenne sitoutumiseen.
Haluan elämänkumppanin, ystävän ja rakastajan jonka kanssa juurtua ja jotenkin sulautua, eli en varsinaisesti "etsi parisuhdetta".
Hienosti kuvailtu, ihan parasta. Aivan kuin oma haave naisen suhteen
Se, että mies kykenee toimimaan perheen päänä, on oikeudenmukainen, samat arvot ja uskoo Jumalaan.
Ei hyväksy maksullista seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että mies kykenee toimimaan perheen päänä, on oikeudenmukainen, samat arvot ja uskoo Jumalaan.
Ei hyväksy maksullista seksiä.
Jokin tietty uskonto/lahko, vai kunhan on uskovainen?
Kunnioitus toista ihmistä kohtaan on mielestäni tärkeintä. N23
Se, että miehessä on hyvyyttä ( ei tarkoita mukautumista, mielistelyä yms) eli kohtelee lapsia, eläimiä hyvin.
Ulkonäkö täytyy miellyttää ja kemia pitää olla kummallakin toisiinsa.
Toisessa ketjussa mainittiin toisen tuoksu. Se on tärkeää myös miehessä minulle. Ja tarkoitan nyt miehen omaa tuoksua; ei hikeä, ei mitään keinotekoisia hajusteita. Itse asiassa keitotekoiset hajusteet on minulle usein turnoff. Tupakassa ei haittaa eniten se tuoksu, vaan sen maku. Tupakoitsijan suu maistuu todella syvästi tupakalta ja koen sen ei-miellyttävänä makuna, turnoff.
Joidenkin miesten oma tuoksu on järjettömän ihana. Jos on ilman miestä, niin kosketuksen ohella tuoksu on se, mikä saa sekaisin.
Fyysinen vetovoima: tuoksu ja kosketus. Ei tarvitse olla perinteisesti komea, oikeanlainen mies näyttää silmissäni komealta.
Samanlaiset elämänarvot: ei ole kovien arvojen kannattaja, vaikkakin ottaa vastuun omasta elämästään ja odottaa sitä myös muilta. Menneisyydessä olisi hyvä olla kokeiluja ihmissuhteiden ja seksin saralla, missään nimessä ei kaksoisstrandardeja (sallii itselleen jotain mitä ei naiselle, yleensä liittyy seksiin).
Meillä on hauskaa yhdessä: nauraminen aivan hölmöille asioille on ihan parasta. ^_^
Sitoutuu minuun kuten minä häneen, ei yritä pitää minua varalla.
Riitelee keskustellen, ei huuda eikä sekoile kiukkuisena, ei kaiva vanhoja riitoja esiin.
Samaa ikäluokkaa noin suurinpiirtein.
Tasapainoinen, kiltti ja herkkä ennemmin kuin mikään supliikkimies.
Jouduin joustamaan iän suhteen, mies on aika paljon nuorempi kuin minä. Muuten mies on tuota kaikkea.
N41
Se että miehellä on tavatessa oikeanlainen paita. Ja että se käyttää oikeanlaisia sanoja silloin kun minusta siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Se että miehellä on tavatessa oikeanlainen paita. Ja että se käyttää oikeanlaisia sanoja silloin kun minusta siltä tuntuu.
Tämä on totta. Olin treffellä miehen kanssa, joka pukeutui harmaisiin paitoihin ja näytti kirjanpitäjältä. Luonne oli sen mukainen. Vaatteet valitaan aina itse ja ne kertovat valitsijastaan.
Ja oikeiden sanojen käyttö onkin monta kertaa täällä mainittu. On tärkeää, että kommunikointi sujuu.
En ole ikinä etsinyt kestävää parisuhdetta. Yli 30-vuotiaana tapasin miehen, jonka seurassa viihdyin jopa paremmin kuin itseni seurassa. Joten se kai on tärkeintä. Että yhdessä on onnellisempi kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Olin treffellä miehen kanssa, joka pukeutui harmaisiin paitoihin ja näytti kirjanpitäjältä. Luonne oli sen mukainen. Vaatteet valitaan aina itse ja ne kertovat valitsijastaan.
Ja oikeiden sanojen käyttö onkin monta kertaa täällä mainittu. On tärkeää, että kommunikointi sujuu.
Ohis: Olen ihan kuralla meidän firman uuteen kirjanpitäjään. Hän pukeutuu juuri noin, näyttää kirjanpitäjältä, paksut linssit, vetäytyvä hiusraja, aknen jäljet iholla, punastuu söpösti... Mutta jostain syystä hän on todella HOT. Ehkä kyse on niistä mystisistä feromoneista.
On hyvä kaverini. Rakastajani.
Arvostaa minua sellaisena kuin olen.
Yleensä ihastun vaaleisiin ja ristiverisiin; useimmin hoikkiin ja itseäni pidempiin. Ihannemieheni ei siis ole ruskeasilmäinen 170 senttinen tai alle.
Ei ole mustasukkainen, kontrolloiva.
Tekee puolet kotitöistä oma-aloitteisesti.
Uskollisuus tietysti kuuluu parisuhteeseen. Rehellisyys.
Typerä kohta, johon takuulla tulee kritiikkiä: älykäs. Älykkyys, kiinnostus maailmaan, uteliasuus, seikkailuhalukin – tämä on seksikästä ja innostavaa. Ei siis sohvaperunaa.
Hyvä kroppa. Karvainen. Sellaiset kädet, joilla on tehty jotain (pullamössökädet ällöttää).
Suunnilleen saman ikäinen.
Suht koht raitis (suhde alkoholiin tärkeä asia); ei tupakoi.
Ei ole fanaatikko poliittisesti, uskonnollisesti, yhteiskunnallisesti.