Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestys % taas järkyttävän alhainen, miksi et äänestänyt?

Vierailija
10.04.2017 |

Perusteluja?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän kyllä oudossa kuplassa kun en tunne ketään joka ei olisi äänestänyt. Jopa mummu 95-v äänesti vanhainkodissa.

-ohis

Vierailija
2/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen useasti miettinyt. Nykyään on vielä äänestäminen tehty helpoksi. Ennakkoäänestysaika on suht pitkä. Ennakkoon saa käydä äänestämässä missä tahansa kunnassa/paikassa. Ja näitä paikkoja on monesti jopa isoissa kauppakeskuksissa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin äänestänyt mielelläni, mutta en saanut äänestää näissä vaaleissa. Minun äänestämättömyyteni ei toki vaikuta äänestysprosenttiin.

4/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä turhaa kuin ämpäreiden perässä juokseminen.

Silmänlumetta tällaiset pilipalileikit, mutta siihenhän tässä pyritäänkin - hölmöjen juoksuttamiseen.

Vierailija
5/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä äänestää enkä jaksanut selvittää äänestyspaikkaa.

Olen ihan tyytyväinen vaalitulokseen. Muut äänestivät mielestäni hyvin :D

Vierailija
6/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin, että kaikilla ei ole tai resursseja miettiä, ketkä heidän asiaansa ajavat. Kun ei tiedetä ketä äänestää, niin jätetään äänestämättä.

Vierailija
7/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin, mutta vain velvollisuudesta, en siksi että olisin halunnut.

Kaikki nuo valitut kääntävät takkinsa jossain vaiheessa ja kaikilla heistä on "tyhmiä" mielipiteitä. Ymmärrän hyvin niitä, jotka eivät viitsi äänestää, koska kehenkään ei kuitenkaan voi luottaa.

Vierailija
8/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntavaalit. Ihan sama. Äänestän sitten eduskuntavaaleissa.

Vierailija
9/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy sirkuksessakaan niin miksi osallistuisin tälläiseenkään sirkukseen?

Vierailija
10/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntavaalit. Ihan sama. Äänestän sitten eduskuntavaaleissa.

Kuntavaalithan vaikuttavat juuri kaikista eniten sinun omaan arkeesi.

Vierailija
11/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin kyllä. Harmittaa vain tämä systeemi, sillä äänestämäni henkilö sai enemmän ääniä kuin noin puolet täällä läpimenneistä ja jäi silti valitsematta. Mutta näillä mennään...

Vierailija
12/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siksi koska luottamukseni politiikkaan on mennyt aikaa sitten - viimeinen pisara oli edelliset eduskuntavaalit.

Vierailija
13/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin äänestänyt mielelläni, mutta en saanut äänestää näissä vaaleissa. Minun äänestämättömyyteni ei toki vaikuta äänestysprosenttiin.

Miksi ihmeessä et saanut äänestää??

Sori jos on tyhmä kysymys

Vierailija
14/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoon en kerennyt äänestää ja äänestyspäivänä unohdin. En kyllä ollut edes tutkinut äänestettäviä vaihtoehtoja.

Vierailija
15/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin uuteen kaupunkiin, äänestysoikeus oli edelliseen kotikaupunkiin. En siis kokenut tärkeänä vaikuttaa edellisen kotikaupungin päättäjiin.

Vierailija
16/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin, mutta oli lähellä etten jättänyt väliin. Oli todella vaikea löytää tällä kertaa sopivaa ehdokasta. Luulen, että aika moni jätti äänestämättä juuri sen takia. Ehdokkaita on paljon, mutta sopivan löytyminen ei ole itsestään selvää. Vaalikoneet antoivat ainakin minulle ihan ihmeellisiä vaihtoehtoja, eivät olleet edes vastanneet kysymyksiin samalla tavalla kuin minä.

Vierailija
17/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus muuttaa harjoitettavan politiikan aina samanlaiseksi. Näin typerää järjestelmää kannattavan ja äänestävän täytyy olla tyhmä kuin saapas.

Vierailija
18/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti äänestää sunnuntaina, mutta jäätävä krapula pitikin sohvan pohjalla.

Vierailija
19/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on samassa tilassa kuin neuvostoliitto aikoinaan, meillä on olemassa vain yhden ideologian politiikka, aivan sama mitä puoluetta äänestät niin poliittinen suunta on sama ja mikään ei muutu.

Minulle oli täysin mahdotonta antaa ääneni ideoogialle ja ehdokkaille, joita kohtaan tunnen ainoastaan mitä syvintä halveksuntaa.

Vierailija
20/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestämässä kävi 58,8 prosenttia äänioikeutetuista. Edellisissä kuntavaaleissa vuonna 2012 äänestysprosentti oli 58,3.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi