Milloin ja miten kerroit sukulaisille avioerosta?
En ole vanhempieni kanssa läheinen, soittelimme viikonloppuna ensimmäisen kerran tänä vuonna. Olen todennäköisesti eroamassa ja asun väliaikaisesti eri osoitteessa. En saanut sanottua vanhalle äidilleni vielä.
Kommentit (8)
En kertonut, asun ulkomailla ja tapaan sukulaisia ensi vuonna. Sitten voin kertoa.
Menin käymään kotona, ja kysyin äidiltä, voiko mummin tyhjässä asunnossa asua jonkun aikaa, että tilanne on nyt tämmöinen, että ero tulee, kun mies pettää. Mummi oli muistisairas ja ollut jo puoli vuotta palvelutalossa, ja asunto oli iso saunallinen neliö.
Äiti selvitti asiaa enon ja siskonsa kanssa ja heille se oli ok. Maksoin vastikkeen ja muut kulut asumisajaltani. En kuvitellutkaan jääväni sinne asumaan, vaan kolme viikkoa erohakemuksen jälkeen ostin jo asunnon ja tehtiin sinne remppa (otin heti alkuun vuoden lyhennysvapaan, että selvisin kuluista) Asuttiin kesästä kevääseen, ja päästiin muuttamaan.
Mummi kuoli vuotta myöhemmin.
kerroin äidille ja luotan siihen että hän kertoo lähisuvulle. en itse ole sukulaisten kanssa juuri tekemisissä.
Oliko ero jo virallinen? Paperit lähetetty ja harkinta-aika lusittu?
Sisko pisti minut kertomaan. Ihan ok isonsiskon homma.
Veljellä oli jo talostaan tarjous vetämässä kun kertoi.
Ihan tavallinen asia se oli, en muista. Aikuinen ihminen olen.
Jätin alkoholistimieheni niin, että muka lähdin käymään lasten kanssa äidillä, mutta en ikinä tullut takaisin. Siinä se tuli kerrottua, kun itkin äidille että saadaanko jäädä muutamaksi yöksi.