Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hahmotat mielessäsi viikonpäivät, kuukaudet ja numerot?

Vierailija
09.04.2017 |

Itse kun ajattelen viikkoa se näkyy soikiona, jossa maanantai on oikeassa ala "kulmassa". Kun ajattelen numeroita ne lähtee alhaalta ylöspäin jonona. Kuukaudet on semmonen jätti soikio, jossa tammikuu soikion yläkulmassa. Mites teillä? :)

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma = paskaa, ti = melko paskaa, ke = jokseenkin paskaa, to = siedettävää ja perjantai ihan ok, lauantai = ihanaa, sunnuntai = ei vittu taas huomenna töihin.

Vierailija
2/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa, että ne mun soikiot on vaakatasossa eikä niinkuin esim kananmuna pitkittäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina janana vasemmalta oikealle, niin päivät kuin numerotkin. Tai oikeastaan vuoden ajattelen ympyränä, jossa vastapäivään tammikuu on noin puoli kahdessatoista ja siitä alaspäin ja joulukuu on puoli yhdessä. Värejä tähän ei minulla liity.

Vierailija
4/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudet on sateenkaaren väreinä. Viikonpäivät harmaan sävyjä. Ja numerot eri väreinä.

Vierailija
5/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on jana, ma-su vasemmalta alkaen. Vuosi on ympyrä kellotaulun mukaan, joulukuu ylhäällä ja kesäkuu alhaalla.

Vierailija
6/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ja kuukaudet vaakatasossa. Vuosi iso soikio, jossa tammikuu alhaalla vasemmalla. Itse liikun katsomassa soikiota eri kohdissa, esim. nyt olen aika keskellä ja katson huhtikuuhun.

7/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko on jana, ma-su vasemmalta alkaen. Vuosi on ympyrä kellotaulun mukaan, joulukuu ylhäällä ja kesäkuu alhaalla.

Sama.

Vierailija
8/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,8 punaisia

4,7 keltaisia

5,6 tumman vihreitä

9 vaalean sininen

0 valkoinen

ma = punainen

ti = tumman vihreä

ke = sininen

to = tumman vihreä

pe = keltainen

la = punainen

su = sininen

Vierailija
9/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on vuosi ympyrä. 

Se erikoisuutena, että talveni on alhaalla. Tammikuu on kello 7:n kohdalla eli päinvastoin kuin yleensä muilla. 

Viikko on haitarimainen eli päivät seuraavat joustavasti toisiaan. Viikonpäivillä on oma värinsä. Esim. tiistai on oranssinpunainen. 

Numerot on janana vasemmalta oikealle ja joillain numeroilla/luvuilla on värit. 

Vierailija
10/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vuosi on epämääräinen soikio. Joulu on klo 12 kohdalla ja juhannus suurinpiirtein seiskassa. Ei mene ihan loogistisesti pituudet.

Viikko on vaakasuunnassa pitkä soikio, jossa maanantai on alhaalla vasemmalka, perjantai alhaalla oikealla ja la ja su ylhäällä. Numeroita en näe väreinä tms, vain numeroina.

Vierailija
11/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot kuvittelen janana, vähän kuin kalenterissa. Vuosi taas menee ympyrynä, jossa kuukaudet tietyissä kohdissa. Vähän vaikea selittää...

Vierailija
12/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään edelliseen, että vuosi ennemmin soikio, ei ihan ympyrä ja kesä ikäänkuin loivasti ylhäällä ja siitä lasketaan talveen ja keväällä taas nousuun. - nro 11

Vierailija
13/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonpäivät näkyy sellaisena vasemmalta oikealle viistosti kulkevana rivinä. Viikonpäivillä on omat värit.

Kun zoomaan siitä ulospäin näen 2 viikkoa, kuukauden, sitten alkaa hahmottua koko vuosi joka on pyöreä myötäpäivään kulkeva kehä, jossa kuukaudet on oman värisiään. Vielä kauempaa katsottuna näkyy vuodenaikojen omat värit. Jos haluan katsoa monta vuotta, ne näkyy päällekäin spiraalina kuin omenankuori.

Numerot kulkee myös vasemmalta oikealle, mutta ei niin tarkkaa järjestelmää ole.

Vierailija
14/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 13 jatkaa:

minulla talvi on myös alhaalla kuten jollain täällä ja pyörii myötäpäivään eli tammikuu on siinä klo 7 kohdalla. Kesäkuu on klo 12 ja joulukuu klo 6.

Epäilen että tämä malli tulee siitä että kesällä paistaa enemmän aurinko -> ylhäällä aurinkoisempaa ja alhaalla kehän pohjalla pimeää ja synkkää. Keväällä "noustaan" taas aurinkoon.

Vierailija
15/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein mitenkään :S ehkä sanoina vaan eli maanantai tiistai keskiviikko jne..

No ehkä näen vähän samanlaisen taulukon kuin kalenteri on eli 30 päivää. Sunnuntai on punainen.

Vierailija
16/82 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma ti ke to pe la su tammihelmimaalishuhtitoukokesäheinäelosyyslokamarrasjoulu ja en näe mitään taiteellisia kuvioita tai taulukkoja tai rivejä.

Vierailija
17/82 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerot on numeroita, viikonpäivät ja kuukaudet on sanoja.

Vierailija
18/82 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonpäivät ja numerot vasemmalta oikealle. Kuukaudet kuten kellotaulussa numerot. Musta se on todella hyvä. Eli tammikuu numero ykkösen kohdalla. Joulu on tasan klo 12 kohdalla ja juhannus klo 6. Aina kun puhutaan ajasta näen ton ympyrän ja hahmotan ajan siinä. Musta se on nerokas ja helppo systeemi.

Vierailija
19/82 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on ympyrä, joka kulkee myötäpäivään. Tammikuu on kello yhdessä. Viikonpäivät suorana janana vasemmalta oikealle. Numerot näen janana, joka lähtee edestäni suoraan ylöspäin viistosti vasemmalle nousemaan.

Vierailija
20/82 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääh oikeestikko näätte jotenkin tolleen? Mä en jotenkin osaa hahmottaa ja jos joku sanoo että lokakuussa meen kalastaa, mun pitää luetella mielessä ja laskee sormilla että "tammi, helmi, maalis, huhti....." ja sit älyyn vast et millon se menee kalastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän