Tyttöjen kindermunat
Meni taas kaupassa herne nenään, kun oli vierekkäin perus kindermunia ja sitten niitä vaaleanpunaiseksi koristeltuja kindermunia. Hintaero taisi olla 20snt ja vaaleanpunaisissa tyttöteema leluissa.
Mä vaan kysyn että MIKSI v*itussa?? Miksi pitää jatkaa näitä stereotyyppejä? Eikö pojat tykkää suklaasta? Onko halvemmissa kindereissä poikamaisempia leluja? Ostaako tytöt vähemmän kindereitä? Mikä tässä oli ideana???? Ja sit se hinta vielä... Luoja ota minut jo pois täältä!
Kommentit (48)
Näin ne barbie-kinderit kanssa kaupassa. Ostimme tietysti teini-ikäisen (15 v.) tyttären kanssa yhden, vaikka olikin kalliimpi. Arvuuteltiin, että siellä on jotain barbiekamaa sisällä.
No ei ollut. Yllätyksenä oli sorminukke.
Mua ei stereotypit haittaa, olkoon barbiekindermunia, ja maksakoot 20 snt enemmän, ei mun ole niitä pakko ostaa. Ja mites ne lätkä-liiga munat, batmanmunat, ovatko sukupuolineutraaleja? Eivät yhtään pojille suunnattuja?
Parhaat pääsiäissuklaamunat ovat lindt:n munat, siitä ei pääse mihinkään. Paras suklaa, ei turhaa muovia, täyttä tavaraa alusta loppuun.
Italialaisten ajatusmaailma on erilainen kuin suomalaisen kindermunien ostajan.
Lukiko siinä pinkissä munassa että tyttö? Jos ei, niin ihan vapaasti saa pinkistä ja glitteristä pitävä poikakin sen ostaa. Ainiin, mutta mikään "tyttömäinenhän" ei ole koskaan neutraalia ja sovi kaikille. Ainoastaan dinot, autot ja hirviöt sopii.
Vierailija kirjoitti:
Näin ne barbie-kinderit kanssa kaupassa. Ostimme tietysti teini-ikäisen (15 v.) tyttären kanssa yhden, vaikka olikin kalliimpi. Arvuuteltiin, että siellä on jotain barbiekamaa sisällä.
No ei ollut. Yllätyksenä oli sorminukke.
Mua ei stereotypit haittaa, olkoon barbiekindermunia, ja maksakoot 20 snt enemmän, ei mun ole niitä pakko ostaa. Ja mites ne lätkä-liiga munat, batmanmunat, ovatko sukupuolineutraaleja? Eivät yhtään pojille suunnattuja?
Parhaat pääsiäissuklaamunat ovat lindt:n munat, siitä ei pääse mihinkään. Paras suklaa, ei turhaa muovia, täyttä tavaraa alusta loppuun.
Onko ne lätkä- tai batmanmunat kinderin valmistamia? Mun pointti oli se, että kinder on itse tuonut omassa valikoimassaan tyttöjen version. Haluan tietää miksi. Eikö pojat voi leikkiä sorminukeilla? Miksi ei ole sinisiä kindermunia? Miksi pitää olla sukupuolittuneita munia ollenkaan?
Ja miksi tytöt ei voisi tykätä lätkästä tai batmanista? Minäkin fanitin pienenä prätkähiiriä ja power rangerseja. Olisin itkenyt, jos minulle olisi tuotu joku barbie tai my little pony muna pääsiäiseks.
Olen mies ja tykkään pinkistä väristä, käytän pinkkejä paitojakin. Sori vaan naiset, ette voi omia värejä itsellenne.
Siis miten tästäkin on joku voinut vetää herneet nenään, en käsitä. Itse olen ollut ihan mielissäni näistä "tyttöjen munista". Eihän sekään ole reilua, että aina (yleensä) Kinderistä saanut jotain autoja tai mopoja. Jos on kaikille tarkoitettu suklaamuna, silloin siellä pitäisi olla kaikille sopiva lelukin esim. vesivärit. Sitä en ole kylläkään huomannut, että nuo Kinderit olisivat eri hintaisia, se on eriarvoistavaa jos jokin. Ja se on harmittanut, että muutaman "tyttöjen" Kinderin sisältä onkin tullut esim. sormiskeitti, ilmeisesti mennyt sekaisin.
Ei niissä sanota että on tytöille tarkoitettu. Ne on vaan Barbie kindereitä ilman mitään sukupuolijaoittelua. Ehkä vika on sinussa kun oletat heti että kaikki vaaleanpunainen on tytöille?
Huomasin ja ihmettelin konseptia ja hintaeroa. Saa nähdä tuleeko pysyvä juttu..
Mun 4v poika rrrrakastaa kaikkea pinkkiä, kimaltavaa ja "tyttömäistä". Eli kyllä meille ostetaan enemmän noita tytöille suunnattuja munia, välittämättä siitä kenelle ne on suunnattu.
POJATKIN SAA OSTAA BARBIEKINDEREITÄ JOS TAHTOO!!!
Muutaman hörhön takia pitää taas pilata kaikki hauska muilta, eikö niin.
Kuka estää ostamasta niitä pojille? Onhan siellä vaikka minkälaista munaa ja kukin ostakoon lapsilleen minkä lapsi haluaa. Tytölle ja pojalle ostin molemmille samanlaiset munat, ne "tyttöjen". Tytölle tuli perhonen ja pojalle potkulauta vai mikä lie.
Ajatteleppa miten kätevää on, että jos tietää vaikka oman tyttärensä rakastavan kaikkea pinkkiä, barbeja, glitteriä ynm, niin on helppo ostaa juuri tuollainen "tytöille suunnattu" suklaamuna, koska voi olla varma, että sisältö on itselle mieluinen. Tavallisesta kindermunasta saattaa tulla esim pikkuauto, josta oma lapsi ei välttämättä pidä. Ihan typerää vetää tällausesta pikkujutusta hernettä nenään.
Vierailija kirjoitti:
Lukiko siinä pinkissä munassa että tyttö? Jos ei, niin ihan vapaasti saa pinkistä ja glitteristä pitävä poikakin sen ostaa. Ainiin, mutta mikään "tyttömäinenhän" ei ole koskaan neutraalia ja sovi kaikille. Ainoastaan dinot, autot ja hirviöt sopii.
Eri asia, jos olisi vaikka monilla eri väreillä värjättyjä munia. Keltaista, vihreää, sinistä, lilaa... Ja siinä mainostettiin nimenomaan barbijuttuja, jotka on selkeästi markkinoitu tyttöjen leluiksi, ei sukupuolineutraaleiksi leluiksi. Muistelen omia kinderyllätyksiä, niin oli palapeliä, jotain kilpikonnia, virtahepoja, koottavia leluja, joskus taisi olla koottava auto.
Miksi dinot on poikien juttu? Tai hirviöt? Autojenkaan ei tarvitse olla poikien juttu, minullakin oli autorata, jonka kanssa me tytöt kisailtiin monta kertaa. Nukkienkaan ei tarvitse olla tyttöjen juttu, mutta barbi nyt on tosiaan sitä naiskuvaa, mitä en haluaisi kenelläkään olevan.
Ja tuossa kerrottiin, että oli joku sorminukke. En näe sorminukkea tyttömäisenä tai poikamaisena leluna. Eli miksi pitää olla tavallisia munia ja vieressä kalliimpia, selkeästi tytöille suunnattuja munia? Suurin osa ihmisistä kun kuitenkin edelleen jaottelee asiat näin, niin miksi pitää vielä ehdoin tahdoin markkinoida sukupuolittuneesti asioita?
Minun tyttö oli aonakin innoissaan niistä pinkeistä kindereistä.
Onko siinä jotain pahaa jos tyttö tykkää pinkistä? Tai barbieista?
Eikä niissä lue että vain tytöille. Kiva että voi valita kahdesta erilaisesta kinderistä. Hintaeroa en ole huomannut mutta johtuu varmaan siitä että on ns kalliimpi lelu sisällä.
Jos munia on kaikenlaisia erivärisiä, eri juttuja sisällä. Kerro kuka tai mikä mahti tässä maailmassa estää sinua tai ketään muutakaan ostamaan juuri sellaisia munia kun haluat?
Vai pitikö taas päästä valittamaan, en halua että kaikki on harmaata samaa massaa maailmassa, kun jopa väritkin loukkaa joitakin kaheleita, yksilönvapaus on tärkeämpää ja tasapäistäminen ei ole rikkaus vaan se tappaa luovuuden ja yksilöllisyyden.
Minä ihan mielelläni ostan pinkit kinderit meille kaikille. Jokin mahdollisuus että sieltä löytyy jotain millä tyttö tykkää leikkiä pidempään kuin sen pääsiäisaamun. Niissä kuitenkin on paras suklaa.
Ikävä vanhoja aikoja kun kinderissä oli aina joku koottava härveli, niistä tykkäsin tyttönä....nykyiset hahmot ja 2-osaa-yhteen rakennelmat on /c:stä.
Eihän niissä luekkaan että ovat tytöille. Mutta markkinointi on selkeästi ohjattu naissukupuoleen. Joku itki tuolla sormiskeittiä. Olisiko se sitten ollut soveliaampi tytölle, jos se skeitti olisi koristeltu perhosilla ja kukkasilla? Sittenkö vasta tajuttu että sormiskeitti on oikeastaan aika neutraali lelu. Niinkuin jojo. Tai hyppynaru.
Eikö kukaan muu ole kiinnittänyt huomiota asiaan? Onko yhteiskunta näin sokea seksismille? En ole mikään erityisen vaatelias sukupuolineutraaliuden suhteen, mutta kyllä tuo pisti silmään kuin pippurisumute kaupassa.