Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen kindermunat

Vierailija
09.04.2017 |

Meni taas kaupassa herne nenään, kun oli vierekkäin perus kindermunia ja sitten niitä vaaleanpunaiseksi koristeltuja kindermunia. Hintaero taisi olla 20snt ja vaaleanpunaisissa tyttöteema leluissa.

Mä vaan kysyn että MIKSI v*itussa?? Miksi pitää jatkaa näitä stereotyyppejä? Eikö pojat tykkää suklaasta? Onko halvemmissa kindereissä poikamaisempia leluja? Ostaako tytöt vähemmän kindereitä? Mikä tässä oli ideana???? Ja sit se hinta vielä... Luoja ota minut jo pois täältä!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos munia on kaikenlaisia erivärisiä, eri juttuja sisällä. Kerro kuka tai mikä mahti tässä maailmassa estää sinua tai ketään muutakaan ostamaan juuri sellaisia munia kun haluat?

Vai pitikö taas päästä valittamaan, en halua että kaikki on harmaata samaa massaa maailmassa, kun jopa väritkin loukkaa joitakin kaheleita, yksilönvapaus on tärkeämpää ja tasapäistäminen ei ole rikkaus vaan se tappaa luovuuden ja yksilöllisyyden.

Niin. Eli yhteiskunta on todella edelleen sokea seksismille. Ei pinkissä ole vikaa, mutta kun samaan kylkeen assosioidaan tytöille tarkoitettuja leluja, niin eihän se ole yksilönvapautta, vaan markkinavoimien ohjailua. Lisäksi nostetaan hintaa korkeammalle. En ymmärrä ollenkaan tuota luovuuden tappamista. Mun mielestä toi muna on just sitä luovuuden tappamista.

Jos halutaan tuoda markkinoille muna, jossa on laadukkaampaa lelua ja näin ollen kalliimpi hinta, niin miksi piti kokonaan yksi sukupuoli rajata pois barbiteemalla?

Vierailija
22/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi dinot on poikien juttu? Tai hirviöt? Autojenkaan ei tarvitse olla poikien juttu, minullakin oli autorata, jonka kanssa me tytöt kisailtiin monta kertaa. Nukkienkaan ei tarvitse olla tyttöjen juttu, mutta barbi nyt on tosiaan sitä naiskuvaa, mitä en haluaisi kenelläkään olevan.

Etkö sinä itse tosiaankaan huomaa, miten ristiriitaisesti kirjoitat? Kaupoissa on jo iät ajat ollut suklaamunia, joista toiset ovat perinteisesti ajatellen poikamaisempia ja toiset tyttömäisempiä (mm. Disney prinsessat). Minusta on tosi outoa ja suorastaan väärin, jos vain tyttömäiset tavarat nähdään ongelmana. Puolustus poikamaisiin tavaroihin on aina se, että "tytötkin voivat tykätä autoista ja roboteista". No, niinpä niistä tyttömäisistäkin voi tykätä pojat. Eikö se ole vain hyvä, jos suklaamunan ostaessaan tietää sen sisällön todennäköisesti miellyttävän saajaa?

Voisinhan minäkin tietysti ajatella, että ralliautot eivät edusta sitä mieskuvaa, jota haluaisin kellään olevan. Siis kaahailevaa, itseriittoista ja luontoarvoista piittaamatonta mieskuvaa. Ei se ole yhtään barbimaailmaa parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä ongelma on. Vuosi sitten mun poika oli 5-vuotias ja halusi my little pony -suklaamunia joissa vaaleanpunainen kääre. Niitä sai myös. Luulisin että ne on tytöille tarkoitettuja, mutta saahan niitä nyt ostaa kuka vaan ja kenelle vaan.

Mun lähikaupassa molemmat kinderit on samanhintaisia, tavallinen ja barbi.

Vierailija
24/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen et tajua, meillä on miljoonia vaihtoehtoja joista sinä ja muut voit valita, vaikka arvopohjalta. Me emme halua maailmaa jossa on vain 1 vaihtoehto. Jos sinä rupeat puuttumaan ja määräilemään mitä muut saa tehdä kindermunista lähtien kannatat fasismia ja olet fasisti.

Vierailija
25/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin barbiekinderit k- kaupasta, mutta sisällä olikin vaan jotain rumia kökköjä. Olisin halunnut barbien.

T.huijattu.

Vierailija
26/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki Kindermuna tai sininen kindermuna....ihan samanvärisiksi ne lopulta muuttuu...

Vierailija
27/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa jos olen väärässä, en ole kindermunia ostanut. Värin ainoa tarkoitushan on auttaa löytämään helpommin itselleen mieleinen lelu ja myös poikakin voi haluta samoja leluja kuin tytöt ja toisinpäin.

Vierailija
28/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt vittu sentään. Olisihan se pitänyt arvata, että mielensäpahoittajia löytyy tästäkin asiasta. Mun mielestä ne vaaleanpunaiset Kinder-munat oli söpöjä. Ei niitä tarvitse ostaa jos niin ärsyttää tai jos se muutama sentti tuntuu liikaa lompakossa.

N23

Vierailija
29/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että on kuitenkin aika paljon niitä (esim. omat lapseni), joiden mielestä pinkit Kinderit on vaan hyvä juttu. En ymmärrä, mikä siinä on niin väärin. Enemmän häiritsee se, että jonkun mielestä niistä ei saisi tykätä.

Vierailija
30/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oon lukenut tutkimuksia miten jo 7-vuotiaat tytöt pitää itseään tyhmempinä kuin pojat ja älykkyyttä poikien ominaisuutena. Ja tutkimus jonka mukaan 8-vuotiaat tytöt uskoo olevansa huonoja matikassa (ainakin huonompia kuin pojat), vaikka eivät ole - myöhemmin uskomuksesta voi tulla totta, kun tarpeeksi sanoo itselleen miten tää on niin vaikeaa mulle. No liittyykö tytöille suunnatut pääsiäismunat tähän mitenkään? Vaatteet, leikit, harrastukset,  taidot, tv-sarjat ja elokuvat ym mielenkiinnon kohteet on jo sukupuolitettu pääasiassa aikuisten taholta, niin toki nyt pääsiäismunatkin pitää! Media ja markkinat vaikuttavat mielikuviin tyttöydestä ja sukupuolista älyttömästi. Ostakaa pinkit munat, mutta kannustakaa niitä myös uskomaan että osaavat laskea ja äly ei ole poikien juttu! 

Vierailija
31/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt vittu sentään. Olisihan se pitänyt arvata, että mielensäpahoittajia löytyy tästäkin asiasta. Mun mielestä ne vaaleanpunaiset Kinder-munat oli söpöjä. Ei niitä tarvitse ostaa jos niin ärsyttää tai jos se muutama sentti tuntuu liikaa lompakossa.

N23

Mäkin tykkäsin, mutta eiköhän kielletä pinkki värikin, kun jollekin voi tulla paha mieli. Olen mies ja pidän pinkistä väristä, mutta kieltoon vaan.

Vierailija
32/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pojalla on joku pinkkivaihe menossa ja haluaa vain noita "tyttöjen" Kindereitä. Ihan kiva minusta että on olemassa, eikä kukaan ole katsonut vinoon kun ollaan ostettu niitä.

Vierailija
33/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm, juutalaissuklaata..

Vierailija
34/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi dinot on poikien juttu? Tai hirviöt? Autojenkaan ei tarvitse olla poikien juttu, minullakin oli autorata, jonka kanssa me tytöt kisailtiin monta kertaa. Nukkienkaan ei tarvitse olla tyttöjen juttu, mutta barbi nyt on tosiaan sitä naiskuvaa, mitä en haluaisi kenelläkään olevan.

Etkö sinä itse tosiaankaan huomaa, miten ristiriitaisesti kirjoitat? Kaupoissa on jo iät ajat ollut suklaamunia, joista toiset ovat perinteisesti ajatellen poikamaisempia ja toiset tyttömäisempiä (mm. Disney prinsessat). Minusta on tosi outoa ja suorastaan väärin, jos vain tyttömäiset tavarat nähdään ongelmana. Puolustus poikamaisiin tavaroihin on aina se, että "tytötkin voivat tykätä autoista ja roboteista". No, niinpä niistä tyttömäisistäkin voi tykätä pojat. Eikö se ole vain hyvä, jos suklaamunan ostaessaan tietää sen sisällön todennäköisesti miellyttävän saajaa?

Voisinhan minäkin tietysti ajatella, että ralliautot eivät edusta sitä mieskuvaa, jota haluaisin kellään olevan. Siis kaahailevaa, itseriittoista ja luontoarvoista piittaamatonta mieskuvaa. Ei se ole yhtään barbimaailmaa parempi.

Ei asiassa ole mitään ristiriitaa. Samalla tavalla mulla olis menny herne nenään, jos olisi markkinoitu vaikka sinisellä pohjalla he-mania, joka on selkeästi markkinoitu ja suunniteltu pojille.

Miksi dinot on pojille? Hevoset tytöille? Kuka sanoo että jalkapallo on poikien juttu? Ruutuhyppely tyttöjen touhuja? puhutaan siis ihan yleisellä tasolla. Nuketkin on perinteisesti kohdistettu tytöille (barbie) ja kulkuneuvot poikiin (tomi traktori). Ei sen tarvitsisi olla niin. Mutta näin lelufirmat ovat päättäneet toimia. Sitten on ohjelmiin perustuvia hahmoja on my little ponya, halinalleja, teletappeja, transformersseja, jne. Niistä sitten tykkää kuka tykkää, sukupuoleen katsomatta.

Ja olen samaa mieltä rallista. Ei minusta kuitenkaan tullut rallikuskia ja inhoan autoilua vaikka sen radan kanssa hurjasteltiin ja naurettiin kun mutkassa lensi auto ulos radasta. Enemmän siinä oli hauskaa se kisaaminen, ihan sama vaikka ne autot olisi olleet vaikka hello kittyn muotoisia juoksijakissoja. Lelun sisältö merkitsi, ei lelun muoto, joka sattui olemaan auto.

Mutta mennäkseni takaisin muniin. Miksi ei sitten anneta sitä barbiekamaa niissä vaaleanpunasissa munissa ja markkinoida niitä barbiemunina, kun niitä selkeästi sellaisen odotuksen vuoksi ostetaan. Ja sitten asiakkaat maksaa enemmän hintaa yllätyksestä, joka ei munassa olekkaan, vaikka näin odotetaan. On ihan ok ostaa pojalle barbiemarkkinoitu muna, jos poika tykkää barbiesta. Onhan se pettymys sitten ymmärrettävää, kun odottaa barbiekamaa ja sieltä tuleekin se pirun sormiskeitti.

Vierailija
35/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pojalla on joku pinkkivaihe menossa ja haluaa vain noita "tyttöjen" Kindereitä. Ihan kiva minusta että on olemassa, eikä kukaan ole katsonut vinoon kun ollaan ostettu niitä.

Pinkkejä vaatteita näkee miehillä jatkuvasti, en oikein tajua värijankutusta, mulla on punaiset kalsarit ja paitoja, olenko minä nyt tyttö? Tiedoksi, olen ihan mies.

Vierailija
36/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo aikaisemmin eli värien ainoa funktio on helpottaa itselleen mieleisen lelun saamista. Ihan oikeasti, laittakaa ne valot jo päälle, myös poikakin voi haluta pinkin munan leluja ja tyttö sinisen munan leluja.

Mikä tässä on niin vaikeaa ja jos olet vanhempi, niin tottakai haluat ostaa lapselle sen munan josta tulee se lelu jota on toivottu.

Vierailija
37/48 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas nyt tuotantotaloudellisesta näkökulmasta. Pinkkejä kääreitä tehdään vähemmän -> kalliimpi hinta

Vierailija
38/48 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pääsiäisen pinkin kinderin ja yllätyksestä tuli auto. En tiedä onks niis munis mitää eroo muutaku se pinkki kääre.

Vierailija
39/48 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terveellistä ottaa tuollaista stressiä moisesta.

Vierailija
40/48 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin barbiekinderit k- kaupasta, mutta sisällä olikin vaan jotain rumia kökköjä. Olisin halunnut barbien.

T.huijattu.

Huijausta ne onkin,olen syönyt kasapäin barbikindereitä,vain kahdessa oli barbi 😕 Muuten niissä on ollut kivoja yllätyksiä,ja ainakin mun lähikaupassa ovat samanhintaisia kuin taviskinderit.