Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-vuotias ei ollut koskaan töissä

Vierailija
09.04.2017 |

Onko enää mitään mahdollisuuksia? 20-vuotias ihminen (opiskelija) ei ole koskaan ollut kunnollisissa töissä. Ainoastaan surkeita "tutustu työelämään" jaksoja muutama viikko mutta oikeassa työsuhteessa ei päivääkään.

En tunnu pääsevän edes haastatteluun yhtään mihinkään vaikka lähetän kymmeniä hakemuksia. Ketään ei vaan tunnu kiinnostavan olemassaoloni.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ihan tavallista laman jatkuessa jo yhdeksättä vuotta. Paljon työpaikkoja ja kadonnut ja kilpailu niistä vähistä lopuista on kiristynyt myös korkeakoulutetuilla aloilla.

Vierailija
2/10 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen 32vee enkä ole koskaan ollut töissä! Olen ollut pari kertaa työkkärin työkokeiluissa, ihan ajanhukkaa kaikille osapuolille.

Kerran pääsin kesätöihin kassalle ja mahdollisuus olisi ollut kenties jäädäkin taloon, arvatkaa kaaduinko ja mursin oikean käden? Hyvästi kassahommat. Mä olen kirottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22 enkä ole koskaan ollut töissä. Kesät olen lomaillut ja nauttinut elämästä. Nyt pian äitiysloma loppuu ja olisi aika alkaa etsiä töitä. Ei kaduta että lähden työelämään näin myöhään, vielä ehtii. :)

Vierailija
4/10 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28-vuotias, enkä ole koskaan ollut töissä.

Vierailija
5/10 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä nuori. Ehkä palkkatuella pääsisit jonnekkin? Saisit tessin mukaista palkkaa ja työnantaja saisi korvauksen. Tosin jos opiskelet, käy koulusi rauhassa loppuun, ehdot kyllä vielä töitä tekemään kyllästymiseen saakka.

Vierailija
6/10 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole välttämättä pelkästään hyvä asia, jos vahemmat ovat niin hyvätuloisia, että antavat teinin vain lomailla kaikki kesät. Sitten voi käydä juuri niin että parikymppisenä huomaa, ettei ole vielä mitään työkokemusta.

Ei muuta kuin hommia hakemaan! Et ole vielä liian vanha, varmasti löytyy vielä!

Ja vanhemmille: patistelkaahan ne teininne töihin, edes muutamaksi viikoksi kesäisin. Mansikanpoimintaa, leiriohjaajia, jäätelökiskalle jne. haetaan aina.

Vierailija
7/10 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Teininä olin masentunut ja kiusattu, joten en voinut ajatellakaan mitään kesätöitä, ja nyt on ihan turha edes kirjoitella noita työhakemuksia, kun en kelpaa edes haastatteluihin.

Olen saanut elämäni täydellisesti kuntoon, harrastan päivittäin liikuntaa, olen erinomaisessa fyysisessä kunnossa, opiskelen yliopistossa ja saan kursseista hyviä arvosanoja, joten ainoa syy jonka keksin ainaiseen kelpaamattomuuteeni edes kaikista surkeimpiin paskaduuneihin on juurikin se työkokemuksen puute. Ihanan rohkaisevalta tuntuu, ei voi muuta sanoa. :)

Vierailija
8/10 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole välttämättä pelkästään hyvä asia, jos vahemmat ovat niin hyvätuloisia, että antavat teinin vain lomailla kaikki kesät.

Omina teinivuosinani vanhempani ansaitsivat enimmillään hikiset 1400 per nenä, mutta harvoin olivat molemmat edes samanaikaisesti töissä, ja välissä oli vuosienkin työttömyysjaksoja. Siitä huolimatta sain pitää hauskaa ja hurvitella yläaste- ja lukiokesät.

Vierailija
9/10 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 ja en ole koskaan ollut töissä jollei yläasteen tet jaksoja lasketa. Ollut sairaslomalla koulujen loppumisesta asti

Vierailija
10/10 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26 v, enkä minäkään ole koskaan ollut palkkatöissä. Hyvä, jos kelpaa edes ilmaisiin työkokeiluihin. Nykyään niihinkin taidetaan ottaa lähinnä niitä, joilla on työkokemusta ja osaamista alalta. Kukapa voisi kieltäytyä ilmaisista, tuottavista työntekijöistä vaikkapa ravintolassa.

Lisäksi syrjintä ja kiusaaminen kukkii tässä yhteiskunnassa. Jos olet sisäänpäinsuuntautunut tavallista rauhallisempi ihminen, et kelpaa. Jos poikkeat muuten jollain tavalla muotista, et kelpaa. Jos olet nainen etkä meikkaa tai ole muuten feminiininen, et kelpaa. Tuo meininki koskee jopa koulutuksia. Mut kerran jopa erotettiin oppilaitoksesta, kun jouduin ohjaajien silmätikuksi. Syyn kun tietäisi?

En usko saavani koskaan palkkatyötä, rukoilen vain, että joskus saataisiin perustulo tähän maahan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän