Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasin äänestyksessä

LOLOLOOOO
09.04.2017 |

Oon kerran aikaisemmin äänestäny jossain vaaleissa ja tää oli mun toka kerta, koska äänioikeutta ei oo ollu montaa vuotta, joten en oo pro enkä enää oikein muistanut. Meni ehdokkaan valinta niin viime tippaan, että unohdin kerrata tärkeimmän - miten pitäsi toimia äänestäessä. Mua jännitti tosi paljon jotenki siellä ihmisten keskellä. Vaalikopissa meinas iskee paniikki, kun en muistanutkaan saako ehdokkaan nimeä kirjottaa numeron lisäks vai ei. Tiiän, et sitä ois voinu kysyy, mutten uskaltanu.

Pahin virhe oli kuitenkin se, että kirjotin ääneni väärään kohtaan - en tajunnu avata äänestyslappua. Ihmettelin vähän, missä se ympyrä on, kun ei näkyny ja muistelin, että semmosen sisään pitäs rustata. Kirjoitin suoraan siihen päälle ja mietin jo ihmeissäni, et pitääkö tää taittaa vai mitä hemmettiä. En taittanu koska en ollu varma saako niin tehdä (nyt on jo tiedossa, että kirjotin kokonaan väärään kohtaan) vaan vein sen sniikisti leimattavaksi tyhjä puoli ylösäin ja laitoin uurnaan niin, että tyhjä puoli oli virkailijoihin päin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ens kerralla sitten .. älä huoli.. 😊

Vierailija
2/3 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalivirkailijan olisi pitänyt ojentaa äänestyslippu sinulle aukaistuna. Sillä tavalla virkailija varmistaa että äänestäjän saama lippu on tyhjä. Muutenkin tuntuu vähän oudolta että olet pyöritellyt lippua käsissäsi mutta et huomannut sen olevan taitettu etkä avannut sitä. Joka tapauksessa jos näin teit äänesi hylätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylätty ääni.

Niissä papereissa, jossa tulee ilmoitus äänioikeudesta on äänestysohjeet. Ensi kerralla olet tarkempi.

Niin vaan minullakin tuntui, että käsi tärisi numeroa piirustaessa 😶

Jotenkin se tunne, kun olet siellä kopissa ja vaalitoimitsiat seuraavat sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme