Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pizzabuffetit kiellettävä lailla! Välittömästi! Myös muiden rasvaisten buffettien reilu peli olisi syytä tarkistaa!

Vierailija
09.04.2017 |

Ainoa syy, miksi kansa pysyy vielä jotenkin elossa taikka ilman sydän- ja verisuonitauteja myrkyllisen rasvan olemassaolon aikoina on, että myrkyllistä rasvaa sisältävät tuotteet ollaan hinnoiteltu yksittäisesti. Buffetit aiheuttavat ihmisissä reaktion, että on syötävä mahan täydeltä, koko rahan edestä.

Etenkin pizzabuffettien suhteen tämä on todella epäterveellistä. Minun mielestäni lakeja kirjoittaessa voitaisiin käyttää aivoja ja maalaisjärkeä; täten kieltää lopullisesti pizabuffetit. Myös muiden vastaavien buffettien ruuan terveellisyys olisi hyvä tarkistaa, kansanterveyden nimissä. Buffeteille pitää asettaa rasvarajat. Rasvaisimmat buffetit on kiellettävä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen samaa mieltä AV-palstalaisen kanssa. Pizzabuffetit pitää kieltää. Jos näin ei tehdä, voimme odottaa hampurilaisbuffettia tulevaisuudessa. Se jos mikä tappaa kansaa.

Vierailija
2/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samaa mieltä. Lisäksi buffet on erittäin epähygieeninen ruokailumuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka sattuu taistella vapautta vastaan, niin olen samaa mieltä. Yksittäishinta auttaa aina vaan toteuttamaan sitä 'Kohtuus kaikessa' -sanontaa, mikä on terveyden ABC:sta.

Vierailija
4/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffet on hygieenisestikin ei-toivottu ruokailutapa. Verisuonitautien lisäksi saa odottaa sairastumisia, kun asiakkaat bakteerikäsin lähmivät sitä salaattia.

Vierailija
5/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Ennemmin nostetaan veroja. Makeis- ja limuverot ylös, samaten keksit, sipsit ja pullat veroille. Kasviksille nollavero tai minimaalinen verotus. Marinaadit, valmisruuat piilosokeria ja -rasvaa sisältävät verolle.

Voisin ostaa paljon harvemmin kokista, jos se ei maksaisi alle 80snt/l.

Vierailija
6/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei pakota sinne pizzabuffettiin menemään.

Vierailija
7/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Ennemmin nostetaan veroja. Makeis- ja limuverot ylös, samaten keksit, sipsit ja pullat veroille. Kasviksille nollavero tai minimaalinen verotus. Marinaadit, valmisruuat piilosokeria ja -rasvaa sisältävät verolle.

Tota tota... yleensä kun näen nuorison ostamassa karkkia kaupasta niin niillä on tarkka budjetti. Ikinä en näe nuorisoa ostamassa kilotolkulla sitä karkkia. Mutta pizzabuffeteissa sitten verisuonet rukoilevat tulevaisuuden kannalta. Siellä tulee parhaimmillaan syötyä 3-4 pizzaa parin tunnin sisään.

Monissa buffetin pizzoissa on päällä ihan reilu annos pekonia ja se juusto on 30-prosenttista. Aivan liian epäterveellinen tapa syödä. Pitää kyllä kieltää lailla.

Vierailija
8/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy, miksi kansa pysyy vielä jotenkin elossa taikka ilman sydän- ja verisuonitauteja myrkyllisen rasvan olemassaolon aikoina on, että myrkyllistä rasvaa sisältävät tuotteet ollaan hinnoiteltu yksittäisesti. Buffetit aiheuttavat ihmisissä reaktion, että on syötävä mahan täydeltä, koko rahan edestä.

Etenkin pizzabuffettien suhteen tämä on todella epäterveellistä. Minun mielestäni lakeja kirjoittaessa voitaisiin käyttää aivoja ja maalaisjärkeä; täten kieltää lopullisesti pizabuffetit. Myös muiden vastaavien buffettien ruuan terveellisyys olisi hyvä tarkistaa, kansanterveyden nimissä. Buffeteille pitää asettaa rasvarajat. Rasvaisimmat buffetit on kiellettävä.

Pizzabuffetissa käyminen on oma tietoinen päätös. Itse en ole koskaan tuntenut tarvetta käydä sellaisessa joten en ole siellä käynyt. Arvostan itse enemmän laatua hinnan sijaan.

Btw, ei  rasva  yksinään ole pahasta vaan rasvan ja hiilihydraattien ylenpalttinen samanaikainen yhteiskäyttö.

Kävele itse seuraavalla kerralla Raxin ohi, se on todella helppoa.

Vierailija
9/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzabuffetissa käyminen on oma tietoinen päätös. Itse en ole koskaan tuntenut tarvetta käydä sellaisessa joten en ole siellä käynyt. Arvostan itse enemmän laatua hinnan sijaan.

Btw, ei  rasva  yksinään ole pahasta vaan rasvan ja hiilihydraattien ylenpalttinen samanaikainen yhteiskäyttö.

Kävele itse seuraavalla kerralla Raxin ohi, se on todella helppoa.

Kävelen Raxin ohi. Mutta pelkään nuorison kannalta, kun Raxista on muodostunut niiden lempparipaikka...

Eikö sinua tosiaan huolestuta yhtään?

Terveisin ap

Vierailija
10/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota tota... yleensä kun näen nuorison ostamassa karkkia kaupasta niin niillä on tarkka budjetti. Ikinä en näe nuorisoa ostamassa kilotolkulla sitä karkkia. Mutta pizzabuffeteissa sitten verisuonet rukoilevat tulevaisuuden kannalta. Siellä tulee parhaimmillaan syötyä 3-4 pizzaa parin tunnin sisään.

Monissa buffetin pizzoissa on päällä ihan reilu annos pekonia ja se juusto on 30-prosenttista. Aivan liian epäterveellinen tapa syödä. Pitää kyllä kieltää lailla.

Nostaahan se raju verotus sitten epäterveellisten ruokapaikkojenkin hintoja. Ja vastaavasti laskee sellaisten ruokapaikkojen kuluja, joissa myydään terveellistä ruokaa.

Vois perheellinenkin miettiä kahdesti, mennäänkö raxiin tai vaikka paikallisen yrittäjän täysipainotteiseen ruokabuffaan, kun hinnat olisivat liki toisiaan. Ja terveellisempi olisi monipuolisempi. Tällä hetkellä raxit ja heset pärjää halvan hinnan takia, verrattuna muihin ruokapaikkoihin.

Vierailija
11/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että se pekoni ja juusto ei ole se pahis noissa ruuissa.

Vierailija
12/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kaikki sellainen pitää kieltää, mistä minä en pidä. Esimerkiksi tällaiset typerät aloitukset.

Vierailija
13/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme-neljä pizzaa parin tunnin sisällä? 😂 Vähän kyllä epäilen, että kuuluukohan tuollainen jonkun jokapäiväisiin tapoihin.

Vierailija
14/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että se pekoni ja juusto ei ole se pahis noissa ruuissa.

Kyllä on. T. Totuusmies

Vierailija
15/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paikalliset Kokoomuslaiset pitivät vaalien alla pizza-puffettia. Kielto tulee vähän myöhässä...

Vierailija
16/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellän kaiken kirjoitti:

Minustakin kaikki sellainen pitää kieltää, mistä minä en pidä. Esimerkiksi tällaiset typerät aloitukset.

Ei tässä ole mitään typerää.

Terveisin ap

17/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmiselle laiteta verotusta jokaisesta ylimääräisestä kilosta? Esim. 0,3% prosenttia per kilo. Jos on 20kg ylipainoa niin se on jo 6% lisää. 

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
18/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaahan se raju verotus sitten epäterveellisten ruokapaikkojenkin hintoja. Ja vastaavasti laskee sellaisten ruokapaikkojen kuluja, joissa myydään terveellistä ruokaa.

Vois perheellinenkin miettiä kahdesti, mennäänkö raxiin tai vaikka paikallisen yrittäjän täysipainotteiseen ruokabuffaan, kun hinnat olisivat liki toisiaan. Ja terveellisempi olisi monipuolisempi. Tällä hetkellä raxit ja heset pärjää halvan hinnan takia, verrattuna muihin ruokapaikkoihin.

Kommunisti järkeilee.

Vierailija
19/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä paikalliset Kokoomuslaiset pitivät vaalien alla pizza-puffettia. Kielto tulee vähän myöhässä...

Kokoomus muutenkin ajaa omaa etuaan. Kansanterveydestä viis!

Terveisin ap

Vierailija
20/36 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiellän kaiken kirjoitti:

Ei tässä ole mitään typerää.

Terveisin ap

Minun liberaaliin maailmankuvaani ei vain kertakaikkiaan kuulu asioiden kieltäminen vain siksi, että joku ei niistä pidä, ne on epäterveellisiä tai vaarallisia. Se on yksilönvapauden rajoittamista. 

En minäkään pidä uskonnoista, feministeistä, kommunisteista tai rasisteista, mutten minä niitä silti halua kieltää. Puhumattakaan, että joku nautintoaine tai ruoka pitäisi kieltää. Aivan hullu ajatuskin.