Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako parisuhteessa matkustella yksin?

Vierailija
09.04.2017 |

Vähän huono otsikko, koska tiedän että saa. Mutta mieheni vetäisi asiasta herneen nenään kunnolla ja näyttäisin hänelle mielellään, että mitä muut ovat asiasta mieltä - joten tarvitsen teidän mielipiteitänne.

Päätin siis lähteä 2 viikoksi Pariisiin toukokuun alussa. Mies ei tykkää matkustamisesta kaupunkikohteisiin, eikä yleensäkään kauheammin halua reissata. Valisti minua jo alkuvuodesta, että mihinkään ei jaksa taikka ehdi tänä vuonna lähteä, paitsi omalle kalastusreissullensa lappiin (jonne minä en ole tervetullut).
Mies on työnarkomaani ja tekee mieluummin töitä koko ajan, on aina tehnyt. Ihan ok minun puolestani, en tarvitse väkisin seuraa matkoilleni, minulla on kivaa itsekseni.

Buukkasin siis itselleni mukavan matkan. Ja mies riemastui. En kuulemma kunnioita häntä, kun lähden reissuun vaikka hän ei haluaisi minun lähtevän. Toimintani on kuulemma ala-arvoista. Ja on kuulemma turha olettaa, että mies voisi elää 2 vk ilman seksiä. Eli ongelmia tulee.

- Näinkö teilläkin???
- Mitä sanoisitte miehelle, jos olisitte minä?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut saa, mutta sinä et. Oikeasti: anna miehen kiukutella ja menet miten tykkäät. Tai sitten voit olla lapanen, mutta siinä tapauksessa lakkaa valittamasta. Ei muuten ole sun tehtävä "saada mies ymmärtämään". Jos ei vähemmästä älyä, niin ei se paljosta selittelystäkään älyä.

Vierailija
42/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuosta miehen omasta Lapin reissusta sen verran, että se on miehen mielestä "täysin eri asia", koska se kestää vain 5 pv ja on ainut reissu, jonka mies tekee vuosiin ilman minua.

No niin on, koska mies ei karta kaikkiaan suostu lähtemään mihinkään! Ei minun kanssani tai ilman.

Minusta olisi ihan kiva, jos mies matkustelisi enemmän itseksensä, tai olisi vaikkapa iltoja poissa kotoa.

Mies ei kuitenkaan käy koskaan missään. Yhtä ainuttakaan kertaa ei ole ollut ns. poikien kesken missään. Ilmeisesti hänellä ei vaan ole muita, kuin niitä kotonaan tai kalastamassa kököttäviä kavereita.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän tämän ketjun miehelle. Valitettavasti pelkään kuitenkin, että hän vain suutahtaa entistä enemmän.

Ehkä pitäisi antaa asian laantua ensin vähän, ja mainita koko matka uudemman kerran vasta vaikkapa ylihuomenna.

Minua vaan alkoi oikeasti ahdistaa tämä touhu. Tunnen ihan fyysisellä tasolla, kun kurkkuani kuristaa ja ahdistaa miehen lähellä oleminen juuri nyt. Rupesin miettimään jopa sitä, että riittäisivätkö rahani eroon.

Mies tuolta makkarista huuteli äsken, että minun pitäisi oppia olemana vähemman "omatoiminen". Mitä se nyt sitten ikinä tarkoittaakaan...

Ap

Vierailija
44/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietysti saa kirjoitti:

Mikä on miehesi perustelu sille, että hän saa tehdä asiaa x, mutta sinä et saa tehdä?

<<että mihinkään ei jaksa taikka ehdi tänä vuonna lähteä, paitsi omalle kalastusreissullensa lappiin (jonne minä en ole tervetullut).

Eli miksi mies saa matkustaa ilman sinua, mutta sinä et saisi mennä ilman häntä?

Mieheni perustelu tälle on se, että hänen reissunsa ovat äijäreissuja, jotka ovat kunnon työtä aamusta iltaan (ja jonne nainen ei kerta kaikkiaan voi tulla mukaan, tämä on pakon sanelemaa), mutta minun ovat kuulemma "biletysreissuja", joilla haluan vaan pitää hauskaa.

Silti: Mies kyllä tietää oikein hyvin, etten minä itsekseni mitään bilettele.

Ehkä hän sitten kuitenkin kokee sen biletyksen jotenkin uhkakuvana itselleen. - Mutta miten minä tuollaisen uhkakuvan häneltä poistan?

En koskaan käy missään bilettämässä, en baareissa en ravintoloissa, mitä muuta vielä voin tehdä jotta mies ymmärtää, etten hae reissuilta esim. irtoseksiä tms?

Ap

pakko kysyä mielenkiinnosta. Mitä se sinun mies tarkalleen ottaen siellä Lapissa tekee? Tuntuuko sinusta siltä, että pystyisit siinä reissussa olemaan matkassa iloisin mielin?

Kuulostaa mielestäni tosi oudolta tuo sinun miehesi käytös, jos kerran itse ei halua lähteä mukaan vaikka olet ehdottanut. Mikäli mies käy reissussa ilman sinua, sinullakin pitäisi olla oikeus reissata ihan yhtälailla ilman häntä. Kuten joku kysyi, miten hän pärjää ilman seksiä omalla reissullaan sitten?

Vierailija
45/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös mies joka ei tykkää matkustelusta eikä taatusti tule toiste lentokoneeseen. Mä matkustelen silloin tällöin mun bestiksen (alun perin yhdenyönjuttu :) ) kanssa... No problem.

Nyt alkaa muksu olla sen ikäinen että otan hänetkin reissuihin mukaan.

Miehen kanssa/perheenä lomaillaan sitten toisenlaisissa kuvioissa, telttaillen omalla autolla yms.

Vierailija
46/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän tämän ketjun miehelle. Valitettavasti pelkään kuitenkin, että hän vain suutahtaa entistä enemmän.

Ehkä pitäisi antaa asian laantua ensin vähän, ja mainita koko matka uudemman kerran vasta vaikkapa ylihuomenna.

Minua vaan alkoi oikeasti ahdistaa tämä touhu. Tunnen ihan fyysisellä tasolla, kun kurkkuani kuristaa ja ahdistaa miehen lähellä oleminen juuri nyt. Rupesin miettimään jopa sitä, että riittäisivätkö rahani eroon.

Mies tuolta makkarista huuteli äsken, että minun pitäisi oppia olemana vähemman "omatoiminen". Mitä se nyt sitten ikinä tarkoittaakaan...

Ap

Kyllä, rahasi riittävät eroon. Itse asuisin mieluummin jätesäkissä sillan alla kuin tuollaisen "miehen" kanssa.

T: 40

Vierailija
47/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tietenkään saa!l

Vierailija
48/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se tarkoittaa sitä, että sinun pitäisi vaan pysyä kotona neljän seinän sisällä siivoamassa ja kokkaamassa, ja sitten olla lettu levällään odottamassa, kun arvon herra saapuu kotiin hakemaan seksiä. Sinun pitäisi siis olla tahdoton miehen miellyttämiseen tarkoitettu väline, ja tehdä vain niin kuin mies käskee. Jos et tätä tahdo ja tähän alistu, niin ero on erittäin varteenotettava jopa suositeltava vaihtoehto.

Vierailija
49/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti: Mies kyllä tietää oikein hyvin, etten minä itsekseni mitään bilettele.

Ehkä hän sitten kuitenkin kokee sen biletyksen jotenkin uhkakuvana itselleen. - Mutta miten minä tuollaisen uhkakuvan häneltä poistan?

En koskaan käy missään bilettämässä, en baareissa en ravintoloissa, mitä muuta vielä voin tehdä jotta mies ymmärtää, etten hae reissuilta esim. irtoseksiä tms?

Ap

En keksi tähän mitään muuta selitystä kuin että mies paneskelee vieraita naisia näillä "kala"reissuillaan. Mikä muu syy voi olla siihen, että hänen mieleensä edes tulee ajatus, että vaimon Pariisin-matka olisi joku uhka? Ja keitä on nämä vaimon matkalle naureskelevat kaverit? Jotain miehen kavereita, jotka tietävät että miesten reissuilla paneskellaan vieraita naisia? Ja sen takia naurattaa, jos nainen matkustaa yksin - olettavat, että vieraan seksin perässä hänkin?

Ei sellainen ihminen, jolle ei tulisi edes mieleen pettää omaa puolisoa, osaa edes kuvitella, että oma puoliso pettäisi!

Vierailija
50/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että kaipaat itsenäisyyttä suhteessa ja välillä etäisyyttä miehestä. Tee tästä lähtien asiat niinkuin itse haluat. Matkusta, käy ulkona ja harrasta. Jos mies on järkevä, hän tottuu siihen, jos taas ei, niin sitten kannattaa harkita eroa.

Vierailija
51/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat matkan omista rahoistasi, eipä sen kommenteilla ole merkitystä. Jos sille tulee mieleen pettäminen, se on jo mielessään tehnyt sen.

Hän haluaa sinusta vain itsensä jatkeen. Erottuanne hän syyttää sinua omasta käytöksestään eli ei ota vastuuta.

Jätä se tylsä sika.

Vierailija
52/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen kultakimpaleen olet itsellesi valinnut. Vai, että 2 viikkoa ilman seksiä on liian pitkä aika. Olen ollut tuollaisia aikoja ilman seksiä parisuhteessakin ja nyt en ole harrastanut seksiä vuoteen, eikä tee edes tiukkaa vielä. 

Vierailija
53/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ajatus ettei saisi? Aikuisiahan tässä ollaan. Minä lähdin 4 kuukaudeksi reissaamaan/työskentelemään Eurooppaan kun oltiin seurusteltu vasta vuosi. Kieltämättä pelkäsin etukäteen kestäisikö parisuhde, mutta hyvin pärjättiin. Mies puolestaan lähti Etelä-Koreaan vaihtoon puoleksi vuodeksi ja sekin kestettiin hyvin.

Vierailija
54/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sun miehelläsi ap, on vissiin kaksi tervettä kättä, tiedät mihin, jos ei ehdi/halua/viitsi käydä sua helssaamassa siinä reissun puolivälissä..oletko näyttänyt tämän ketjun hänelle?

Vierailija
55/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se ap:n ukkeli sanoi ketjusta?

Vierailija
56/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta on oltu aviossa. Minä matkustan enemmän yksin kuin mieheni. Minulle se on 'henkireikä'. Marraskuussa olin yksin viikon auringossa, mies puolestaan keväällä siskonsa luona Saksassa. Välillä on lapsi jomman kumman mukana, toki reissataan perheenäkin.

Mieheni viihtyy kesän mökillä saaressa, minä en. Silloin matkustelen yksin tai ystävän kanssa - tai lapsen kanssa. Meillä tämä toimii, luottamus säilyy. Ainakin meillä mies on nähnyt, että tarvitsen näitä irtiottoja arjesta. Eikä valita.

Kesäkuussa olemme pitkästä aikaa lähdössä kaksin reissuun. Lapsi ei halua lähteä, on mieluummin isoäidillään alkuviikon ja lopun ajan serkuillaan.

Miksei voisi matkustaa yksin parisuhteessa? Meillä toi muksukin on lentänyt 6-vuotiaasta asti yksin (saattajapalvelu) isovanhemmilleen ja kavereilleen.

Vierailija
57/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kahden viikon reissu parisuhteessa olevalle naiselle on ajallisesti turhan pitkä. Riippuu toki parisuhteen dynamiikasta eli jos molemmat on olleet ennen suhdetta kovia reissaajia niin jossain määrin ymmärrettävämpää. Esimerkiksi lomia ei aina välttämättä saa samaan aikaan niin on pakko reissata yksinkin.

Mutta yleisesti ottaen kyllä se vähän hassulta parisuhteelta vaikuttaa jos vaimo häipyy yksin jonnekin parin viikon ulkomaanreissulle ja vielä vastoin puolison toivetta. Miehenä olisin närkästynyt ihan samalla tavalla kuin ap:n puoliso.

Vierailija
58/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta.. itse matkustan ilman miestä vaikka hän "tahtoisikin" mukaan (ja toisinpäin). Se nyt vaan on terveellistä, että eletään omaa elämää vaikka ollaankin parisuhteessa.

Vierailija
59/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lähtisi vetelemään johtopäätöksiä miehen pettämisestä Lapin-reissulla. Mutta tuo, miten ap kertoo miehen hänelle puhuvan, sai mut kyllä voimaa pahoin aivan fyysisestikin. Mies yrittää kontrolloida sua, ap. "Pitäis oppia vähemmän omatoimiseksi", todella törkeesti sanottu aikuiselle, itsenäiselle ihmiselle. Mies on todnäk ollut tyytyväinen, kun oot ollu työttömänä kotona valmiina palvelemaan hänen tarpeitaan, ja säikähti, kun teit yhtäkkiä oman päätöksen ja aiot olla kauan poissa. Ei ehkä ees keksinyt enää muuta kiristystapaa kuin seksin viimeisenä oljenkortenaan. Ei ole tervettä puhetta mieheltä, ei hyvä parisuhde toimi puhumalla toiselle noin.

Kerrot miettineesi jo eroa. Tsemppiä tilanteen punnitsemiseen! Jos nyt eroat, todennäköisesti jonkun ajan päästä näet miehen kyykyttämisen yhtä objektiivisesti kuin me sivustaseuraajat täällä, ja mietit itsekin, miksi olit tuollaisen miehen kanssa. Jos et pysty nyt yhtäkkiä saman tien kantamaan kamojasi uuteen kämppään taloudellisten syiden takia, voit alkaa laittamaan vähän syrjään jo nyt takuuvuokraa ym. varten ja lähdet heti, kun mahdollista.

Vierailija
60/62 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitäkö sanoisin. So long, adios, au revoir.