Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikkaluomen poisto kotikonstein?

Vierailija
08.04.2017 |

Mulla on muutamia (3-4) häiritseviä luomia, selvästi koholla ihosta ja värinä semmoinen vaaleanpunainen. Tai olivat vaaleanpunaisia tullessaan, nyt kaksi niistä on vähän madaltunut ja muuttunut ruskeammaksi. Voinko koittaa hirttää niitä ohuella langalla? En kyllä tiedä saako siihen ympärille kurottua mitään. Haluan niistä eroon, ällöttävät perkeleet.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä nyt kuitenkaan jaksa odottaa. Pistin juuri hohtimet pakkaseen.

Vierailija
22/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenaviinietikkaa pumpuliin ja pumpuli luomen päälle. Vain luomelle, ei ympäröivälle iholle. Laastarilla tms niin että pysyy paikoillaan. Toista kunnes luomi kuivuu ja lopulta tippuu pois. Jos malttaa olla myös repimättä, ei jää arpea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille, koska tk-lääkärit eivät aina ota vakavasti ihojuttuja, vaikka melanooma on nopeiten kasvava syöpä.

Voisiko olla kyse dermatofibroosista? Se on punertavakin, viisi milliä läpimitta, vaaraton (näyttää syövältä). Googlaa.

Vierailija
24/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langalla(yleensä hiuksella) sitominen ei toimi kunnolla litteille , isohkoille luomille, vaan toimii paremmin ulkoneviin.

T. Omenaviinietikkaa suositteleva

Vierailija
25/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkärille, koska tk-lääkärit eivät aina ota vakavasti ihojuttuja, vaikka melanooma on nopeiten kasvava syöpä.

Voisiko olla kyse dermatofibroosista? Se on punertavakin, viisi milliä läpimitta, vaaraton (näyttää syövältä). Googlaa.

Hei, kiitos! Googlasin ja se on just tämmönen, esim toi eka kuva. Mutta osa alkanut muuttua ruskeiksi

http://www.euromelanoma.org/suomi/tunnista-ihosy%C3%B6p%C3%A4/angiooma

Vierailija
26/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos angioma yhtäkkiä alkaa näkyä kehoon (erityisesti suuria määriä), se voi ilmoittaa sisäisiä syöpäsairauksia" Joku päinhelvettiä suomennettu sivusto (herättää luottamusta aina) mutta syöpähän se oli sitten KUITENKIN.

ap

Vierailija
27/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin itse kaksi ällöä koholuomea, olivat sellaisia kapeita mutta "pitkiä". Venytin ja leikkasin terävillä saksilla, jotka olin desifioinut, myös ihon. Ja kyllä, meinasin pyörtyä, mutta tulipa hoidettua. Ei jäänyt sellaisia arpia, että löytäisin ilman suurennuslasia.

Vierailija
28/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syöpä se on vasta jos se patologin tuloksen jälkeen sellaiseksi todetaan. Luultavasti täysin vaarattomia luomia.  Mutta me emme sitä sen enempää kuin sinäkään voi diagnosoida. Ota siis syvään henkeä, varaa aika lääkärille ja käy näytillä. Mutta missään nimessä(!) et ala itse operoimaan itseäsi. Ensinnäkin vääränlainen sorkkiminen voi aiheuttaa infektion.

Vierailija
29/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noi mitään mansikkaluomia ole.

Ei vittu onko mulla syöpä vai

No ei kai, mut mansikkaluomi on vauvojen syntymämerkki.

Googlailin ja ymmärsin että voi olla aikuisellakin. No kuka osaa kertoa mitä noi sitten on? Ja erityisesti että millä niistä pääsee eroon

Jos se on varsiluomi eli fibrooma, sen voi hirttää vaikka hiuksella, mutta mansikkaluomi on mansikan värinen eikä ole koholla.

Vierailija
30/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kuulosta mansikkaluomilta. Älä ryhdy puoskaroimaan kotona vaan näytä ihotautilääkärille.

Ihotautilääkärin vastaanotolle.En suosittele omia poistoyrityksiä.

Vierailija
31/31 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon luomia ja muutama on poistettu lääkärin ohjeistamana hankaukselle ja ärsyyntymiselle alttiista paikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi