Mansikkaluomen poisto kotikonstein?
Mulla on muutamia (3-4) häiritseviä luomia, selvästi koholla ihosta ja värinä semmoinen vaaleanpunainen. Tai olivat vaaleanpunaisia tullessaan, nyt kaksi niistä on vähän madaltunut ja muuttunut ruskeammaksi. Voinko koittaa hirttää niitä ohuella langalla? En kyllä tiedä saako siihen ympärille kurottua mitään. Haluan niistä eroon, ällöttävät perkeleet.
Kommentit (31)
Omenaviinietikkaa pumpuliin ja pumpuli luomen päälle. Vain luomelle, ei ympäröivälle iholle. Laastarilla tms niin että pysyy paikoillaan. Toista kunnes luomi kuivuu ja lopulta tippuu pois. Jos malttaa olla myös repimättä, ei jää arpea!
Ihotautilääkärille, koska tk-lääkärit eivät aina ota vakavasti ihojuttuja, vaikka melanooma on nopeiten kasvava syöpä.
Voisiko olla kyse dermatofibroosista? Se on punertavakin, viisi milliä läpimitta, vaaraton (näyttää syövältä). Googlaa.
Langalla(yleensä hiuksella) sitominen ei toimi kunnolla litteille , isohkoille luomille, vaan toimii paremmin ulkoneviin.
T. Omenaviinietikkaa suositteleva
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkärille, koska tk-lääkärit eivät aina ota vakavasti ihojuttuja, vaikka melanooma on nopeiten kasvava syöpä.
Voisiko olla kyse dermatofibroosista? Se on punertavakin, viisi milliä läpimitta, vaaraton (näyttää syövältä). Googlaa.
Hei, kiitos! Googlasin ja se on just tämmönen, esim toi eka kuva. Mutta osa alkanut muuttua ruskeiksi
http://www.euromelanoma.org/suomi/tunnista-ihosy%C3%B6p%C3%A4/angiooma
"Jos angioma yhtäkkiä alkaa näkyä kehoon (erityisesti suuria määriä), se voi ilmoittaa sisäisiä syöpäsairauksia" Joku päinhelvettiä suomennettu sivusto (herättää luottamusta aina) mutta syöpähän se oli sitten KUITENKIN.
ap
Mä poistin itse kaksi ällöä koholuomea, olivat sellaisia kapeita mutta "pitkiä". Venytin ja leikkasin terävillä saksilla, jotka olin desifioinut, myös ihon. Ja kyllä, meinasin pyörtyä, mutta tulipa hoidettua. Ei jäänyt sellaisia arpia, että löytäisin ilman suurennuslasia.
No syöpä se on vasta jos se patologin tuloksen jälkeen sellaiseksi todetaan. Luultavasti täysin vaarattomia luomia. Mutta me emme sitä sen enempää kuin sinäkään voi diagnosoida. Ota siis syvään henkeä, varaa aika lääkärille ja käy näytillä. Mutta missään nimessä(!) et ala itse operoimaan itseäsi. Ensinnäkin vääränlainen sorkkiminen voi aiheuttaa infektion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noi mitään mansikkaluomia ole.
Ei vittu onko mulla syöpä vai
No ei kai, mut mansikkaluomi on vauvojen syntymämerkki.
Googlailin ja ymmärsin että voi olla aikuisellakin. No kuka osaa kertoa mitä noi sitten on? Ja erityisesti että millä niistä pääsee eroon
Jos se on varsiluomi eli fibrooma, sen voi hirttää vaikka hiuksella, mutta mansikkaluomi on mansikan värinen eikä ole koholla.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kuulosta mansikkaluomilta. Älä ryhdy puoskaroimaan kotona vaan näytä ihotautilääkärille.
Ihotautilääkärin vastaanotolle.En suosittele omia poistoyrityksiä.
Minulla on paljon luomia ja muutama on poistettu lääkärin ohjeistamana hankaukselle ja ärsyyntymiselle alttiista paikoista.
No en mä nyt kuitenkaan jaksa odottaa. Pistin juuri hohtimet pakkaseen.