Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

36v ystävä joutuu kysymään mieheltään "luvan" siihen, että saa tulla mun luo iltaa viettämään :O

Vierailija
08.04.2017 |

Minulla on eräs ystävä, jonka kanssa otan alkoholia pari kertaa vuodessa, eli todella harvoin. Hänen kuulemma täytyy keskustella tästä miehensä kanssa, tarvitsee siis luvan. :(
Lupasi soittaa, on mennyt jo pari tuntia, mitään ei kuulu. Itse en ikinä olisi sellaisen miehen kanssa, jolta "täytyy kysyä lupa" mihin tahansa asioihin.............. Huh huh!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua menettää miestään jollekin toiselle?

Vierailija
2/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätelmä. Kysyin äidiltä, saanko lähettää tämän viestin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen tuskaillut omien kavereiden kanssa. Yllättävän monet naiset ovat tuollaisia.

Vierailija
4/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niin jos kysyy sopiiko mennä..? Okei.

Vierailija
5/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia?

Vierailija
6/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ei välttämättä ole kyse luvan kysymisestä. Itse en kontrolloi miestäni enkä hänen tekemisiä, mutta koska nyt parisuhteessa ollaan, ihan puolin ja toisin on kohteliasta keskustella suunnitelmista. Itse käytän vastaavissa tilanteissa sanamuotoa "Mä lähtisin tänään kaverin kanssa baanalle, jollei sulla ollut mielessä mitään just tänään?" Tai vastaavaa. Tai vähintään etukäteen ilmoitan, että viikon kuluttua olis sitten tälläistä, sulle varmaan sopii olla kotona lasten kanssa silloin?

No en mä tiiä. Yleensäkin puhutaan asioista...

Vierailija
7/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyse ennemmin sopivan ajan pohtimista yhdessä kumppanin kanssa eikä luvan kysyminen. Kun on yhdessä, omat menot jotenkin vaikuttavat molempiin ja on niitä yhteisiäkin menoja, ja jos on lapsia niin vielä enemmän täytyy toiselta varmistella, ei että saako mennä vaan että toinen pystyy silloin olemaan lasten kanssa, ja jos miehellä on vaikka iltavuoro silloin, pitää kysellä lastenhoito apua joltain muulta, tai sopia milloin mies pystyy katsomaan lapsia ja sitten vasta ehdottaa sinulle sopivampaa aikaa...

Vierailija
8/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minun ole tarvinnut lupaa kysyä, mutta ilmoitusasiana oli tarpeen kertoa lasten pieninä ollessa - sen varmistamiseksi, että tiesin miehen olevan kotona heidän kanssaan minun ollessani poissa. Vaikka enää ei ole muutoin niin välttämätöntä, kyllä me edelleen kerromme menomme jo ennen lähtöjä vain siksi,että toinen tietää, missä olemme. Jos kumpikin on kotona, asia hoituu jo esim. ystävättären puhelun aikana.

Vierailija
9/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin kysyn mieheltä, mutta en ajattele kysyväni lupaa, vaan varmistan, ettei hänellä ollut mielessä muuta, jonkun nyt kuitenkin täytyy olla lasten kanssa, ja joskus on kiva tehdä asioita perheenäkin.

Vierailija
10/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on hyvä tapa sopia asioista etukäteen hyvissä ajoin. Oletat että kaverisi hyppää sinun toiveestasi samalla hetkellä? Ehkäpä miehellä on ollut suunnitelmia viikonloppuna. Ehkäpä yhteisiä. Onko lapsia?

Sinun ei vissiin tarvitse huomioida ketään, kun ei tule mieleen että toisilla voi ryyppyreissut vaatia käytännön järjestelyjä päästäkseen lähtemään. Jos pari tuntia sitten jopa kysyit, niin onpa tosi "kumma" että kaverisi ei samalla sekunnilla juossut luoksesi.

En minäkään pääsisi tällä sekunnilla lähtemään yhtään minnekään. Lasta ei voi jättää yksin ja mies on korjaamassa autoa. En edes tiedä tuleeko auto valmiiksi ihan kohta, parin tunnin pääse vai vasta huomenna. Töissä käyvillä ihmisillä ei välttämättä ole kuin nämä viikonloppuillat aikaa hoitaa tällaisia. Siinä kyllä jää tunnin varoitusajalla kysytty ryyppyilta kakkoseksi.

Vierailija
11/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystävääsi ei kiinnosta enää syystä tai toisesta seurasi, alkoholin juominen tai molemmat, mutta ei kehtaa sanoa suoraan ja siksi käyttää miestään verukkeena.

12/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli aikalailla samanlainen tollasissa asioissa. Lupa piti pyytää ja jos harvoin sai luvan, niin sai olla poissa korkeintaan muutaman tunnin. Piti myös kertoa ensin lisätietoja juhlista, siis että tuleeko sinne juhliin miehiä, onko kaikki tuttuja, juodaanko alkoholia jne. Mun elämä parani ihan helvetisti kun jätin kyseisen tyypin. Yritä jotenkin kohteliaasti kysellä et miten muuten suhteessa menee ja onko sun kaverilla varmasti hyvä olla. Jos kumppani on sellainen dominoiva kusipää niin elämä menee helposti pilalle.

Vierailija
13/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä muuten käytti mua tekosyynä, jos ei halunnut tai jaksanut lähteä baariin jonkun kaverinsa kanssa. Minua suoraan sanottuna raivostutti, kun jätkä ihan pokkana selitti puhelimessa että joo pitää kysyä tyttöystävältä päästääkö se "Hehheh". Ihan kuin olisin ollut joku pirttihirmu. Ei vaan voinut sanoa olevansa mieluummin kotona.

Muutama jätkän kaveri joskus sanoikin myöhemmin että minä olen paljon rennompi kuin he on luulleet. Mistähän johtui..

Vierailija
14/14 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä muuten käytti mua tekosyynä, jos ei halunnut tai jaksanut lähteä baariin jonkun kaverinsa kanssa. Minua suoraan sanottuna raivostutti, kun jätkä ihan pokkana selitti puhelimessa että joo pitää kysyä tyttöystävältä päästääkö se "Hehheh". Ihan kuin olisin ollut joku pirttihirmu. Ei vaan voinut sanoa olevansa mieluummin kotona.

Muutama jätkän kaveri joskus sanoikin myöhemmin että minä olen paljon rennompi kuin he on luulleet. Mistähän johtui..

Ainiin ja tosiaan sen vuoksi piti aina kysyä "lupa" koska sitte jos minä halusinkin viihteellä niin sitten "multa heltis lupa" vaikka oikeasti se mies ei vaan halunnut olla yksinään illalla. Mutta jos en ollut menossa minnekään niin sitten minä muka "en päästänyt", vaikka monesti olisin ihan mielelläni vaan lukenut kirjoja itsekseni. Mainittakoon että viihdyn erinomaisesti yksin ja yksi suuri syy meidän eroon oli se miehen riippuvaisuus mitä en jaksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän