äkilliset iho-oireet, mitä mulle tapahtuu?
Heipsan. Oon tässä jo muutaman kuukauden ajan saanut silloin tällöin hyvin nopeita iho-oireita ympäri kehoa, yleensä käsivarsiin sekä selkään. Alkaa kovalla kutinalla jota seuraa muutamassa minuutissa nousevat punaiset paukamat. Muistuttavat usein itikan tai paarmaan pureman aiheuttamia reaktioita. Iho on muutenkin hyvin kuiva, etenkin selästä kun sinne en ylety itse hyvin rasvaamaan. Hiukset ovat erittäin kuivat, katkeilevat ja kiillottomat.
Eilen aamulla kun heräsin oli naamani turvonnut etenkin silmien ympäriltä sekä poskista. koko kasvojen iho on paksuuntunut, karhea ja kuivan tuntuinen. rasvaan sitä vähän väliä mutta ei kestä kauaa kun taas kiristää, polttelee ja kirvelee. Kylmä haude helpottaa kutinaa hetkeksi mutta pian sen jälkeen turvotus ja kutina taas yltyvät. Olen kokeilkut tähän nyt antihistamiiniakin joka ei tunnu juuri auttava. Aluksi luulin että turvotus johtuu krapulasta mutta punertavaa söherö ihottumaakin on naama nyt puolillaan. Osaako kukaan sanoa mikä on tämä mun ihoa ja etenkin nyt naamaani vaivaama vitsaus? Onko mitään millä sen saisi rauhoittumaan mahdollisimman nopeasti? En tietääkseni ole allerginen millekkään mutta kovasti vaikuttaa omasta mielestä allergisille iho-oireille.
Mainittakoon nyt vielä että olen piiiiitkästä aikaa aloittanut liikunnan noin viikko sitten ja treenannut mun rapakuntoon nähden paljon (1,5h / pvä ) joka päivä. torstaina vedin aika tukevan kännin ja aamulla heräsin tähän pöhöön. mietin siis voiko neste kerääntyä vain kasvoihin, se ei kyllä sinäällään selitä kai ihon paksuuntumista ja ihottumaa?
Apua auttakaa, en kehtaa lähtee lenkille!