Minne hävittää vanhat viinat?
Tai siis ei vanhat, mut tarpeettomat. On avaamaton lahjaksi saatu viinipullo, avattu, mut melkein täysi viskipullo ja kirkasta vahvaa viinaa avattu pullo. Me ei alkoa käytetä, mut en raaskisi noita viemäriinkään kaataa. Jätehuoneeseen en viitsi viedä, ettei päädy alaikäisille.
Kommentit (37)
Ei, ei. Alkoholia en käytä missään muodossa. Paitsi johonkin puhdistukseen voisin tuota kirkasta käyttää ja oon käyttänytkin. Mut haluan nuo nyt pois tilaa viemästä.
Vie naapuriin, jossa on normaaleja ihmisiä.
Eli ei päihdeongelmaisille.
Älä missään nimessä kaada viemäriin kalliita juomia! Kysy joltain kaverilta, jonka tiedät joskus ottavan, että josko haluaisi käydä hakemassa nuo pullot teiltä pois. Saattaa maksaakin niistä jotain.
Avaamattoman pullon voit lahjoittaa eteenpäin jollekin jonka tiedät juovan sen. Avatuista pääset eroon kun pistät bileet pystyyn. Kyllä joku vieraista ne taatusti juo.
Avaamattoman voi viedä minne vain tuliaisiksi, kun kyläilee... vai onko raittiutenne karkoittanut kaikki ympäristöstä.
Avatut (miksi olette avanneet, jos ette käytä?) veisin vaikka ostarin spugejengille. Saatte elinikäiset ystävät.
itse taas lahjoittaisin jollekin pussikalja/ koditon porukalle varmistuttuani täysi-ikäisyydestä. Tai pitäisin bileet.
Mä voin ottaa ne vastaan. Missäpäin olet?
Anna vaikka naapurille tai jollekkin tutullesi esim. kaverille? vanhemmillesi? Tai sitten vaikka kirjahyllyyn koristeeksi. Turhaan heittää pois hyviä juomia.
Jo on ongelma?
Mene kadulle seisomaan ja sano ensimmäiselle paikalle tulevalle, että lahjoitat viinaa. Eiköhän aika nopeasti tällä tavoin pääse eroon tuosta ongelmajätteestä.
Miten teet hienoa ruokaa jos et koskaan käytä esimerkiksi kastikkeisiin viiniä/brandiä/konjakkia?vai syöttekö aina puuroa tai perunavelliä.
Itse laitoin roskiin 20 pulloa kun tuttava menehtyi ja tyhjennin hänen asunnon.
Kyllä tekee ison eron ruoassa vaikkapa valko tai punaviini arkiruokaan. Olut sopii upeasti pataruokiin.
Mieti on tutuissa, sukulaisissa , työtovereissa ihmisiä jotka käyttävät joskus alkoholia. Luulisin, että joku löytyy jolle voit lahjoittaa.
Avattu viinipullo, mut ette käytä alkoholia? Kaada nyt pois kaikki ja ens kerralla jos saat lahjaksi annat vaikka naapurille avaamattomana. Joku viski tms jos on laadukas anna kaverille tai sukulaiselle joka ei oo alkkis, mutta vattuna en siitäkään tiedä.
Oikeestiko joku kyselee täällä mitä tehdä avatulle viinipullolle. Oo
Kunnan sivuilla lukee roskien lajittelusta. Ehkä se kuuluu kemikaalien kanssa samaan sarjaan, onko se jätepisteelle jossa on kemialliset liuottimet. Ellei joku sukulainen tai naapuri halua sen.
No jo on ongelma.
Miksi ei voi viemäriin kaataa, jos ei itse juo?
Punaviinistä ja etikasta voit tehdä viinietikkaa ja maustaa halutessasi mieleisillä mausteilla.
Kirkas menee puhdistusaineena. Ruuanlaitossa voi osaa hyödyntää.
Punaviiniä voi lorauttaa jauhelihakastikkeeseen/tomaattikastikkeeseen jne.
Luulisi että myös viskiä voisi käyttää grillipihvien marinadeissa ym.
http://www.kauhukeittio.fi/bbq-reseptit/jack-daniels-possu/