Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kenkiä (esim lenkkareita) ostaa halpiskaupoista, esim Lidl, Prisma, Tokmanni?

Vierailija
08.04.2017 |

Kenkien hinta n.15-25€.

Onko tällaisista kaupoista ostetut kengät miten kestäviä? Menevätkö heti parin käyttökerran jälkeen rikki? Vai saako halvalla myös hyvääkin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin ja joku oli kysynyt vuosi sitten näin. Kysyisin samaa.

Vierailija
2/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on noi halvemmatkin kengät kestäneet pitkään hyvänä, kun mulla on kuitenkin muutamat kengät kierrossa, että kengät saa levätä ja hengähtää välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä  sitä  mieltä että ne Primasta ostetut Niket yms. on jotenkin huonommat kuin urheilukaupasta ostetut?

Vierailija
4/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi todella noloa ostaa kenkiä ja vaatteita jostakin Tokmannista.

Vierailija
5/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla kestänyt nuo lidlin halppislenkkarit ihan vuoden-kaksi ja ovat olleet siis jokapäivä kovalla käytöllä (kävelen kaikkialle, en omista autoa tai bussikorttia). Mielestäni lidlin ovat paremmat, kuin esim cittarin tai prisman halppiskengät, mutta niissäkin saa aina vähän katsoa, että mitä ostaa. Ei ne kaikki lidlin lenkkarit ole hyviä. Itse olen tykännyt heidän vaelluskengistä, tosin omani menivät nyt 2v käytön jälkeen rikki! Enpä usko, että itselläni kalliimmatkaan kengät kestäisi 2 vuotta kauempaa samalla käytöllä. 

Vierailija
6/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Prismasta kahdet talvikengät. Toiset kesti vain yhden talven ja toiset on nyt neljättä talvea käytössä.

Lidlin kenkiä mulla on ollut todelka monet. Sielläkin aika vaihtelevaa laatu. Yhdet vaelluskengät ostin 6 vuotta sitten ja annoin ne äidilleni 3 vuotta sitten. Ovat hänellä edelleen talvikenkinä.

Jos haluat verrata esim. urheilukenkiin, niin voin sanoa omalla kokemuksella, että parit adidakset ja parit niket kestivät vain yhden kevään. Muut kengät kestäneet 2-3 vuotta.

Vähän riippuu minkälaista kenkää haet. Mutta sanoisin, että laatu ihan ok. Citymarketissa on mielestäni kuitenkin laadukkaampia.

Vierailija
7/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yhet korkokengät viron prismasta, makso 10e ja ikää 6v. Loistavassa kunnossa!

Vierailija
8/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne halvemmatkin kengät käyttöä kestävät. Juoksuominaisuuksia ja aitoa nahkaa tai vedenpitävyyttä saa vain maksamalla enemmän. Kengät ovat ainoa osa pukeutumista, jota en itse hankkisi Tokmannilta tms.

Vierailija
9/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata niitä halvimpia pääsääntöisesti ostaa. Itsekkin joo kuljin niillä tyytyväisenä vuosikausia, ja joo, osa niistä kestikin kulutusta ihan kivasti. Mutta kyllä niillä helposti jalkansa rikki saa, nyt on loppuelämän vaivana jalkapohjan vaivat ja alkaa heti oireilla jos vähääkään huonot kengät jalassa. Etenkin teinit kävelee välillä ihan hirveillä muoviläpysköillä jossa mitättömät pahvipohjat. :( Ne vaivat tulee hiipien ja vuosienkin viiveellä. Ja etenkin lapsilla hyvät ja oikeankokoiset kengät on kaiken a ja o.

Mutta saa marketeista merkkikenkiäkin, esim. lapsilleni ostan Eccot Prismasta.

Vierailija
10/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi todella noloa ostaa kenkiä ja vaatteita jostakin Tokmannista.

Ai jotain Niken ja Adidaksen? Niitähän siellä nykyään myydään.

Vierailija
11/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kenkäkaupasta ihan yhtä lailla paskaa laatua, kun ostaa jotkut halvat ballerinat.

Itse käytän jo ties kuinka monetta vuotta talvikenkiä, jotka ostin Prismasta.

Vierailija
12/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Citymarket jäi näistä halpiskaupoista?

Vierailija
13/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä  sitä  mieltä että ne Primasta ostetut Niket yms. on jotenkin huonommat kuin urheilukaupasta ostetut?

Tässä ketjussa puhuttiin 15-20 euron kengistä.

Vierailija
14/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käytöstä ja käyttäjästä. Mun jalat ei yksinkertaisesti kestä huonoja lenkkareita, pitää ostaa ”erikois”pohjilla. Jotkut bensalenkkarit puhahommiin taas on ihan sama mistä ostaa.

Vierailija
15/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin halpiskenkiin voi ostaa laadukkaat irtopohjalliset, silloin ne ovat jaloille hyvät.

Vierailija
16/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se, että Niket ja Adidakset valmistetaan Aasian tai Etelä-Amerikan hikipajoissa jollakin euron päiväpalkalla. Materiaalit ovat pääosin muovia. Valmistuskustannukset per kenkäpari n. 10-20 e ja hupsistaiheijaa, kun ovat esim. Suomessa, kenkien hinta onkin 120 e. No hintalisä menee amerikkalaiselle brändille, joka vie tulonsa veroparatiisiin ja valmistaja saa ehkä 30-40 e per pari. Halpiskengät tehdään pääosin samoissa tehtaissa, mutta "salaa", ilman brändimääräyksiä ja ehkäpä vähän halvemmista materiaaleista. Periaatteessa isoa eroa ei ole. Luepa vaikka Naomi Kleinin kirja "No logo", niin pääset kärryille...

Vierailija
17/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin halpiskenkiin voi ostaa laadukkaat irtopohjalliset, silloin ne ovat jaloille hyvät.

Ei riitä pohjalliset, vaan pohjan muodon pitää olla tietynlainen. Toki nämä mun jalat on vähän erikoistapaus.

Vierailija
18/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa puhuttiin 15-20 euron kengistä.

Otsikossa ainakin lukee "halpiskaupoista" ja esimerkkinä Prisma.

Vierailija
19/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on se, että Niket ja Adidakset valmistetaan Aasian tai Etelä-Amerikan hikipajoissa jollakin euron päiväpalkalla. Materiaalit ovat pääosin muovia. Valmistuskustannukset per kenkäpari n. 10-20 e ja hupsistaiheijaa, kun ovat esim. Suomessa, kenkien hinta onkin 120 e. No hintalisä menee amerikkalaiselle brändille, joka vie tulonsa veroparatiisiin ja valmistaja saa ehkä 30-40 e per pari. Halpiskengät tehdään pääosin samoissa tehtaissa, mutta "salaa", ilman brändimääräyksiä ja ehkäpä vähän halvemmista materiaaleista. Periaatteessa isoa eroa ei ole. Luepa vaikka Naomi Kleinin kirja "No logo", niin pääset kärryille...

Näinhän se on. Ostin joskus vuosia sitten tbs-merkkiset kengät jostain torilta.en ollut koskaan kuullutkaan, Ranskalainen merkki, silloin ei ollut vielä maahantuontia. Parhaat kengät jotka olen koskaan ostanut, kestäneet käytössä monta vuotta ja ovat todella mukavat.

Vierailija
20/30 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan juoksukenkiä ostaisi, ellen kävisi ensin jossain urheilukaupassa testaamassa eri malleja.jos halpiskaupasta saa hyvältä tuntuvan parin verrattuna muiden kauppojen tarjontaan,niin miksikäs ei.

Kenkien mukavuus, sopivuus ja materiaali ovat tärkeitä seikkoja etenkin jos niitä käyttää pitkiä aikoja kerrallaan.etenkin väärän tyyppisillä (esim. itselleen liian,liian vähän, tai väärin tukevilla/vaimentavilla) juoksukengillä voi vahingoittaa itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan