Voisitko hylätä miehesi, vanhempasi, sisaruksesi, parhaat ystäväsi tai lapsesi pahan mielenterveysongelman takia?
Jos jollain heistä olisi paha mielenterveysongelma olisitko edelleen tekemisissä vai et? Sinä olet siis täysijärkinen jos niin voi sanoa..
Kommentit (22)
Kyllä. Jos läheinen ihminen on vaara tai uhka muille läheisille ihmiselle ja minulle itselleni ja yhteistyöstä ei yksinkertaisesti tule mitään. Ja jos kaikki osattavat keinot on jo käytetty. Parempi ennemmin kuin liian myöhään. Ja narsistin takia kenenkään ei tarvitase pilata ómaa elämäänsä. Tiedän, etteivät kaikki tätä ymmärrä, eikä tarvitsekaan. Miten voisitkaan ymmärtää, ellet ole itse sitä kokenut.
En ole yli kymmeneen vuoteen ollut tekemisissä erään läheiseni kanssa. Kärsin hänestä niin paljon aikoinaan, että kesti todella kauan toipua. Joskus kun puhelin soi, kuulen päässäni edelleen ne toistuvat aggressiiviset sanat ja tunnen sen pelon, yli kymmenen vuoden takaa.
Ilman muuta voisin hylätä. Olen varmasti itsekäs ja kylmä ihminen, mutta en anna kenenkään pilata elämääni, oli se sukua tai ei. Apua yrittäisin tarjota, mutta en loputtomiin, enkä itse ala hoitaa enkä olla tekemisissä, jos henkilö aiheuttaa pelkkiä ongelmia.