Lue keskustelun säännöt.
Ovulaatio ja clomit
23.03.2006 |
Hei! Kävin sitten keskiviikkona follikkeliultrassa ja hyvältä näytti.
Oikeassa munasrajassa oli hyvän kokoinen munarakkula. Gyne sanoi että taitaa 3 clomitablettia päivässä olla mulle sopiva lääkitys.
Tänään aamulla tikutin ovulaation joten mahkut näyttää hyvältä.
Jos nyt ei natsaa, syön vielä yhden kierron 3 tabua ja sitten pidetään taukoa clomeista, teroluteja syön edelleen. Lääkäri kirjoitti lähetteen Taysin lapsettomuuspolille. Toivottavasti ei tarttis kumminkaan sinne asti mennä. Kiva tietää että mahassa jotain tapahtuu.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse söin aikanaan monta kiertoa clomeja ilman seurantaa, ja jälkeenpäin on kyllä kaduttanut, koska en tiedä yhtään, miten ne ovat silloin tehonneet. Ekassa seuratussa kierrossa todettiin sitten, että ei tehoa ja siirryttiinkin heti piikityshormoneihin. Pyytäisin sinuna vielä s-prog-verikokeen luteaalivaiheen puoliväliin, niin tietäisit varmasti, onko ovulaatio tapahtunut vai ei. Tämä ei tietty onnistu, jos syöt lugesteroneja tai muita keltarauhashormonitabuja.
Kyselit tuolla jossain, mitä seuraavaksi, ja taisit saadakin vastauksia. Meillä siirryttiin inseminaatioiden yhteydessä piikitettävään gonal-f-hormoniin ja samalla jatkettiin ivf:ssä. Oma kroppani reagoi tosi huonosti lääkkeisiin ja ivf:ssäkin saatiin vain kaksi munasolua, mutta pääasia, että hoidot on aina saatu vietyä läpi eikä ole tarvinnut keskeyttää koskaan. Ovuloimattomuus on käsittääkseni yksi " helpoimpia" vikoja, lääkärin mukaan koskaan hänellä ei ole ollut potilasta, jolle ei olisi ovulaatiota saatu aikaan. Toivottavasti tästä hoidosta jo tärppää, mutta jos " joudut" TAYSiin, se ei ole minusta kamala juttu, siellä on tosi kivat lääkärit ja hoitajat ja itse olen tuntenut tosi turvalliseksi oloni!