Kannattaako mennä naimisiin yli 30 vuotiaan miehen kanssa, kenelle olen hänen ensimmäinen nainen ?
Minä ja mies (yli kolmekymppisiä kumpikin) olemme seurustelleet pari vuotta ja meillä on mennyt tosi hyvin. Minä olen miehen ensimmäinen kumppani ikinä kun taas minulla on takanani monta vakaavaa suhdetta. Nyt mies on ottanut puheeksi, että menisimme naimisiin. Mutta minua epäilyttää se, että kun miehelläni ei ole yhtään kokemusta muista naisista niin että, hän päättäisikin lähteä muitten naisten matkaan pilaten meidän avioliiton. En tahtoisi enää vitkutella koska minä haluan perustaa perheen. Muuten meillä kyllä on mennyt tosi hyvin.
Kannattaako minun mennä naimisiin hänen kanssa? En tahtoisi joutua pettymään varsinkaan tässä iässä kun, haluan jo perustaa sen perheen.
Kommentit (32)
Mun mies täytti juuri 29v kun aloitettiin seurustelu, naimisiin mentiin tuosta 4v päästä. Yhdessä nyt 20v enkä olisi parempaa miestä voinut saada. Mies ei ollut edes suudellut ketään ja mulla oli lapsikin ennestään.
Minä olen mieheni ensimmäinen tyttöystävä. Hän oli 30-vuotias. Menin naimisiin ja olemme naimisissa edelleen 10v myöhemmin.
Kokeilkaa ensin yhdessä asumista, ei sitä kannata suoraan vihille sännätä.
Vierailija kirjoitti:
Olette seurustelleet pari v ja nyt mietit.
Rakastatko häntä ?
Väliäkö sillä mikä teidän menneisyys on. Pääasia on että rakastatte ja kaikki on hyvin
Kyllä rakastan, mutta minulle on kerran aiemminkin käynyt sillä tavalla että olin nelisen vuotta miehen kanssa kelle olin myös ensimmäinen kumppani. Se mies päätti sitten lähteä kokeilemaan muita naisia. En tahtoisi samaa kokea uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa ensin yhdessä asumista, ei sitä kannata suoraan vihille sännätä.
No siis me olemme jo asuneet yhdessä vähän päälle vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastatko häntä ?
Väliäkö sillä mikä teidän menneisyys on. Pääasia on että rakastatte ja kaikki on hyvinKyllä rakastan, mutta minulle on kerran aiemminkin käynyt sillä tavalla että olin nelisen vuotta miehen kanssa kelle olin myös ensimmäinen kumppani. Se mies päätti sitten lähteä kokeilemaan muita naisia. En tahtoisi samaa kokea uudestaan.
Kumppani vai seksikumppani? En ottaisi miestä jonka ensimmäinen seksikumppani olen, voi alkaa miestä mietityttämään myöhemmin. Seurustelukumppani on kuitenkin eri asia.
Miks pitäis mennä naimisiin nykyään? Helpompi erota sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastatko häntä ?
Väliäkö sillä mikä teidän menneisyys on. Pääasia on että rakastatte ja kaikki on hyvinKyllä rakastan, mutta minulle on kerran aiemminkin käynyt sillä tavalla että olin nelisen vuotta miehen kanssa kelle olin myös ensimmäinen kumppani. Se mies päätti sitten lähteä kokeilemaan muita naisia. En tahtoisi samaa kokea uudestaan.
No onko näissä miehissä muuta yhtäläisyyttä kuin tämä?
Kuulostaa että oot vain peloissasi. Sinun pelko johtuu sinun menneisyydestä, eikä oo miehes vika.
Se joka sut jätti, oliko muuten luotettava ja kypsä? Ei tainnut olla. Entä onko nykyinen vakaa, fiksu, aikuinen, kypsä?
Oliko eka nuori?
Onko toka yhtä nuori, vai onko jo nähnyt enemmän elämää?
Kyllä minäkin tunnen miehiä jotka on edelleen 20 vuotta naimisissa ekan naisystävän kanssa.
Jos on ollut kauan yksin, tietää mikä lottovoitto on löytää se oikea.
Kuule ap, elämässä ei kukaan anna sulle takeita. Jos haluat jotain, on vaan pakko uskaltaa. Jos mies on valmis perustaan sun kanssa perheen, se on jo aika paljon, ainakin saat lapsia.
Eli olet jakanut tavaraasi useille miehille ja olet huolissasi siitä että olet löytänyt miehen joka ei ole mieshuora?
Naiset parittelevat jännämiesten kanssa nuorena ja pariutuvat kilttimiesten kanssa, kun biologinen kello alkaa tikittää ja pitää tehdä järkeviä päätöksiä. Mieluummin olen yksin kuin tyydyn jännämiesten tähteisiin.
Sanoisin, että riski on pienempi kuin sellaisen kanssa, jolla paljon suhteita. Itse 42 v. ja vain yksi kumppani - oma mies. Kylläkin seurustellut ennenkin häntä.
miten se aikaisempi seurustelu takaa sen että mies ei lähde toisten naisten matkaan? Lähtee joka tapauksessa jos on lähteäkseen, ei kumppanien määrällä ole sen kanssa tekemistä.
Ymmärrän aptä, mulla oli sama tilanne, tosin oltiin huomattavasti nuorempia. Ollaan oltu naimisissa jo reilusti yli kymmenen vuotta, eikä asia aktiivisesti pelota tai mietitytä.
Joskus mietin, et entäs jos mies saa jonkun keski-ikäkriisin ja haluaa kokeilla mitä olisi muiden naisten kanssa mutta meillä on hyvä suhde, enkä jaksa uskoa että mies vaihtaisi sen pois vain kokeilunhalusta tai vaihtelusta, ei ole sen tyyppinen ihminen. Ja siis olen miehen eka seksikumppani ja seurustelukumppani.
En mä hyvässä suhteessa tuota pitäisi ongelmana, voihan olla et mies haluaa seurustella/harrastaa seksiä vain jos oikeasti rakastaa ja on sitä odottanut ja sinussa ap sen löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Rakastatko häntä ?
Väliäkö sillä mikä teidän menneisyys on. Pääasia on että rakastatte ja kaikki on hyvin
Samaa ihmettelin ja olin jo tulossa kysymään, että et kai sä nyt heti tutustuttuasi ole naimisiin menossa. Mut oottekin olleet yhdessä jo 2 vuotta. Jos teillä on mennyt tähänkin asti hyvin, niin eiköhän mene jatkossakin. Et voi kuin luottaa siihen ja päättää uskaltaa. Olisikohan sulla kyse rocd:stä (relationship ocd) tai jostain sen kaltaisista peloista? Tuon pelkosi voi myös kääntää toisin päin: ihan yhtä hyvin voi olla niinkin, että koska mies ei ole tähänkään mennessä lähtenyt muiden matkaan, hän ei luultavasti jatkossakaan lähde. Jos ottaisit jonkun kokeneemman, hänkin saattaisi alkaa kaivata jotain muuta joskus, koska tietää, että muutakin on olemassa ja on ennenkin onnistunut saamaan muitakin. Johtopäätös siis: kaikessa on aina riskinsä ja tuolla lailla pähkäilemällä ei ajaudu kuin enemmän ja enemmän solmuun oman päänsä kanssa.
Jos te molemmat tahdotte naimisiin, anna palaa! Älä anna pelkojesi estää sinua!
Jos nuo pelot kovasti vaivaa sinua, googlaa Sheryl Paul Conscious Transitions. Hänellä hyviä blogijuttuja.
Ei yli kolmekymppistä kannata ottaa. Parasta ennen -päiväys meni jo
Minusta kysymyksesi on kummallinen. (Kerro silti pelkosi miehellesi, keskustelkaa siitä). Eihän tuolla perusteella voi parisuhdetta määrittää. Järjetöntä.
Entä jos hän miettii, voiko sinuun luottaa kun olet edellisenkin jo jättänyt? Toimitko joka kerta niin?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastatko häntä ?
Kumppani vai seksikumppani? En ottaisi miestä jonka ensimmäinen seksikumppani olen, voi alkaa miestä mietityttämään myöhemmin. Seurustelukumppani on kuitenkin eri asia.
Sekä että, ei hän ollut ennen minua koskaan seurustellut eikä harrastanut seksiäkään. Ja siksi minua vähän epäilyttää nyt kun hän on alkanut puhua naimisiinmenosta.
Rakastatko häntä ?