Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan päivystyksessä itsemurha-ajatusten takia

Vierailija
07.04.2017 |

Hakeuduin tänne itse ja pelottaa, ettei minua oteta tosissaan.Hävettää olla täällä. Mutta ajatukset ovat totisia ja kaikki on valmiina. Olen tehnyt järjestelyt kuolemaani varten ja tänään on tarkoitus toteuttaa. Yritän olla järkevä, siksi tulin tänne. Yritän ajatella läheisiä, mutta olen valmis kuolemaan.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tänään Scanian alle kuolleet olisivat varmaan halunneet elää. Olisitko ottanut jonkun heistä paikan jos voisit?

Jos kuolemani toisi jonkun heistä takaisin, niin ehdottomasti.

Ap

Vierailija
22/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottivat tosissaan. Nyt odotan ambulanssia osastolle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

ei olis kannattanu et enää ikinä pääse sieltä pois

Vierailija
24/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mennä päivystykseen ruuhkauttamaan henkilökuntaa. Itsemurhan suunnittelu ei ole päivystysluontoinen asia. Menee henkilökunnan kallisarvoinen pullakahvi hetki hukkaan kaltaistesi vuoksi. 

Vierailija
25/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä, että saat apua. Voimia paljon!

Vierailija
26/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä sut todellakin otetaan tosissaan, heräät huomen aamulla pyöreän muotoisesta huoneesta, lattiat, seinät ja katto on pehmustettu siihen malliin, että et voi edes kynttäkään katkaista niihin. 

Siellä tulet tod. näk. muutaman viikon/kuukauden pällistelemään pakkopaidassa. Onnea matkaan, tulet sitä todellakin tarvitsemaan.

Vierailija
27/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ei olis kannattanu et enää ikinä pääse sieltä pois

Mitä sinä saat näin sairaasta kommentista? Ehkäpä sut ainakin tän kommentin perusteella olis ollu syytä.pitää vähän pidempään hoidossa. AP:lle tsemppiä! Hienoa, että sait hoitoa. Hoito pelasti mun rakkaan ystävän itsemurhattutustuen jälkeen ja olen siitä tosi kiitollinen.

Vierailija
28/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman äitini toimittanut Pitkäänniemeen itsemurha-aikeiden ja -yrityksen vuoksi. Olet ottanut sen elämäsi tärkeimmän askeleen kohti paranemista. Hyvin se menee, olen ylpeä susta. <3

29/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mutta psykiatrisessa sairaalassa on ne huonotkin puolet. Toivottavasti saat inhimillistä ja aktivoivaa hoitoa.

Vierailija
30/43 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voimia sinulle, toivottavasti paranet

Vierailija
31/43 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpön höpön. Nykyään osastolla päästään, ei jouduta. Ja heti ulos kun suinkin mahdollista.

Hyvä ap että hait apua ja sitä hait. Tuo on ehdottosti päivystysasia. Itsekin oon ollut samasta syistä ja muistakin psyyken syistä monet kerrat....

Vierailija
32/43 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Toivon että löydät elämääsi mielekkyyttä.

Vierailija
33/43 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että haet apua <3 olet rohkea, hyvä ihminen.

Muista aina, että huomenna tai viikon päästä tai kuukauden päästä vointisi voi olla paljon parempi. Älä luovuta.

Vierailija
34/43 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeuduin tänne itse ja pelottaa, ettei minua oteta tosissaan.Hävettää olla täällä. Mutta ajatukset ovat totisia ja kaikki on valmiina. Olen tehnyt järjestelyt kuolemaani varten ja tänään on tarkoitus toteuttaa. Yritän olla järkevä, siksi tulin tänne. Yritän ajatella läheisiä, mutta olen valmis kuolemaan.

Oikeassa paikassa olet. Kestä vielä hetki. Kyllä sinut otetaan tosissaan ja saat apua. Kyllä se päivä vielä sinullekin paistaa ja muista että niin kauan kun on elämää on toivoa!

Vierailija
35/43 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että hait itsellesi apua. Itse yrityksen jälkeen sain puolisolta vittuilut ja moralisoinnit. Ei jäänyt kovin hyvä mieli...

Vierailija
36/43 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne minäkin kuuluisin melkein mutta en jaksa enää sitä settiä. Joskus olin osastolla mutta eipä se mitään ratkaise. En mä tiedä miksi elää? Suunta on täysin hukassa eikä tulevaisuus näytä valoisalta. Olen ihan liian yksin ja sitä ei mikään hoito voi oikein korjata.

Vierailija
37/43 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä tekotavan olet valinnut itsellesi?

En tahdo sen tarkemmin kertoa, etten anna ideoita muille itsetuhoisille. Mutta tapa on tarkkaan harkittu, siisti ja lähes varma. Ei aiheuta sivullisille vahinkoa. Välineet odottaa kotona valmiina.

Ap

Niin, useimmilta löytyy kotoa terä.ase ja pesuvati.

Vierailija
38/43 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buranaako ajattelit sieltä saada. .

Psykiatriseen sairaalaan eli hullujen huoneelle viedään kun menee itsetuhoisuuden takia päivystykseen.

No eikä viedä. Ei itsemurha-ajatusten vuoksi minnekään osastolle pääse, kun itsemurhayrityksen jälkeenkään ei sinne oteta, vaan lähetetään vain kotiin. Kokemusta on.

Ajatuksia on kaikilla, joiden elämä on umpikujassa. Tai edes kohtalaisen raskaita taakkoja.

Vierailija
39/43 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että haet apua <3 olet rohkea, hyvä ihminen.

Muista aina, että huomenna tai viikon päästä tai kuukauden päästä vointisi voi olla paljon parempi. Älä luovuta.

Ei kukaan pelkän viikon kestävän "voinnin" takia elämästä hellitä. Haloo!

Tarvitaan traumoja, jotka kestää vuosia ja joille ei voi tehdä mitään. Sairaan tai vammautuneen ympäriltä on ystävät ja kylänmiehet haihtuneet jo aikapäiviä, kun alkaa se elämä, jolloin joka ilta nukkumaan mennessään toivoo ettei aamulla herää.

Mutta ei kykene sen aktiivisempaan tekoon.

Vierailija
40/43 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, yllättävän moni tulee kerran tai pari elämässään tuohon tulokseen, mutta onneksi myös tokenee siitä. Osoitat rohkeutta, aloitekykyä, vastuullisuutta kun haet aoua. Älä hyvä ihminen häpeä yhtään, toimit juuri oikein.

Olen ollut löhellä itsekin, velvollisuudesta läheisiä kohtaan peruin aikeet pariin kertaan ja olen siitä tyytyväinen. Elämä toi aivan odottamattomia käänteitä, ihmisiä, mahdollisuuksia sitten eteeni myöhemmin.

Toivon, että jaksat uskoa, että pikkuhiljaa voit saada elämänhalusi takaisin. On hienoa, ett ajattelet läheisiäsi, sillä itsemurha on tosi kova paikka läheisille. En elämässäni unohda lukioaikoina itsemurhan tehneen ystävän äidin surua hautajaisissa, se tuska ja kipu hönen silmissään. Oltiin itsekin niin pohjattoman surullisia, epäonnistuttu häenn tukemisessaan. Äidille selvisi, että olimme tienneet hänen aikeistaan ja tietysti yrittäneet auttaa. Sillä hetkellä tajusin, mitne lapsellisia olimme, kun emme kertoneet omille vanhemmillemme enkä pojan vanhemmille, kadun sitä loppuikäni. He olisivat osanneet etsiä apua, jota me emme parhaasta tahdostamme huolimatta osanneet. Kadun sitä loppuikäni ja suren tätä ihmistä vieläkin ihan vain frendin ominaisuudessa. Tästä on kaksikymmentäyhdeksän vuotta aikaa.

Toivon sinulle kaikkea hyvää. Ansaitset sitä. Etähali.