Onko kummallista, jos alle 1-v. alkaakin kutsua toisella nimellä?
Toisena nimenä se, jonka olisin halunut antaa kutsumanimeksi, mutta en uskaltanut.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Toisena nimenä se, jonka olisin halunut antaa kutsumanimeksi, mutta en uskaltanut.
Ohis, mutta miksi et uskaltanut antaa antaa lapsellesi juuri sellaista kutsumanimeä kuin itse haluat? Käykö anoppi kurkkuun kiinni vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tiedän jotaikin ihmisiä, joiden kutsuma nimi ei ole se ensimmäinen. Mitä aikaisemmin alat kutsumaan sen nopeammin muutkin sen omaksuvat.
Niin...
Lapsi itse mietityttää eniten. Jotenkin puolivuotias jo tuntuu tunnistavan oman nimensä... tai sitten vain sen, kun häntä puhutellaan.
Ohis, mutta miksi et "uskaltanut" antaa lapselle haluamaasi nimeä? Mikä siinä pelotti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta miksi et uskaltanut antaa antaa lapsellesi juuri sellaista kutsumanimeä kuin itse haluat? Käykö anoppi kurkkuun kiinni vai mitä?
Ei? :D
Koska se on niin erilainen kuin muilla perheenjäsenillä. Ja onhan se vähän erikoisempi tai harvinaisempi. Ei kuitenkaan mitenkään kummallinen.
Meillä on käytössä tyttären toinen nimi. Harva edes tietää tytön etunimeä.
Ei. Meidän esikoista on kutsuttu syntymästä asti toisella nimellä. Syy että nimet jotka haluttiin antaa ei soinnu toisin päin yhteen alkuunkaan.
Poika nyt 20v eikä ikinä ole mitään ongelmia ollut koulussa ym...
Minä olen työssäni paljon tekemisissä ihmisten nimien kanssa ja paljon tulee vastaan sellaisia, missä toinen nimi on merkitty kutsumanimeksi. Ei siinä mitään kummallista ole.
Ei. Tiedän jotaikin ihmisiä, joiden kutsuma nimi ei ole se ensimmäinen. Mitä aikaisemmin alat kutsumaan sen nopeammin muutkin sen omaksuvat.