Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko asunut Nivalassa? Minkälainen paikka se on asua ja elää?

Vierailija
07.04.2017 |

Kertokaahan

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan vähän erilainen, mutta ollaan siis asuttu miehen ja kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa nyt pari vuotta Nivalassa ja

Ollaankin ihan viihdytty. Miehen kotipaikka löytyy siis täältä ja sitä kautta tänne tultiin.

Mun mielestä täällä on lapsiperheen ihan hyvä asua, hyvät palvelut, perhekerhot, -kahvilat yms.

Asutaan itse täällä syrjempänä keskustasta, tavallaan pienesaä kylässä. Täällä ainakin meidän on otettu hyvin vastaan, lapsille on löytyny leikkikavereita ja aikuisillekin juttuseuraa.

Mielestäni harrastusmahdollisuudet on paikan kokoon nähden hyvät. Vaatekauppoja ja muutahan ei täältä paljon löydy, Ylivieskaan 30km matkaa, josta löytyy Kärkkäisen lisäksi paljon pienempiä erikoisliikkeitä.

Maalouspitäjähän tämä on, ja jos siitä ei välitä, ei tänne paljon kannata tulla.

Mut haluan korjata sen ennakkoluulon että kaikila täällä olisi lehmiä tai vähintään jotain kokemusta siltä alalta. Tosiasiassa suurinosa keskustassa asuvista ei ole koskaan edes navetassa käynyt.

Eihän täällä mitenkään erityisen kaunista ole, mutta kyllä täältäkin ihan nättejä paikkoja löytyy :)

Järvikylällä?

Vierailija
22/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivieska on vielä hirveempi paikka

Vierailija
24/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siellä töiden takia aikoinaan. Masentava paikka. Ankeat maisemat. Naapurit ei tervehtineet. Onneksi pääsin pois.

Vierailija
25/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivalassa asun ja itse ainakin tykkään tällaisesta pienestä kaupungista.  Olen myös joskus käynyt isossakin kaupungissa asumassa ja itse henkilökohtaisesti pidän enemmän tällaisesta pikkukaupungista. =) 

Onhan täällä niitä huonoja puolia, mutta on myös hyviä puolia. Yksinäinen voi olla myös suuressa kaupungissa jos ei tutustu ihmisiin. Se on ihan omasta itsestä kiinni.  

Suosittelen. =)

Vierailija
27/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin siellä töiden takia aikoinaan. Masentava paikka. Ankeat maisemat. Naapurit ei tervehtineet. Onneksi pääsin pois.

Olen Nivalasta ja tervehdin aina naapureita. Juttelen monesti muillekin tuntemattomille niitä näitä. Sulle on sattunut sellaisia tuppisuu naapureita joita on joka ikisessä kunnassa ympäri suomen.  

Vierailija
28/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveimpiä paikkoja missä oon käynyt. Ihmiset on varmaan menneet keskenään naimisiin siellä, kun ei osata ihan tavan käytöstä ja ollaan niin putkikatseisia juntteja. Ja olen asunut monella pikkupaikkakunnalla, mutta Nivalan veroista ei ole tullut vastaan. Maisematkin on ihmisiä myöten, yhtä masentavia.

Vierailija
29/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Nivalassa on ihan nättiä maisemaa, kun on peltoja paljon. Rauhoittava näky, etenkin kesäisin.

Vierailija
30/30 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivalassa on maksuton varhaiskasvatus, pienluokalla myös perhetyöntekijä, lukiovalmentaja ja tänä syksynä lukion aloittavalle nuorelle kaupunki maksaa autokoulun pakolliset teoriatunnit ja ajotunnit. Mitä vielä? Kuulostaa pikkukaupungiksi ihan helvetin hyvältä paikalta. Ja mitä vikaa pelkomaisemassa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi