Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käytös

Vierailija
07.04.2017 |

Minulla on todella ylikävelevät appivanhemmat. Ovat tulleet mm kyllään kello 6.30 ja vaatineet sitten viihdyttämään koko päivän mäkättäen mm siitä että meillä ei ole heille ruokaa.

Ylipäätään suhde ruokaan täysin vinksahtanut ja tarjosi mitä tahansa se ei kelpaa. Olen tähän niin kyllästynyt että kun he tulevat heidät viedään ulos syömään.

Tästä anoppi on nyt rakennellut päässään vision että meillä syödään aina ulkona. Soitellut koko laajan sukunsa läpi, haukkunut monut ja selittänyt että ajan poikansa perikatoon kun minut pitää aina viedä ravintolaan enkä osaa tai viitsi kokata. Todellsiuudessa ulkona syödään vain ne kerrat kun heidät viedään syömään, itse syön aina vain salaatin silloinkin jos yleensä olen mukana.

No, sitten anoppi kertoo tekosensa miehelle. Siis väärät päätelmänsä, sen että on haukkunut minua kymmenilöe ihmisille jne. Mitä tekee mies? Kuuntelee äitinsä paasaulsen ja tulee kotiin kertomaan sen minulle. Sitten ihmettelee kun minä suutun ja olen "hankala". Meinkö tämä teistä oikein?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on saada selkoa riitaisista väleistä vain yhtä osapuolta kuulemalla. Anopilla olisi varmasti jokin täysin toisenlainen totuus ja ehkä miehelläsi myös.

Omasta kokemuksesta tiedän, että jotkut - yleisimmin naiset - ovat äärettömän herkkiä tuntemaan ja aistimaan itseensä kohdistuvaa kritiikkiä silloinkin kun kukaan ei oikeasti kritisoi. Oma vaimoni kokee aina minun sukulaisiani tavatessaan, että häntä arvostellaan ja ylenkatsotaan, vaikka minun sukulaiseni pitävät hänestä enkä minä koko ajan vieressä istuneena näe/kuule mitään arvostelua. Kuvaukset näistä sosiaalisista tilanteista ovat joskus niin ihmeellisiä, että epäilen jo itse olleeni jossain täysin toisessa rinnakkaistodellisuudessa.

Vierailija
22/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole provo. Ihan savokainuulaista käytöstä tämä.

t. ap, helsinkiläinen

Trolli sinä olet. Tunnen tyylisi kirjoittaa ja pilkkuvirheet.

Kyllä tämäkin anoppi/miesviha provo uppoaa mammoihin, vaikka muuta väittävät. 1/5

Jatkakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletko kertonut asian miehellesi kun aloituskessa meille kerroit? Ehkä mies ei tajua kuinka paljon asia rassaa sinua. Tai ehkä hän ei välitä mitä hänen suvussaan juorutaan.

Tai tietää äitinsä ja miten on aivan turha käydä sama keskustelu vuodesta toiseen kunnes kyseinen äiti vihdoin potkaisee tyhjää?

Vierailija
24/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä mies on?

Vierailija
25/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa suhdetta.

Vierailija
26/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi kommentoinut asiaa?

Vierailija
27/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin anopille, että jos tulet yllätyskylään, tuot omaat eväät tullessasi tai jos meidän ruuat ei kelpaa, tuot omat eväät tullessasi tai menet ulos syömään. Ei ole reilua olettaa, että kaapista löytyy kaikkea, kun ei edes ilmoita tulostaan.

Anopillasi ei ole käytöstapoja, hän on moukka.

N49 v

Vierailija
28/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas. Kissako sinulta kielen vei. Jauhat täällä netissä, mutta anopin kuulleen vaan olet hiljaa, niinkö. Sano suoraan, että anoppi tuo omat eväät mukanaan kun ei mikään tarjottava kelpaa. Ja soita ihan itse se suku läpi, ja kerro mielipiteesi ja kerro myös että anoppi saa tästä lähtien tuoda omat eväänsä. Tee anopille myös selväksi, että et halua lastesi oppivan tuollaista mallia, että ruoasta saa nirsoilla. Onkohan anopilla dementia alkamassa vai onko hän aina ollut hankala (siinä tapauksessa hän on sitä varmasti muidenkin mielestä). Anoppiko teillä on perheen pää? Jos mies ole perheen pää, sinä voit olla sitä ihan itse.

Vierailija
29/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko anopin puheet liian herkästi ja pyrit mukautumaan liikaa? Kyllähän tuo on ymmärrettävää, että jos on juuri muutettu tai seuraavana päivänä ollaan lähdössä kahden viikon matkalle, niin silloin ei voi odottaa, että tarjoilut pelaavat täysillä. Varmaan anopin kanssa on syytä toimia kuten pikkulapsen kanssa eli annat kaksi vaihtoehtoa, joista anoppi voi valita tyyliin, otatko vettä vai maitoa- et anna ollenkaan vapaita käsiä. Jos ei kelpaa, niin olkoot ilman. Lopputulos ei ole ainakaan huonompi.

Vierailija
30/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on aloitettu 2017, joten ap tuskin täällä kommentoi, mutta muille vastaavassa tilanteessa oleville: mitä väliä sillä on jos anoppi soittelee sukua läpi ja väittää miniä syövän 3 kertaa päivässä ravintolassa. Jos anoppi on hankala, hullu ja nirso ihminen, suku kyllä tietää sen ja jättää anopin jutut omaan arvoonsa. Jos ei jätä, niin mitä sitten? Ap asuu Helsingissä ja suku savo-kainuussa, joten tuskin se suku kovin paljon päivittäiseen elämään vaikuttaa. Anopin kanssa kannattaa tarjota mitä kaapissa on ja jos se ei kelpaa, niin muut syö ja anoppi on sitten syömättä tai käy ravintolassa yksin. Tuohon 15 ravintolan läpijuoksuun ei kannata lähteä.

Vierailija
31/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä anoppi juoruaa.

Vierailija
32/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa porukkaa. En katselisi hetkeäkään tuollaisia appivanhempia ja saattaisi olla mieskin kohta lähdössä jos on noin tossukka/huonosti kasvatettu.

Vierailija
33/36 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä anoppi ap!

Vierailija
34/36 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki vaan...