Miehen käytös
Minulla on todella ylikävelevät appivanhemmat. Ovat tulleet mm kyllään kello 6.30 ja vaatineet sitten viihdyttämään koko päivän mäkättäen mm siitä että meillä ei ole heille ruokaa.
Ylipäätään suhde ruokaan täysin vinksahtanut ja tarjosi mitä tahansa se ei kelpaa. Olen tähän niin kyllästynyt että kun he tulevat heidät viedään ulos syömään.
Tästä anoppi on nyt rakennellut päässään vision että meillä syödään aina ulkona. Soitellut koko laajan sukunsa läpi, haukkunut monut ja selittänyt että ajan poikansa perikatoon kun minut pitää aina viedä ravintolaan enkä osaa tai viitsi kokata. Todellsiuudessa ulkona syödään vain ne kerrat kun heidät viedään syömään, itse syön aina vain salaatin silloinkin jos yleensä olen mukana.
No, sitten anoppi kertoo tekosensa miehelle. Siis väärät päätelmänsä, sen että on haukkunut minua kymmenilöe ihmisille jne. Mitä tekee mies? Kuuntelee äitinsä paasaulsen ja tulee kotiin kertomaan sen minulle. Sitten ihmettelee kun minä suutun ja olen "hankala". Meinkö tämä teistä oikein?
Kommentit (36)
No oletko kertonut asian miehellesi kun aloituskessa meille kerroit? Ehkä mies ei tajua kuinka paljon asia rassaa sinua. Tai ehkä hän ei välitä mitä hänen suvussaan juorutaan.
Jäämme odottamaan myös miehen ja anopin puheen vuoroja. Julistamme tuomion vasta kun kaikkia on kuultu.
Vierailija kirjoitti:
No oletko kertonut asian miehellesi kun aloituskessa meille kerroit? Ehkä mies ei tajua kuinka paljon asia rassaa sinua. Tai ehkä hän ei välitä mitä hänen suvussaan juorutaan.
Minkä asian?
Kyllä hän tietää tasan itsekin ettei meillä hänen rahansa kulu siihen että minä syön ravintolassa kolme kertaa päivässä. Ei kai minun sitä hänelle tarvitse erikseen vielä kertoa? Se mitä minusta hänen olisi pitänyt tehdä olisi ollut oikaista ne äitinsä valheet ja paheksua tapaa jolla tämä solvaa selän takana.
Plus että ylimalkaan automaattisesti estää se ylikävely eikä ainakaan kuunnella vaan ja tulla sittme kotiin toistamaan vielä ne päättömät solvaukset.
En tiedä menikö oikein. Ehkä sä olet tosiaan hankala?
Ei mennyt oikein.
Monesti ihmiset yrittävät hoitaa hankalia ihmissuhteita toisten ihmisten kautta. Miehelläsi ja anopillasi taitaa olla keskinäisiä vaikeuksia, ja molemmat toivovat sinun asettuvan tappelupukariksi, kun heidän pitäisi keskenänsä kommunikoida suoraan: miehesi siitä että hänellä on oma koti nyt, ja sinne ei tupata mihin aikaan tahansa, ja äitinsä taas voisi suoraan sanoa että haluaisi kiinteämmän yhteyden poikaansa.
Älä ala tappeluun: ilmaise selkeästi kaikille osapuolille mitä et hyväksy, ja mitkä seuraamukset siitä ovat, mutta tappeleminen ja riitely ovat vain ajan ja voimien tuhlausta.
Syömisestä kiukuttelu on siis tällaista: Tulevat kutsumatta meille itsenäisyyspäivän aamuna kello 6.30. Olemme muuttaneet koko edellisen päivän ja minulla on tentti seuraavana.
Muuton jäljiltä kämppä luonnollisesti sekaisin ja ruokaa on juuri itselle se mitä sille päivälle järjestämisen lomassa tarvitsee. Tästä nousee järjetön haloo.
Toinen esimerkki: Tulevat meille yllättäen kun olemme lähdössä matkoille kahdeksi viikoksi. Jääkaappi luonnollisesti varsin tyhjä. Tästä nousee haloo.
Tulevat kutsuttuina, tosin eri aikaan kuin on pyydetty. Kotiin on varattu ruokaa. Suunniteltu ateria ei kelpaa. Lähdemme yhdessä torille ja kauppahallliin, jotta voivat itse valita sieltä kalan/lihan, vihannekset, leivonnaiset jne. Valikoima ei kelpaa. Sen jälkeen etsitään ravintolaa, ravaten noin 15 ravintolan ulkopuolella lukemassa menyyt. Tarjoan uudelleen, että josko se kotiin varattu lohi lohkoperunoilla ja salaatilla ja vastaleivotulla leivällä ja jälkiruoalla kelpaisi. Ei kelpaa. Lopulta päädymme ravintolaan, jossa anoppi tilaa MUNAKKAAN.
Koko ajan tällaista.
ap
No, ei mennyt oikein! Miehen pitää olla sinun puolellasi. Eikö oikeasti tajunnut, että äitinsä puheet loukkaavat sinua?
Kun näitä avauksia lukee niin on hyvä että Suomi sijaitsee näin pohjoisessa niin kylmyys vähän jäähdyttää tunteita, muuten oltaisiin koko ajan toistemme kurkuissa kiinni niinkuin nuo lähi-idän kuumakallet.
Jos miehen vanhemmat tulevat ennalta ilmoittamatta kylään, mies kestitsee. Jos mies ei kykene sanomaan, että syödään sitä, mitä emäntä tarjoaa, mies järjestää korvaavan aterian. Sinä voit jäädä vaikkapa kotiin makaamaan sohvalle. Jos mies ei kykene sanomaan vanhemmilleen vastaan, hän ei ole kasvanut vielä aikuiseksi, ja hänen olisi syytä muuttaa takaisin kotiin äidin helmoihin.
Se että ei korjaa anopin väitteitä tai kerro mielipidettään että noin ei toimita on yksi juttu ja toinen juttu on sitten vielä se, että tullaan kotiin raportoimaan ne anopin loukkaukset sille loukatulle - ja vielä niin, että käy ilmi, ettei niihin ole mitenkään puututtu. Selkärangatonta!
Appivanhemmat tekevät myös aina niin, että jos ja kun syödään, haukutaan se ruoka. Aina anoppi laittaa sen aterian paremmin tai he ovat saaneet sen paremmin laitettuna jossakin. Myös häissämme koko illan appi jauhoi sitä miten miehen serkun häät olivat niiiiiin hienot. Oli hevoskiesit ja oli niiiiiin maalaishäät. Minusta tämä käytös on ihan käsittämättömän moukkamaista!
ap
No ei ole provo. Ihan savokainuulaista käytöstä tämä.
t. ap, helsinkiläinen
No, ongelma on nyt todettu aihe vapaalla ja olet saanut myötäilyä. Elätkö nyt onnellisena elämäsi loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
No, ongelma on nyt todettu aihe vapaalla ja olet saanut myötäilyä. Elätkö nyt onnellisena elämäsi loppuun asti?
Olipa turha kommentti.
Aapeen anopin kaltaista käytöstä seuranneena ja vastaanottaneena saattaa joskus ajatella, että onkohan tuo oikeasti jotenkin normaalia. Kun toinen jatkuvasti ihan pokkana tekee ja sanoo mitä sattuu. Että josko sitä sittenkin olisi itse se hankala ja omituinen... Kun asian kirjoittaa sanoiksi, jo se helpottaa saamaan etäisyyttä ja varsinkin kun aapeen anopin käytös on varmaan aika monen mielestä tökeröä, epäkohteliasta ja ties mitä.
Tai ehkä tämä oli anopin kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa turha kommentti.
Aapeen anopin kaltaista käytöstä seuranneena ja vastaanottaneena saattaa joskus ajatella, että onkohan tuo oikeasti jotenkin normaalia. Kun toinen jatkuvasti ihan pokkana tekee ja sanoo mitä sattuu. Että josko sitä sittenkin olisi itse se hankala ja omituinen... Kun asian kirjoittaa sanoiksi, jo se helpottaa saamaan etäisyyttä ja varsinkin kun aapeen anopin käytös on varmaan aika monen mielestä tökeröä, epäkohteliasta ja ties mitä.
Ilmeisesti mieheni mielestä appivanhempien käytöksessä ei ole mktään outoa. Hän ei reagoi siihen koskaan. Kuten ei myöskään reagoinut siihen että anoppi haukkuu minua (täysin keksityillä jutuilla) pitkin itäistä ja pohjoista Suomea.
Rahankäytössä minä olen huomattavasti miestä tarkempi ja säästäväisempi. Appivanhemmat itse ovat lainailemassa meiltä, siis holtittomia.
Asunnon ostimme täysin puoliksi ja laina on puoliksi. Silti appivanhemmat käyttäytyvät kuin he omistaisivat sen, en minä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa turha kommentti.
Ilmeisesti mieheni mielestä appivanhempien käytöksessä ei ole mktään outoa. Hän ei reagoi siihen koskaan. Kuten ei myöskään reagoinut siihen että anoppi haukkuu minua (täysin keksityillä jutuilla) pitkin itäistä ja pohjoista Suomea.
Rahankäytössä minä olen huomattavasti miestä tarkempi ja säästäväisempi. Appivanhemmat itse ovat lainailemassa meiltä, siis holtittomia.
Asunnon ostimme täysin puoliksi ja laina on puoliksi. Silti appivanhemmat käyttäytyvät kuin he omistaisivat sen, en minä.
Ap
Miehesi on kasvanut tuossa ilmapiirissä, joten luonnollisesti käytös on hänen mielestään normaalia. Hän on ehkä oppinut olemaan välittämättä asiasta jo lapsena eikä osaa ymmärtää mikset sinäkin voi vaan antaa anopin käyttäytyä huonosti ja olla kuin asia olisi normaalia.
Jatkossa älä passaa, ongelma ei selkeästi sillä ratkea. Jos ei kelpaa he ovat vapaita poistumaan, jos siis miehesi heidät kotiinne päästää.
"Yhyy, miehen pitää puollllllustaa naista"
Ap on ilmeisesti täysivaltainen aikuinen ihminen, eikä aloittajan miehellä ole mitään velvollisuutta osallistua kahden haahkan kähinöihin.
Syöt ravintolassa kolme kertaa päivässä?
Mulla on kyllä mukava anoppi nykyään. Tervehtii aina hymyilen kun tavataan ja soittaa nykyisin useammin minulle kuin omalle tytölleen. Vaimo riiteli aikaisemmin paljon äitinsä kanssa. Erimielisyydet olivat alkaneet jo ennen meidän seurustelua. Jostain syystä anoppi ei pitänyt minusta aluksi, oli ennakkoluuloja minua kohtaan. Tuulensuunta on nyt muuttunut, hän on huomannut vaimon ja minun rakastavan toisiamme. Kelpaan hänelle tämmöisenä kuin olen. Pääsiäisenä laitankin anopille ja appiukolle kunnon lampaanpaistit jälkiruokineen.