Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tää toispuoleinen päänsärky olla migreeniä?

Vierailija
07.04.2017 |

Olin tekemässä lähtöä kauppaan vajaa tunti sitten, kun iski julmettu päänsärky. Jomottaa eniten vasemmalla puolella ohimolla ja siitä muualle. Makuulteen olo on jokseenkin siedettävä, mutta pystyyn noustessa olo on paskempi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja on huono olo.

Vierailija
2/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosta olosta en tiedä, mutta suurin osa pääkivuista on lihaksista johtuvia. Yleensä johtuu niskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silloin tällöin tuollaisia oireita. Sitä tutkittiin moneen kertaan ja sekä lääkäri, että minä itse tulimme siihen johtopäätökseen, ettei se ollut migreeniä vaan sarjapäänsärkyä. Samat lääkkeet siihen kyllä puree.

Vierailija
4/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pahenee mene lääkäriin. Pahoinvointi ja kova päänsärky ei kuulosta hyvältä.

Vierailija
5/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Voi olla. Mun migreeni on nimenomaan toispuoleista.

Mulla oli viime sunnuntaina oikea puoli kipeä koko päivän. Nyt särkee vasenta puolta. Ja semmone etova olo :/

-ap

Vierailija
6/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin migreenikipu on nimen omaan vasemmalla ohimolla ja aiheuttaa huonoa oloa, lisäksi sykkeen noustessa pahenee ja tulee sellaiseksi jyskyttäväksi.

Vierailija
7/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pahenee mene lääkäriin. Pahoinvointi ja kova päänsärky ei kuulosta hyvältä.

Otin 1000mg Panadolin puol tuntia sitten. Kivun kyllä kestää, mutta tekee vaan mieli maata.. irvistelin jo peilillekkin.

-ap

Vierailija
8/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ainakin migreenikipu on nimen omaan vasemmalla ohimolla ja aiheuttaa huonoa oloa, lisäksi sykkeen noustessa pahenee ja tulee sellaiseksi jyskyttäväksi.

Tuntuu pahemmalle kun nousee ylös :/

-ap

Vierailija
9/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin jännityspäänsärystä, joka johtuu niskasta ja on välillä toispuoleista. Välillä tuntuu ns. repivää tunnetta päälaella ja kun oikein pahaksi menee niin huimaa ja tekee pahaa. Toivottavasti sullakin ennemmin tätä kuin oikea migreeni. Pidä oirepäiväkirjaa ja mee lääkäriin, jos edelleen epäilet migreeniä.

Vierailija
10/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

puretko hampaita yhteen stressin seurauksena tai unissasi? Ohimoilla sijaitsee päänahkaan asti ulottuvan lihasverkoston "kiinnityskohta", mikä on myös kiinni massater-leukalihaksessa, mikä jumiutuu ja vetää muitakin lihaksia kipeästi jos on puremistaipumusta.

Voit testata sen onko purulihaksistosi jumissa esim siten että ristit kätesi selän takana (jotta olkapääsi ovat alhaalla ja takana) ja sitten kohotat kasvosi ensin oikealle, sitten vasemmalle kattoa kohden, ja mutristat huuliasi. Jos tunnet leuan alapuolella kipeää lihasvetoa niin luultavasti leukalihaksesi ovat ihan jumissa.  Netistä löytyy hierontaohjeita tämän kaltaiseen kipuiluun, hieronnat keskittyvät sekä leukalihaksiin että niihin ohimon ja päänahan lihaksiin (jotka tosiaan ovat kaikki liitoksissa, ja yhtyvät niiden leukalihasten kautta myös kaulaan).

Vierailija
11/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kärsin jännityspäänsärystä, joka johtuu niskasta ja on välillä toispuoleista. Välillä tuntuu ns. repivää tunnetta päälaella ja kun oikein pahaksi menee niin huimaa ja tekee pahaa. Toivottavasti sullakin ennemmin tätä kuin oikea migreeni. Pidä oirepäiväkirjaa ja mee lääkäriin, jos edelleen epäilet migreeniä.

Mulla on niskat ainaki iha jumissa. Ensviikolla on aika lääkärille, niin ajattelin ottaa puheeksi tämänkin.

-ap

Vierailija
12/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puretko hampaita yhteen stressin seurauksena tai unissasi? Ohimoilla sijaitsee päänahkaan asti ulottuvan lihasverkoston "kiinnityskohta", mikä on myös kiinni massater-leukalihaksessa, mikä jumiutuu ja vetää muitakin lihaksia kipeästi jos on puremistaipumusta.

Voit testata sen onko purulihaksistosi jumissa esim siten että ristit kätesi selän takana (jotta olkapääsi ovat alhaalla ja takana) ja sitten kohotat kasvosi ensin oikealle, sitten vasemmalle kattoa kohden, ja mutristat huuliasi. Jos tunnet leuan alapuolella kipeää lihasvetoa niin luultavasti leukalihaksesi ovat ihan jumissa.  Netistä löytyy hierontaohjeita tämän kaltaiseen kipuiluun, hieronnat keskittyvät sekä leukalihaksiin että niihin ohimon ja päänahan lihaksiin (jotka tosiaan ovat kaikki liitoksissa, ja yhtyvät niiden leukalihasten kautta myös kaulaan).

En mielestäni. Kokeilin tuota neuvoasi ja kyllähä ne taitaa jumissa myöskin olla :/ kuun lopussa on fyssarille aika.

-ap

Vierailija
13/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan pääkipu (oli se toispuoleinen, otsassa, silmissä, päälaella, ihan normaalia) ei ole migreeniä. Migreeniksi se ei muutu vaikka se kestää pari päivää. 

Täältä lisää: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…;

Itse kärsin kovista migreenikohtauksista 14-23-vuotiaana. SItten alkoivat laantua. Mutta nykyään ilmenee lieviä päänsärkyjä, ja aina oikealla puolella päätä. Ajoittuvat lähes poikkeuksetta PMS:n aikaan. Nyt hormoniehkäisyllä säryt ovat lievempiä, mutta ne saattaa kestää päiväkausia. Yleensä auttaa se, että olen hämärässä. Eikä missään nimessä telkkarin/näyttöjen valoa. Ei kirjan lukemista tai vastaavaa tihrustelua. Yleensä kuuntelen hissuksiin äänikirjaa, yritän syödä hyvin ja juoda runsaasti vettä. Burana 2x400mg kerran tai pari päivässä. Iltahämärissä käyn kävelyllä, tuollainen kevyt verenkierron vilkastus tuntuu auttavan myös. 

14/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Sulta jäi toi kommentti nro 7 vielä ilmiantamatta.

Kiitos linkisyä jonka laitoit. Se kuva 2 oli aika osuva.

-ap

Kiva kun ehdit sen näkemään. Toivottavasti saat avun päänsärkyysi.

Vierailija
15/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Sulta jäi toi kommentti nro 7 vielä ilmiantamatta.

Kiitos linkisyä jonka laitoit. Se kuva 2 oli aika osuva.

-ap

Kiva kun ehdit sen näkemään. Toivottavasti saat avun päänsärkyysi.

Söin äsken vähän ja nyt koitan lepäillä. Jospa lähtisi helpottamaan..

-ap

Vierailija
16/16 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavan pääkipu (oli se toispuoleinen, otsassa, silmissä, päälaella, ihan normaalia) ei ole migreeniä. Migreeniksi se ei muutu vaikka se kestää pari päivää. 

Täältä lisää: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…;

Itse kärsin kovista migreenikohtauksista 14-23-vuotiaana. SItten alkoivat laantua. Mutta nykyään ilmenee lieviä päänsärkyjä, ja aina oikealla puolella päätä. Ajoittuvat lähes poikkeuksetta PMS:n aikaan. Nyt hormoniehkäisyllä säryt ovat lievempiä, mutta ne saattaa kestää päiväkausia. Yleensä auttaa se, että olen hämärässä. Eikä missään nimessä telkkarin/näyttöjen valoa. Ei kirjan lukemista tai vastaavaa tihrustelua. Yleensä kuuntelen hissuksiin äänikirjaa, yritän syödä hyvin ja juoda runsaasti vettä. Burana 2x400mg kerran tai pari päivässä. Iltahämärissä käyn kävelyllä, tuollainen kevyt verenkierron vilkastus tuntuu auttavan myös. 

Kävin lukemassa tuon. Särky pahenee liikkuessa, makuuasento on tällä hetkellä se paras. Makaan sohvalla luonnonvalon hämärässä eikä oo mitää meteliä ympärillä. Sain äsken syötyä.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän