Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOKUISTEN LOPPUVIIKKO (to-su)***

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin meille loppuviikoksi pinon, kun viikonloppusin on niin hiljaista niin voidaan jatkaa myös viikonlopun höpinät samaan pinoon. Kaipa se käy?

Meille ei mitään erityistä, paitsi tänään Ava on 7kk!! Esikoinen on kerhossa, Ava nukkuu ja mä sain just tehtyä pika siivouksen, joten nyt hetki aikaa ennenkuin alan ruuan laittoon. (tää kotiäidin arki on niin kiireistä...)

Tänään lähden kaverin kanssa vaunulenkille. Me kun asutaan niin korvessa et ensin mun pitää mennä autolla hänen luokse ja sit lähetään pitkälle lenkille. No saishan täälläkin lenkkeillä, mut kun se on paljon mukavampaa kun on lenkkikaveri. Esikoisen vien mummille siksi aikaa. Pikku neidit saa istua vaunuissa ja ihailla maisemia.

Eilen käytiin esikoisen kanssa hammaslääkärissä ja se katsoi samalla Avankin hampaat (me kun ei oltu saatu kutsua vaikka ois pitäny tulla 6kk ikäisille). Neiti oli ihan ihmeissään et mitä sä niitä sormias mun suuhun työnnät? Menipä sitten samalla käynnillä molempien tarkastus. Hammasharja saatiin mukaan.

Mukavaa torstaita!

Vierailija
2/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoitin että pikkuisella rakkuloita suussa ja nukkuu huonosti. Käytiin sitten eilen illalla yksityisellä ja korvat oli punaiset, rakkulat suussa oli flunssan jälkeisiä jälkitauteja mukan. Saatiin antib. kuuri. Ja viime yönnä ei heräänyt kertakaan. Jeee....

Ja lisää hampaita tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni kasvaa kohisten. Pienihän se on ikäisiinsä verrattuna =) mutta äitin mielestä silti jo niiiin iso. Tuolla mennä vilistää. Kauhean nopea ryömimään, ehtii muutamassa sekunnissa ihan eri paikkaan missä äsken oli.

Tisuttelu jatkuukin meillä vielä. Olin jo vähentänyt yhteen päivä ja yhteen yösyöttöön, mutta hyvin se maito sit taas nousi uudestaan. Vähän kyllä neiti protestoi ensin. Ja pari yötä nukkui melkein tissi suussa kun lisäili maitoa =) Olenpa ihan tyytyväinen kuiteskin nyt, ja kiitollinenkin kun se onnistuu, sehän ei ole itsestään selvyys.

Kovasti yritetään pystyyn nousta, mutta onneksi vasta polviseisontaan just ja just pääsee. No kohta se varmaan seisoo jo. Pika pikaa täytyy hoidella koti siihen kuntoon, ettei tarvitse koko ajan varoa mitä neiti suuhun pistää. Voi kun olis yläkerta jo valmis, että sais isommat sinne pikkutavaroineen =)

Tänään olis illalla sosesavottaa, liian paljon tulee ostettua nuita pilttejä ym. Aattelin ihan pe-po-lihasosetta. Semmosta täällä. Ei vieläkään hampaita, mutta kai ne kouluikään mennessä tulee, ettei tartte opettajan muussata ruokaa =)

Kukka ja Enni

Vierailija
4/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto hitto hitto! Ei olis lainkaan pitänyt ottaa osaa tohon " Imetysvauhkoilua!!" keskusteluun, kun nyt vaan ärsyttää kauhiasti... joku typerä Vilpertti vauhkoaa suu vaahdossa imetyksestään. En mä yleensä ärsyynny tommosista, mutta mua vaan ottaa päähän, kun ihmiset tulee esittelemään " faktoja" ja tyrmää kaiken muun " epätietoisuutena" .

Huoohh... nyt pitänee rauhoittua...

Niin, meillä herättiin tänään siis puoli 12. Tyttö vetäisi pitkät unoset.

Nyt onkin ekoilla päikkäreillä ja herättyään lähdetään ulos kävelylle.

Tyttö teki koko aamupäivän tutkimusmatkoja ympäri kämppää kävelytuolissaan, ja kaikenlaista mukavaa löytyikin.. Hauskaa kulkea toisen perässä ja katsella pienen riemastumista, kun jokin kiva tavara osuu silmään ja sitä pitää mennä tutkimaan :0)!

ONNEA Lauralle 7kk johdosta!!

Heather ja Neiti-Nessukka 7kk

Vierailija
5/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävästiin tossa tädin luona kylässä muutama tunti kun kerrankin on auto käytössä. Nyt sitten ollaan kotosalla ihan relax.

poika on meilläkin ruennut ryömimään ihan kauheeta vauhtia, onneksi esikoisella ei hirveesti oo mitään hilpentöörää jota se vois suuhunsa noukkia paitsi muutama kinderyllätys...

Meillekkään ei oo tullu kutsua hammaslääkäriin vaikka jo 7kk mittarissa, pitäisköhän sinne ite soitella vai tuleekohan se kutsu sieltä vielä..??

heather: kun teillä nukutaan noin pitkään niin valvooko vauva myös illalla pidempään, kateellisena tässä vaan tuli mieleen kun meillä herätään jo 6.15..............krooh

joo mutta nyt vielö huutonetin tarjontaa tsekkaileen:)

Vierailija
6/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytsy menee nukkumaan 20-21 välillä. Yleensä nukahtaa klo 20.20 :0)!

Vierailija
7/25 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin kahvittelemassa ja kivaa oli sekä äidillä että pojalla. Poika kiekui ja hihkui koko sen ajan, kun oltiin kahvilassa niin että raikui. Paljon oli asiaa ja se piti kuuluttaa kimeästi ja kovaäänisesti. :)

Jo aamulla oli kivaa, kun olin ottanut pojan taas viereen koisimaan, niin pikkukaveri hekotteli ääneen unissaan! Aivan syötävän söpö! Ilmeisesti jotain unia sitten pikkuinenkin jo näkee, liekö haaveillut kävelytuolistaan vai isin kutitteluista... :)

Joku hammaslääkärin kutsusta kyseli - meille ainakaan täällä Espoossa ei tule kutsua hammaslääkäriin, vaan sinne suositellaan varattavaksi aika 6-8kk iässä ja itse pitää siis pirauttaa ja varata aika. Oli kyllä aika tyhjän kanssa meillä se reissu, kaikki tiedot oli saanut jo neuvolassa, mutta tulipa käytyä. :)

Jep-jep, mun kirjoittelut taitaa aina päättyä hajuhaittaan... Eikun vaipan vaihtoon siis taas!

Vierailija
8/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli herätys jälleen 10.30. Ihme, ettei tuo valoisuuskaan ole aikaistanut noita aamuja...

Tänään olisi vihdoinkin tarkoitus lähteä rattailemaan, kun isi muisti jättää rattaat auton takakontista. :0)!

Onko ketkään teistä alkaneet laihduttaa ihan tosissaan? Olisi tosi kiva kuulla vinkkejä, millä olette aloittaneet/päässeet kunnon vauhtiin.

Motivaatioita olisi myös kiva kuulla.

Laittakaahan pinoon hyviä niksejä/neuvoja/vinkkejä!!!

Heather

Vierailija
9/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heatherille laihduttamisesta: mä olen nyt n.10 kertaa käyny jumpassa. 3xviikossa. On sellanen pumppi-jumppax2 ja yks on " perfect body" , tosi raskas aeropinen tunti. pumpissa mennään painojen kanssa kaikki lihasryhmät. Olen tykännyt tosi paljon. Motivaationa pitää mahtua vanhoihin vaatteisiin ja bikini kuntoon.....bikinikunto menee kyl ens vuoteen, mut olepahan kahvoineni tänä kesänä biitsillä, viimekesänä oli isompi masu=).Luulisin että 3-5-kiloo pitäis tippuu.

Muuten meille ei kuulu kummempia.

Minnele ja Joona 7½kk (nukkuu lumisateessa)

Vierailija
10/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan allergiatulokset tulivat. Verikokeissa reaktiot myös kauralle,vehnälle ja rukiille. Yleinen allergia-arvo selvästi koholla joten metsästystä jatketaan!

Oliko se heather kun kyseli laihdutusvinkkejä...? Niin mulla on tippunut tammikuun ekasta päivästä paino kymmenen kiloa mutta aloitin kyllä soppakuurilla jossa tippui kuus kiloo viikossa. takas siitä tuli kaksi mutta nyt olen siis miinuksilla kymmenen kiloo. Mulla on tepsiny lauantain karkkipäivä, sokerittomat mehukeitot ja tunnin lenkki päivässä.Mulla ei ole rahaa eikä aikaa tuohon salijuttuun joten olkkarissa sitten teen mahalihasliikkeitä ja askelkyykkyä ;) Joten tsemppiä matkaan!!! Mulla on vielä kymmenen kiloa matkaa tavoitteeseeni...

POjalle on tulossa lisää hampaita ja viime yö meni vituralleen mutta kai niitä parempiakin päiviä sitten tulee...

Vierailija
11/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös alkanut laihkariprojekti, ei nyt ihan täysiillä vielä koska imetän mutta kuitenkin. Tänään on kyllä mennyt vähän mönkään jo syömiset mutta perjantai onkin mun herkkupäivä:)

helmikuussa alotin pikkuhiljaa ja 4,5kg on tippunut. Vielä pitäisi 10kg saada että olisin samoissa kun ennen viime raskautta. Ennen kun esikoisen tein niin matkaa olis 13kg....juu mutta eiköhän tässä joihinkin tuloksiin päästä vielä kevään aikana. Viimeksikin sain kunnon laihkari inspiraation vasta kun imetys loppui.

liikuntana mulla on sauvakävely vähintään 3kertaa viikko, useamminkin jos vaan ehdin. ja stepperi satunnaisesti, se vaan on mulle jotenkin ykstoikkoinen liikunta ja lapset pyörii jaloissa niin ei oikeen onnistu. sitten sovellan painareiden ohjeita. Kaloriton mehukeitto ja pakastemansikat ja profeeljogurtti, 5% aamupala on mun vakkarikevyitä ruokia. Toki välillä repsahduksia tulee mutta en ota hirveetä ressiä ennen kun imetyksen lopetan.

pojalle ei mitään uutta kuulukkaan, mummulassa ollaan, kävin aamusella jesperjuniorin puolihintapäivillä ja löysin esikoiselle kesätakin ja toppapukukin olis ollu mutten sitten ostanu, vähän harmittaa:/ no pitää huomenn akipasta uudestaan että onko vielä jotain jäljellä:)

Vierailija
12/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit laihdutuksesta. Mä oon aloittanut nyt maaliskuussa Painonvartijoilla laihduttamaan. Mulla kun on tota urakkaa 15 kg, tavoite ois saada 10kg toukokuun loppuun mennessä. Mulla on kumma tapa kerätä aina tommonen yli 10kg raskauden aikana ylimmääräistä.

Mulla kun ei oo tota itsehillintää niin tää auttaa kovasti kun tietää et joutuu joka viikko puntariin. Ei sinne kehtaa mennä plussaa saamaan. Nälkää ei tarvii nähdä, kun jakaa ruokailut tasasesti pitkin päivää. Ja liikunta tietenkin vielä edesauttaa pudotusta.

Käytiin tyttöjen kanssa aamulla kaupassa kaapit täyttämässä. Ostoskärry oli niin täysi et esikoinen jo sanoi et älä osta enään ei tänne mahdu. Huh mikä urakka, purkaat ostokset liukuhihnalle sitten kassiin ja taas pois kassista ja kaappiin. No jos näillä ostoksilla selviäis jonkin aikaa. Mulla kun on tapana ostaa pakastimeen lihoja ja leipiä, sit ei tarvii kun maitoa hakea kaupasta. Suunnittelin ennen ostosreissua ja ensi viikon ruuat. Jos näin säästäis vähän ees kauppalaskuissa.

Lupasin tänään tehdä juustokakun, et pääsee toiset herkuttelemaan.

Joten taustalle.

Vierailija
13/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo soppajuttu on????? Laita reseptiä, jos muistat vielä! Haluan ehdottomasti kokeilla!

Mulla olisi myös pudotettavana tuommoinen kevyt 20kg... Haluaisin kunnon tehostartin.

Meillä isäntä osti sellaisen kuntokeskuksen, joten siinä olisi hyvä tehdä kaikenmaailman lihaskuntojuttuja.

Minullakaan kun ei tuo raha ja aika riitä saleille/jumppiin...

Heather ja Neiti-Nessukka tänään 7,5kk

Vierailija
14/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen tässä jonkun aikaa laihduttanut tai ainakin yrittänyt laihduttaa. Vähän on jo tuloksiakin tullut, sillä mahdun entisiin housuihin (paitsi en farkkuihin). Vielä tuota hyllyvää tavaraa tuossa vyötäröllä on, joten 5 kg ois kiva vielä saada pois niin sais napitkin mukavasti kiinni. Eli motivaationa ois se, että haluan mahtua vanhoihin housuihini ja ois myös kiva, jos vihkisormus mahtuis sormeen. Oon laihduttanut yksinkertaisesti syömällä vähemmän ja kevyemmin *sanoo hän joka taas eilen vetäisi puolikkaan jäätelöpakkauksen...*. Syön n. kolmen tunnin välein pienen välipalan ettei tule hotkittua sitten kerralla puolta jääkaappia ja oon lisännyt kasvisten syömistä. Vaikeaa tämä laihduttaminen kyllä on, ei siitä pääse mihinkään. Ärsyttävää kun välillä tulee takapakkia kun tulee herkuteltua kaikenlaista. Mulla kun on niin huono itsekuri, varsinkin kun kyläpaikoissa tarjotaan kaikkea hyvää. Se myös ärsyttää, että tämä laihtuminen on niin pirun hidasta. Mut kai se on pakko hyväksyä jos haluaa laihtua pysyvästi (eikä siis esim. mehukuurien avulla väliaikaisesti).

Joo se siitä topicista. Sitten vauvoihin: poika on alkanut ryömiä nyt eteenpäin, ei tosin vieläkään kovaa pääse mutta eteenpäin kuitenkin mennään. Kovasti poitsu myös punkee istumaan, melkein on jo päässytkin. Imetystä olen tässä viime aikoina pohtinut: jatkanko sitä siihen asti kunnes pojalle saa antaa lehmänmaitoa (eli 10 kk ikään asti) vai antaisinko vielä tässä välissä korviketta. Poika on nykyisin rinnalla tosi lyhyen ajan, joten mua on vähän mietityttänyt, että mahtaako poju nykyään saada tarpeeksi maitoa tarvittavine ravintoaineineen.

Hyvää viikonloppua!!

Vierailija
15/25 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi heatherille, käy katsomassa tuolla liikunta, terveys ja laihdutus-puolella. Sieltä löytyy myös noita soppa-pinoja. Mäkin olin viikon soppakuurilla vuoden alusta, ja sillä lähti muutama kilo (ja ei tulleet takaisin). Hae vaikka hakusanalla soppa...

Meillä yöt jatkuu samanlaisina (viimeyönä viisi herätystä). Yksi hammas pilkistää alaleuassa. Ja ekat konttausaskeleet tyttö otti eilen! Tähän saakka vain hytkynyt kovaa konttausasennossa. Pian tuo näyttää tuosta liikkeelle lähtevän! Kateeksi käy tuo heatherin tytön nukkuminen...!

Syöminen on vähän sitä sun tätä edelleen. Hedelmäsose on alkanut vähän saada suuta aukeamaan. Vihannessoseet ei oikein vieläkään. Soseannoksen taitaa silti vieläkin olla sellasta paria teelusikallista. Ja vian kaksi kertaa päivässä otetaan sosetta. Kun ei maistu niin ei... Ensi viikolla olis 8kk tarkastus. Mutta hyvinpä tuo näyttää kasvavan pelkällä tissilläkin! ;) Meillä tosiaan edelleen imetetään ahkerasti.

Eipä meille tämän kummempaa. Viikonloppuja kaikille!

Anemos & Emppu pian 8kk

Vierailija
16/25 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on aivan ihana ilma!! Ava nukkuu ekoja päikkäreitä ja sit pitäs syödä (meillä mies tekee ruuat viikonloppusin, ihanaa saada " keittiövapaa" ) sen jälkeen on kyllä pakko lähteä ulkoilemaan. Eilen illalla pyrytti lunta oikein kunnolla, isäntä heräs jo klo 6 ja lähti auraamaan. Tein eilen juustokakun ja nyt se puolikas kummittelee tuolla jääkaapissa, yritän kovasti hillitä etten ratkeisi sitä syömään... Pitää viedä se varmaan tonne naapuriin.

Eilen Ava nukku vaan 3x30min ja sit tänä aamuna nukuttiinkin klo 7.30 saakka. Ihanaa ettei tarvinnut herätä klo 6 jälkeen kuten tavallisesti. Riisiä keittelin eilen ekaa kertaa neidille, hyvin maistu porkkanan ja kanan kanssa. Vielä pitäs se kala ja muna lisätä ruokavalioon. Neidin suuri herkku on leipä, oon antanut pieniä palasia suoraan suuhun. Kauhee huuto kun leipä loppuu! Tältä neidiltä kun ei sitä tempperamenttiä puutu!!

Mukavaa viikonloppua kaikille, nautitaan ihanista ilmoista ulkoillen!

Vierailija
17/25 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko tulla kertomaan, että meidän tyttönen lähti eilen konttaamaan!!! Ryöminyt ei ole ollenkaan, mitä nyt mennyt ympyrää ja hurjaa vauhtia takaperin. Ihan hippusen päässyt eteenpäin ja heijannut ja hytkynyt vaan kontillaan jo pidemmän aikaa. Eilen ennen yökkärin laittoa sitten vaan yht´äkkiä lähti tallustelemaan eteenpäin!!! Kuin pieni koiranpentu!! :´) Mun pieni " vauva" ...! Tosin tänäaamuna ei kyllä näyttänyt ihan heti muistavan, että eilen illalla osasi kontata!

Laura mainitsit kananmunasta, missäs muodossa sitä pitäisi/voisi antaa?? Me ei varmaan sitä ihan vielä maistella, mutta tulevaisuutta ajatellen olisi kiva tietää miten sitä oikein annetaan lapselle!

Nyt sosetta keittelemään tällepäivälle!

Vierailija
18/25 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös ihana ilma:) herätty ollaan tavalliseen tapaan 6.15...no huomenna se on sitten toivottavasti 7.15:) Tänään esikoinen menee mummulaan yöksi ja vauva sitten viedään huomenna myös mummulle kun lähetään miehen kans kahestaan kelkkaileen.

Vähän näyttäis että vois rueta tuo tutteli/nanikin kelpaamaan, mulle nimittäin se imetys ei enää oikeen iske, tai sais edes vähennettyä vaikka 3-4krt vuorokaudessa, nyt sitä menee jatkuvasti. Onneksi unikoulu onnistu niin että enää on yks syöttö yöllä, sekin tosin pitäis saada pois muttei ihan vielä kiirettä. Niin ja poikaakaan tuo tisuttelu ei enää hirveesti kiinnosta kun on niinn paljo muuta tekemistä, mutta kuitenkin tissin kimppuun pitää päästä eikä sitä sitten juuri syödä:/ joo mutta jospa se tästä.

joo mutta nyt muihin hommiin, tuli muuten käytyä sauvakävelylläkin jo 8.30 kun naapuritaloissakin vielä nukuttiin, olipas piristävää:)

Vierailija
19/25 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin annoin esikoiselle kananmunaa keitettynä ja survottuna esim peruna soseen joukossa. Ja hyvin maistui..

Vierailija
20/25 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille laihduttajille vastauksistanne. Aion ensi viikolla kokeilla tuota soppadieettiä, löysin hyvän ohjeen netistä :0)!

Mulla on vain se ongelmana, että mulla on 1tyypin diabetes, joten hiilareita on jostain saatava... Kaikkein inhottavinta on se, kun verensokeri menee hypoille (eli tosi matalaksi) ja siitä seuraa tärinä+KAMALA nälkä, jolloin yleensä hotkasen mitä vaan makeeta kaapeista löytyy.

Onneksi tuolla soppadieetillä voi syödä hedelmiä, niin niistä saan tarvittavat hiilarit :0)!

Etelä-Savossa myös kaaaunis päivä!

Tänään on tarkoitus lähteä äidin ja siskon kanssa baareilemaan, kun täällä meidän paikkakunnalla on sellainen teatteritapahtuma. Paljon on mielenkiintoisia taiteilija-ihmisiä jälleen baarissa liikkeellä, ja heidän kanssaan on aina kiva jutustella.

Mieheni yritti ajaa minua jo kotoa pois päiväksi rentoutumaan äidin luo, että saisi viettää koko päivän pienen kanssa... En taida kuitenkaan lähteä kun vasta illalla :0)!

Vauveli nyt ekoilla päikkäreillä, kun heräsi taas 10.15.

SYönnin jälkeen pakko lähteä tuonne ulos kävelemään!!

Heather ja Neiti-Nessukka 7,5kk