Laulujen sanat, joita ette voi sietää?
Tuli mieleen, kun kuuntelin viikon suosituksia Spotifystä. Muutamassa muuten ihan ok, biisissä on yksi tietty kohta, joka nostaa joka kerta niskakarvat pystyyn.
Johnny Cashin "God's gonna cut you down" ärsyttää ihan sikana seuraava pätkä:
"Well my goodness gracious let me tell you the news"
Jotenkin tuo tyyli laulaa tuo kohta on jotenkin puistattava. En tiedä miksi.
Toinen on biisistä "Home - Edward Sharpe and The Magnetic Zeros"
Alkaa ärsyttämään kun se mies laulaa:
"Well, holy moly me oh my
You’re the apple of my eye"
Ihan susipaskat biisit ovat asia erikseen, niistä en jaksa edes ärsyyntyä, mutta esimerkiksi näistä kohdista saan melkein fyysistä ällötystä vaikka muuten biiseistä tykkäänkin. :D
Onko muilla samanlaisia?
Kommentit (552)
Vierailija kirjoitti:
Sanat niin kuin pähkinä kurkkuun takertuu
Allergia?
bye bye hollywood hills forever! .... i'm gonna come back to walk these streets again
"Lauantain ja sunnuntain välisen yönä"
Siinä on sanoittajalla ollut suomenkieli hukassa..
Erinin "vanha nainen hunningolla" on kyllä harvinaisen ällöttävä kappale. Monet muutkin kyseiseltä artistilta. Ärsyttävien sanoituksien listaa voisi toki jatkaa loputtomiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dingo ja "tää hetki saa minut pian aivovaurioon".
Olet puolisoni nyt ja ylipäänsä Samuli Putron koko tuotanto
Mies jonka ympäriltä tuolit viedään ja ylipäänsä Zen Cafen koko tuotanto
Putro ja Zen Cafe on ihan kestettävissä, mutta Dingo ja juuri tuo aivovaurio - voi apua! Tällä hetkellä riipii eniten Haloo Helsingin Rakas. "Rakastellaan yhtä aikaa, niin kuin nuo perhosetkin"... miten rakastellaan eri aikaa??
Ettei oo niinku henkisesti läsnä, tajuutsä?
Ei scorei, ei succeet
Vaik mä olin upee
Mä en tahdo olla enää Carrie
Huutaa "Marry me"
Joka hiton nurkalla
Jos tää ei natsaa et pääse
Tyllihamettani ratsaa
Kelle täällä pitää maksaa
Ettei kaikki olis niin paskaa
sekä
Silloin kun itkunkaulukset, kurkkua kiristää
Sitten kaikki robin kopioiden ällöbiisit missä lauletaan et hei beibi voidaan vaan halia ja et tarvii meikkii ollakses kaunis ja blaablaa paskaa
Vierailija kirjoitti:
Mamban Älä jätä minua, voi helvetti mikä ruikutus. Läheisriippuvaisten ikioma laulu.
Se on kyllä aika paha, mutta vielä pahempi ja huomattavasti synkempi on Elias Kaskisen perhesurma-aiheinen "helpompaa olis päästää hengiltä, kuin päästää sinusta".
Eiköhän jo tarpeeksi monta naista ole otettu hengiltä, kun äijä ei osannut päästää irti.
yksinkertainen jopa lapsille kirjoitti:
Ukko Nooa!
Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän meni saunaan, laittoi laukun naulaan. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän tuli saunasta, otti laukun naulasta. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies.
Se oli kunnon mies, se Ukko Nooa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä riipii eniten Haloo Helsingin Rakas. "Rakastellaan yhtä aikaa, niin kuin nuo perhosetkin"... miten rakastellaan eri aikaa??
Tämä tarkoittaa sitä että laulun mies ja nainen rakastelee yhtä aikaa, mutta kumpikin eri kumppanin kanssa.
Sä et ole hullu, hullu sä et ole
Ylivoimaisesti viime vuosien suurin raivon aiheuttaja on ollut Yön Minne tuulet vie. Mitä paatoksellista paskaa. Muka syvällistä pohdintaa ihmisenä kasvamisesta jne., kun tosiasiassa Lindhomille iski klisheinen keski-iän kiima ja halusi vaihtaa eukkonsa nuorempaan.
Laulun sanoittaja kieltää tehneensä sanoitusta varsinaisesti sika-Ollille, mutta uskokoon ken haluaa, kun sanoittaja kuitenkin myöntää tehneensä biisin nimenomaan Yölle. Inhoan muutenkin tuollaista mahtipontista sontaa, mutta yhdistettynä Lindhomin määkivään ääneen, on kertakaikkiaan vaan pakko laittaa radio pois päältä aina, kun ko. biisi tulee.
Toinen, mutta eri syistä ärsyttävä on Laura Voutilaisen Mä en kestä. Yli nelikymppinen muija laulaa tollasta teinipaskaa. Minkälainen aikuinen nainen muka sanoo näin: "Siis mä en kestä kun sä oot niin ihana". Siis mä en kestä. Ilmeisesti 10 vuotta nuorempi poikkis on saanut Voutilaisen taantumaan teini-ikäiseksi tyttikseksi.
Tuhannen yötä kanssasi valvon
.
Mikä v**un "tuhannen"? Tuhannen ja yhden yön tarinat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"You make me feel like a natural woman". Ihan hieno biisi. Paitsi että miksi
A) nainen tarvitsisi miestä tunteakseen itsensä naiseksi
B) onko alicia Keys syntynyt mieheksi ja vaihtanut sukupuoltaan vai mitä hittoa varten hän nyt tuntee vihdoin olevansa NATURAL woman? Mikä hiton natural woman? Jos olet syntynyt naiseksi olet natural woman.
Sitä pitänee kysyä Aretha Frankilinilta.
Kiitos korjauksesta kuka oli laulun alkuperäinen esittäjä. Se ei kuitenkaan tee laulun sanoista yhtään parempia ja Alicia Keys tätä kuitenkin myös esittää.
Junat ja naiset on luotuja kulkemaaaan...Voi helvetti
Sinussa on roimaa alkumiehen voimaa
Kanna minut metsään apinamies👎
En tiedä oliko jo mainittu, mutta Jenni Vartiaisen (ja siis tykkään hänen useimmista biiseistään kyllä) Junat ja naiset ovat luotuja kulkemaan. Hyi hel****. Tulee mieleen sellainen takkutukkainen röökaava nainen, joka lorvii juna-asemilla hikisessä nahkatakissaan ja miettii, mihin VR kuljettaisi seuraavaksi, kun ei kavereiltakaan saa enää pummattua kyytejä. Ehkä vähän pitkälle viety mielikuva, mutta tämä tulee aina mieleen, kun se ällöttävän renkutuksen kuulen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dingo ja "tää hetki saa minut pian aivovaurioon".
Olet puolisoni nyt ja ylipäänsä Samuli Putron koko tuotanto
Mies jonka ympäriltä tuolit viedään ja ylipäänsä Zen Cafen koko tuotanto
Putro ja Zen Cafe on ihan kestettävissä, mutta Dingo ja juuri tuo aivovaurio - voi apua! Tällä hetkellä riipii eniten Haloo Helsingin Rakas. "Rakastellaan yhtä aikaa, niin kuin nuo perhosetkin"... miten rakastellaan eri aikaa??
Mä oon miettiny tätä ihan samaa :D onko ne vaan kavereita ja eri paikoissa ja sit ku saa pokattua seksikumppanin ni soittaa kaverille et hei nyt meet panee ni voidaan rakastella yhtä aikaa :D :D
Se biisihän kertoo vauvapalstalaisista! Voisi olla vaikka meidän tunnari.😉