Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sylettää kaikki pellet jotka kerskailee sillä ettei ole ollut päivääkään työtön

Vierailija
06.04.2017 |

Ja että tekevälle töitä riittää. Ei riitä, joskus työpaikka menee ilman syytä.

Kävin työkkärissä skannaamassa lappuja ansiosidonnaista varten ja paikan päälle pölähti joku perus 50v duunari ukko että 30 vuoteen en ole ollut työtön, antakaa töitä. Ohjaaja toppuutteli että onkos herralla pankkitunnukset mukana että voi mennä tietokoneelle tutustumaan TE-palveluihin. Voi olla pieni shokki kun tajuaa ettei niitä töitä ole.

Se että pääsee isin kaverin firmaan kesätöihin ja sitä kautta "luo itse suhteita" ei ole itse ansaittua ja ei todellakaan kaikille mahdollista.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellen työllistymismahdollisuuden ovat verrattain rajalliset. Esim sirkustoiminta on suppeaa, eikä yhteen sirkukseen kovin montaa pelleä palkata. Pelle, joka ei ole ollut päivääkään työttömänä on syystäkin ylpeä!

työllistymismahdollisuudet*

Vierailija
42/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteiden luominen jos mikä on itse ansaittua :D Itse sain viimeisimmän työni suhteilla. Kyllä niiden oikeiden ihmisten kanssa toimeentulemiseen vaaditaan sosiaalisia taitoja ja niitä voi jokainen itse kehittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kiinnosta jos joku tuolla kerskailee, mutta en ymmärrä mitä kerskailtavaa siinä on. Minä olen mieluusti ollut työttömänä aina välillä. 

Vierailija
44/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kenen vika yksilön työttömyys on?

Karu fakta on, että se on AINA yksilön oma vika.

Rakenteellinen työttömyys ja työpaikkojen katoaminen voi olla valtiollinen ongelma, mutta yksilö on aina vastuussa itsestään.

Vierailija
45/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitpas miettimään.. pakko myöntää, että työtön olen ollut toisinaan. Silloin olen päättänyt olla työtön. Olen sanonut itseni irti ja lomaillut.

Sitten taas hakenut töihin, kun tekee mieli tehdä töitä. Aina olen töitä saanut heti, kun olen niitä hakenut.

Siivooja, kahvilatyöntekijä, kassa, tarjoilija jne.

Vierailija
46/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihmisten ihan omaa syytä. Työelämässä on käynnissä iso rakennemuutos, ja vain omaa tyhmyyttä saa syyttää siitä, ettei ole hankkinut yliopistotutkintoa, vaan mennyt esim. amikseen ja työllistänyt itsensä parikymppisenä jollekin WT-alalle.

Vierailija
47/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sinä kuvittelet sitten, että se myyntijohtaja tekisi tuloksensa ilman niitä duunareita. Muuten ei olisi myytävääkään.

Omassa duunissani olen taas säästänyt työnantajani rahoja satoja tuhansia vuodessa, kun olen puuttunut siihen, mitä ohjelmistotoimittajat haluaisivat toimittaa.

Tällä hetkellä istun taas itse toimittajan penkissä ja tämän päivän olen viettänyt koodaten.

Meitä jokaikistä tarvitaan ja joka ikisen veroeuroja tarvitaan. Muuten meillä paremmin tienaavilla olisi vielä enemmän maksettavaa. Nimimerkki veroja miltei 2 tonnia kuussa.

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihmiset on näköjään ollu jo lapsesta asti töissä kun ei ikinä olla olla oltu työttömänä. Ihan naurattaa ihmisten mustavalkoinen ajattelu.

Mitä on työ? Mitä on yhteiskunnan kassaa kasvattavaa työtä? Täälläkin moni "työnsankari" luulee olevansa nettomaksaja kaikille lusmuilijoille kun on tehnyt jotain perus duunarin hommia koko elämänsä jossain kiinteistöhuolto firmassa.

Nämä perusduunarit ovat niitä, jotka nauttivat kaikista eniten yhteiskunnan kassan hedelmistä. Heillä ei ikipäivänä olisi esim. jenkkilässä varaa kustantaa nykyistä elämäntyyliään jollain perus duunarihommilla.

Joku suuren vientiyrityksen päällikkötason henkilö, joka tekee sadoilla tuhansilla kauppaa ulkomaille vuositasolla voi ehkä jo alkaa leijumaan sillä, kuinka hän kustantaa teidän lurjusten olemisen.

Vierailija
48/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ollut töissä yli 4kk pätkää. Olen nyt 26v. Opiskelujen ohella pätkätöissä ja nyt äitiyslomalla. En usko saavani helposti töitä vanhempainvapaan jälkeen, koska vanhoihin työpaikkoihin minua ei oteta lukuisia poissaoloja aiheuttavan pitkäaikaissairauden takia. Tekisin töitä mielelläni mutta töitä tuskin tulee. Vaikka olen pätevä ja innokas. Että eipä sitä työtä todellakaan riitä kaikille halukkaille.

Vierailija
49/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei syletä lainkaan porvarin orjana olemisella kehuskelu. Itse en ole ollut päivääkään töissä enkä aio ollakaan ja olen ylpeä siitä.

Elämä olisi voinut olla paljon parempi jos ei olisi ollut ikinä töissä.

Itse olen ollut armeijan jälkeen jatkuvasti töissä,selkä on kulunut pilalle,oikeasti on ihan paska,käsi on työtapaturman takia paskana ja tuntuu etten olisi mitään muuta tehnyt kuin ollut töissä ja käynyt kotona välillä nukkumassa ikävuodet 30-40.

Eikä mulle ole mitään jäänyt käteen,asuntolainaakin on vielä.

Pilluakaan en saa.

Pitää vielä huomauttaa etten ole edes hakenut mihinkään ikinä töihin enkä ole tehnyt päivääkään koulutusta vastaavaa työtä,ammatiltani olen työstömekaanikko ja koulussakin olin työharjoittelussa finnairilla mättämässä laukkuja😂.

Vierailija
50/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut työtön. Miksi minun pitäisi asettua työttömän asemaan? Se on voi voi, jos joku on työtön, ei tee minulle yhtään mitään! :D

Vierailija
51/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käydä töissä kun työttömänä pärjää ihan hyvin 😊

Vierailija
52/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on kyllä jo asenteessa: jos on tuollainen syljeskelevä tyyppi, niin ei töitä saa.

Vierailija
53/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten huonoja ihmiset siinä ammatissaan ovat jos eivät kykene työllistämään itseään pienyrittäjänä?

Kaikki eivät vaan ole niin ahneita, että vaihtaisivat vihollisten puolelle.

Vierailija
54/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käydä töissä kun työttömänä pärjää ihan hyvin 😊

Jep. Eikä tarvitse olla porvarin orjana suurpääoman palveluksessa.

Vierailija
55/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on kyllä jo asenteessa: jos on tuollainen syljeskelevä tyyppi, niin ei töitä saa.

No nythän sillä on aikaa syljeskellä.

Vierailija
56/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koulutuskaan nykyään aina auta. Suhteet painaa aika paljon. Itse olen ollut työttömänä kolme kertaa pisin pätkä 9kk (alle kuukauden pätkiä en edes laske). Olen myös tehnyt määräaikaisuuksia ja osa-aika hommia yhteensä yli kymmenen vuotta. Neljä vuotta sitten natsasi ja sain vakipaikan lähes koulutusta vastaavaa työtä. Nyt näyttää, että sekin taas lähtee alta. Ei jaksaisi enää kolmatta alaa opiskella, mutta kai se on pakko kun ikää on vasta karvan alle 40.

t. Junantuoma insinööri pääkaupunkiseudulla...

Vierailija
57/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sylettaa nuo jotka kehuskelevat kun eivät ole päivääkään olleet töissä eivätkä mene.

Vierailija
58/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sylettaa nuo jotka kehuskelevat kun eivät ole päivääkään olleet töissä eivätkä mene.

Bää.

Vierailija
59/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 v mies ja olen ollut kolme vuotta töissä.

Vierailija
60/76 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys johtuu lähinnä siitä, että ihminen on huono siinä mitä tekee tai ei ole riittävän koulutettu. Kyllä asia on esimerkiksi oikeus- ja kauppatieteen aloilla niin, että ne fiksuimmat ja filmaattisimmat kaverit saavat jo opiskeluaikanaan valita, mihin haluavat mennä töihin.

Tämä on totta!

T: ei päivääkään työttömänä opiskeluaikana eikä sen jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan