Jos saat lapsenlapsia, tuleeko susta mummo, mummi, mummu, vaari, pappa, ukki vai mikä?
Millä nimityksellä haluat lastenlasten kutsuvan itseäsi?
Kommentit (27)
Mulla oli kaksi mummia, että varmaankin tuota toivoisin, mutta eiköhän ne lapset sen sitten päätä.
Minusta tulee mummi, ja miehestäni ukki. Jos nämä eivät kelpaa, kutsukoot sitten etunimellä.
Viimeiset kuukaudet on tuota mietitty, ihana elämän positiivinen ongelma.
Varmaan mumma. Se on aina kuulostanut kivalle.
Ja mies olis sit vaari. Mitään ukkeja ja pappoja en hyväksy, ne kuulostaa ikävälle.
Vierailija kirjoitti:
Nana.
Siis mikä? Koira? Lastenvahti? Whaaat?
Musta tulee perseenreikä. Sit se on kivaa ku lapset hihkuvat innosta, että jee tänään mennään perseenreikälle!
Sitten kun lapset tulevat, niin tarjoan heille perseenreikääni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kaksi mummia, että varmaankin tuota toivoisin, mutta eiköhän ne lapset sen sitten päätä.
Kyllä tuon nimityksen päättää asianomainen itse. Ainakin minä päätän itse miksi minua tullaan kutsumaan.
No jaa.. Ehkä se, kumpi pojistani ekana saa lapsia, saa sitten kumppaninsa kanssa kunnian nimetä tulevan isoäidin ja-isän kutsumanimen, jota sitten käytetään kaikkien lastenlasten kanssa :) Ei se ole minulle niin tarkkaa. Fammu voisi olla hauska, vaikken suomenruotsalainen olekaan.
mamma. tosin en usko että tulee edes omia lapsia.
Ukki. Savon murre vaikuttaa sukujuurten kautta omaan puhekieleen aika vahvasti ainakin jollakin määrin.:)
M23
Luojan kiitos ei tule.