Miksei naiset uskalla olla eri mieltä?
Tuntuu, että naiset pyrkivät aina myötäilemään porukan mielipidettä. Oli se sitten kaveri- tai tuttavaporukka, niin naiset ovat aina joo joo -linjalla.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ovat eri mieltä vain saadakseen olla eri mieltä?
Miehille opetetetaan, että tarinan sankari on aina eri mieltä ja rikkoo sääntöjä. Esim. kaikki Disneyn elokuvat, James Bond -leffat... Oikeastaan kaikki aivottomat räiskintäleffat, joista nuoret pojat etsivät miehen mallia. Eivät taida ikinä tulla ajatelleeksi, että jos on eri mieltä ja rikkoo sääntöjä, pitäisi olla tarjota jotain parempaa tilalle. Muuten se on täysin tarkoituksetonta kaikkien ajan tuhlausta.
Ehkä tuo "piikittelevää läppää" onkin se todellinen syy että sun on vaikea ystävystyä. Minua ainakaan ei houkuta pyrkiä sellaisen ihmisen ystäväksi jonka kuulen piikittelevän toisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ovat eri mieltä vain saadakseen olla eri mieltä?
Miehille opetetetaan, että tarinan sankari on aina eri mieltä ja rikkoo sääntöjä. Esim. kaikki Disneyn elokuvat, James Bond -leffat... Oikeastaan kaikki aivottomat räiskintäleffat, joista nuoret pojat etsivät miehen mallia. Eivät taida ikinä tulla ajatelleeksi, että jos on eri mieltä ja rikkoo sääntöjä, pitäisi olla tarjota jotain parempaa tilalle. Muuten se on täysin tarkoituksetonta kaikkien ajan tuhlausta.
Ehkä tuo "piikittelevää läppää" onkin se todellinen syy että sun on vaikea ystävystyä. Minua ainakaan ei houkuta pyrkiä sellaisen ihmisen ystäväksi jonka kuulen piikittelevän toisia ihmisiä.
Taisit nyt vastata väärään kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myötäilen yleensä siksi, että se on vaan helpompaa kaikille. Naisista tulee vihaisia kuin pikkulapsista, jolta on viety kaikki lelut ja karkit, jos uskaltaa olla vähänkin erimieltä ja alkaa se saatanallinen syyllistäminen ja seläntakana haukkuminen.
Ahaa, tuo selittäisi sika paljon. Ja naisryhmässä tuo syyllistäminen ja haukkuminen tehdään sitten henkilön selän takana? Ensin ollaan että joo joo tai ollaan hiljaa henkilön kertoessa mielipiteitään. Kun henkilö ei ole läsnä niin vasta sitten naiset uskaltaa keskenään jauhaa niitä vastakkaisia mielipiteitä ja yhdessä eritellään pois porukasta se yksi ? Näinkö tämä toimii? Onko sittenkin niin että naiset torppaa ne naiset joilla on mielipiteitä?
Onko tämä ironiaa joka on suunnattu tuolle kirjoittajalle, jolle vastasit? En ihan saa selvää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myötäilen yleensä siksi, että se on vaan helpompaa kaikille. Naisista tulee vihaisia kuin pikkulapsista, jolta on viety kaikki lelut ja karkit, jos uskaltaa olla vähänkin erimieltä ja alkaa se saatanallinen syyllistäminen ja seläntakana haukkuminen.
Ahaa, tuo selittäisi sika paljon. Ja naisryhmässä tuo syyllistäminen ja haukkuminen tehdään sitten henkilön selän takana? Ensin ollaan että joo joo tai ollaan hiljaa henkilön kertoessa mielipiteitään. Kun henkilö ei ole läsnä niin vasta sitten naiset uskaltaa keskenään jauhaa niitä vastakkaisia mielipiteitä ja yhdessä eritellään pois porukasta se yksi ? Näinkö tämä toimii? Onko sittenkin niin että naiset torppaa ne naiset joilla on mielipiteitä?
Onko tämä ironiaa joka on suunnattu tuolle kirjoittajalle, jolle vastasit? En ihan saa selvää :D
Ei ole ironiaa. Sain vaan ahaa-elämyksen, olen naisihminen ja olen aina ihmetellyt naisten käytöstä tällä saralla. Olen aina pitänytkin näitä hymyileviä joojoo-naisia kieroina.
Aivan totta. Naiset äänestävätkin vain tunteella ei järjellä. Tämä selittää mm. Vihreiden nousun.
Vierailija kirjoitti:
On tilanteita, joissa olen mieluummin onnellinen kuin oikeassa. Ja sitten on tilanteita, joissa kannattaa käyttää energiaa oman asian läpiviemiseen. Valitsen itse taisteluni.
Saahan sitä noin käyttäytyä. Mutta älä sitten seläntakana hauku ja korosta eriävää mielipidettä. sellainen olisi pelkästään kieroa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tasan kaksi ystävää, joille voin sanoa aikalailla rehellisesti mielipiteeni, muut loukkaantuvat. Tästä johtuen mulla ei oikeastaan enää ole kuin nuo kaksi ystävää, eikä haittaa. Mä joskus ihmettelen, että onko ihmiset (pätee siis miehiinkin) aina niin samaa mieltä kaikesta, laumassa nyökytellään ja ollaan joojoo, vaikka asia olis miten typerä tahansa. En mä loukkaannu esim. siitä, että joku sanoo karppauksen olevan hölmöä ja mä olen karpannut kohta 10v. Mitä se toisen mielipide mua liikuttaa? Tai että joku sanoo vihaavansa jotain artistia, josta mä kovasti tykkään. Mutta auta armias, jos sanon jollekin vaikka että ei niitä lääkkeitäkään noin vaan kannata popsia, ei ne ole kovinkaan luotettavasti tutkittuja. Herrajumala mikä meteli ja loukkaantuminen suunnilleen loppuelämäksi.
Yleensä lääkäri määrää lääkkeet. Ja vain hyvästä syystä. Ehkä ystäväsi koki sun kommentit vähättelevänä, ihan kuin kuvittelisit että sairaalla on mahdollisuus valita syökö lääkkeitä tai ei!
Nauttiiko miehet siitä väittelystä joka syntyy, jos molemmat yrittää saada toista vakuuttumaan oman mielipiteensä oikeellisuudesta? Itse en siitä nauti, joten säästän eriävien mielipiteideni ilmaisun asioihin, joilla oikeasti on merkitystä. Turhanpäiväisistä asioista en viitsi vängätä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että naiset pyrkivät aina myötäilemään porukan mielipidettä. Oli se sitten kaveri- tai tuttavaporukka, niin naiset ovat aina joo joo -linjalla.
Yleistäminen osoittaa oman tietämättömyytesi ja tyhmyytesi. Älä viitsi yleistää pienen otannan perusteella asioita.
Vastarannankiiski
Mä tiedän naisia, jotka eivät uskalla olla eri mieltä mistään ja tuntien/päivien päästä lähettävät viestin jossa olevat eri mieltä. Tai pistävät jonkun toisen olemaan eri mieltä. Ihan aikuisia ihmisiä ja äärettömän rasittavia.
Itse olen sitä mieltä, että on eroa siinä pamauttaako ne omat mielipiteensä ilmoille ilman perusteita ja muita vähätellen vai perusteleeko kantansa eikä yritä lytätä muita.
Se on kai sitä keskustelutaitoa. Sitä voi harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta pinnallisessa tilanteessa en lähde persupopulismiin tai väittelemään ihmisen kanssa, joka on ajatuksiltaan piintynyt tai typerys, se olisi ajanhukkaa. Saatan silloin heittää huumorilla piikittelevää läppää, jos se on mahdollista, mutta en muuta.
Niin siis saatan heittää piikittelevää läppää, jos tapaan ihmisen, joka on niin ehdoton mielipiteissään, että väittely olisi turhaa. Sitä on ihan turha sotkea tilanteisiin, joissa tarvitaan empaattisuutta, en ole kuitenkaan täysin sosiaalisesti kömpelö tai ilkimys, joka piikittelee, jos toinen kertoo jotain ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän naisia, jotka eivät uskalla olla eri mieltä mistään ja tuntien/päivien päästä lähettävät viestin jossa olevat eri mieltä. Tai pistävät jonkun toisen olemaan eri mieltä. Ihan aikuisia ihmisiä ja äärettömän rasittavia.
Itse olen sitä mieltä, että on eroa siinä pamauttaako ne omat mielipiteensä ilmoille ilman perusteita ja muita vähätellen vai perusteleeko kantansa eikä yritä lytätä muita.
Se on kai sitä keskustelutaitoa. Sitä voi harjoitella.
Onko omassa keskustelutaidossasi mielestäsi mitään parantamisen varaa? Aloittaja laittaa tuon ongelman vain naissukupuolen syyksi ja kuuliaisesti alat luetella tilanteita, joissa naiset ovat toimineet noin. Vaikka tunnet vaikka miten paljon miehiä, jotka tekevät samaa.
Tämän ketjun kruunaisi se, että joku alkaa pilkata naisia siitä miten joka asiasta saadaan riita aikaan ja miten naiset eivät ikinä tue toisiaan.
Naiset tosiaan ovat moralistien sylkykuppi. Sekä mies- että naispuolisten.
Ymmärrätkö muuten ironiaa?
Onko se sinusta myötäilyä vai vastaanväittämistä?
(34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kai sitä keskustelutaitoa. Sitä voi harjoitella.Onko omassa keskustelutaidossasi mielestäsi mitään parantamisen varaa? Aloittaja laittaa tuon ongelman vain naissukupuolen syyksi ja kuuliaisesti alat luetella tilanteita, joissa naiset ovat toimineet noin. Vaikka tunnet vaikka miten paljon miehiä, jotka tekevät samaa.
Tämän ketjun kruunaisi se, että joku alkaa pilkata naisia siitä miten joka asiasta saadaan riita aikaan ja miten naiset eivät ikinä tue toisiaan.
Voit ihan vapaasti aloittaa tänne uuden vastaavan keskustelun miehistä. Tai haukkua miehet tähän ketjuun. Mutta älä yritä määräillä mitkä mielipiteet on sallittuja ja mitkä ei, jooko.
Itse kohtaan useimmiten naisissa tuota piirrettä että ollaan hiljaa tai joojoo ja sitten seläntakana vasta mainostetaan sitä omaa eriävää mielipidettä. Heistä saa kuvan kierosta luonteesta.
Mutta, itseasiassa mun mieskin välillä jättää sen eriävän mielipiteensä sanomatta. Hän vaan tekee sitten oman mielipiteensä mukaan ja se paljastuu mulle vasta jälkikäteen. Se on kyllä ihan yhtä halpamaista. Ja yleensä teen kyllä selväksi mitä mieltä olen miehen toiminnasta hänelle itselleen. Enkä ole mikään tiukkis, en pyri rajoittamaan miehen menemisiä tai muutakaan, mutta yhteisistä jutuista pitäisi päättää yhdessä edeten yhteiseen kompromissiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kai sitä keskustelutaitoa. Sitä voi harjoitella.Onko omassa keskustelutaidossasi mielestäsi mitään parantamisen varaa? Aloittaja laittaa tuon ongelman vain naissukupuolen syyksi ja kuuliaisesti alat luetella tilanteita, joissa naiset ovat toimineet noin. Vaikka tunnet vaikka miten paljon miehiä, jotka tekevät samaa.
Voit ihan vapaasti aloittaa tänne uuden vastaavan keskustelun miehistä. Tai haukkua miehet tähän ketjuun. Mutta älä yritä määräillä mitkä mielipiteet on sallittuja ja mitkä ei, jooko.
Itse kohtaan useimmiten naisissa tuota piirrettä että ollaan hiljaa tai joojoo ja sitten seläntakana vasta mainostetaan sitä omaa eriävää mielipidettä. Heistä saa kuvan kierosta luonteesta.
Mutta, itseasiassa mun mieskin välillä jättää sen eriävän mielipiteensä sanomatta. Hän vaan tekee sitten oman mielipiteensä mukaan ja se paljastuu mulle vasta jälkikäteen. Se on kyllä ihan yhtä halpamaista. Ja yleensä teen kyllä selväksi mitä mieltä olen miehen toiminnasta hänelle itselleen. Enkä ole mikään tiukkis, en pyri rajoittamaan miehen menemisiä tai muutakaan, mutta yhteisistä jutuista pitäisi päättää yhdessä edeten yhteiseen kompromissiin.
Eli sinä saat peräänkuuluttaa keskustelutaitoa. Mutta jos muut tekevät niin, sillon he yrittävät määritellä oikeat mielipiteet.
Oletko muuten sitä mieltä, että et ole naisvihaaja? Jos olet, SE ainakin on väärä mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö muuten ironiaa?
Onko se sinusta myötäilyä vai vastaanväittämistä?
(34)
Hämmästyttävää. Täällä riittää ihmisiä, jotka luulevat kommenttejaan niin kiinnostaviksi, että joku alkaa rakentaa palapeliä kommentista etsimällä tuon numeron.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on ja saamistasi alapeukuista päätellen moni otti itseensä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on ja saamistasi alapeukuista päätellen moni otti itseensä 😂
Olet aika yksinkertainen, kun repeät huutonauruun siitä oivalluksesta, että ihmiset suuttuvat solvaamisesta.
Oletko luonnostaan noin tyhmä vai kävitkö jonkin kurssin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä saat peräänkuuluttaa keskustelutaitoa. Mutta jos muut tekevät niin, sillon he yrittävät määritellä oikeat mielipiteet.
Oletko muuten sitä mieltä, että et ole naisvihaaja? Jos olet, SE ainakin on väärä mielipide.
Et vissiin vieläkään tajunnut??? Yhä vaan jankutat tuosta "väärä mielipide" ihan kuin voisit määrätä mitkä on täällä sallittuja mielipiteitä. ja haukut sun kanssa erimieliltä olevaa "naisvihaajaksi".
Taidat olla sellainen hymyilevä joojoo-nainen joka sitten haukkuu naapurit ja muut selän takana, esim av:han on siihen oiva paikka kun kukaan ei tiedä kuka olet...