Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kaikki asiat voivat aiheuttaa yhtäkkiä paljon normaalia niukemmat kuukautiset?

Vierailija
06.04.2017 |

Kierto on normaalisti noin 30 päivää ja menkkojen kesto 7 päivää, josta neljä ensimmäistä hyvin runsasta vuotoa. Nyt viimeiseimmät menkat alkoivat ajallaan, mutta kestivät vain puoli päivää ja vuotoa tuli pari tippaa hieman rusehtavana. En käytä hormoniehkäisyä eikä raskauden pitäisi olla mahdollinen.

Menkat ovat olleet säännölliset jo 15 vuotta, mutta viime vuosien lihomisen myötä kierto on hieman pidentynyt. Voiko kuukautishäiriöt liittyä lihomiseen tai vaikka kilpirauhasen vajaatoimintaan (ei diagnoosia, arvot olleet niukasti viiterajojen sisällä)? Munasarjakystiin? Endometrioosiin? Vai onko tämä vaan joku satunnainen häiriö kierrossa? Olisiko kellään kokemusta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä.

Vierailija
2/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä.

Olen 30-vuotias, hurja ajatella että tulisi jo vaihdevuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä viikolla katsonut sarjaa Oho, olen raskaana ja sen perusteella sanoisin, että olet raskaana. Niissä raskaustestit näyttää negaa, verikoe on tulkittu väärin eikä lääkärikään huomaa potilaan raskautta, vaikka tämä tulee kovissa vatsakivuissa lääkäriin. Sitten muutaman tunnin kuluttua hoitohenkilökunt huomaa, että tässähän on synnytys käynnissä.

Vierailija
4/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi liittyä vaikka mihin. Ihan vaikka vaan stressiin. Jos kuitenkin tekisit sen raskaustestin ja sitten gynen juttusille. Erityisesti jos viimesestä käynnistä aikaa.

Vierailija
5/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, jota niukka vuoto on mietityttänyt. Mä ainakaan en voi olla raskaana, viime yhdynnästä on niin pitkä aika.

Vierailija
6/7 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi saman asian kanssa oleva. Kuukautisjomotus tuntuu, mutta aamulla paperiin jää haalean punainen jälki. Kondomi käytössä. Raskaustesti tehtynä, negatiivinen oli. Olen kolmannen lapsen jälkeen aloittanut salilla käymisen 2 kk sitten. Noin 3kertaa viikko, lenkkejä sama määrä. Pari viikkoa olen syönyt mahdollisimman luonnollista ruokaa ja niukasti... Paino ei laske ja nyt tämä. Kilpirauhasen vajaatoimintaan on lääkitys.

Vierailija
7/7 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksittäinen poikkeus voi olla. Esim ovulaatiota ei tapahtunutkaan. En olisi huolissaan. Keho ei ole kone ja on herkkä stressille ja monelle muullekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi