Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

€€ HELMIKUISET LOPPUVIIKKOON (to-su) €€

23.03.2006 |

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaankin hellät tunteet, eilen meillä karjuttiin naama punaisena illalla klo.19-21. Ja oli ihan sellaista järkyttävää karjumista, luulin että henki lähtee, jos ei tytöltä niin multa. Kauheaa. Ilmeisesti kyseessä oli mahavaivat, mutta sitten myös minä ja mies tapeltiin, joka sai vauvan sekaisin. Ihan kauheaa, mä en ihan oikeasti tiennyt että tuollainen pikkuinen voi reagoida noin voimakkaasti, nyt kärvistelen syyllisyyksissäni. Olen kyllä pyytänyt tytöltä anteeksi ja selittänyt että eivät äiti ja isi tosissaan, että me vain ollaan tällainen kiljusten herrasväki, mutta saas nähdä millaiset traumat saatiin aikaan.. Täytyy alkaa hillitsemään itseään, tuota ei kyllä saa enää sattua uudestaan. Helpommin sanottu vain kuin tehty, mä olen niitä ihmisiä joilla on draama veressä, tulistun helposti, multa ei mököttäminen luonnistu.

Ihana ilma tuolla ulkona, täytyy kohta suunnata ulos. Kuinka pitkiä lenkkejä te muut teette? Meillä menee yleensä sellaiset pari tuntia, pitemmälle en uskalla mennä jos neidille iskee nälkä kesken kaiken. Mitään vaikutusta noilla kävelyillä ei mun painooni kyllä ole, eilen taas sovitin haikeana farkkuja jotka ennen olivat isohkot ja nyt eivät mene reidestä ylös. Voi voi voi... Jos SITRUUNA luet tätä, niin laitahan tietoa niistä Painonvartijoista, että käytkö ryhmässä vai teetkö ohjelmaa ihan itseksesi? Lähinnä nyt sitä että otetaanko sinne ryhmään, kun luulin että pitää olla 4kk synnytyksestä.

No joo, taidan vielä sukeltaa peiton alle neidin viereen nukkumaan muutamaksi tunniksi.

Iloista päivää itse kullekin!

Syyllinen Austen ja traumatisoitu Reetta

Vierailija
2/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta refluksi keskustelusta. Nuo oireet kyllä kuulostaa niin tutulta, kuola valuu, rohina kuuluu ja tyttöä selkeästi närästää. Puklauttelusta ja oksentamisesta nyt puhumattakaan. Voi hitto, en eilen puhunut tuosta neuvolasta, jos ei tilanne meillä loppuviikosta parane, ensi viikolla tämä täti ottaa puhelun neuvolaan. Onneksi meillä on tosi asiallinen neuvolan terkka, jos ottaisi vaikka tosissaan.

Mitäs Midzille sanottiin tuosta refluksista lääkärissä?

Austen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austen nostin sulle tuon refluksin vielä, käy lukemassa.

Meillä otettiin gavisconia nyt parina iltana. johan helpotti poika veti tyytyväisenä unta molemmat illat ja yöt ilman huutoja ja kitinää ja narinaa !!! Aalright sanoo tää mamma johan helpotti !! Yölläkään ei tarvinnu valvoa ja katsoa ettei poika tukehdu !!!

KANTOLIINASTA ollu paljon keskustelua , meillä isohalin trikooliina oikein hyvä - mä kävin tuossa imetystukiryhmässä ja kyselin neuvoja niin trikooliina on sellai että se pitää sitoa ihan sukaksi ja tiukkaan !!

Poika viihtyy tuossa kietausuristissä ei kehdossa niikui täällä jollain oli sama tilanne -eli niin pystyssä ku vaa mahdollista !!

IMETYKSESTÄ hirvee kiihkoilu keskustelu tuolla erikseen huhuh -on se jokaisen äidin oma asia kuka imettää kuka ei. kaikki ei halua kaikilla ei onnistu yms.. Meillä esikko ei ollu kiinnostunu rinnasta ollenkaan ja lopetin silloin 1,5 kk koko homman . Koko perhe kärsi jo siitä ja meillä se oli silloin paras ratkaisu. Kyllähän mua kieroon katottiin mutta sanoin vaan että meidän perhe on kriisiissä koko imetystouhun kanssa että kun tyttö haluaa pullosta niin piste saa siitä pullosta !!

Poika taas ei huoli pulloa, vaan pelkkää tissiä ja meillä on sujunu ihan hyvn eli maito riittää ja jannu kasvaa :) mennään niin pitkään kun molemmat sitä haluaa ja poika kasvaa hyvin. Minun mielestä korvikkeen anto ei ole väärin !!!

oo kutsu käy...minkki ja osku 1kk

Vierailija
4/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle iski kauhee nuha..pikkuinen raukka on ihan tukossa, ja lima pyörii kurkussa, ja tyttö yökkäilee sitte sitä ja yskii, ja henki rohisee... Käytiin eilen illalla lääkärissäkin korvat tarkistuttaan, ettei sinne vaan mee...meillä kummallakin on miehen kans ollu korva kierteet, ja putket alle yks vuotiaana...

Juu, huomenna sitte lennetään pohjoiseen mun vanhempien tykö, saa nähä miten lento menee ku pikkuinen nuhassa...voi olla yhtä kiljumista!

Meillä oli tiistaina 6viikon neuvola. tyttö oli jo 55,2cm pitkä, ja painoi 4945g! kovasti on kasvanut. (syntymä mitat 3660g ja 50cm)

Kerroin sille lääkärille nuista tytön oireista, ja se alotti ihan lupaavasti että..refluksiltahan se kuulostais.......MUTTA kun paino on niin hyvin noussu niin en uskois että se on sitä!!! joo, mulla meinas keittää! tottakai paino nousee ku tyttö syö tunnin välein..eikai sen tarvi nälkää nähä jos joku vaiva on...mä sitte sanoin että haluisin että se tutkittais kunnolla, niin lääkärin vaan sano et oottakaa vielä jospa ne oireet siitä häviää. kuinka kauan meän pittää oottaa?? joka päivä mä itku kurkussa katon ku pikkuinen tyttö yrittää jaksaa olla vaikka oksennus meinaa koko ajan tulla, ja urheasti se vain nielee sitä takaisin masuun.. Mä oon ihan varma että tyttöä sattuu! Eihän se itestäkään tunnu kivalta ku kokoajan närästää.

No, kun palataan pohjoisesta lomalta, niin mä oion sitte viedä tytön uudestaan lääkäriin... Tuntuu niin tyhmältä, että eikö se ois lääkäreilläkin helpompi vaikka tutkii se refluksi ja sit sulkee se pois ja tietää että sitä se oo... Joo,voisin vaahdota tästä asiasta vaikka kuinka pitkää, joten lopetan tähän.

En ehi varmaan enää huomenna kirjoittaa, joten paljastan tyttömme tulevan nimen. Meillä on siis ne ristiäiset sunnuntaina ja tytöstö tulee Linnea Matilda!

Vierailija
5/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, naapurin tytöt kävi hakemassa esikoisen heille leikkimään... Meillä on pari päivää ollut ihme kiukuttelua ja tappelua pukemisesta yms, tosi rasittavaa! Tulee aina huono äiti -olo kun joutuu lapsensa kanssa tappelemaan : (

Mulla oli pikkuruu-liina käytössä jo esikoisella, ja vauvakin siinä kyllä viihtyy hyvin! Kietaisuristikakkosessa nukahtaa heti, ja parisataa neliötä saa hyvin imuroitua ja puunattua näin : ).

Meilläkin on sunnuntaina 5ristiäiset, kai sen nimen voi paljastaa: meidän vauvasta tulee Siiri Katriina.

Juu tuota imetyskeskustelua en viitsi edes alkaa lukemaan, mä en yleensäkään kestä mitään kiihkoilua.

Mutta nyt joudun itse em. puuhaan!

FannyK ja Siiri 1kk4pv

Vierailija
6/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

totesiko lääkäri teillä sen refluksian? Tehtiinkö teille ph-mittaus? Mä kyllä nyt katselen tämän päivän ja voipi olla että soittelen jo huomenna nauvolaan, mä olen kanssa ihan varma niin kuin Midzikin että meidänkin tyttöön sattuu. No sattuuhan se, sen verran itsekin kärsin närästyksestä raskauden aikana että tiedän miltä se tuntuu. Mua huolestuttaa senkin vuoksi, että tuo refluksi hoitamattomana on vaarallinen, tuollaisen pikkuisen ruokatorvi takulla ärsyyntyy kun mahahapot nousee ylös koko ajan. Mistähän täältä Tampereelta taikoisi osaavan yksityislääkärin...

No nyt sinne nukkumaan...

Austen

Vierailija
7/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksityinen lastenlääkäri jolle soitin ja se sanoi että kuulostaa siltä että olis refluksi, antoi apteekista ohjeen käydä ostaa gavisconia ja 1mll/kilo eli meillä vois antaa sen 4 mll mut annoin vaan pari !! Näyttää toimivan. Sanoi että jos ei helpota niin tuossa 2 kk iässä voisi tehdä sen mittauksen ei vielä, on liian aikaista !!

Tsemppiä sinne , meillä oli jo pari päivää helpompaa :) nyt maitobaari auki...

minkki ja poika 1kk

Vierailija
8/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun nää päivät menee niin lujaa...

Anteeksi jo kirjoitusvirheitä, poitsu nukkuu sylissä, eikä ole kuin yksi käsi vapaana...

Yo_Larvanto mulla tosiaan on autokäytössä, että sinänsä voitaisiin joku päivä kurvaista vaikka teille poitsun kanssa...

Adalmiinalle (kun oli noista äideistä puhetta...) meillä siis esikoinen kyseessä, mutta itse olen ollut kolme vuotta töissä ryhmiksessä, joten lastenhoito ei ole mulle mikään outo ja uusi juttu... Ja ikääkin siis mulla on 27...

Vitsi, kun olis niin mukava jo päästä täältä maalta pois!!!

Meillä on nukuttu kaksi tosi hyvää yötä peräkkäin... Tosin nyt kun kehun niin ens yö sitten huudetaan!!! Ja muutenkin poika on ollut kuin itse aurinko. Taisi ne su-ma yön itkut joohtua siitä kun oltiin la siellä häissä, ja unohtu noi cuplaton-tipat kotiin... Enää en kyllä unohda!!!

Nyt pitäis mennä pukemaan poitsu ja lähteä lenkille... On niin ihana ilma tuolla ulkona!

Napero ja poika huomenna 6vko

Vierailija
9/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin raivoissani, että voisin pistää pari huonetta matalaksi tässä aikani kuluksi!!! Itkettääkin vielä kaiken kukkuraksi. Miksi? Olin Rinkelin kanssa kaupassa ja siellä kun oli Tuttelia latomassa koriin niin tuli raskaana oleva nainen mulle avautumaan. Kysyi vauvan ikää ja ihmetteli sitten siihen perään, että miksi ostan korviketta. Kerroin etten imetä ja jotenkihan lapsi on ruokittava. Siitäpä sitten mekkala syntyi. Hän HUUSI minulle, että lasta pitää imettää muuten vauva sairastaa ja saa ties mitä traumoja. Minä olin ensin ihan äimän, mutta toivuttuana järkytyksestä aloin möykkäämään takaisin (näin aikuiset käyttäytyvät). Selvisi siinä kaiken keskellä, että nainen odottaa ensimmäistä lastaan eikä näin ollen ole itse imettänyt vielä päivääkään!! Jossain vaiheessa möykkäämistä sain tarpeekseni ja lähdin. Mikä oikeus kenelläkään on tulla arvostelemaan minua siitä miten hoidan lapseni? Menee todellakin hermot tähän imetysvauhkoiluun. Jokainen päättäköön itse mitä tekee. Minä vannon, että nujautan seuraavaa joka tulee arvostelemaan minun tapaani hoitaa lastani.

Huh, jopas helpotti. Anteeksi tämä purkaus, mutta johonkin oli pakko saada hiukan päästää pahimpia paineita. Onneksi tämä paikka on olemassa.

Tällä kertaa ei muuta. Menen syömään ja rauhoittumaan :)

Birdy ja Rinkeli (joka on ihan tyytyväinen vaikka ei rintaa saakkaan)

Vierailija
10/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin taas joudin tännekin...hyvä kun ehtii pinot lukea :)

No, meillä pojun kanssa menee ihan kivasti, syödään paljon ja nukutaankin jo yöllä ihan hyvin. Isännän kanssa oli vähän skismaa eilen, se valittaa kun mä oon pahalla päällä kokoajan...no, en kai nyt kokoajan! Ärsyttää vaan kun tulee sellanen fiilis, että hei tää vauvan hoitohan on maailman helpoin homma toisen mielestä! Sit kun mä haluaisin vähän katsoa telkkua tai lukea kun se on kotona niin mulla palaa käämit kun se ei tee elettäkään kun vauva itkee...tai sit mä olen niin nopea toimimaan itse ettei se ehdi väliin... Tilanne meni ohi kun sitten päästiin vällyjen väliin oikein kunnolla pitkästä aikaa...mulla oli eilen jälkitarkastus joten ollaan oltu selibaatissa siihen asti, jotenki tuntui järkevältä. Heh, ihankuin ois ekaa kertaa ollu asialla, oikein jännitti :)

Kyllä se mun mies on kuiteski ihana ja siitä on iso apu, ei mun kyllä sille tarvis kiukutella...kun vauvalle ei voi oikein äkäillä niin sitä sitten kiusaa miestä.

Imettämisestä: mä olen myös taistellut kokoajan sen asian kanssa ja kyllä on muutamat itkut itketty! Mulla alhaisen hb:n vuoksi ei meinannut millään tulla maitoa tarpeeksi ja ollaan nyt sitten siinä lisämaito " kierteessä" . Joka tuutista tulee suurinpiirtein tekstiä että ei ole hyvä äiti jos ei pysty imettämällä ruokkimaan lastaan ja mähän olin ihan hermona sen vuoksi! Käytiin sitten muutamaan otteeseen neuvolassa asian kanssa kun mä olin ihan rikki. Neuvolassa täti sanoi, että rinnasta tulee se mitä tulee ja pullosta loput, sinä lopetat stressaamisen tähän! Pääasia että vauva on kylläinen. Totesi myös, että kyllähän se äidinmaito olisi parasta, mutta turha sen vuoksi on itseään väsyttää, ei se ainakaan maidontuotantoa lisää. Kyllä tippui iso kivi sydämeltä! Nyt olisi hb kunnossa, mutta en aio jättää lisämaitoa pois ja tihentää imetysvälejä, koska poika nukkuu hyvin ja myös minä, eli kai sitä on itsekäskin. Imetän kuusi kertaa päivässä ja yleensä päivällä poika ei hirveästi rintaa edes huoli eli saa nähdä missä vaiheessa loppuu imetys kokonaan.

Mä olen myös sitä mieltä, että ei ole huono äiti jos antaa lisämaitoa, mistäs sitä maitoa revit jos sitä ei yksinkertaisesti rinnoista tule??? Taisi sillä Birdyn (olikos oikeen) mollaajalla olla vähän tiedot hakusalla...kylläpä itse sen sitten kokee kun on synnytyksen jälkeen niin rikki ettei maitoa tule...jokainen ruokkikoon lapsensa tavallaan, ei niistä sen huonompia lapsia tule eikä kukaan ole sen huonompi äiti!

Jep, poika alkaa heräillä! Meillä la ristiäiset, ilmoittelen nimeä sitten myöhemmin :)

Aurinkoista loppuviikkoa!

Sasuliini ja ukkeli 1 kk 3 vkoa

Vierailija
11/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mahtava että te ootte saanu jo jotain apua siihen vaivaan...

Ois kiva jos meidänkin neidin oloa saatais jotenkin helpotettua. Aionkin tästä soittaa neuvolaa, ja tällä kertaa vaadin jotain asian eteen... Mä vaan tahon olla semmonen että mulle on helppo lyödä luu kurkkuun ja mä en sit osaakaan sanoo mitään vaikka ois tarkotus, niinkuin siellä lääkärissäkin kävi, että heti kun lääkäri tyrmäsi mut, niin mä menin vaan ihan hiljaseksi ja niin kuin lukkoon, ja sitte kotona harmittelen vaan kun en saa oikealla hetkellä mitään sanottua! Ja silti en ole etes hiljainen tai ujo...mut jotenkin en pysty inttämään vastaan kellekkään..oon vissiin niin kiltti! ;)

Auttoiko se lääke samantien?

Vierailija
12/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tuli ketki kirjoittaa, perunat kiehuu ja poika nukkuu.. Oltiin eilen lääkärissä tarkistuskäynnillä, kun sydämessä oli syntyessä reikä, mutta se on nyt umpeutunut!!! Poika on jo tosi jötkäle, painaa jo 5835 g ja on 60,5 cm pitkä. Vaatteita jää pieneksi jo! Syntyessään oli 1,5 kg kevyempi, että aikamoista tahtia kasvaa. Mulla on jo tullut sellanen pikkuvauvan kuume.. vähäsen.. =)

Aivan kamalaa tuollainen, että kaupassa tullaan imetysasioissa vauhkoomaan!!! Sitähän se on että ensikertalaiset vielä ennen synnytystä nauttivat näsäviisaina kaikkitietävyydestään, siihenhän se sitten loppuu, kun vauva syntyy ja ollaan ihan peukalo keskellä kämmentä. Mulla yksi kaveri on raskaana just ja on ihanan herttaista kun hän neuvoo mua kasvatus asioissa.. Mä otan sen vaan hänen pakollisena kehitysvaiheena äitiyteen kasvamisessaan, mutta eipä hän vauhkoomaan olekaan ruvennut. Tuikituntemattomalta olisi tosi hirveää saada tuollaista kohtelua! Viikonloppuna mulle tuli eräs puolituttu vanhempi henkilö paasaamaan haudanvakavana siitä että pojalla pitäisi pitää myssyä koko ajan, kunnes aukile on sulkeutunut, tää oli eka tyyppi jolla oli sellainen, " jos-et-nyt-tee-näin-niin-vauvasi-kuolee" -ilme ja -äänensävy. Kauheaa! Eikä meidän hikipeikolla voi pitää liikaa vaatetta, kun sekään ei ole hyvä!

Mut nyt kutsutaan!

nemma&muksis kohta 6 vkk

Vierailija
13/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sitä huudetaan naama punaisena iltapäivällä ja sitten uudelleen illalla. pikkusen meinaa kypsyttää!!!!!!!!!!!!! mä jo kerkesin kehua et kuinka mulla on hiljasia lapsia..no vauva on kohta hiljainen kun huutaa äänensä käheeksi.

no mä jätin jo kahvin,ruisleivän pois,nyt sit maitotuotteet ja katotaan kuin käy.

meillä on käytössä rengasliina,kutsutaan sitä kengurupussiksi,tyttö viihtyy siinä tosi hyvin.sitä kantoliinaa(kangaspakkaa) osaa sitoa vaikka kuinka kuvia kattelisin.voi jos joku sen mulle opettais!

mua kans ärstyttää noi lapsettomat neuvojat!!!!!meillä on kans patteri tuttelia kaapissa,mut en oo ku kaks siitä käyttänyt, mut onpahan niissä päiväystä pitkälle. nyt maitoo näyttää tulevan ihan hyvin tisseistäkin.ja jos joku perkeleen lapseton tulee mulle neuvomaan imetyksestä ni vedän keskelle nenää ilman varoitusta. jos mun 11 vuotias on hengissä ni kyllä toinenkin selviää. sitten ku kokeilevat itte silmät ristissä huutavaa lasta rauhottaa tissillä ni tulkoot sanomaan mulle, tai parempi ku pitävät turpansa kiinni.

mun jälkitarkastus siirtyi 2:lla viikolla,kerkeepähän nää menkat loppua.tässähän vois rueta sikiämään uudelleen ;))))))) ja onneks on eri lääkäri,mun oma lääkäri on hirvee venäläinen keihäänheittäjä(karvainen ja kookas)!!!!!!

Tyttö on muuten älynnyt omat nyrkkinsä ja työntää niitä ranteita myöten suuhun,molempia tasapuolisesti. ja mahallaan kun makoilee niin pää jo kummasti nousee ylös ja näkyy toi pää jo pysyvän paikoilleen muussakin asennossa. kovaäänistä juttelua on eilisestä lähtien ollut kans, äkkiä ne kehittyy. kengurupussissa pitää olla pystyssä ja päätä ei saa peittää,ei edes nukkuessa.

tosta huutamisesta, mä oon huomannut et tyty pysyy hiljaa kun ottaa vaatteet pois vaippaa myöten,mä annan tytön kölliä pelkkä body päällä, laitan vaan jotain alle ettei pissaa mene joka paikkaan.

mä just siivosin kämpän, oon jo aamulenkin tehnyt...nyt on pakko syödä kun vielä ehtii,tyttö vetää unta parvekkeella.

semmosta meillä, tsemppiä siskot yökkäävien ja huutavien lastemme kanssa!!!!!

kuumetta ja tyttö (huomenna 6 vko)

Vierailija
14/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUSTEN, en ole ryhmässä vaan laskeskelen pisteitä kotona. Ja taitaa pitää ihan paikkansa ettei ryhmään mielellään oteta äitejä joilla alle 4kk vanha muksu. Mä tosin lopetin esikoisen imetyksen pojan ollessa vajaa 3kk ja painuin vartijoihin samantien. Ei siellä kukaan kysellyt onko minulla lapsia ja minkäikäisiä. Taitaa vaan olla se siinä pointtina et kun laihdutusta ei suositella kun imettää.. Mä en voi varsinaisesti voi sanoa edes laihduttavani vaikka syön noita pisteitä. Tekee nimittäin vaikeaa edes saada päivän mittään syötyä kaikki 31 käytössä olevaa pointsia. Kun niitä sen 10 ylimäärästä saa syödä. (näin mulle neuvottiin aihevapaalla ja sisareni kertoi samaa)

BIRDY, kyllä on ollut ärsyttävä akka. Mun mielestä on ainakin ihan sama miten kukakin lastaan syöttää. Ja on mielestäni täysin käsittämätöntä, että täysin vieras ihminen tulee noin sättimään. Olisin ihan varmasti itse haistattanut sellaselle mammalle pitkät sonnat. (juuri niin kuin aikuiset tekee) Älä ihmeessä välitä tollasista vaan teet juuri niinkuin sinusta tuntuu parhaalle. Lapsi on sinun ja teet omat valintasi.

Käytin tytön eilen 1kk neuvolassa. Tyttö painoi syntyessään 3720g ja nyt painoa oli 4300 ja risat. Poikani painoi syntyessään 3800 ja kuukauden ikäisenä 5010g joten olin ensin tosi huolissani kun painoa oli tullut noin " vähän" . Neuvolan mukaan kuitenkin ihan normaalisti on kasvanut. Pituutta oli tullut 1,5cm syntymäpituuteen. Eli tämmönen pätkä kuin äidistään taitaa jäädä tyttärestäkin. On siinä kyllä se ero että kun poika oli vauva niin en uskonut että oma maitoni riittäisi´ja annoin melkein kokoajan lisämaitoa. Tyttö ei sitä ole saanut..

Höh, poika heräsi pitää mennä!

-sitruuna ja lapset-

Vierailija
15/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdy, kyllä sua koeteltiin ;)! Juur eilen kävin hakemassa pari pakkausta Nania Prismasta (pari siksi, että Citymarketissa ne on halvempia ja ostankin yleensä sieltä) ja siinä latoessa ajattelin samantapaista tilannetta kun mikä sulle osui kohdalle. Mun vieressä oli nimittäin nainen, joka kattoi pitkään ja olin aivan varma, että sieltä tulee jotain kommenttia. Nyt täytyy tietenki huomioida, että nämä " pitkään kattomiset" saattavat olla (ja mitä luultavimmin ovat) mielikuvituksen tuotetta, etenkin kun nämä hormonit hyrräävät siihen malliin että oksat pois. Mulle ei montaa poikkipuolista sanaa kannata näinä päivinä sanoa. No juu, kuvittelin mitä tapahtuisi jos olisin tempaissut sitä naishenkilöä sillä Nanipötkilöllä persauksille. Tai viskonut sitä yksittäisillä purkeilla.

Mä en enää jaksa lukea yhtään imetyskeskustelua, näyttää menevän täällä aina tappeluksi. Monella imetysterroristilla kun on jotenkin sellainen käsitys, että korvikeäidit ovat laiskoja ja menohaluisia naisia, jotka ovat opettaneet lapsensa pulloon ja korvikkeeseen vain sen takia, että pääsisivät omille menoilleen. Tai sitten jos erehtyy puolustelemaan, että imettäisin minäkin jos vain pystyisin, niin sanotaan että et ole yrittänyt tarpeeksi. Kyllä nyt jokaiselta äidiltä maitoa tulee! Nih!

Että eipä noista kannata provosoitua. Lähiaikoina ainut imetykseen liittyvä asia, joka mut sai takajaloilleen, oli tämä Kelan päätös poistaa äitiyspakkauksessa ollut pullo imetysvastaisena. Siitä oli kyllä pakko laittaa palautetta. Täysimetyksen fanaattiset kannattajat tekivät kyllä siinä karhunpalveluksen itselleen. Kai se on tämä suomalainen mentaliteetti sellainen, että jos johonkin yritetään pakottaa, niin ollaan että " nyt en ainakaan ala, prkl" .

Jees, meillä Puklu sai ihan virallisen nimen viime sunnuntaina. Tytöstä tuli Silva Liisa Inkeri. Ensimmäinen nimi on meidän valitsema, jonkin näköinen kompromissi siis, ja toinen sekä kolmas nimi tulevat anopeilta. Pappi oli nuori ja hauskan näköinen, lauloi hyvin ja puhui lyhyesti :).

Maanantaina oli muuten meillä ensimmäinen vatsanvääntöhuutoilta. Jessus että tuo lapsi huusi. Tippa tuli silmään, kun huuto oli sellaista karjumista että nyt sattuu. Teki pahaa kuunnella ja vielä pahempaa kun tiesi, ettei voi lasta auttaa millään tavalla. En tiedä, mitä oikein olin syönyt, mun maito nuo väänteet kai aiheutti. Yöksi onneksi rauhoittui hieman, ei huutanut, mutta nukkui levottomasti. Siitäkin selvittiin.

Aloitin nyt uudelleen Rela-tippojen antamisen, ei ne ainakaan pahaa tee.

Puklu oli eilen sydäntutkimuksissa ja keuhkokuvassa. Meni isänsä kanssa ja isä sanoi, että olivat kovasti ihmetelleet kun äiti ei ollut mukana. Yksikin hoitaja sanoi, että ensimmäistä kertaa hänen urallaan vain isä on messissä. No olipa hyvä, että laitoin miehen sinne, saivatpa hoitsutkin uusia kokemuksia. Meni ihan siitä syystä, että mun tekee niin pahaa, kun tuota rääpälettä tutkitaan. Tällä kertaa tosin ei otettu verta ja se on juuri se, mikä mulle tekee häijyä. Mutta pääasia, että Puklussa ei ollut kertakaikkiaan mitään vikaa.

Mites olette ajatelleet töihin mennä? mulla oli tiistaina työkavereita käymässä, ja siinä vähän puhuin että jos jo elokuussa... Katotaan ny, voihan vielä mieli muuttua.

Hyviä vointeja ja kunnon yöunia!

KL ja Silva, 7 vkoa ja pari päivää

Vierailija
16/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma, vielä kun olisi vähän lämpimämpää että lumet sulaisivat nopeasti. Helpottaisi kummasti, jos ei ulos lähtiessä tarvitsisi pukea kahta naperoa toppavaatteisiin.

Olimme aamulla poikien kanssa neuvolassa. " Aatu" painoi jo 5285g ja oli 57cm pitkä, syntymämitat 3505g/50cm. Terveydenhoitaja naureskeli, että tuskin poika tarvitsee lisämaitoa. Ei taida olla ihan rasvatonta meikäläisen maito.

Minäkin tilasin kantoliinan, kun tuo poju on melkoinen sylivauva. On sitten helpompi puuhailla Veetinkin kanssa Aatun ollessa hereillä ja jospa saisi kotitöitäkin paremmin tehtyä. En millään malttaisi odottaa sen liinan saamista, että pääsisin harjoittelemaan sen käyttöä. Kiitos Birdylle liinailuneuvoista, pyydän lisää apua, jos ei ala sujumaan=)

nonnu78 & " Aatu" 4vko+6pv

Vierailija
17/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan päästy aika hyvin uuteen arkirytmiin, nyt kun mies lähti töihin. Vauva nukkuu aamupäivällä pari tuntia, niin päästään ulkoilemaan esikoisen kanssa kunnolla, ja vauva nukkuu sitten vaunuissa. Molemmat tytöt nukkuvat päikkärit yhtaikaa, niin mäkin saan nukuttua päikkärit. Tyty herää yöllä kolmisen kertaa syömään tissiä, niin päiväunet tekee terää :) Tosin tänään ...keleen huoltomies herätti mut just kun olin nukahtanut. Ja esikoinen on alkanut nukkua omassa huoneessa öitänsä-se menikin yllättävän helposti!

Monen vauvalla on paino noussut huimasti...meidän tytyn kanssa kun olen käynyt kotivaakalla, niin karkeasti on tullut vasta 300 grammaa lisää ekan kolmen viikon aikana. Tosin esikoisen painokin nousi alussa yhtä hitaasti-johtuuko sitten mun laihasta rintamaidosta vai mistä...vauva on kyllä usein rinnalla, mutta pulauttelee paljon.

Imetyksestä: uskomatonta, mitkä mittasuhteet tuollainen asia kuin imetys voi saada!! Itse en vouhkaa, imetys nyt vaan sattui sujumaan, ja se on helppo tapa ruokkia vauva. Me yritetään ylläpitää tällä kuopuksella pullosta juomisen jaloa taitoa, eilenkin olin esikoisen kanssa muskarissa, ja mies juotti tytyä tuttipullolla. Esikoinen hylki pulloa, ja siitä seurasi, että olin tosi sidottu tytyyn imetyksen takia. Haluan päästä käymään kampaajalla ja kaupungilla ilman, että mun tarvii huolehtia, rääkykö lapsi nälkäänsä vai ei.

Älkää nyt vielä murehtiko niitä kiloja, kyllä ne lähtee pikkuhiljaa varsinkin jos imettää. Mulla on vielä 7kg jäljellä, mutta uskon, että imetys vie kilot. Esikoisen imetysaikana mun paino tippui ekan kuukauden aikana 11kg ja sitten vielä 5kg vauvan ekan puolen vuoden aikana, vaikka söin reilusti, tosin herkkuja en niin paljon kuin raskaana ollessa.

Spiral ja tyty 3vko4pv ja esikoinen 2v2kk

Vierailija
18/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitäti haki pojan kyläilemään ja neiti nukkuu, koululaiset ovat vielä koulussa ja mieskin töissä, saa äiti viettää koneen ääressä laatuaikaa =)

Meillä kävi eilen neuvolatäti vähän tutkailemassa Iitua, hyvin oli tyty kasvanut, painoa tullut sairaalasta lähdön jälkeen 300g eli 100g lisää syntymäpainoon. Muutenkin kaikki ok, ensi viikolla sitten soitellaan ja varaillaan aikaa lastenneuvolaan, mä en vaan voi sietää sitä tätiä, johtuiskohan siitä, että oli mun kouluth yläasteaikoina... No nyt voi ainakin sanoa että juupa juu, onhan tuota seksiä tullut harrastettua =)

Tuohon imetysjuttuun sen verran puutun minäkin....esikon syntyessä oli työn ja tuskan takana saada edes sairaalassa lisämaitoa, itkin ja stressasin asian takia kun ei oma maito kertakaikkiaan isolle pojalle riittänyt, lopetin sitten imetyksen kokonaan pojan ollessa 2,5kk. Neuvolassa meillä on kyllä oltu ymmärtäväisiä, sanottiin että imetät sen mitä tulee ja pullosta loput. Nyt tämän tytön kanssa on pärjätty sairaala-aikaa lukuunottamatta pelkällä tissillä, mutta tällä kertaa sairaalassakin tarjottiin lisämaitoa ihan oma-aloitteisesti, tosin en helposti sitä ottanut vaan pari yötä vietin hereillä tyttö tissillä vaikkei maitoa tullutkaan. Mulla tuntuu tuo maito nousevan tosi hitaasti, eli nytkin nousi vasta kotiin päästyä, joten saattaa olla, että esikollekin olisi maito riittänyt jos vaan olisin sitkeästi yrittänyt. Tuttelia on nytkin kaapissa ja nättejä tuttipullojakin olen ostanut vaikka kuinka, mutta eipä ole vielä ainakaan tarvittu. Täytyy sanoa että äärimmäisen tyytyväinen olen siihen, ettei lisämaitoa tarvita, sekä ravintoarvon että tissittelyn helppouden takia. En todellakaan kyllä miksikään fanaatikoksi ryhtyisi, jos niin sattuisi käymään että joutuisin öisin tunnin välein imettämään niin pulloruokintaan siirryttäisiin muutaman yön jälkeen täälläkin...kyllä se äidin jaksaminenkin täytyy ottaa huomioon. Eikä taatusti tulisi mieleenikään jonkun toisen tekemiä valintoja lähteä arvostelemaan, etenkin kun muistan esikon vauva-ajat..ja vähänpä sitä tosiaan tiesi ennenkuin se imetys todella oli ajankohtaista.

Jahas, Iitu huutelee ja mieskin taisi tulla kotiin, joten palataan asiaan myöhemmin!

Manna ja Iitu 12 vrk

Vierailija
19/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lääkkeestä kyllä auttoi, tosin se on ihan sikapahaa -meidän jannu irvisteli niin että vedet valui äitillä silmistä ;)

Eli mä oon antanu sitä litkua illalla tuossa viiden hujakoilla niin iltaitkut ja yöt on nyt ollu normaaleja ! Jannu nukahtaakin tosi hyvin eikä räpiköi / pulikoi sitä maitoa !!

Lääkäreille tosiaan pitää olla tiukka !! Meillä täällä on niin lapasia koko kunnallinen hoito että huhuh ihan tekis mieli itse vetää diagnoosit kun paremmin tietää kui ne . Esim mulle kävi kerran niin että menin terveyskeskus lääkärille ja sanoin että on poskiontelontulehdus, tarviis saada jotain helpotusta -se lääkäri ei edes katsonu / koskenu muhun kirjoitti vaan antibiootit ja sanoi -tuu uudestaan jos ei mee ohi ihan selvä tulehdus että iteshän tiedät . Mie olin ihan hoona siellä ja kävelin sanaakaan sanomatta ovesta pihalle kun en edes tajunnu pyytää sen vertaa että olis kattonu ne posket oikeasti.

BIRDYLLE sympatiat kamalasta naisesta !! Ihan kui mie esikoisen aikaan tutteli hyllyllä kun yks mummo katsoi ihan kieroon -tuli vähän sama fiilis , näki että sen olis tehny mieli huutaa mulle että imetä sitä lasta äläkä osta mitään tuttelia, ihan kui olis joku synti !

no nyt tää menee vauhkoilee itselleen tästä siivoomisesta, vee kun ei saa siivottua ja v___ttaa ku o likasta joka nurkassa ;) ja äijä ei oo koskaan kotona auttamassa ja ovesta pitäis joskus uloskin päästä jne... näyttää olevan ihana ilma jep...

minkki ja poika edelleen 1kk 1pv

Vierailija
20/39 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin vauva nukkuu, koirat tosin pitävät meteliä, mutta niinhän ne aina, nukkuessaankin mölyävät ja kuorsaavat... Onneksi siihen on jo itsekin tottunut.

Birdy, olin ihan sanaton kun luin jutun... Mitenkähän sitä olis itse tuossa tilanteessa toiminut, jäin miettimään... No, mutta kyllähän tuo imetys/pulloruokinta on jokaisen äidin ihan oma asia ja valinta, ja voin vain kuvitella miltä tuntuisi äidistä, joka on yrittänyt huutavan lapsen ja verestävien tissien kanssa imetystä ja joutunut siitä luopumaan... Ei varmaan tunnu kovin mukavalta, ja ehkäpä ostaa niitä korvikkeita itku kurkussa kun ei pysty imettämään... Mutta... Meillä on poika nyt viikon verran saanut aina välillä noin kerran päivässä lisämaitoa, yleensä olen ajoittanut sen iltaan, just vähän ennen nukkumaanmenoa, että poika nukkuis vähän pidemmän yöunen, ettei heti kahden tunnin päästä ole tissiä vaatimassa... Mutta jokainen taaplaa tyylillään, ja mitä kukaan on toiselle viisaampi sanomaan, jokainen on kuitenkin yksilö ja tekee niinkuin parhaakseen katsoo....

MIDZI aivan ihana nimi tulossa tyttärellenne, mulla sattuu itselläni olemaan toisena nimenä tuo Linnea (meillä se kulkee suvussa)

Kuumetta(kohan) se oli joka kertoi lapsensa löytäneen nyrkkinsä??? Meillä on kanssa poika ne löytänyt, ja valitettavasti myös peukalonsa... Minä kun olen lapsena, tooosi pitkään syönyt peukaloa, ja tiedän että siitä on niin h*lvetin vaikea päästä eroon... Mutta meillä ei poika huoli tuttia, vaikka olen sitä yrittänyt hänelle opettaa, siitä kun kuitenkin on helpompi päästä eroon kuin peukalosta!!!

Mutta eipä tässä muuta, oli vaan " pakko" päästä taas tänne tuttujen kanssa, kun poika nukkuu, ainakin vielä vähän aikaa... Nyt kyllä kuuluu jo naurua, mutta sais kyllä hiljentyä vielä joksikin aikaa...

Napero ja poika huomenna 6vko