Ilmastonmuutos peruttu, kasvit yhteyttävät hiilen ilmasta.
Kasvit kasvaa nopeammin ja ongelma poistuu sillä! :)
Kommentit (33)
Nykyinen ilmastotiede on melkoista trollausta, kun tiedetään varmuudella, että Suomessa on ollut paljon lämpimämpää vain muutamia tuhansia vuosia sitten. Ei nuo lajit , mainitsemani vesipähkinä, ihan heti muuta takaisin.
-
Mitenkähän jääkarhut ovat pärjäneet ilman jäätä tuona lämpimänä jaksona? *IRW*
Paleoklimatologeja pitäisi kuulla eikä näitä rahanahneita.
-
Teiedsättekö, että NASA:n mukaan Antarktiksen jäätiköt kasvavat? Jos väitätte vastaan niin pistäkää tuoreempi tutkimus? ;)
Google Eartista näkee liki 7500 km:n verran vajoneita Hawajien edeltäjiä eli suurella Warmuudella Hawaji seuraa perässä......voi tosin mennä aikaa ;)
gu kirjoitti:
Griinpieces IPCC:ssä nielee kiukkuaan.
"NASA Study: Mass Gains of Antarctic Ice Sheet Greater than Losses"
https://www.nasa.gov/feature/goddard/nasa-study-mass-gains-of-antarctic…
Kertokaa mulle miksi merivesi nousee *Iso IRW* Älkääkä sekoittako tuliperäisten atollien vajoamista siläö magmataskun alkapuolella tyhjetessä saari katoaa. Hawaji esmes vajoaa varmuudella. Kaikki edeltäjät ovat meinaan merenpohjassa., kurkatkaa vakoneita Hawajien edeltäjiä Google earthista. Näkyvät selvästi
gu kirjoitti:
Kertokaa mulle miksi merivesi nousee *Iso IRW*
Jos se nousee sen takia, että Gröönlannissa lämpenee ja jäätiköt sulavat mereen?
Niin minnekkäs se Suomi ja vesipähkinä + Grönlanti ja vilja komentini katosi neiti-sensuuri? :) Kasviraja on siirtynyt tuhat kilsaa alemmas, koska täällä on KYLMÄÄ. Ja vain muutama tuhat vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
gu kirjoitti:
Jos se nousee sen takia, että Gröönlannissa lämpenee ja jäätiköt sulavat mereen?
Annappa sateliittimittaustulos ja kompensoi se Antarktiksen lisääntyneeseen jääpeiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kasvit kasvaa nopeammin ja ongelma poistuu sillä! :)
Sano niille sun kasveille, että kasvaa vieläkin nopeammin, koska hiilidioksiditaso on jo yli 400 ppm, vaikka ennen teollisuutta se oli 280 ppm.
Mun elinaikana nähtäneen tuplat, 800 ppm, enkä mä ole edes mikään erityisen nuori.
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gu kirjoitti:
Annappa sateliittimittaustulos ja kompensoi se Antarktiksen lisääntyneeseen jääpeiteeseen.
Miksi mun pitäisi? En mä edes väittänyt mitään, vaan kerroin sulle potentiaalisen vastauksen. Jos sua noin paljon aihepiiri kiinnostaa, niin käy toki katsomassa miten asia on.
Nythän sä vaan täällä kyselet kysymyksiäsi ja vihjailet ties mitä, ilman että esität perusteltuja väittämiä. Ei tuolla tavalla kunnon salaliittoteoreetikko hanki uskottavuutta.
Vierailija kirjoitti:
gu kirjoitti:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ice_core#/media/File:Vostok_Petit_data.svg
Sri - linkki unohtu.
Ah. Wikipedia lähteenä, ei siis enää mitään hätää!
... -_-
Mikä vika Wikipediassa on lähteenä? Tässäkin tapauksessa Wiki itsessään ei ole se alkuperäinen lähde, vaan Wikipediaan on data haettu tutkimuksesta "Petit et al., 1999", joka on se lopullinen lähde.
Nythän odotellaan 30-vuotta kestävää "jääkautta", joka johtuu ihan luonnollisista syistä. Maailmassa on ollut monin kylmiä ja lämpimiä kausia, näissä ilmanlämpenemisennusteissa on aivan liian lyhyt tarkkailujakso.
Mä olen tänne jo pariin kertaan yrittänyt laittaa Gröönlannista dataa, mutta mistä lie syystä viestit poistuvat samantien. Eli 0,5 mm nousua per vuosi sieltä suunnalta vs. Antarktiksen 0,23 mm sitovuus.
Ilma kuulemma lämpenee joten lämmöstä ei luulisi olevan pulaa, en myöskään näe suurempaa vesi- tai valopulaa saati sitten pulaa noista muista ainesosista joten tuommoinen lista ilman mitään perusteluja on pelkkää käsienheiluttelua.