Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö siirtyä katselemaan vanhempia miehiä?

Vierailija
05.04.2017 |

Seuraava teksti on vähän kärjistetty. Olen huomannut seuraavaa, kun olen tarkkaillut ikäisiäni ja vanhempia (+50v) miehiä töissä, vapaalla ym. Miehet ovat pääasiassa olleet varattuja.

Olen huomannut, että käytännön elämässä vanhemmat miehet ovat ihan eri tavalla ystävällisiä kuin nuoremmat. Ikäiseni miehet kohtelevat hyvin "tasa-arvoisesti", mutta vanhemmat miehet ovat eri tavalla ystävällisiä (tyyliin avaavat oven/päästävät naisen ensiksi ovesta, mitä ikäiseni miehet eivät tee). Ikäisiäni miehiä katsellessa olen huomannut, kuinka moni etsii kumppaniksi pullantuoksuista kodinhengetärtä, joka pitää miehen hyvissä ruoissa, hoitaa kodin ja miellyttää makkarissa. Kotitöiden oma-aloitteinen tekeminen on monelle ikäiselleni kauhistus ja velvollisuudet hirvittävät. Minua ei kiinnosta ryhtyä kodinkoneeksi, vaan hoidan reippaasti oman osuuteni. Monet näistä vanhemmista miehistä taas hoitavat kodin puoliksi naisen kanssa, tekevät reippaasti töitä jne. Mietin, onko kohdalleni osunut vain ikäviä ikäisiäni miehiä vai miksi ihmeessä nuo viisikymppisetkin näyttäytyvät paremmassa valossa kuin nuoremmat?

N27

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vanhemmat äijät on sulle kivoja vaan koska niil on yks asia mielessä...

Vierailija
2/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne vanhemmat äijät on sulle kivoja vaan koska niil on yks asia mielessä...

Perusteluja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin et asioissa on puolensa ja puolensa. Vanhemmalla miehellä on omat rasitteensa (tod.näk. terveys reistaa, aiempaa perhettä/lapsia jne). Toisaalta vanhempi mies on jo nähnyt pitkään perhe-elämää ja osa heistä on havainnutkin, ettei arki toimi niin että nainen tekee kaiken. Vanhemmilla miehillä on ehkä vielä sellainen "naisellisempi" kuva naisista kuin nuoremmilla miehillä, jotka kohtelevat naisia usein yhtenä jätkistä.

Vierailija
4/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku kompromissi mitään, käviskö sulle paremmin vaikka n.10 vuotta vanhempi mies?

Vierailija
5/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ikäistesi miesten pitää kasvaa vielä henkisesti. Odota 10 vuotta ja rupea sitten katselemaan oman ikäisiäsi miehiä. Heillekin on karttunut hyviä tapoja, mutta osa on menetettyjä tapauksia niin kuin osa heitä vanhemmista miehistäkin.

Vierailija
6/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo bongaamasi ahkerat, ystävälliset miehet ovat varmaan naimisissa? Ei niitä vapaalla jalalla juuri juokse...

Vierailija
7/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat alapeukuttaa, kun pelkäävät sun vievän niiden viisikymppiset miehet :D

Vierailija
8/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii no nää kyseiset miehet vois olla sun isiä jos 50 tai 50+ ikäisiä harkitset....

että hmmm tuumaappo vielä toisenkin kerran :)

Vierailija
9/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen kuin ap. Kyllä kymmenen vuotta jo riittää niin ei ole enää jäänyt siihen pikkupoika vaiheeseen vaan osaa olla aikuinen ja pyörittää kotia myös yksin. Ehkä ennemmin koita löytää mies joka on asunut useamman vuoden yksin ja osaa pitää oman elämän hallinnassa.

Se miten kohtelee naista ei ole sidoksissa ikään mutta nuoremmilta usein puuttuu arvostus ja elämän realiteetit, katsovat mielummin vain omaa ja muiden ulkonäköä.

Vierailija
10/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa juuri eilen! Vanhemmat miehet tekevät ja ovat aktiivisia. Oman sukupolveni miehet kai on niin kotona passattu ja pelikonsolit ja tietokoneet tehneet passiivisia pullamössömiehiä

Vierailija
11/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat alapeukuttaa, kun pelkäävät sun vievän niiden viisikymppiset miehet :D

Kannattaisikin pelätä, sillä olen kivannäköinen, viehättävä, yliopiston käynyt ja pirteä pakkaus. ;)

Ap (joka ei todellakaan pöllisi kenenkään miestä)

Vierailija
12/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit siirtyä valmiiseen pöytään ja ottaa koulutettu mies tai sitten kouluttaa nuoresta kollista itsellesi sopiva kotimies. Koulutetulla miehellä on oma taustansa, ehkä ex-vaimo, lapsia, jotain kremppaa ja omat pahat tapansa. Toisaalta hänellä on sitten nuo perusasiat kunnossa, ehkä varallisuutta ja hän varmasti arvostaa nuorta uutta emäntää. Nuori kolli on sitten viriilimpi, kouluttamalla saat hänestä haluamasi tossukan ja yhteisiä vuosia on todennäköisesti enemmän edessä.

t: vielä koulutuksessa oleva

Vierailija
13/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minusta taas tuntuu, että nimenomaan ne nuoret miehet on todella kohteliaita. Ehkä haluavat olla vaan kivoja tällaiselle vanhemmalle rouvalle. Ja mitä tuttavapiiriäni katselen, niin oikeesti ihmettelen, että miten kätevästi nuoret perheenisät hoitavat lapsia, osaavat tehdä ruokaa jne. Mun ikäiset ja vanhemmat, eli 50+ taas eivät aikoinaan osanneet yhtään mitään, kaikki piti opettaa ja ei ollut ollenkaan itsestäänselvää, että hoitivat lapsia. Aina oli äiti ykkönen lastenhoidossa, isä hoiti sitten jos äiti ei jostain syystä voinut. Ja tämä päti kyllä lähes kaikissa perheissä, ainakin joita itse tunnen.

Mun mies oli aikoinaan sitä mieltä, että siivous = imurointi, matot viedään ulos ehkä kerran vuodessa. Pyykkiä ei osaa pestä vieläkään, on muutaman koneellisen pilannut laittamalla ohjeista huolimatta valkoiset paidat ja mustat farkut sekaisin, villavaatteet kuumalle jne. Ja ne pyykit voi olla siellä koneessa vaikka pari päivää, ei niitä muista laittaa narulle. Ja siis ihan hyvä mies kyseessä kaikinpuolin ja on toki paljon oppinut kotitöitä tekemään vuosien varrella. Eli siinä mielessä vanhempi voi olla hyvä, vaimo on jo opettanut kotityöt ja mies on oppinut mieten naisia noin suurinpiirtein kannattaa kohdella.

Mutta terveys on se mikä miehillä prakaa jo viisikymppisenä, munkin miehellä tuppaa olemaan verenpainetta ja vatsavaivoja, eikä millään viitsisi tehdä asialle mitään. Suurimmalla osalla tuttavapiirin miehistä on sydän- ja verisuonisairauksia, on tehty pallolaajennuksia ja monet on saaneet jo sydäninfarktin, on diabetestä ja kaikenlaisia pikkuvaivoja. Eläisit aika lailla eri maailmassa kuin 50+ mies. Ja tyytyisitkö hiipuvaan seksielämään? Sulla seksuaalisuutesi on vasta aluillaan, huippuvuosiin vielä parikymmentä vuotta, silloin miehes olisi jo todennäköisesti impotentti. Ja jos haluat lapsia, niin unohda itseäsi reippaasti vanhemmat miehet.

Jokainen tyylillään, mutta minusta jokaisen on viisainta pariutua suunnilleen omaa ikäluokkaa olevan kumppanin kanssa. Näin viittäkymppiä lähestyvänä olisi kyllä aika kauhea ajatus, että mieheni olisi 80-v! Vaikka tilastojen valossahan olisin jo leski.

Vierailija
14/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ap:n kans samanikäinen ja meidän ikäiset "miehet" on kyllä ihan lapsia. Pelaavat pleikkaa, ovat koneella, juovat kaljaa ja valittavat, kuinka maailma on epäreilu heitä kohtaan, kun jotain pitäisi tehdäkin. Opiskelu takkuaa ja työnteko on perseestä "koska on kivempaa olla vapaalla". Tavallisen arjen (opiskelu/työt/kotityöt) sietokyky tuntuu olevan monella ihan nollassa. Itse ei jaksettaisi tehdä muuta kuin harrastaa ja hengailla kavereiden kanssa. Silti nämä miehet kertovat kaipaavansa tyttöystävää, joka olisi sellainen 50-luvun naisen tyyppinen. Ööö...kukas nämä perheet elättäisi, jos miehet haluaa vaan maata sohvalla pleikkaa pelaamassa?

Vierailija
15/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et ikäisiäsi miehiä saa niin siirry vanhempiin. Ne on helppoja.

Vierailija
16/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et ikäisiäsi miehiä saa niin siirry vanhempiin. Ne on helppoja.

Ei tässä ole kyse siitä, ettei oman ikäisiä saa, vaan siitä ettei halua tyytyä keskenkasvuisiin kakaroihin. :D

Vierailija
17/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä loistomiehiä nuorissakin! Mulla olisi tarjolla kaksi poikaa, mutta ovat vasta parikymppisiä ;). Opiskelevat ahkerasti, toinen on jo töissäkin opiskelujen ohella, osaavat laittaa ruokaa ja pitävät kämppänsä siistinä, ovat hyväkäytöksisiä ja kohteliaita. Pitkiä ja komeitakin vieläpä. Joten uskon, että olet vain sattunut tutustumaan "heikompaan ainekseen". Tai siis vapaalla tuon ikäisistäkin varmaan ovat vain ne huonommat, parhaat on varattuja jo.

En usko, että jaksaisit elää viisikymppisen tai vanhemman miehen kanssa, vaikka monet sen ikäiset ovatkin mukavia ja leppoisia ja ovat jo oppineet kotityötkin tekemään, kiitos vaimon. Mutta ei nämäkään parhaat yksilöt ole vapaana. Saisit ehkä jonkun parin aikuisen lapsen isän, jolla vois olla jo lapsenlapsiakin, no olishan se kätevää, olisit yhtäkkiä äitipuoli ikäisillesi aikuisille ja lisäksi mummopuoli :D.

Ja kuten ylläkin mainitaan, keski-ikäisillä miehillä ei enää tervettä päivää juuri ole, aina jostain kremppaa, vaikka eläisi kuinka terveesti. Munkin kaikki 3 urheilullista, normaalipainoista ja tervettä elämää elänyttä veljeä on saaneet sydäninfarktin, nuorin jo alle 50-vuotiaana, vanhin jo kahteen kertaan ja on vasta 60v. Oman miehen puolesta pelkään, kun on ylipainoa vähän kertynyt, ei juuri liiku ja on raskas sukuperimä sydänsairauksien osalta, melkein kaikki suvun miehet on kuolleet nuorena sydänkohtauksen uhrina. Miehiä on vaan niin vaikea saada hoitamaan itseään.

Jatka vaan etsimistä nuorempien parista.

Vierailija
18/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parhaimmat suhteeni on olleet vanhemman miehen kanssa. Omanikäiseni tai vähän vanhemmat ovat olleet vähän väärässä elämäntilanteessa, tuntuu etten ole löytänyt mitään yhteistä heidän kanssaan.

Nykyinen aviomieheni on minua 19 vuotta vanhempi, tapasin hänet 27-vuotiaana. Molemmat ollaan kerran oltu naimisissa ja molemmilla lapset tehtynä.

Vierailija
19/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan katselemaan, siis nimenomaan katselemaan! Aniharva ton ikäinen mies on enää milläään tavalla katseenkestävä. Miten sä ees huomaat noin vanhat? Mulle ne edustaa sellasta isäni porukkaa, eli ei enää misään mielessä kiinnostavia. Kohtahan ne on eläkevaareja ja moni jo onkin. Ottasitko jonkun jo kertaalleen perhe-elämän eläneen toisen naisen jättämän miehen? Mä en, vaikka olis kuinka kiva. Missähän sä liikut, kun tapaat vaan jotain pleikkaripoikia?

Vierailija
20/41 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoo, jos et kolmekymppisistä löydä aikuista miestä. Kyllä mun mies oli ihan aikuinen jo kun tavattiin, vähän päälle 20-v. Ei mulla mitään ole vanhoja miehiä vastaan, mutta ei ne kyllä parisuhdemielessä ole koskaan kiinnostaneet. Olis aika outoo olla yhdessä iskän kanssa samanikäisen miehen kanssa. Huh. En tajua, sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi