Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Torstaihin KESÄKERTUT***

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sit on vaivana se suonenveto! Heti ku sänkyyn pääsin illalla alko vejellä.... Muistelin yöllä( ku vaihteeks valvoin...) et jossain lehessä oli siitä magnesiumista siihen ja eilisessä pinossa oliki joku illalla valassu asiaa..

Aamupala oottaa ja pikkuherra kans...

Josko kerkeis myöhemmin uusiks ottamaan...

Suhmura ja Napura 29 tasan!!!

Vierailija
2/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä linkki eiliseen keskusteluun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6772505&p=2&tmode=1&smode…

[color=DarkMagenta] en muuten itse saanut taas luettua noita viimeisiä juttuja. näytti, että 44 viestiä, mut vika sivu ei auennut. tai siihen tuli se ihme teksti, ettei viestiä voi näyttää. ihan ärsyttävää... :(

muuten hyvä fiilis, kun sain pitkästä aikaa nukuttua kunnolla. ja vielä illalla ennen nukkumaanmenoa mies hieroi mun kipeää selkää ja sit halittiin ihanasti. on se mukavaa, kun saa vain käpertyä toisen kainaloon ennen nukahtamista.

summersnow eilen kertoi synnyttäneensä perätilavauvan. muakin on nyt alkanut vähän mietityttämään, että jos tuo vauveli ei menekään pysyvästi raivotarjontaan... onko siinä perätilasynnytyksessä joitain sääntöjä, esim. että pitää ponnistaa selällään maaten? mulla jäi se kokemus viime synnytyksestä, että se on mulle tosi vaikea asento ponnistaa. onneksi sain sit loppujenlopuksi ponnistaa pojan ulos polviseisonnassa. suurin pelko synnytykseen liittyen on just tuo, että pitäis selällään ponnistaa... olenko mä vähän hassu? kai se on pääasia, että vauvan saa ulos elävänä...

eipä tässä näin aamutuimaan muuta nyt tule mieleen. mutta mukavaa päivää kertuille!

gabriela rv 27+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen...

Yö tuli taas nukuttua miten kuten, lonkkaan ja selkään sattui, ja lisäksi näin jotain ihme painajaisia saksalaisista sotilaista ajelemassa lumikissoilla... Onneksi tämä ei ole pysyvä olotila!

Isäntä soitti aamulla että mun autosta oli kajahtanu moottori kun hän oli menny sillä töihin, loistavaa. Voiko ihanammin päivä enää alkaa?? No se helpotus sentään että olen sairaslomalla äippäloman alkuun kovien liitos- ja selkäkipujen takia, muuten olis paniikki iskenyt.

Tunnin päästä on neuvola, tehdään vissiin synnytyssuunnitelma... Naureskelin eilen isännälle että tuutko mukaan selittämään sinne että " ME emme halua käyttää kipulääkitystä yms..." Vois tulla lentävä lähtö!

Kaunista päivää kaikille!

Vierailija
4/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Blonri76[/b] Teretulemast mukaan joukkoon iloiseen :)

[b]gabriela[/b] En mäkään nähnyt niittä viimeisiä viestejä lainkaan :/

Ä-R-S-Y-T-T-Ä-V-Ä-Ä! Näiden sivujen toiminta on hyvin hanusta aina välillä. Tuntuu että ne tökkii ihan hirmuisesti ja mitä enemmän ketjuun tulee viestejä, sen todennäköisempää on ettei ne viimesseet nävy.

Mä kävin eilen ihokarvanpoistossa, sellaisessa valoimpulssi jutskassa. Aika jännä homma, kun ne karvat ei jää sinne hoitolaan, vaan nyt ootellaan että ne kariseevat poikkeen 1-2 viikon kuluesa :D Kaikkea sitä ihminen innostuu kokeilemaan kun tarjouksessa on. Minä ainakin.

Varasin sitten ajan myös ittelleni kasvojen mikrohiontaan ensi viikolle. Kampaaja tarttis vielä varata, mutta kun ei oikein tiiä mitä tekisi. Ja muutenkin, mulla on kampaajakammo, olen aina onnistunut löytämään just ne jotka ei oo mun kanssa yhtään samoilla linjoilla. Ilmeisesti hyviä kampaajia on, kun katsoo kanssaihmisten kuontaloita, mutta mun kohdalle niitä ei ole siunaantunut :/ Liekö sitten vikaa myös ittessä, mene ja tiedä?

Mulle tulee aina raskaana ollessani mieletön itsehoitovimma, vaikka ainakin olen sellainen " neiti" ollut, mutta raskaana ollessa se korostuu. En mä normaalioloissa kauneushoitoloissa ramppaa, vaikka syytä taitais ollakin :)

Masu kasvaa hitaasti, mutta varmasti. Jotenkin tuntuu että jäbä on kääntynyt pitkittäin, kun tuo maha on tavallaan pienempi kuin viikko sitten. Epäilen että se seisoo tuolla ja kutittelee mua aina tuonne oikealle puolelle kylkiluiden alle. Ja tanssii polkkaa virtsarakon päällä... Hieman epämukavaa, mutta kuitenkin ihanaa.

Nyt taas tuntuu että pää on tyhjä, joten ei tuu mitään järkevää ajatusta päähän.... Taidan siis katsoa maanantain täydelliset naiset levyltä.

Palataan :)

Helmis ja Onsku 26+6

Vierailija
5/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan,

laiskottaa, pitäis ruveta siivoomaan...siltä osin pesänrakennusvietti ei toimi.

Kauneudenhoidosta: mulla kans sama juttu, oon ostellu kaikenmaailman ryppyvoiteita ja silmänympärysgeelejä,kuorintajuttuja, jne..mitä en yleensä kauheasti tee. Toi kuullosti mielenkiintoselta toi ihokarvojen poisto, onko ne sit pysyvästi poissa? Saako muuten raskaanaollessa vahata ihokarvoja, tietäkö kukaan?

Mulla ainakin " sheivaus" rupeaa olee hiukka hankalaa kun ei näkyvyys ole oikein hyvä ; ) Tarvii varmaan pyytää miestä tekemään se mun puolesta!

Kampaajalla käyn yleensä 8 viikon välein, nyt aattelin säästellä et menisin vasta huhtikuun lopussa/toukokuussa, niin ei sit heti kesäkuussa tarviis mennä. Sit aattelin viel käydä jalkahoidossa et saa edes varpaat kesäkuntoon..muu kroppa on sit asia erikseen.No tänä kesänä ei tarvitse varmaankaan topattuja bikinejä..laiha lohtu!

Ei nyt se on ruvettava siivoomaan " ottaa itseään niskasta kiinni"

päivän jatkoja kaikille pallomahoille!

Vierailija
6/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh täälä taas takana huonosti nukkuttu yö. Se oli taas sitä vessassa ja juomassa ramppaamista! Sitten aina kun just olin nukahtanut jonkun auton varashälytin alkoi huutamaan vimmatusti. Huuti ainakin 5 kertaa peräkkäin. En sitten siinä kiukkusena ja väsyneenä jaksanut välittää,kenen autoa sitä sielä tiirikoidaan. Olen kyllä vähän ilkeä,mutta kun otti niin PÄÄHÄN!

Mäkin olin suunnitellut,että menen raskausaikana jalkahoitoon ja kasvohoitoon. Mulla olis lahjakorttikin niihin,mutta kun vointi on ollut huono niin en ole käynyt. Nyt kun olo alkaa meneen parempaan suuntaan niin vois oikeestikin harkita niitä. Kasvohoito olis kyllä ihana!

Masuasukki: Vaaveliini sielä pötköttää yleensä iltaisin ja öisin poikittain. Niin tais jollain muullakin olla. Ja sitten päivän aikana se kääntyy perätilaan ja jyskyttää virtsarakkoa. Toivoisin,että se kääntyis oikein päin pian.Mutta sehän kuulemma voi kääntyä vielä aika myöhäisessä vaiheessa. Mun mielestä pikkuinen on ollut taas vähemmän aktiivinen,mutta ehkä se sitten taas illalla saa vauhdin päälle.

Muuten en mäkään pääse eilisen pinon vipalle sivulle. Eilen laitoin palautetta tämän sivun webmasterille,mutta se ei ole vielä vastaillut. Kerron sitten kun se vastailee.

Lilli81 29+6

Vierailija
7/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin toissa päivänä tietoni sinne Kesäkerttupinoon mutta en tiedä menikö kuitenkin väärään paikkaan. Se meni sinne vihoviimeiseksi kaikkien teidän tietojen perään.

Ilmoittaudun kuitenkin viimein näin virallisesti teillekin.

Huomenta vaan!

Olin just lääkärissä ja siellä tilanne oli ennallaan ja saikkua jatkettiin 7.4 asti. Jotenkin mulla on semmoinen fiilis etten mene enää takaisin töihin ennen äippäloman alkua (17.5).

Onko muualla päin flunssaa, lähinnä nuhaa liikkeellä? Mulle iski hillitön nuha pari päivää sitten ja nyt sen ja kuivan suun kanssa sit valvoin viime yön. Muuten olisi olutkin taas hyvä nukkua pitkästä aikaa.

Hauskaa torstaita!

t: Hansu-75 rv27

Vierailija
8/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin rauhallinen aamu ku mies otti pojat mukaan ja lähti vapaa päivänään käymään työmaalla. Minä sitten nautin hiljaisuudesta, mikä on todella harvinaista herkkua. :)

Mäki innostuin nyt ostelemaan ihonhoitotuotteita. Mulla on atooppinen iho ja nyt raskausaikana se on menny tosi surkeeseen kuntoon. Vaikka mulla on finnejäkin enemmän ku koskaan, niin kasvojen iho on osittain niin kuiva, että ihan hilseilee. Ostin sitten VICHYn kasvovoiteen erittäin kuivalle ja herkälle iholle ja kaupan tekijäisenä sain vielä pienet pullot puhdistusmaitoa, kasvovettä ja huulirasvaa. Ja uskomatonta kyllä, nyt kolmen päivän aikana iho on menny heti huomattavasti parempaan kuntoon. :)

Masussa potkii tosi napakasti. Ilmeisesti vauva on vielä poikittain ku potkuja tuntuu joka puolelle. Närästyksestä on myös tullut joka päiväinen seuralainen.

Tulipas omanapaista...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Mirju ja pikku-pööpöti 27+4

Vierailija
9/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh helpotusta, alaosastolla kaikki kunnossa supistuksista huolimatta! Silti jäi TAAS vähän paha maku suuhun tuosta lääkärikäynnistä. Ekaks ei meinattu suostua ottamaan pissanäytettä, mut sit juoksutettiin pitkin taloa lähetettä hakemassa. Sainpahan lopulta pissata purkkiin. Aikamoista liukuhihnatoimintaa, lääkärikäynti ohi alle 10 minuutissa... Tää käynti oli siis terveysasemalla. Harkitsen tosissani et se viimeinen käyni tapahtuu yksityisellä, vaikka periaatteessa oon sitä mieltä et kunnallista pitäisi käyttää.

Vauvan sydänääniksi kirjattiin korttiin 150. Ehti ne näköjään laskea vaikka ei kuunneltu kun ehkä 5 pauketta kun jo laite nostettiin pois :( Kysyin miten päin vauva siellä on mutta sillä ei kuulemma ole tässä vaiheessa väliä kun kääntyilee koko ajan! Älkää siis vielä kantako huolta perätilasta! Musta tuntuu et tää vauva ei oo vielä missään vaiheessa ollut pää alaspäin.

Sf-mitta 23, näyttää menevän aivan alakäyrällä, mutta tästä ei tullut mitään kommenttia. Painoa tai verenpainetta ei mitattu vaikka pyysin kun laitteet olivat siinä vierellä :( Musta 2 kuukautta on aika pitkä aika olla tietämättä painokehitystä tai verenpainetta. Mulla toi verenpaine on ollut joka mittauksessa hitusen kohollaan, joten ois ollu kiva tietää missä se huiskii. Taidanpa pirauttaa asiasta neuvolaan jos pääsisin ylimääräiseen mittaukseen.

Jotain hyvääkin, tämä lääkäri kysyi ensimmäiseksi miten olen voinut. Edellinen ei tehnyt sitä missään vaiheessa... Anteeksi nämä itsekeskeiset valitukset, mut helpottaa kun saa purkaa johonkin.

Kivaa et joku pääsee hoitamaan ulkonäköään! Mulla ei tietoakaan kasvojen tai muunkaan vartalon hehkusta. Tuntuu että raskaus on imenyt kaikki mehut. Oon kuullut sanonnan et poika vie äidin kauneuden! Vaikka luulis et se on tyttö... Ehkä näitä luotettavia versioita on monia! Mä en voi haaveillakaan kauneudenhoitoloista, opintotuesta ei jää rahaa ylellisyyteen. Täytyy laskea pennit tarkkaan jos vaikka pääsisin kampaajalle tässä keväällä, tukkaa irtoo nyt jo! Nauttikaa kun teillä on mahdollisuus hoitaa itseänne!

Riinuska 27+6

Vierailija
10/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riinuska32:

Mä en voi haaveillakaan kauneudenhoitoloista, opintotuesta ei jää rahaa ylellisyyteen. Täytyy laskea pennit tarkkaan jos vaikka pääsisin kampaajalle tässä keväällä, tukkaa irtoo nyt jo! Nauttikaa kun teillä on mahdollisuus hoitaa itseänne!

En mäkään raaskis käydä hoitamassa kauneutta,mutta onneksi on nuo lahjakortit. Ei paljon sairauspäivärahasta jää kulujen jälkeen käteen. Mutta en valita. Saan kuitenkin jotain :)

Mäkin tässä itkin vielä viikko sitten että tukka irtoo päästä ja menee poikki ja siitä ei ole enää mitään jäljellä! No parturikampaaja ystäväni suositteli schwarzkopf-kuiville hiuksille hoitosarjaa. Vaikka se on kallis niin mulle se ainakin auttoin 2 kahden käyttökerran jälkeen. Toisena hätäapuna hän sanoin,että kannattaa käsiä rasvatessa laittaa loppu käsirasva käsistä hiuksiin. Se on hyvä jos ei pysty juuri nyt ostaan noita kunnon hoitoaineita.

Joo,no ei mullakaan tk:sta ole kovin hyviä kokemuksia. Mutta koita saada se viimeinen lekuri johonkin muualle,ettei tarvii stressata että onkohan kaikki ihan hyvin. Neuvolassa ne voi ainakin tosiaan mitata ton verenpaineen. Kannattaa soittaa ja pyytää että jos pääsisit sinne mittauttamaan sen ja pyydä samalla uudestaan se pissitesti labraan jos epäilet,että ne ei testaillu sitä oikein.

Ei siitä kohdunpohjankorkeusmitasta tarvi varmaan vielä murehtia. Se kuulemma riippuu mittaajasta ja äidin asennosta minkä mitan saa. Se pitäis kuulemma mitat aina saman henkilön,että sais luotettavan tuloksen.

Lilli81 29+6

Vierailija
11/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä aina kuullut, että tyttö vie äitinsä kauneuden. Näin ainakin meilläpäin olen kuullut sanottavan. Ja pojan raskausaikana äiti kuulemma hehkuu ja voi hyvin. Mites muut olette kuulleet?

Ja käyhän ihmeessa mittauttamassa verenpaine, jos kerran on tähänkin asti kohollaan ollut. 2kk on kuitenkin pitkä aika.

Vierailija
12/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää hajoo... yläkerran akka tekee remppaa. hioo jotain prk latioita.ei hetken hiljaisuutta.

kamala yö takana... selkään koski niin että kyneeleet valui...pissatti ja janotti.teki mieli jugurttia ja sitten hedelmiä...voih. onneksi ei enää pitkää tätä.

näin hauskan unen toissa yönä:

ISTUIN ÄITINI KANSSA HÄNEN PARVEKKEELLA.AURINKO PAISTOI JA OTIMME PAIDAT POIS ETTÄ RUSKETTUISIMME. OLI SIIS LUULTAVASTI KESÄ.

SITTEN ÄITINI TOKAISI MINULLE ETTÄ KATSOS NYT VATSAASI. LASKIN KATSEENI JA VAUVA MASUSSA PAISTOI LÄPI.SIIS NIIN ETTÄ IHO OLI NIIN OHUT ETTÄ NÄIMME VAUVAN SELVÄSTI.

SANOIN SIINÄ SITTEN ÄITILLENI ETTÄ EN JAKSA ENÄÄ ODOTTAA SEN SYNTYMÄÄ VAAN SYNNYTÄN SEN NYT. NIIN SITTEN PONNISTIN KERRAN JA SYNTYI POIKA VAUVA JOLLA OLI NAAMA PELKKÄÄ KULMAKARVAA TÄYNNÄ. HÄN OLI SILTI TÄYDELLINEN EIKÄ MINUA TUNTUNUT TÄMÄ HÄIRITSEVÄN.

SITTEN ISKI PANIIKKI ETTÄ LÄÄKÄRIT KYLLÄ SUUTTUVAT MEILLE KUN EI SAIRAALAAN MENTY SYNNYTTÄMÄÄN. PÄHKÄILTIIN HETKI JA NIIN MINÄ TYTTÖ LAITOIN VAUVAN TAKAISIN MAHAAN JA PAINELIN SAIRAALAAN.

7.6.06 MASU rv30->

Vierailija
13/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viesti muunmuassa hävisi eilen bittiavaruuteen. Potutti kun en kovin usein ehdi kirjoittelemaan.

Kiitos Mirju vinkistä noiden rasvojen suhteen! Täytyy minunkin kokeilla Vichy-merkkiä. Olen monesti meinannut, mutta on sitten tullut ostettua Lumenea ym, mitkä eivät loppujen lopuksi iholleni käy, vaikka ovat kuinka hellävaraisia. Jokin aine ärsyttää.

Ja niille, jotka huolehtivat sf-mittoja, haluaisin kertoa, että neljän kokemuksella sillä ei loppupelissä ole paljoakaan väliä. Tietenkin, jos mitat on kovin kaukana käyrien ulkopuolella, niin on hyvä tsekkauttaa, mistä kiikastaa. Mutta kyllä neuvolassa näihin puututaan. Esikoista osottaessani mulla oli pieni sf. Terkka huolehti vähän väliä, mutta lääkäri huitas vaan kättä ja sanoi, että mulla tulee vain hiiren kokoisia vauvoja, ei sen kummempaa. Hiiri painoi 3200g. Seuraava olikin jo 4100g, kolmas 3540g ja viimeisin 4250g. Että hiirulaisiapa hyvinkin =). Huvittavinta, että äidilleni sanottiin aikoinaan melkein samoilla sanoilla =). Eikä äitikään pieniä synnyttänyt: Minä 3700g ja kaksi nuorempaa reilu nelikiloisia. Mulla ei ole edes taaksepäin kallistunut kohtu, mikä ilmeisesti vaikuttaa vatsan kokoon.

Kävin tänään ostamassa parivuotiaalleni Name it-merkkisen rainwear-asun. Materiaali ei ollut ollenkaan kumimainen, vaan ihan kankaan tuntuinen. Syötävän söde väri on. Ei pitäisi kuulemma imeä likaa itseensä. Name it ei kyllä ole mikään huippulaatua, mutta tuo kestää minkä kestää.

Viime yönä mullekin tuli liitoskipuja, mikä kyllä aamuun mennessä hävisi. Selkä edelleen yhteistyössä mun kanssa =). Ilkeintä oli kun kohdunsuulle vihloi kuin olisi neulalla tökitty, auts.

Mun pitäis seurailla sokeriarvoja, mutta olen lahjakkaasti unohdellut. Tulen saamaan saarnan neuvolasta. Arvot ovat kuitenkin olleet hyviä, yksikään ei ole ylittänyt sallitun rajan huonommalle puolelle.

Jahas, kuopus heräsi uniltaan. Nukahti vaunuun kun käytiin siellä keskustassa.

Jakselkaa!

Magdalena rv 29+1

Vierailija
14/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostin Maybellinen Unstoppable-merkkisen ripsarin. Mä en herkästi valuvien silmien takia pysty käyttänään vedellä pestäviä värejä. Kanebon 38 taas oli liian painavaa mun ripsille. Käytän aina siis vedenkestäviä, mutta nyt ostin tuota Unstoppablea ja täytyy sanoa, että on hyvä ripsiväri =). Ei tosiaankaan suttaa, vaikka itsis ja lähtee helposti lämpimällä vedellä. Suosittelen!

Vierailija
15/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas!

Kiitos Lillille ja muille vinkeistä! Hoitoaineista ja rasvauksesta. Voiskin ruveta ehdottelemaan sukulaisille kun on juhlapäiviä et lahjat lahjakortteina :)

Niin, soitin neuvolaan ja olivat ehdottomasti sitä mieltä että painon ja verenpaineen mittauksesta on liian pitkä aika. (Siis aikaa kulunut 6 vk, vielä olisi pitänyt odottaa 3 vk). Valittelivat kun ei yhteistyö tk:n kanssa toimi. Niinpä niin, luulisi ettei vie paljon lääkärin aikaa jos olisin kipaissut siihen vieressä olleelle puntarille tai ojentanut käsivarren kun oli verenpainemittari pöydällä. Mutta ei. Onneksi olisin päässyt jo huomenna neuvolaan, mutta on Tukholman reissu tiedossa, jee jee! Menen siis maanantaina, lohdullista.

Eipä mua se pienehkö sf-mitta pahemmin huolettanut. Mukava tietää että riippuu mittaajasta ja omasta asennosta, kiitos taas sille jollekin (anteeksi, en muista kuka se oli) joka osasi valaista asiaa.

Riinuska 27+6

Vierailija
16/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriela, kyl ne yleensä haluu äidin selälleen, kun ne käyttää sellasta pientä pöytää siinä jatkona, jonka päällä ne kieputtaa vauvan ulos. Mustakin oli ikävää kääntyä selälleen, kun siihen saakka olin ollut kyljellään, kun ponnistustarve tuli - ja harvinaisen äkkiä. Mut pakko se sit vaan oli uskoa, ja ihan yhtä nopeesti tuli varmasti kuin ois tullu kyljelläänkin. :-) (alle 10min) Porukkaa huoneessa riitti varmistamassa vauvan turvallista tuloa maailmaan. (lastenlääkäri, kätilöitä 2kpl, lääkäri jne.) :-) Kipeetähän se teki, mut kaipa se jokatapauksessa kipeetä tekee. Mut ei kannata vielä sitä miettiä, kai se vasta vk36 alkaa varsin varmaa olemaan se vauvan asento, tottakai jo 30 jälkeen jotain viitteitä alkaa olemaan. Kuka mitäkin sanoo.

Ymmärrän tuon, ettei selällään ponnistaminen houkuta. Mut hyvin selvisin eikä jäänyt traumoja! Muuten oli ihan mukava synnytys, ponnistusvaihe vaan vähän hektinen.

gabriela:

onko siinä perätilasynnytyksessä joitain sääntöjä, esim. että pitää ponnistaa selällään maaten? mulla jäi se kokemus viime synnytyksestä, että se on mulle tosi vaikea asento ponnistaa. onneksi sain sit loppujenlopuksi ponnistaa pojan ulos polviseisonnassa. suurin pelko synnytykseen liittyen on just tuo, että pitäis selällään ponnistaa... olenko mä vähän hassu? kai se on pääasia, että vauvan saa ulos elävänä...

[color=grey] summerska rv 27

Vierailija
17/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste taas, tulikin tossa aamulla jo ulkoiltua koko perhe enne kuin mies lähti töihin ;)

kauneudenhoidosta: Mulla oli esikoista odottaessa ihan hirveesti finnejä ja imetyksen aikana ne vaan pahentui. Nyt tämän raskaudenaikana niitä ei oo ollut, onneksi. Oon aina hoitani kasvoja epäpuhtaalle/sekaiholle tarkoitetuilla tuotteilla mutta tytön odotusaikana ei auttanu mitkään tökötit. Ja raskaana niitä ei kauheesti saa käyttääkään, ainakaan lääkärit ei määrää mitään. Tytöstä oli hiukset myös niin rasvaset että oli pakko pestä joka päivä ja nyt vois olla vaikka viikon pesemättä! Oon muutenkin huomannu eroja tässä raskaudessa tollasissa pikkujutuissa. Ei oo sitä mahaviivaakaan lainkaan ilmestynyt vaikka tytsystä se tuli jo rv14! Siks oonki miettiny josko ois poika tulossa...Meille se on sama kumpi tulee, pääasia että saadaan vauva :) mies on jostain syystä varma että toinen tyttö siellä on...

TK:n lääkäreistä: Mä ainakin huomasin tiistaisella lääkärikäynnillä että se lekuri ei tuntunu tietävän mitään. Kyselin noista kivuista joita mulla on mahansivuilla aina välillä (kuin suonenveto) niin se vaan totes et kaikenlaisia tuntemuksia niitä saattaa olla (?) ja selkäkivustani kyselin (mulla on todettu siellä nikaman siirtymä ja luutumishäiriö) johon lääkäri sanoi vaan että asento muuttuu raskausaikana. Tosin esikoisesta ei näin paljon kipuilua ollut...ja kun tutkimuksen jälkeen sanoi sen kohdunulkosuun olevan sormelle auki, kehotti lepäilemään ja olemaan nostelematta mitään raskasta mutta että normaalia elämää saa jatkaa (aika oudosti vastattu). Sen takia nyt en oikeen tiiä mitä sit sais tehdä ja mitä ei...

Mulla myös jumitti nää sivut ihan hirveesti eilen.

mies meni tänään lääkäriin kun on epäilystä että sillä ois diabetes..:( Nyt kuitenkin painun lepäilemään ennen kuin tyttö herää unilta, jaksaa sitten sen kanssa taas.

Queen rv29+6

Vierailija
18/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ color=grey ] tuo oli ihan paras juttu! :-) Oiskin noin helppoa... :-) Mä en oo unia pahemmin nähny, vain yhden kerran yöllä mulla on ollut jo vauva hoidettavana.

summerska

Vierailija
19/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin siellä lääkärin tarkastuksessa...

eilen iltapäivällä neuvolantäti soitti ja se näki koneelta että se mun aika oli tälle päivälle, niin ei tarvinnut sitten soittaa uudestaan sinne terveyskeskukseen :)

kaikki oli ilmeisesti ihan ok...vaikka tuntuikin siltä ettei se täti pysynyt oikeen jutuissa välillä mukana

-hän oli sitä mieltä kun katteli kiekkoa että tänään ois 28viikkoo täynnä?? no ei oo...vaan vasta lauantaina!

ja sanoinkin sen sille moneen otteeseen...

paikat on kuulemma vähän pehmenneet ja " sormenpäälle auki" empä ollut tuollaistakaan ennen kuullut...noh, what ever.

syke 155

pinoa en kerennyt vielä ees lukemaan kun aattelin että jos en nyt ensin kirjoita niin se taas kummiski jää kun lukemiseen menee niin kauan.

noh nyt meen lukemaan päivän kuulumiset

ja tervetuloa uusille♥

krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv27+5

Vierailija
20/20 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan kerttuset ja tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Tänään sitten pääsi ajoissa töistä ja käytiin miehen kanssa kahdestaan kaupassa. Olihan ihmeellistä, ostokset suju ja oli sellanen kiireetön tunnelma. Hassua miten ton likan kanssa on ihan erilainen tunnelma vaikka osaakin käyttäytyä todella hyvin.

Sitten kotona otin torkut sohvalla ja nyt on ruoka tehty ja syöty. Vetäsin mehut henkeen ja kyllä tuntu pahalle. Siinä sit yskin vedet silmissä. On tuo hengittäminen hieno juttu. Oikein pisti pelästyttämään.

Masussa kaveri jatkaa riehumista=) Oikein töissä sattu, kun monotti niin että masu heilu. Oli työparillakin hauskaa, kun näky selvästi pintaan asti. Vielä 7 viikkoa töitä. Ei oo kyllä paljon, kun noin alkaa aatteleen. Oon suunnitellu vaikka mitä tekemistä toukokuulle. Saas nähä, mitä sitä sitten saa aikaiseksi ja tuleeko jotain esteitä tekemiselle. Vielä päivä tätä työviikkoa... Sitten vapaa viikonloppu. Mies lähtee huomena mäkeen laskemaan. Oon varma, että katkasee vähintään koipensa ellei muutakin. On pitänyt hillitä itsensä useampaan kertaan, että ei ois pahempaa meteliä huolissaan nostanut.

Lytte ja Masukki 27+5