Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä on todellinen ihmisten mielipide moskeijasta

Vierailija
05.04.2017 |

Siis tietenkin helsinkiläisten koska se asia nyt sattuu vaan olemaan helsinkiläisten. Eli melkein kaikki hyväksyy ja tän mä tiesin
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005157303.html

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luottaisi näihin kyselyihin. On hyvin helppo etsiä kadulta

sellaisia ihmisiä joista pystyy aika hyvin päättelemään että onko jonkin kannalla

vai ei.

Ja sitten on vielä sekin aspekti että harva suomalainen välttämättä oikeasti edes uskaltaa julkisesti tuoda oikean mielipiteensä esiin. Varsinkin kun aihe on hieman tulenarka ja tapetilla.

Eiväthän edes kaikki vihreät tai vasemmistolaiset (vaikka jotkut niin väittävät) halua suurmoskeijaa Helsinkiin.Itse en todellakaan kannata hanketta vaikkei minulla sinänsä ole asiaa mitään vastaankaan.

En ole rasisti mutta osaan ajatella ja nähdä mahdollisia seurauksia pidemmällä aikavälillä. On todellakin paljon näyttöä siitä että moskeijan rakentaminen suomen oloihin olisi virhe. Jos suurin osa suomalaisista muslimeistakin sitä mieltä niin voiko joku oikeasti olla sitä mieltä että hanke olisi hyvä juttu.

Jo haudattu Guggenheim Helsinki-hanke olisi ollut parempi kohde toteuttaa. Guggenheim museo olisi ollut todellakin suurvoitto suomelle ja Helsingin kaupungille.

Rakennus olisi sopinut arkkitehtuuriltaan nyky-Helsingin kaupunkikuvaan ja olisi varmasti tuonut turistejakin ympäri maailmaa. Suurmoskeija ei nyt valitettavasti istu suomalaiseen kulttuuriin miltään aspektilta tarkasteltuna.

Vierailija
22/24 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei ole opittu muiden maiden kokemuksista mitään miten noissa imaamit väkeään "opettaa" vaan vihapuhelaitos on yhä suunnitelmissä.

Muistakaa palkata niitä nettivihapuhe-poliiseja sinne sitten tarpeeksi

Mutta miten Helsinki sen moskeijan torppaa? Toki tonttia ei ole pakko antaa tai sitä voi viivytellä. Mutta eihän kaupunki voi yhtä uskontoa ryhtyä sortamaan ja kieltää sen palvontapaikkaa kun muilla uskonnoilla on kirkkoja joka kulmassa.

Suomessa on kuitenkin sellainen perustuslaissa mainittu pikkujuttu kuin uskonnovapaus.

En nyt sortamisesta puhuisi. Pienet kristilliset seurakunnatkin joutuvat itse ponnistelemaan, että heillä olisi kokoontumistila. Paljon rahoitetaan vapaaehtoisilla rahalahjoituksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia on kyllä yksi painajainen. Eikö ihmiset oikeasti tajua, mitä vieraiden valtioiden rakennuskustannuksiin osallistuminen tarkoittaa? Että aivan hyvää hyvyttään rahoittavat, että rakennuskustannuksiin ei menisi suomalaisten verorahoja? Rakennuksen virallinen nimi voisi olla "suomalaisten yksikertaisuuden ylistys", jos se pystytetään.

Ja entäs ylläpitokulut? Ylläpitokuluihin menee TAATUSTI suomalaisten verorahoja. Tavalliselta kansalta tästä asiasta ei tietenkään kysytä, halutaanko me tätä vai ei.

Ja entäs kun shiiamuslimeilla ei ole sunnimuslimien suurmoskeijaan mitään asiaa? Yhdenvertaisuuden vuoksi voitaisiinko alkaa varamaan shiioille tonttia Kaivopuistosta?

Haloo tossa just kysyttiin tavallisen kansan mielipidettä. Selvä enemmistö helsingissä hyväksyy sen moskeijan. 

No ei hyväksy. Tänä päivänä harva uskaltaa omalla naamalla/nimellä sanoa mitään, minkä joku hourupää voisi tulkita syrjiväksi. Ihmisiltä on mennyt työpaikkojakin alta, kun on ilmaissut VÄÄRIÄ mielipiteitä.

Uskonnonvapautta varmasti kannattaa suuri enemmistö. Mutta jos kerrotaan, kuka moskeijan rahoittaisi, ja kerrotaan, että Suomen shiia-muslimit vastustavat sitä, kerrotaan, mitä on salafismi...

Kukaan täyspäinen ei enää sano kyllä tälle hankkeelle.

Hesari on kyllä tästä aiheesta uutisoinut oikein asiallisesti.

On tää kyllä tosi huvittavaa...mun mielestä te ette oo täyspäisiä kun vastustatte jotain rakennusta. Suurin osa hyväksyy ja en mä tiedä ketään joka vastustais. Normaalit ihmiset hyväksyy ja normaalit ihmiset olis hyväksyny guggenheimin.  

Hauku vaan mua ei-täysipäiseksi. Vielä sulle totuus joku päivä valkenee. Islam on enemmän politiikkaa kuin uskontoa, mutta sitähän sinä et usko. Suomessa asuu vain viisi miljoonaa ihmistä. Eikö oo ihanaa, kun annamme vieraille maille hallintavaltaa?

Miten vieras maa saa jonkun yksityisen moskeijan kautta hallintavaltaa?

Jos et olisi naiivi pentu ymmärtäisit. Katso lippua, siellä on sininen risti.

''When in Rome do as the Romans do''

Vierailija
24/24 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia on kyllä yksi painajainen. Eikö ihmiset oikeasti tajua, mitä vieraiden valtioiden rakennuskustannuksiin osallistuminen tarkoittaa? Että aivan hyvää hyvyttään rahoittavat, että rakennuskustannuksiin ei menisi suomalaisten verorahoja? Rakennuksen virallinen nimi voisi olla "suomalaisten yksikertaisuuden ylistys", jos se pystytetään.

Ja entäs ylläpitokulut? Ylläpitokuluihin menee TAATUSTI suomalaisten verorahoja. Tavalliselta kansalta tästä asiasta ei tietenkään kysytä, halutaanko me tätä vai ei.

Ja entäs kun shiiamuslimeilla ei ole sunnimuslimien suurmoskeijaan mitään asiaa? Yhdenvertaisuuden vuoksi voitaisiinko alkaa varamaan shiioille tonttia Kaivopuistosta?

Haloo tossa just kysyttiin tavallisen kansan mielipidettä. Selvä enemmistö helsingissä hyväksyy sen moskeijan. 

No ei hyväksy. Tänä päivänä harva uskaltaa omalla naamalla/nimellä sanoa mitään, minkä joku hourupää voisi tulkita syrjiväksi. Ihmisiltä on mennyt työpaikkojakin alta, kun on ilmaissut VÄÄRIÄ mielipiteitä.

Uskonnonvapautta varmasti kannattaa suuri enemmistö. Mutta jos kerrotaan, kuka moskeijan rahoittaisi, ja kerrotaan, että Suomen shiia-muslimit vastustavat sitä, kerrotaan, mitä on salafismi...

Kukaan täyspäinen ei enää sano kyllä tälle hankkeelle.

Hesari on kyllä tästä aiheesta uutisoinut oikein asiallisesti.

On tää kyllä tosi huvittavaa...mun mielestä te ette oo täyspäisiä kun vastustatte jotain rakennusta. Suurin osa hyväksyy ja en mä tiedä ketään joka vastustais. Normaalit ihmiset hyväksyy ja normaalit ihmiset olis hyväksyny guggenheimin.  

Hauku vaan mua ei-täysipäiseksi. Vielä sulle totuus joku päivä valkenee. Islam on enemmän politiikkaa kuin uskontoa, mutta sitähän sinä et usko. Suomessa asuu vain viisi miljoonaa ihmistä. Eikö oo ihanaa, kun annamme vieraille maille hallintavaltaa?

Miten vieras maa saa jonkun yksityisen moskeijan kautta hallintavaltaa?

En jaksa veivata tätä samaa asiaa. Näet sitten, jos suurmoskeijahanke toteutuu. Odota kärsivällisesti. Mutta sinä uskot vilpittömästi, että Bahrain rahoittaa puhtaasta sydämestä ilman mitään taka-ajatuksia? Sinulla on varmasti myös vastaus siihen, miksi Bahrain pitää rajansa kiinni Syyrian ja Irakin pakolaisille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme