Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhakemuksesta soittaminen

Vierailija
05.04.2017 |

Laitoin noin pari kuukautta sitten 10-15 työhakemusta ensi kesää varten eikä yhdestäkään ole kuulunut vielä yhtään mitään automaattisten "olemme vastaanottaneet hakemuksenne" viestien lisäksi. Onko hyötyä jos alkaisin soittelemaan esimerkiksi ensi viikolla noihin yrityksiin jos eivät siihen mennessä ole vastannut? Vai aiheuttaako se pikemminkin reaktion että "tuota ei ainakaan oteta kun ei malta rauhassa odottaa"?

Jos soitan niin mitä sanoisin? Kerronko, että olen lähettänyt työhakemuksen ja kysyn että missä vaiheessa sen käsittely on? Vai yritänkö keksiä "tikusta asiaa" ja siinä yhteydessä tuon hakemuksen esille?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinatan kirjoitti:

Kakspiippunen asia. Mä kyllä soitan perään, jos ei viikkoon kuulu mitään. Tottahan se on että työnantaja yleensä ottaa itse yhteyttä jos on kiinnostunut. Joskus hekin voivat hukkua työnhakijoiden cv:eihin ja unohtaa sinut. Ei siinä mitään menetä jos soittaa perään. Kerran kyllä oli outo työnantaja soitin ja sanoin. Oon tehnyt netissä sen työhakemuksen että olisiko mahdollista sopia vaikka haastattelu aika. Niin se sano että Ei Ei se asia noin mene että tänne vaan tullaan haastatteluun. Vaikka mä kyllä ihan kysyin vaan. Näitä sattuu ja pää kohti uusia petttymyksiä.

Viikkoon? Jos laitat hakemuksen vaikka hakuajan alkaessa niin eihän niitä välttämättä edes oteta käsittelyyn kuukauteen. Joissain yrityksissä jo työpaikkailmoituksen yhteydessä ilmoitetaankin etteivät vastaa kyselyihin puhelimitse, varmaan juuri sinunlaistesi takia jotka soittavat perään heti hakemuksen lähetettyään "että jää paremmin mieleen".

Jos jokainen tekee saman, niin ihan turhan kanssa kuluttaa rekrytoijan aikaa soittelemalla ja kyselemällä jotain itsestäänselvyyksiä että "onhan se hakemus tullut perille".

Vierailija
22/27 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt joku ei tiedä, niin hakemusten perään ei soitella. Koskaan! Jos sinua harkitaan, niin kyllä yhteyttä otetaan. Häirikkösoittajaa ei palkata.

Itse olen kyllä joskus soittanut ja kävi ilmi, että valinta oli tehty jo aikoja sitten. Hylätyille hakijoille ei vain vaivauduttu ilmoittamaan yhtään mitään. Juuri tällaisten työnantajien takia, pitää joskus itse soitella perään. Mistäs hakija voi tietää, kuka ilmoittaa ja kuka ei ja jos ilmoittaa, milloin se tapahtuu?

Jos ei vähän ajan päästä mitään kuulu, niin luuletko, että sinut valittiin? Ei vaan ilmotettu mitään?

No katsos kun se "vähän ajan päästä" onkin se arvoitus. Mistäs hakija voi tietää, meneekö siihen valintaan kolme päivää vai kolme viikkoa?

Pointti on siinä, ettei koskaan tarvitsekaan tietää. Jos ne ottaa yhteyttä, niin ottaa. Jollei ota, niin ei ota.

Miten niin ei tarvitse tietää? Jos olen hakenut paikkoihin a ja b, joista a on minulle mieluisempi paikka. Paikkaan b tulee haastattelukutsu ja työtarjous, tottakai haluaisin tietää, onko paikkaan a tehty jo valinta.

Onko tämä sinulle ollut useinkin ongelma?

Nuorempana kyllä oli lähes jokavuotista, kun kesätöihin hain.

Totta kai :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla nainen. Mulle soittelee työnantajat ja kyselee et mitens onko jo suunnitelmia. Tänäänkin on tunti sitte soitettu ja kyselty et joudakko. Ja tosiaan olen opiskelija.

M30

Vierailija
24/27 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt joku ei tiedä, niin hakemusten perään ei soitella. Koskaan! Jos sinua harkitaan, niin kyllä yhteyttä otetaan. Häirikkösoittajaa ei palkata.

t. pitkäaikaistyötön

Vierailija
25/27 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä joskus soittanut ja kävi ilmi, että valinta oli tehty jo aikoja sitten. Hylätyille hakijoille ei vain vaivauduttu ilmoittamaan yhtään mitään. Juuri tällaisten työnantajien takia, pitää joskus itse soitella perään. Mistäs hakija voi tietää, kuka ilmoittaa ja kuka ei ja jos ilmoittaa, milloin se tapahtuu?

Jos ei vähän ajan päästä mitään kuulu, niin luuletko, että sinut valittiin? Ei vaan ilmotettu mitään?

No katsos kun se "vähän ajan päästä" onkin se arvoitus. Mistäs hakija voi tietää, meneekö siihen valintaan kolme päivää vai kolme viikkoa?

Pointti on siinä, ettei koskaan tarvitsekaan tietää. Jos ne ottaa yhteyttä, niin ottaa. Jollei ota, niin ei ota.

Miten niin ei tarvitse tietää? Jos olen hakenut paikkoihin a ja b, joista a on minulle mieluisempi paikka. Paikkaan b tulee haastattelukutsu ja työtarjous, tottakai haluaisin tietää, onko paikkaan a tehty jo valinta.

Onko tämä sinulle ollut useinkin ongelma?

Nuorempana kyllä oli lähes jokavuotista, kun kesätöihin hain.

Totta kai :-)

Mikä tuossa nyt hymyilyttää? Sinulleko tuli aina ensimmäisenä tieto sieltä mieluisimmasta paikasta tai hait vain yhteen paikkaan?

Vierailija
26/27 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lisää, kerkeet vielä. Jos ei oo pariin kuukauteen kuulunut mitään, niin ei tuu kuulumaankaan, paitsi osa laittaa jossain vaiheessa sen kiitos ei.

Vierailija
27/27 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain soitettua yhteen yritykseen eikä siitä tainnut olla apua :/ Soittaminen ensinnäkin jännitti minua ihan hirveästi ja mietin useamman tunnin uskallanko soittaa vai en. Sitten sain soitettua ja esitin asiani niin henkilö vastasi että yksiköiden esimiehet valitsevat kesätyöntekijät hakemuksien perusteella ja ottavat yhteyttä mikäli minut valitaan.

Eli en tavoittanut edes valintoja tekeviä ihmisiä vaan ainoastaan jonkin sihteerin tai vastaavan joka kertoi minulle tämän.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän