Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan käsittämätöntä touhua noissa facen lahjoitetaan ryhmissä. Nyt loppu mun lahjoittamiset, vien mieluummin roskiin

Vierailija
05.04.2017 |

Varataan tavaroita ja sitten jätetään hakematta mitään ilmoittamatta, vaikka sovittuna noutoaika. Pyydetään varaamaan johonkin saakka ja sitten ei itse viitsitä ilmoittaa, ettei päästäkkään, vaan lahjoittaja joutuu kyselemään perään.
Varataan tuote eikä sitten laiteta edes mitään viestiä, ikäänkuin se olisi minun tehtäväni laitella niitä viestejä. Pieni käytönjälki tuotteessa niin ei kelpaa kun pitää olla uudenveroinen.
Kyseessä ikean tuote niin pyydetään mittailemaan sun muuta, kun ne tiedot saisi ihan itse helposti sieltä ikean sivuilta, miksi ihmeessä mun pitäisi vielä mittailla tuotteita kun ilmaiseksi ne jo annan pois. Mitään ei olla valmiita tekemään itse, pahimmat pyytää tuomaan tavaran heille, kun eivät viitsi bussilla lähteä hakemaan. Just joo.

Nyt loppu mun lahjoitukset, vien mieluummin roskiin kuin päivystän kotona että tuleeko se hakemaan vai ei.
Tai sen nyt tietää, että minkä tyyppiset ihmiset noita lahjoituksia ottaa vastaan, joten voi arvata, että meno on tätä sitten.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin antanut jykevän pöydän tuoleineen SPR:lle vaan ei kelvannut. Tulivat noutamaan ja totesivat "ei tosta mitään saa myymällä". Olisin halunnut että se olisi päätynyt vähäosaisille eikä niin että sillä yritetään tehdä voittoa. Noh, sinä päivänä oli muutto ja koska pöytä ei mahtunut uuteen kalustettuun asuntoon oli se pistettävä säpäleiksi ja kuskattava kaatopaikalle.

Sellaista se on. Ruma, vanha, muille kelpaamaton roina kuuluukin kaatopaikalle.

Siinä löysi ensimmäinen näiden lahjoitusten vastaanottajakin ketjun. Ilmaiseksi kun saa niin pitää olla priimaa!! Miksi jonkun pitäis antaa sulle erittäin hyväkuntoinen tavara ilmaiseksi? Kyllä ne useimmiten on vanhoja ja sellaisia mitä ei viitsitä enää myydä, koska niistä ei montaa euroa saa. Aika monelle kelpaa ilmaiseksi. Harvassa on ne lahjoittajat jotka lahjoittavat siksi uudehkoa tavaraa, että pitää päästä samantien eroon. Kyllä siitä useimmiten pääsee eroon nopeasti ihan myymälläkin

Vierailija
22/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on ongelma? Kuskaat ne tavarasi roskiin ja sillä selvä. Vai luuletko että nyt kyllä kaikkia varmasti harmittaa, kun sinä et jaa romujasi ilmaiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vanha ja kulahtanut, ei toki uuden veroinenkaan, mutta nykyaikainen jylevä pöytä ja tummat keinonahkatuolit. Käytönjälkeä toki oli, mutta vielä erittäin käyttökelpoiset. Olisi pitänyt myydä.

Vierailija
24/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin antanut jykevän pöydän tuoleineen SPR:lle vaan ei kelvannut. Tulivat noutamaan ja totesivat "ei tosta mitään saa myymällä". Olisin halunnut että se olisi päätynyt vähäosaisille eikä niin että sillä yritetään tehdä voittoa. Noh, sinä päivänä oli muutto ja koska pöytä ei mahtunut uuteen kalustettuun asuntoon oli se pistettävä säpäleiksi ja kuskattava kaatopaikalle.

Siinä löysi ensimmäinen näiden lahjoitusten vastaanottajakin ketjun. Ilmaiseksi kun saa niin pitää olla priimaa!! Miksi jonkun pitäis antaa sulle erittäin hyväkuntoinen tavara ilmaiseksi? Kyllä ne useimmiten on vanhoja ja sellaisia mitä ei viitsitä enää myydä, koska niistä ei montaa euroa saa. Aika monelle kelpaa ilmaiseksi. Harvassa on ne lahjoittajat jotka lahjoittavat siksi uudehkoa tavaraa, että pitää päästä samantien eroon. Kyllä siitä useimmiten pääsee eroon nopeasti ihan myymälläkin

Väärin. En ole ottanut enkä ota jatkossakaan ilmaista rojua keneltäkään. En myöskään oleta muiden tekevän niin, vaan huolehdin vanhat tavarani ihan itse jäteasemalle. Opettelisit sinäkin.

Vierailija
25/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. En ole ottanut enkä ota jatkossakaan ilmaista rojua keneltäkään. En myöskään oleta muiden tekevän niin, vaan huolehdin vanhat tavarani ihan itse jäteasemalle. Opettelisit sinäkin.

No kummasti ne tyypit noissa ryhmissä niitä tavaroita vinkuu, muttakun pitää olla uudenveroista. Ja jos ilmoituksen laittaaa, niin heti on monta jonossa, vaikka vioista kerrottu. Kyllä se vanhakin tavara kelpaa ihmiselle jolla ei ole sitä varaa ostaa edes hyväkuntoisena käytettynä. Noissa taitaa vain olla niin paljon sellaisia, joilla ei ole ihan oikeaa tarvetta, kunhan haluavat kun ilmaiseksi saa. Ihminen jolla oikeasti on tarve, ei tee ohareita ja häntä ei pienet viat haittaa, kunhan saa tarvitsemansa tavaran.

Ainoa onnistunut lahjoitus meni oikeasti tarvitsevalle, sen kyllä huomasi :)

Aivan käsittämätöntä toimintaa noissa. Ja kyllä, tästälähin en lahjoita yhtään mitään, yhtään kenellekkään.

Vierailija
26/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viekö hyvää tavaraa roskiin vain tuollaisten Facebook-ääliöiden takia! He eivät mitään apua tarvitse.

Hyväntekeväisyyskirpputorit ottavat mielellään vastaan käyttökelpoista tavaraa. Osa kirppareista järjestää noudon.

Mieluummin vaatteet vaikka niihin keräyslootiin kuin roskiin. Itse en kannata lootakerääjäfirmoja.

Vierailija
27/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan ilmotan mitä on tarjolla, laitan ajan koska saa hakea ja ensimmäinen noutaja saa. Ei varauksia, ei mittailuja, ottaa jos ottaa.

Aina on joku ilmaantunut oven taakse.

Vierailija
28/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tein minäkin kaikille tavaroille :/

Pakko kun ostettiin melkein kaikki uudet huonekalut ja ei yhteen asuntoon mahdu kaksia huonekaluja. Muutenkin karsin paljon tavaraa. Helpompi vain viedä kaatopaikalle, kun ensin kuvata ja sitten vastailla miljooniin viesteihin, säilöä tavaroita jos se kiinnostunut ehkä hakee sen lupaamaansa aikana.

Miksi ostitte uudet, jos vanhat olivat niin mainiot?

Vierailija
29/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Siitähän joutuu maksamaan, kun vie vanhaa romua kaatopaikalle. Kätevää antaa ilmaiseksi muiden huoleksi.

Pidähän AP huoli että tosiaan toimitat ne rojusi sinne minne ne kuuluvat, etkä esim talousjätteisiin tai talousjätekatokseen.

Vierailija
30/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kun ostettiin melkein kaikki uudet huonekalut ja ei yhteen asuntoon mahdu kaksia huonekaluja. Muutenkin karsin paljon tavaraa. Helpompi vain viedä kaatopaikalle, kun ensin kuvata ja sitten vastailla miljooniin viesteihin, säilöä tavaroita jos se kiinnostunut ehkä hakee sen lupaamaansa aikana.

ööö, en sanonut että ne oli "mainiot" mutta sellaiset että varmasti jollekkin kelpaa ilmaiseksi. No niin kelpasi kun tuli monet jonoon. Olisi niistä rahaakin varmaan saanut, mutta kiire saada ne pois nurkista. Tässä taas nähdään se asenne... Uutta pitäisi olla vaikka ilmaiseksi annetaan. Uusia saa kaupasta senkun menee ostamaan. Käytettyä hyväkuntoista ja vähän vähemmän hyväkuntoistakin saa facen kirppareilta ostamalla. Jos ilmaiseksi haluaa, niin ei välttämättä saa hyväkuntoista ja uudenveroista. Ja ilmaiseksi kun saa, niin pitäisi ilmaantua paikalle silloin kun on sovittu. Muutaman kerran olen poistanut jo ilmoituksen kun on sovittu hakuaika ja sitten ei ole enää löytänyt niitä jonossa olleita, jotka olisivat varmasti tulleet hakemaan.

Kuten todettu, helpompaa viedä roskiin. Miksi nähdä se vaiva, että joku toinen saa tarvitsemansa ilmaiseksi, kun siitä on itselle vain ja ainoastaan vaivaa. Hyvää hyvyyttään ihmiset niitä tavaroita lahjottelee

Vierailija
31/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama myös toisinpäinkin. Olen muutaman kerran ottanut yhteyttä lahjoitettavan tavaran vuoksi, mutta minkäänlaista vastausta en ole saanut :/ Olisin mennyt itse noutamaan lahjoittajalle sopivana aikana. Voisi tosiaan poistaa sen ilmoituksen, jos tavara on mennyt tai vastata, että meni jo.

Vierailija
32/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööö, en sanonut että ne oli "mainiot" mutta sellaiset että varmasti jollekkin kelpaa ilmaiseksi. No niin kelpasi kun tuli monet jonoon. Olisi niistä rahaakin varmaan saanut, mutta kiire saada ne pois nurkista. Tässä taas nähdään se asenne... Uutta pitäisi olla vaikka ilmaiseksi annetaan. Uusia saa kaupasta senkun menee ostamaan. Käytettyä hyväkuntoista ja vähän vähemmän hyväkuntoistakin saa facen kirppareilta ostamalla. Jos ilmaiseksi haluaa, niin ei välttämättä saa hyväkuntoista ja uudenveroista. Ja ilmaiseksi kun saa, niin pitäisi ilmaantua paikalle silloin kun on sovittu. Muutaman kerran olen poistanut jo ilmoituksen kun on sovittu hakuaika ja sitten ei ole enää löytänyt niitä jonossa olleita, jotka olisivat varmasti tulleet hakemaan.

Kuten todettu, helpompaa viedä roskiin. Miksi nähdä se vaiva, että joku toinen saa tarvitsemansa ilmaiseksi, kun siitä on itselle vain ja ainoastaan vaivaa. Hyvää hyvyyttään ihmiset niitä tavaroita lahjottelee

Hyvää hyvyyttään? Ei pidä paikkaansa. Haluavat tuntea ylemmyyttä, vaikka todellisuudessa yrittävät tunkea yliarvostamansa romunsa muiden harmiksi.

Jos joku erehtyy kieltäytymään, siitä nousee hirveä älämölö miten niitä "hienoja" tavaroita ei osata arvostaa vaikka minä olen niin jalo, että annan ne ILMAISEKSI. Kaikkien pitäisi ne nöyrästi kiitellen ja kumarrellen haluta itselleen.

Kyllä tuosta on hyvä hyvyys kaukana.

Vierailija
33/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vanha ja kulahtanut, ei toki uuden veroinenkaan, mutta nykyaikainen jylevä pöytä ja tummat keinonahkatuolit. Käytönjälkeä toki oli, mutta vielä erittäin käyttökelpoiset. Olisi pitänyt myydä.

Olisit myynyt. Todennäköisesti se olisi ollut vaikeaa, sillä käytettyjä huonekaluja on ihan hirveästi tarjolla. Kenenkään ei ole pakko tyytyä susi-rumaan oman maun vastaiseen, sillä valinnanvaraa on. Tämä on fakta. Siis surullinen fakta, sillä se on seurausta järjettömästä ylikulutuksesta, mikä on vallalla.

Tästä kertoo myös saamasi viesti SPR:ltä, sillä kaikki lahjoitusjärjestötkin saavat todella paljon tavaraa, ja ovat pulassa sen kanssa minne tavata mahtuu.

Vierailija
34/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin paljon ylimääräistä tavaraa. Mikähän niistä AP:n tavaroista tekee niin erityisiä, että kaikkien tulisi ne itselleen ottaa?

Vierailija
35/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Karpo aikoinaan sanoi että paljon on tullut ihmisiä autettua vuosien mittaan mutta nyt hän on havainnut ettei kannata: roskaväki tuhlaa avustuksen jonnekin ja sama meno jatkuu -mitään ei opita.

Roskiin lentää siis ylijäämäkama täältäkin.

Vierailija
36/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lahjoittaisitte ihan suosiolla ylimääräiset tavarat Fidalle, Pelastusarmeijalle, SPR:n kontille tai vastaaville. Pienemmillä paikkakunnilla voi lahjoituksia antaa esim. seurakunnan diakonialle, joka sitten välittää hyväkuntoista tavaraa sitä oikeasti tarvitseville diakonian asiakkaille.

Ei mulla ole aikaa tai halua lähteä niitä kuskaamaan minnekkään. Tämä ilmiö on vain lahjoitetuissa tavaroissa ja noissa ryhmissä. Normaalit ostajat kyllä ilmaantuvat paikalle sovittuna aikana tai jos tulee esteitä niin ilmoittavat itse asiasta. Ainakin suurinosa niistä.

Onko se jotenkin eri asia sitten kun tavaran saa ilmaiseksi? Luulisi, että silloin oltais itse se aktiivisempi osapuoli, kerran jotain ollaan ilmaiseksi saamassa.

Toisilla on mania - on pakko varata ja sitten voi ryhtyä miettimään että haluuko /pääseekö hakemaan jne. Mutta ettei vaan kukaan muu ehdi hakemaan...

Laita hinnaksi vaikka 5€ niin ehkä se karsii ne ilmaisen tavaran kyttääjät?

Eikä noi kierrätyskeskukset mitä tahansa ota, ovat aika tarkkoja ja saattavat jopa ottaa maksun jos viet.

Minusta sossusta pitäisi saada seteli jolla voisi kierrätyskeskuksesta hakea esim keittiön pöydän ja kaksi tuolia tms mitä jonkun pakolaisen tai sossupummin pitääkään saada trokattavaksi. Aivan älytöntä antaa jotain Ikean lahjakortteja kun kelvollista tavaraa olisi hyvin paljon tarjolla jos vain olisi ottajia!

Vierailija
37/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on niin paljon ylimääräistä tavaraa. Mikähän niistä AP:n tavaroista tekee niin erityisiä, että kaikkien tulisi ne itselleen ottaa?

No ei mikään. Mutta ei niitä sitten kuulu itselleen varatakaan. Sitähän AP valitti että ihmiset varaa ja jättää perumatta ja saapumatta sovittuun aikaan. Ei hän sitä valittanut, ettei se hänen lahjoitus sinulle kelvannut.

Vierailija
38/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi luoja, minun tavarani eivät ole mitenkään sen ihmeellisempiä kuin muutkaan kirpparilla myytävät tavarat, silti niitä moni halusi kun ilmaiseksi sai. Suurimmalla osalla ei sitten ollutkaan tarvetta, kun jätettiin noutamatta, vaikka oli sovittu jo kellonajat sun muut. Ja kyllä moni aivan hyvää hyvyyttään niitä ilmaiseksi antaa, kun rahaakin niistä voisi saada. Moni ostaa huonekalut käytettyinä, joten kysyntää kyllä on. Roskiin joutavia tavaroita en itse ainakaan lahjoita edes. Näissä tavaroissa oli myös se oma lehmä ojassa, päästä niistä mahdollisimman nopeasti eroon, vaikkakin sitten ilmaiseksi.

Jos ei ketään niitä tavaroita olisi halunnut, niin kukaan ei varmastikkaan olisi kommentoinut niihin.

Tuo on totta, että varaillaan ettei vain kukaan muu ehdi ensin. Olisi silti kohteliasta itse ilmoittaa, ettei pääsekkään hakemaan. Eräskin lupasi aamu 10 mennessä ilmoitella ja 2 aikaan laitoin viestiä kun ei ollut vaivautunut mitään minullepäin laittamaan, hän vain ilmoitti ettei saanutkaan autoa lainaksi. No olis voinut minullekkin asiasta kertoa, niin olisin voinut tarjota tuota sänkyä jollekkin muulle, mutta ei, nyt odottelin hänen viestiään, jota ei olisi edes laittanut ellen olisi kysellyt perään

Vierailija
39/40 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiukuttaa, kun antaa läjän tavaroita. Ilmoituksessa lukee, KAIKKI KERRALLA! Av +yv on varaus. Kuvassa vielä erikseen, että tavarat on pakattu kassiin.

Sitten alkaa viestit..Av sitä, Av tätä..

Olen myös tullut siihen tulokseen, että lahjoittaa voi muullakin tapaa.

Vierailija
40/40 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän että Fida, SPR jne eivät mielellään ota sellaista tavaraa joka ei mene helposti kaupaksi, mutta rajansa siinäkin. Tarjosin kierrätyskeskukseen oikein hyväkuntoista muutaman vuoden vanhaa runkopatjaa, jonka kyljessä oli pieni, n. euron kolikon kokoinen palkeenkieli (tuli jo silloin kun purin uutta patjaa huolimattomasti paketistaan). Oli hyvin huomaamaton muutenkin ja itse pidin sitä seinää vasten joten ei todellakaan haitannut käyttöä millään tavalla. Kierrätysauton kuski kuitenkin kieltäytyi ottamasta patjaa mukaan tämän "vian" takia. Laitoin sitten huuto.nettiin myyntiin jollain pikkurahalla ja sieltä tuli hyvin kiitollinen nuori nainen patjan nopsasti itselleen noutamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi