Eikö kukaan hoitaja ole tyytyväinen työhönsä?
Lähipiiriini kuuluu 3 lähihoitajaa, 2 sairaanhoitajaa, kätilö ja röntgenhoitaja. Heistä ainoastaan röntgenhoitaja kehuu työtään ja voisi suositella sitä muillekin. Hänellä nyt tietysti ei olekaan varsinaista hoitamista, lähinnä potilaiden nostelua ja ohjaamista. Toisaalta hän on myös 5 lapsen äiti, tottunut porskuttamaan elämässään vähilläkin rahoilla ja on luonteeltaan sellainen aika vähään tyytyväinen. Mä olen samanlainen, joten mietinkin, että viihtyisinköhän terveydenhoitajana, vaikka kaikki nuo muut tuntemani hoitsut valittavat palkasta, työmäärästä ja kiireestä, ja sanovat mulle että "opiskele jotain muuta alaa!!"
Onko siis niin, että monilla hoitajilla on korkeammat toiveet työstään etukäteen vai miksi niin moni vaihtaa alaa? En sano etteikö hoitotyö todella olisi raskasta jne., mutta voiko sillä alalla oikeasti myös viihtyä vuosia vai viekö se fyysinen uupuminen työstä lopulta kaiken ilon?
Kommentit (43)
Myös yksityisellä on th alan työpaikkoja,ei ne palkat siellä paremmat ole :D
Olen terveydenhoitajana neuvolassa ja pidän työstäni, ihan aidosti. Työympäristö on jonkin verran muuttunut viime vuosina ja on monellakin tavalla stressaavampi kuin ennen. Joskus mietityttää, mihin asti hoitoalan rankkuus voidaan vetää. En mieti tätä niinkään edes itseni, vaan monien muiden hoitajien kannalta. Tiedän ettei kaikilla työnkuva ole näin auvoisa. En henk.koht. ikinä jaksaisi vaihtelevia vuoroja ja epäsäännöllisiä vapaita.
Olen 33-vuotias ja lapseton, asun Uudellamaalla, mutten pk-seudulla. Palkka riittää erinomaisesti elämiseen. Ymmärrän kuitenkin, että Helsingissä asuvalla perheellisellä on näillä tuloilla paljon tiukempaa.
Syyllistyt virkavirheeseen, heitteilejättöön, työnkuvasi laiminlyömiseen ja pahimmillaan kuolemantuottamukseen. Netissä uhoaminen on naurettavaa.