Isä jättänyt lasten elatusavun maksamatta. Kokemuksia?
Eräpäivä oli 1.4. Ilmoitin asiasta jo kelaan, mutta virkailija ei osannut sanoa koska saan elatusavun sitä kautta. Luojan kiitos minulla on säästöjä! Mitä tällaisissa tilanteissa yleensä toimitaan?
Kommentit (13)
Tee uusi sopimus niin, että elarit maksaa Kela ja perii sitten elatusvelvolliselta ne pois. Näin mä tein, isä maksoi niin epäsäännöllisesti etten voinut jäädä hänen maksujensa varaan.
Eli elareiden ois pitänyt olla tililläsi 3.4. koska 1.4. oli lauantai. Kai sä otit ensin yhteyttä exään ennen kuin menit Kelaan vinkumaan että elatus on 2 päivää myöhässä?
Voi kyynel...
Olen yrittänyt soittaa exälle jo kolme päivää. Ei vastaa. Ei myöskän tapaa lapsiaan sovitusti. :(
Ap
Huom! Miten tällaisissa tilanteissa yleensä toimitaan?
Kysy neuvoa esim lastenvalvojalta. Uusi sopimus ja jos ei suostu hyvällä niin käräjille.
Et sitten aikoinasi katsonut nenääsi pidemmälle ja raotit pesääsi retkulle. Myöhäistä nyt harmitella. Arvaan, onko tatskattu karju?
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt soittaa exälle jo kolme päivää. Ei vastaa. Ei myöskän tapaa lapsiaan sovitusti. :(
Ap
Newsflash: Tapaamisoikeus on lapsilla, ei etällä. Jos etä ei halua tavata, et voi asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kysy neuvoa esim lastenvalvojalta. Uusi sopimus ja jos ei suostu hyvällä niin käräjille.
Uusi sopimus mihin ja ellei suostu mihin?
Vierailija kirjoitti:
Uusi sopimus mihin ja ellei suostu mihin?
Vierailija kirjoitti:
Alle minuutissa löyty miten tulee toimia jos elatusvelvollinen ei maksa ja mikä on hakemuksen käsittelyaika. Tulitko ap viisaammaksi kysyessäsi täältä?
Up