Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaas hyviä takaisinheittoja sarkasmillaan loukkaavalle ihmiselle

Vierailija
05.04.2017 |

Siis mä olen aivan mykistynyt, eräs sukulainen on alkanut oikein urakalla suoraan sanottuna "vittuilemaan" ystävällisellä äänellä päin naamaa. Ja nää tulee aina ihan puskista joten itse jää vain typertyneenä tuijottamaan ja kun en omaa ilkeää luonnetta sanoa veemäisesti tahallaan...kun olen suuttunut, sanon suoraan, mutten tee mitään puskista hyökkäilyjä.
Tässä muutama esimerkki: oli puhetta kun naapurin muori seuraa mun liikkumisia ja änkää aina yhtäaikaa tielle, jopa kävelee edestakaisin ja vilkuilee millon tulen ulos (tietää lähdöt ja tulot töihin ja harrastukseen) ja kerroin että vaivaannuttavaa kun ei meillä ole mitään yhteistä juteltavaa. Tämä siihen että "no sen pitää vetää pillifarkut jalkaan" ...
siis että mä en osaa puhua kuin sellaisten kanssa joilla pillifarkut...vai? Ja kyseessä siis minä 30v ja muori yli 70v joka ei oikeestaan puhu itse mitään, odottaa että minä hoitelen rupattelun.

Toinen kerta, oli kylässä ja tarjosin piiraita (kala ja kinkku), salaattia (pasta, feta jne) ja tietysti pullaa, leivokset jne. Ajattelin että noi piiraat korvaa ruoan, mutta ei, kun lähtiessä (oli viipynyt n.2h) kasilta illalla piti nälväistä että "pitää lähteä syömään KUNNON ruokaa. En taaskaan saanut sanottua mitään kun tuli ihan puskista, luulin että kelpasi.

Ja vielä yksi, kissojen takia meillä pidetään kylppärin ovi raollaan (hiekkis kylppärissä) nakkaamalla kääritty pyyhe oven ylös. Kävi suihkussa ja sanoin että laitatko samalleen ton pyyhkeen kun tuut pois. Oli sitten laittanut pienen pyyhkeen suorana ja ovi oli kiinni. Kissat ei päässyt laatikolle, en sanonut mitään, vaan ohimennessä rullasin pyyhkeen ja jätin oven raolleen. Seison ykskaks vieressä ja sanoi " NO, eikö ollu hänen jäljiltään riittävän hyvin" silleen ivallisesti. Siihen vastasin että ei ollut kun oli mennyt melkein kiinni asti, siis painunut
liki kiinni ja toinen kissoista ei osaa tassulla vetää, yrittää päällä :) eli EI olisi saanut auki.

Mitä noissa olisi voinut nasevasti heittää takaisin ja mitä jatkossa kun noita nyt tulee jatkuvalla syötöllä, joku sellainen jonka opetella selkärankaan ja käy oikeestaan heittoon kuin heittoon?!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha näihin on ottaa kantaa, kun ei ole ollut tilanteessa. 

Esim. tuo pyyhejuttu. Ehkä olet tuhahdellut kiukkuisen oloisena ja osoittanut elekielelläsi kuinka tyhmästi hän oli tehnyt. 

Muutenkin olen sitä mieltä, että sinun kissasi tarpeista huolehdit sinä eikä vieras. Eli sinun olisi pitänyt se pyyhe laittaa takaisin alun perin eikä pyytää vierasta virittelemään tuollaista outoa ratkaisua. 

Eka heitto voi olla mitän vain, ihan vitsi,,? 

No.. tuo ruoka-juttu vähän loukkaavalta tietysti tuntuu näin kuvailtuna, mutta ehdottomasti ainoa tässä. Nytkään ei tiedä keskusteluja ennen tätä. Ehkä itse olet jotain ruokasaarnoja pitänyt kevyestä ruuasta tjs. 

Ja taas joku (sama?) tekee olettamuksia, varmaan ap kertoi kuinka asiat meni. SINÄ värität tähän tuhahtelut kiukkuisena ja elekielen. Ja saarnat ruuasta. Vittu mitä idiootteja tällaiset vastaajat. Mene ap fiksummille palstoille kysymään, täällä suurinosa on täysin kusipäitä jotka yleensä hyökkää kysyjää vastaan, nainen on naiselle susi. Miksi minäkin tulin pitkästä aikaa tänne - taas pahoitin mieleni ihan muiden typeryyden ja ilkeilyjen vuoksi. Joku pyytää apua ilkeilyyn niin mitäs täällä...muutama asiallinen vastaus ja loput potkii maassa makaavaa. Hävetkää, kehoitan ap.tä poistumaan, niin teen taas minäkin.

Vierailija
22/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Haista vi*tu tai p*ska toimii ihan ok, jos ei niin käytä tarvittaessa voimasanoja lisää siihen päälle.

T. Ammattilaisv*ttuilija

No tuo nyt ei ainakaan ole oikea tapa, että (koettuun) tölväisyyn vastataan alatyylisesti solvaamalla ja kiroilemalla. Sillähän vain tulee itse todistaneeksi, että omat älylliset lahjat ovat todella heikot eikä kykene mihinkään järkevään vasta-argumentointiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli valmiina hyviä kommentteja sarkastisiin loukkauksiin, mutta eihän nuo ap:n kertomat ole sarkastista loukkausta nähneetkään. Tuollaiselle ihmiselle teeskentelisin varmaan tyhmää. "Sepäs olisikin hauska näky, kun naapurin mummolla olisi pillifarkut jalassa" ja siihen malliin. Pyyhkeestä olisin varmaan selittänyt hyvin hitaasti ja perusteellisesti, miksi sen piti olla rullattuna.

Äh, kerro nyt ne kommentit, miekii tarviisin erään tuttavan seurassa.

Vierailija
24/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha näihin on ottaa kantaa, kun ei ole ollut tilanteessa. 

Esim. tuo pyyhejuttu. Ehkä olet tuhahdellut kiukkuisen oloisena ja osoittanut elekielelläsi kuinka tyhmästi hän oli tehnyt. 

Muutenkin olen sitä mieltä, että sinun kissasi tarpeista huolehdit sinä eikä vieras. Eli sinun olisi pitänyt se pyyhe laittaa takaisin alun perin eikä pyytää vierasta virittelemään tuollaista outoa ratkaisua. 

Eka heitto voi olla mitän vain, ihan vitsi,,? 

No.. tuo ruoka-juttu vähän loukkaavalta tietysti tuntuu näin kuvailtuna, mutta ehdottomasti ainoa tässä. Nytkään ei tiedä keskusteluja ennen tätä. Ehkä itse olet jotain ruokasaarnoja pitänyt kevyestä ruuasta tjs. 

Ja taas joku (sama?) tekee olettamuksia, varmaan ap kertoi kuinka asiat meni. SINÄ värität tähän tuhahtelut kiukkuisena ja elekielen. Ja saarnat ruuasta. Vittu mitä idiootteja tällaiset vastaajat. Mene ap fiksummille palstoille kysymään, täällä suurinosa on täysin kusipäitä jotka yleensä hyökkää kysyjää vastaan, nainen on naiselle susi. Miksi minäkin tulin pitkästä aikaa tänne - taas pahoitin mieleni ihan muiden typeryyden ja ilkeilyjen vuoksi. Joku pyytää apua ilkeilyyn niin mitäs täällä...muutama asiallinen vastaus ja loput potkii maassa makaavaa. Hävetkää, kehoitan ap.tä poistumaan, niin teen taas minäkin.

Huono päivä?

Vierailija
25/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo pyyhejuttu ainakin oli väärikäsitys, eli tyyppi luuli että pyyhe on kuivumassa oven päällä, eikä kiilana pitämässä ovea sopivasti rakosellaan. Kunnon ruusta puhuminen nyt on aina  tietynluonteisilla tyypillä esillä, eli jos ei pöytään laiteta heitä varten yhtä sian päätä, viittä kiloa laardia, tiuta keitettyjä kakanmunia ja isoa kattilalllista keitettyjä perunoita, on ruoka ollut "pelkkiä rehuja". 

Ja se pillifarkkujuttu, se on oikeasti aika loukkaava sua kohtaan, mutta mitä siihen keksisi sillä hetkellä vastineeksi? Ei mitään. Pitää iskeä sitten, kun hän ehtii jutuissaa sellaiseen kohtaan, jossa voi iskeä. Jos hänellä on vaikkapa huonokuntoinen auto ja hän puhuu vievänsä sen korjaamolle, niin voit sanoa että "Puhtaanapitolaitos tai romuttamo taitaisi olla oikeampi osoite."

Vierailija
26/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tuo pyyhejuttu ainakin oli väärikäsitys, eli tyyppi luuli että pyyhe on kuivumassa oven päällä, eikä kiilana pitämässä ovea sopivasti rakosellaan. Kunnon ruusta puhuminen nyt on aina  tietynluonteisilla tyypillä esillä, eli jos ei pöytään laiteta heitä varten yhtä sian päätä, viittä kiloa laardia, tiuta keitettyjä kakanmunia ja isoa kattilalllista keitettyjä perunoita, on ruoka ollut "pelkkiä rehuja". 

Ja se pillifarkkujuttu, se on oikeasti aika loukkaava sua kohtaan, mutta mitä siihen keksisi sillä hetkellä vastineeksi? Ei mitään. Pitää iskeä sitten, kun hän ehtii jutuissaa sellaiseen kohtaan, jossa voi iskeä. Jos hänellä on vaikkapa huonokuntoinen auto ja hän puhuu vievänsä sen korjaamolle, niin voit sanoa että "Puhtaanapitolaitos tai romuttamo taitaisi olla oikeampi osoite."

Itseasiassa tää on hyvä, varmasti pysäyttää loukkaajan mutta harvempi ilkeää sen sanoa.

Siis tuohon pillifarkkujuttuun, eka tuo minkä joku jo sanoikin "mitä tarkoitit? Ai että mä en osaa puhua muiden kuin sellaisten kanssa joilla on pillifarkut??? No, kuule, SINÄ voit vetää kortsun päähäs! Ai miksikö? No kun käyttäydyt muutenkin kuin mulkku" Seuraavaksi ole hyvä ja voit poistua kodistani.

Vierailija
27/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha miettiä mitään suuria kuvioita näpäyttämiseen, sillä tuollaiset sarkastiset ressukat luikkivat sitten pakoon jos niin tekee. Lopetat vain sen tapailun ja jos joudut olemaan sen kanssa tekemisissä pakosta niin et puhu sille mitään muuta kuin pakolliset ja vaihdat sitten aina juttelukumppania. Sekös niitä ärsyttää :)

Vierailija
28/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kutsunut aterialle, niin minusta se ei ole piirakoita ja salaatti. 

Mutta se nyt ei tietysti ollut pointti, ei noin puhu asiallinen ihminen silti. 

Ja jos ei ole itse kutsunut, vaan toinen ilmoitti että tulee käymään? muuttaako asiaa? JEP.

Vierailija
29/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha miettiä mitään suuria kuvioita näpäyttämiseen, sillä tuollaiset sarkastiset ressukat luikkivat sitten pakoon jos niin tekee. Lopetat vain sen tapailun ja jos joudut olemaan sen kanssa tekemisissä pakosta niin et puhu sille mitään muuta kuin pakolliset ja vaihdat sitten aina juttelukumppania. Sekös niitä ärsyttää :)

Totta, puhua vain pakolliset ja muuten ignoorata täysin, naama peruslukemilla. Heittoihin itseasiassa yksi hyvä on aina kysyä perusteluja ystävällisellä äänellä juurikin (ei päästää omaan ääneen sarkasmia, ei missään tapauksessa alentua yhtä typerään). Kysyä mitä tuolla tarkoiti - harva OSAA perustella ;) yleensä se vastaus on hämmentynyt naurahdus "en mitään". Siihen voi heittää vielä perään että AI JAA.

Vierailija
30/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata opetella vittuilemaan. Itse olen syntynyt napapiirin pohjoispuolella ja olen saanut mustan vyön vittuillussa jo ihan verenperintönä. Koko ajan saa varoa, ettei harmistuksissaan tule sanottua jotain peruuttamatonta, niin että lähimmäisen elämänilo katoaa vuosiksi.

Väkivalta edes henkinen ei ole puolusteltavaa. Vittuilunkin hyväksyn vain silloin kun se on itesepuolustukseksi välttämätöntä. Tämä siis siinä tapauksessa kun joku yrittää nolata minua tai läheistäni suuremman porukan kuullen. Silloin saatan sanoa jotain pientä, kuitenkin vain siinä määrin, että hyökkääjä ymmärtää olla hiljaa.

Jos tunnet itsesi loukatuksi, olisi parempi selvittää asia samantien. Eli kysyt suoraan, mitähän tarkoitti ja jos et saa kunnon vastausta, niin kerro että em. asia tuntuu sinusta loukkaavalta.

Tässäkin kannattaa olla varovainen ettei mene vahingossa vittuilun puolelle. Usei kysymys ei ole vittuilusta, vaan epäselvästä kommunikoinnista johtuvasta väärinkäsityksestä. Toisaalta vaikka kyse olisikin ollut vittuilusta, niin ystävällesi jää mahdollisuus keksiä sopiva hätävale siitä mitä hän tarkoitti ja osaa sen jälkeen olla varovaisempi.

Tsemppiä puhumalla asiat hoituu ei vittuilemalla.

Vierailija
31/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata opetella vittuilemaan. Itse olen syntynyt napapiirin pohjoispuolella ja olen saanut mustan vyön vittuillussa jo ihan verenperintönä. Koko ajan saa varoa, ettei harmistuksissaan tule sanottua jotain peruuttamatonta, niin että lähimmäisen elämänilo katoaa vuosiksi.

Väkivalta edes henkinen ei ole puolusteltavaa. Vittuilunkin hyväksyn vain silloin kun se on itesepuolustukseksi välttämätöntä. Tämä siis siinä tapauksessa kun joku yrittää nolata minua tai läheistäni suuremman porukan kuullen. Silloin saatan sanoa jotain pientä, kuitenkin vain siinä määrin, että hyökkääjä ymmärtää olla hiljaa.

Jos tunnet itsesi loukatuksi, olisi parempi selvittää asia samantien. Eli kysyt suoraan, mitähän tarkoitti ja jos et saa kunnon vastausta, niin kerro että em. asia tuntuu sinusta loukkaavalta.

Tässäkin kannattaa olla varovainen ettei mene vahingossa vittuilun puolelle. Usei kysymys ei ole vittuilusta, vaan epäselvästä kommunikoinnista johtuvasta väärinkäsityksestä. Toisaalta vaikka kyse olisikin ollut vittuilusta, niin ystävällesi jää mahdollisuus keksiä sopiva hätävale siitä mitä hän tarkoitti ja osaa sen jälkeen olla varovaisempi.

Vierailija
32/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ap ihan idiootti.

Sä otat kaikesta nokkiisi, mutta et ymmärrä muiden näkökantoja ollenkaan. Sun naapurin mummo on vanha ihminen, joka ei suinkaan vaani sua, vaan yrittää saada vähän liikunta kåvelemällä tiellä oman talonsa lähellä, kun ei enää voimien vähetesssä uskalla sen kauemmas lähteä. Mitkään piiraat ei ole kunnon ruokaa, eikä ne oikeaa ruokaa korvaa, joskin menee vierastarjottavista. Ja miksi ihmeessä et sano, että voitko laittaa pyyhkeen niin että ovi pysyy raollaan, jos haluat että ovi pysyy raollaan. Ei sun vieras voi olla ajatustenlukija.

Voi apua näitä vastauksia, mitähän tuossa sanottiin tuossa ap.n viestissä. Lue uudestaan vaikka tavaamalla ja ajan kanssa. Sinä teet oletuksia mummosta, mistä tiedät mitä lenkkejä vetää? Jos ihminen on illalla kylässä 2 tuntia karjalanpaistiko sille pitää väsätä, luulis nyt syöneen jo lounaan ja päivällisen tuohon mennessä. Ja niin - se loppu sun tarvii tavata.

Ja muille miksi olet sen kaa tekemisissä, entä jos on äiti, isä, anoppi, appi, sisko, veli, käly jne. Ai nytkö neuvo että jss...hah.

No mä luin. Ap ei ollut kaverilleen sanonut mitään siitä, miksi pyyhe pitää oven päälle laittaa, pyytänyt vain laittamaan sen. Ja normaalisti tässä tapauksessa ihminen levittää pyyhkeen suoraksi kuivumaan. jos ap olisi sanonut, että tarkoitus on eri, olisi menettelytapakin varmasti ollut eri.

Ja mummot todellakin lenkkeilee ihan lenkkeilyn takia ja ne lenkit on lyhyitä turvallisuuden takia. Meidän naapureissakin on kaksi mummua ja yksi pappa, jotka kiertää rollaattoriensa kanssa samaa korttelia monta kertaa päivässä. Pitemmälle eivät uskalla. Ap on vaan nii nitseään täynnä, ettei tajua muiden näkökulmaa.

Vierailija
34/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä huonokuuloista ja ymmärtämätöntä. Nälviminen on hauskaa vain, kun huomaa toisen nolostuvan. Ei, jos vastauksena on "kuinka? häh? eli mitenkä siis? sori mitä sanoit? :O :O :O". Nolostuu itse, kun joutuu toistamaan/selittämään ilkeilyjään.

Vierailija
35/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nyt olla sarkasmi käsitteenä outo sekä aloittajalle että joillekin kommentoijille. Kaikki lähtee siitä, että ollaan samalla tasolla sen verran, että sarkastisen heiton kohteena oleva ymmärtää sen olevan sarkasmia. Jos joku sanoo yltäkylläisen aterian jälkeen, että joku välipala pitää varmaan kohta saada, niin sen pitäisi naurattaa, koska se kuvaa sitä että olipa paljon (ja hyvää) ruokaa.

Ilkeily ei ole sarkasmia, eikä varsinkaan tuo kissapyyhetapaus vaan pelkkää typeryyttä.

Tietysti jotkut ilkeilevät tahallaan ja sitten puolustelevat sen olevan sarkasmia.

Sarkasmi on niin vaativa taitolaji, että kannattaa tuntea henkilö tai kohderyhmä, jonka kanssa sitä harrastaa. Tosin satunnaisesti tapaa ihan vieraita ihmisiä vaikka kaupan myyjiä, joka on heti sarkasmikartalla ja vastaa sarkasmiin samalla mitalla takaisin.

Vierailija
36/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siskoltani. Tosin hänen heitot on usein pahempia ja yleensä tarkoituksena nolata toinen isommassa porukassa. Ja hänen silmätikukseen saattaa joutua ihan kuka vaan.

Ratkaisin asian niin, että lakkasin pitämästä yhteyttä. Jatkakoot ne hänen kanssaan jotka vielä jaksavat.

Vierailija
37/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin ole olemassa mitään yleispäteviä vastauksia, kun ne ovat sellaista tilannesarkasmia ja -lyttäystä. Minulla on tuollainen kaveri. Ainut ohje on, että osoita seisovasi omilla jaloillasi, jolloin kyseinen ihminen ei uskalla enää kommentoida typeriä jatkuvasti.

Minulla on välillä parempia ja huonompia kausia henkisesti ja paremmilla kausilla olen ikään kuin tuon kaverin niskan päällä ja silloin hän alkaa mielistellä minua, kun huonommilla kausilla taas näpäyttelee. On alkanut jotenkin tuntua, että sairas tyyppi kyseessä.

Vierailija
38/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kosto on pyrkiä aidon hämmästyneeseen ja surumieliseen olemukseen ja sitten kysyä että "miksi sä sanot noin, musta tuntuu todella pahalta kun puhut mulle noin, yritätkö tahallasi loukata?". Tämä yleensä heittää ilkeilijät off balance ja vaikka se ei ehkä näy, ne usein ymmärtää tekojensa seuraukset ja niitä alkaa nolottaa aika paljon. Parasta jos ympärillä on muita ihmisiä, koska usein saat myös heidän sympatiat pahentaen tilannetta kiusaajalle.

Vaatii vähän itseltä nieleskelyä esiintyä haavoittuvana kun haluaisi vaan vittuilla takaisin, mutta olen tehnyt tän lukemattomia kertoja ja aina yhtä tehokas.

Vierailija
39/39 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiuta keitettyjä kakanmunia ja isoa kattilalllista keitettyjä perunoita

:DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme