Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako teitä matkustaa Helsingissä bussissa?

Vierailija
05.04.2017 |

Välttelen busseja ja kuljen joka paikkaan kävellen, mutta tänään joudun mennä niillä tunnin matkan lastenvaunujen kanssa vielä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, mutta eihän se aina varsinaisesti miellyttävää ole. 

Vaunujen kanssa joillain linjoilla saa jännittää mahtuuko mukaan. 

Vierailija
2/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä ahdistaa? Olen kulkenut melkeinpä päivittäon 20 vuotta helsingissä julkisilla, ja olen tosi tyytyväinen, että täällä on näin hyvä julkinen liikenne. Aina on toki parantamisen varaa, ja kaikki välimatkat ei ole toimivia, mutta pääosin tosi hieno homma.

Vierailija
4/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Miksi ihmeessä ahdistaisi?

Vierailija
5/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahista. Paitsi kerran ku sain mennä rasistisen selkkauksen väliin pienenä 160cm junnuna, isommat miehet vaan kattoo vierestä.

Vierailija
6/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on upeasti toimiva joukkoliikenne.

Ei ahdista.

Muutin maalta Helsinkiin 23 vuotta sitten muutaman muun kaupungin kautta enkä halua ikinä pois.

Ihana kaupunki.

Vierailija
7/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa!! En tiedä mikä siinä on, mutta varsinkin ruuhkabussissa ihmisten puhe alkaa ärsyttämään/rasittamaan. Työpäivän jälkeen olisi ihana vain rauhoittua hiljaisessa autossa tjsp. Junassa ei tule samaa efektiä kun tilaa on enemmän. Jotenki se että kaikki puhuvat keskenään kovaan ääneen ja eri aikaan ja eri juttuja saa pään ihan sekaisin.

Vierailija
8/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa!! En tiedä mikä siinä on, mutta varsinkin ruuhkabussissa ihmisten puhe alkaa ärsyttämään/rasittamaan. Työpäivän jälkeen olisi ihana vain rauhoittua hiljaisessa autossa tjsp. Junassa ei tule samaa efektiä kun tilaa on enemmän. Jotenki se että kaikki puhuvat keskenään kovaan ääneen ja eri aikaan ja eri juttuja saa pään ihan sekaisin.

Kuuntele jotain rauhoittavaa musiikkia kuulokkeilla, se vaimentaa muuta hälyä. :)

Vierailija
9/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen useilta ihmisiltä saanut solvauksia kun matkustan ilmaiseksi vauvan kanssa julkisissa ja vien maksavilta asiakkailta tilaa. Aina ratikassakin annan istumapaikan vanhemmille tai kävelykeppien yms kanssa kulkeville. Mua on myös kiusattu koulussa aikoinaan vuosia, joten ajattelen liikaa mitä muut minusta ajattelevat. On siis hienoa että Helsingissä on toimiva joukkoliikenne, mutta olen niin ujo käyttäjä.

Ap

Vierailija
10/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä ahdistaa on se jatkuva nykiminen! Ihan kuin ne bussit ois jotenkin silleen rikki, että niillä ei ole mahdollista jarruttaa pehmeästi, vaan kun pitää jarruttaa niin bussi alkaa AINA nykimään ja ruuhkassa matkanteko on sitten jatkuvaa nykimistä, bussin penkillä ei meinaa pysyä kun jatkuvasti se bussi nykäisee johonkin suuntaan. Jos joutuu seisomapaikalle saa tosissaan pitää kiinni ettei bussi nykäise kumoon. Ei henkilöautoissa matkanteko ole mitään nykimistä vaan ihan sujuvaa.

Vierailija
11/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista mutta ällöttää ne likaiset bussit, ratikat ja metrot. 

Vierailija
12/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, koska täällä Lauttasaaressa bussiliikenne on ihan perseestä, kiitos länsimetron. Bussit ovat liian pieniä ja kulkevat liian harvoin, joten ne ovat aina täynnä ja varsinkin ruuhka-aikaan ihan helvetillisiä, kaikki eivät edes mahdu kyytiin. Eikä enää pääse yhtä sujuvasti paikasta toiseen. Lisäksi aina osuu viereen joku, joka tökkii kyynärpäällä kylkeen koko matkan tai istuu puoliksi päälle.

Vierailija
13/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista! Mukava ajatella omia ajatuksia ja katsella maisemia. Myöskään vaunujen kanssa ei ole ollut ongelmia. Tietysti on ikävää, jos kyytiin ei mahdu, mutta onneksi niin on käynyt vuosien varrella vain pari kertaa.

Vierailija
14/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää nämä kehumiset että Helsingissä on upea julkinen liikenne. Ei todellakaan ole! Suppeat ja hitaat kulkuyhteydet, kaikki on suunniteltu sen mukaan että keskustaan pääsee mutta mihinkään muualle ei juurikaan pääse, ainakaan nopeasti. Usein jopa 5 km matka tulee järkevämmäksi mennä kävellen.

Vierailija
15/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää nämä kehumiset että Helsingissä on upea julkinen liikenne. Ei todellakaan ole! Suppeat ja hitaat kulkuyhteydet, kaikki on suunniteltu sen mukaan että keskustaan pääsee mutta mihinkään muualle ei juurikaan pääse, ainakaan nopeasti. Usein jopa 5 km matka tulee järkevämmäksi mennä kävellen.

Kokeilepa viiden kilometrin matkalla polkupyörää.

Kaupunkifillarijärjestelmä muuten laajenee ensi kesänä, toimii myös kuukausilipulla!

Vierailija
16/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa viiden kilometrin matkalla polkupyörää.

Kaupunkifillarijärjestelmä muuten laajenee ensi kesänä, toimii myös kuukausilipulla!

Helsinkiä on muuallakin kuin kantakaupungissa. Julkisilla on hankala kulkea muualle kuin keskustaan, poikittaisliikenne lähiöiden välillä on heikkoa. Kaupunkipyöriä ei lähiöissä ole, ja muutoinkin pyöräily ratkaisee ongelmat vain kesäkuukausina.

Vierailija
17/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ymmärtää miten jotkut saavat useinkin solvauksia matkustaessaan bussilla vaunujen kanssa. Itse olen kulkenut bussilla kahden eri lapsen kanssa hyvin paljon (minulla ei ole autoa) eikä kukaan ole koskaan huomauttanut asiasta millään tavalla.

Vierailija
18/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä ahdistaa on se jatkuva nykiminen! Ihan kuin ne bussit ois jotenkin silleen rikki, että niillä ei ole mahdollista jarruttaa pehmeästi, vaan kun pitää jarruttaa niin bussi alkaa AINA nykimään ja ruuhkassa matkanteko on sitten jatkuvaa nykimistä, bussin penkillä ei meinaa pysyä kun jatkuvasti se bussi nykäisee johonkin suuntaan. Jos joutuu seisomapaikalle saa tosissaan pitää kiinni ettei bussi nykäise kumoon. Ei henkilöautoissa matkanteko ole mitään nykimistä vaan ihan sujuvaa.

Tää on ihan kuskista kiinni. Toiset osaa ja toiset ei. Eilen viimeksi oli kuski joka ei osannut, joutui jaloilla jännittämään ettei ollut nenä kiinni edellä olevassa penkissä, rasittava kaasuttaja ja äkkijarruttaja se kuski.

Vierailija
19/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele jotain rauhoittavaa musiikkia kuulokkeilla, se vaimentaa muuta hälyä. :)

Tätä olen kokeillut ja joskus toimii. Joskus olisi vaan ihana kuunnella hiljaisuutta! Mutta tämä on nyt vain kestettävä, saimpas vähän purettua ja kiva tietää että joillakin muillakin ahdistaa myös :D

Vierailija
20/21 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, tosin käytän enemmän sporaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi