Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen työpaikkailmoitus jää täysin ilman hakemuksia?

Vierailija
04.04.2017 |

Tulee mieleen kun itse hain duunaria. Kaupunki oil rakennemuutoksen kourissa (eli työttömiä oli paljon. Tarjosin täydet tunnit, vakituisen sopimuksen ja noin 1.2 kertaa TES-palkan. Sain 15 hakemusta joista kutsuin kolme haastatteluun. Kaksi niistä teki oharit.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen

-jota ei julkisteta missään tai julkistetaan huonosti

- jossa työolot on huonot

- jossa palkka ei vastaa työtä (työnkuvaa, ei mitään tessiä)

-jossa vaaditaan liikoja suhteessa etuihin ja palkkaan

-jossa työpaikka on hankalasti kuljettavassa paikassa

-jonka pitkäaikaisuuteen ei uskota, sanotaan sopimuksessa mitä tahansa (joko uskotaan firman menevän konkkaan tai silla on maine pyöröovipaikkana)

-jonka työnantajalla/johdolla on huono maine

Vierailija
2/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vain mieleen työpaikkailmoitus, joka antaa jollakin tavalla epäilyttävän kuvan työpaikasta, työnkuvasta, työnantajasta tai vaikka noista kaikista tekijöistä. Ihan jo sekin vaikuttaa, jos työpaikkailmoitus on epämääräinen ja puutteellinen, tai huonosti kirjoitettu.

Joskus törmäsin tyyliin johonkin Tuhkimo siivoojat-nimisen siivouspalvelun työpaikkailmoitukseen. Työpaikkailmoitus vilisi kirjoitusvirheitä ja työn kuvaus oli outo, tyyliä "Huoliteltu siivoojamme pitää sekä itsensä että huoneet viehättävinä ja huoliteltuina".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt jossa ei makseta palkkaa. Täysin provikkapalkka. Vertaa myyt sähkösopimuksia jossain kauppakeskuksessa ja saat kuukauden kokoaikaisesta duunista palkkaa euron. Se on alle sentin palkka per tunti.

Vierailija
4/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työpaikalla se henkilö, joka julkaisee työpaikkailmoitukset. Avoimet paikat, työnkuvan ja ilmoitusten sisällön päättää se rekrytoiva esimies.

Yhteen positioon ei tullut käytännössä yhtään hyvää hakemusta, enkä kyllä lainkaan ihmetellyt miksi. 

Haettiin henkilöä jolla useamman vuoden vankka työkokemus ja yliopistokoulutus, erityisosaamista ties mistä, pitkä lista speksejä.... ja mitä hälle tarjotaan? Osa-aikaista 3kk työsuhdetta :DDDD

Vierailija
5/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitäkin näkee, joissa on ensin vuokrafirman pitkä esittelyteksti ja lopuksi joku "etsimme asiakasyrityksellemme lähihoitajaa", ilman mitään mainintaa työnkuvasta, työpaikasta, sopimuksen luonteesta tms perustietoja.

Vierailija
6/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ilmoituksessa ei lukenut yhtään mitään muuta kuin ammattinimike johon haettiin tekijää. Olihan siellä ne "pakolliset" noin työn kesto ja alkaminen jossain sivupalkissa, mutta that's it. En edes leikillä harkinnut hakevani

Vierailija
7/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan takahikiän rummunanmutkaan erityisasiantuntijaa (esim lääkäri) ja työsuhdeasuntona homeinen rivari 70 luvulta

Paikkakunnan viihdyke on huoltoaseman pelikone ja sivukirjasto johon 80 luvulla hankittiin uusia kirjoja. Kesätapahtuma vetää mökkiläiset vetämään kännit entiseen esson baariin. Palvelut säilyneet kauppa on

Vierailija
8/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan surkea sijainti on varmaan yksi pahimmista.

Vierailija
9/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hakenutehnyt työntekijöitä mm. provikkatöihin, tosin pohjapalkalla, mutta ei mikään suuri eikä edes provikan kanssa lupailtu suuria. Ei mitenkään hieno tai mediaseksikäs ala.

Toiset hommat oli taas urakkapohjaisia raskaita ulkotöitä säästä riippumatta. Näissäkään ei rikastumaan päässyt vaikka olisi ollut kuinka kova tekemään töitä, hyvä kuukausina tuli kivasti rahaa, mutta huonoina oli tiukkaa.

Molemmat kuitenkin vakitöitä ja molempiin aina paljon hakijoita. Ekaan oli välillä vaikea löytää hyviä tekijöitä, mutta se johtui vaan siitä, että palkkaus oli pielessä: Osaajat olivat muualla paremmalla palkalla, joten ei voi syyttää hakijoita: Muuten kyllä löytyi hakijoita laidasta laitaan, mm. korkeakoulutettuja eri aloilta, jotka eivät löytäneet oman alansa töitä.

Vierailija
10/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paikoista joihin itse olen hakenut ja tullut vastaus (suurin osa kyllä ei vastaa hakemuksiin mitään), on sanottu että hakijoita 100-200 eli tosi paljon keskimäärin. Usein kyllä tulee vastaan  sellaisia ilmoja (esim. järjettömät vaatimukset ja silti vain kuukauden parin määräaikainen tai osa-aikanen työ ja onneton palkka), etten ihmettele vaikkei hakemuksia tulisi. Tai sitten oudot ilmoitukset, joissa ei juuri edes kerrota mitään.

Vierailija
11/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyntityö, provisiopalkkaus

Vierailija
12/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitäkin näkee, joissa on ensin vuokrafirman pitkä esittelyteksti ja lopuksi joku "etsimme asiakasyrityksellemme lähihoitajaa", ilman mitään mainintaa työnkuvasta, työpaikasta, sopimuksen luonteesta tms perustietoja.

Joo nää on ärsyttäviä. En tosiaankaan ala miksikään salapoliisiksi, jotta voisi saada edes perustietoja siitä, mitä haetaan ja minne, millon yms.

Vierailija
13/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös joukko surkean maineen firmoja, jotka ammattimiehet ja naiset osaavat kiertää kaukaa. Näihin ehkä saattaa hakea joku uusi tulokas, mutta kukaan oikea ammattilainen ei vaivaudu hakemusta kirjoittamaan. Toiset firmat hakee ammattitaitoisia tekijöitä, joilla on viiden vuoden kokemus ja palkka on kuitenkin sama kuin aloittavalla tai työharjoittelijalla. Kukaan yli 5 vuotta hommia painanut ammattilainen ei noihin edes hae. Nämä firmat ovat myös usein sellaisia, ettei niitä pitkän uran tehnyt edes kehtaa mainita CV:ssä, jos näihin syystä tai toisesta joutuu.

Vierailija
14/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haettiin henkilöä jolla useamman vuoden vankka työkokemus ja yliopistokoulutus, erityisosaamista ties mistä, pitkä lista speksejä.... ja mitä hälle tarjotaan? Osa-aikaista 3kk työsuhdetta :DDDD

Nämä on erittäin tuttuja.. tulee todella usein vastaan. Välillä olen miettinyt, että onkohan Suomessa edes ylipäänsä ketään ketään, jolla sattusi olemaan olisi nuo kaikki osaamiset (koulutukset, pitkä kokemus tietyiltä spesifeilta aloilta ym). Ja tosiaan usein tosiaan joku 2-3kk pätkätyö tai osa-aikainen jollain tonnin kuukausipalkalla.

Vierailija
15/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän yritys sai kolme hakijaa, joista kaksi oli täysin out. Ja olemme sentään alueella, jossa työttömyys on noin 20%. En tajua vieläkään, alkoi oikeasti mietityttämään, että onko tuo työttömyys sittenkään kaikille onnettomuus... Ja mitään huonoa mainetta ei voi olla. Palkka olisi ollut TES/pyyntö. Työtehtävät oli kuvattu asiallisesti vaatimuksena peräti normaali fyysinen kunto ja reipas asenne työhön. Työturvallisuuskorttia toivottiin, mutta ei välttämätön. Että silleen. Oliko isot vaatimukset? ai niin, työaika normaali päivätyö, satunnaisesti ylitöitä, joista maksetaan.

Kertokaa minulle, mikä on ongelma. Vaatimuksia ei juuri ole ja palkkakin 12,8 euroa/h tai siitä ylös. Paljonko sitä pitäisi tuollaisessa sisäänheittotyössä maksaa, että saisi tekijän? Oikeasti. Ja meillä on sitten rutisevia työttömiä kaikki paikat täynnä...

Palkkasimme nuoren pojan suoraan amiksesta. (ei tarvinnut koulutusta tää työ) Ei osannut mitään, tosi arka. Alussa sai tasan TES:n, nyt vuotta myöhemmin maksamme 13,9 Euroa/h. Ja vastuuta työssä on vähän, paljon työajasta on vaan odotteluakin. Fyysinen työ on sen verran fyysistä, että 66-vuotias isänikin pystyy siihen, mulle tekee vähän tiukkaa, kun olen huonokuntoinen nainen.

Vierailija
16/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siihen määräaikaisuuteen joku syy oli, vai eikö? 

Vierailija
17/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jossa vaatimukset on niin kovat ettei kukaan töitä etsivä niitä täytä.

Vierailija
18/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meidän yritys sai kolme hakijaa, joista kaksi oli täysin out. Ja olemme sentään alueella, jossa työttömyys on noin 20%. En tajua vieläkään, alkoi oikeasti mietityttämään, että onko tuo työttömyys sittenkään kaikille onnettomuus... Ja mitään huonoa mainetta ei voi olla. Palkka olisi ollut TES/pyyntö. Työtehtävät oli kuvattu asiallisesti vaatimuksena peräti normaali fyysinen kunto ja reipas asenne työhön. Työturvallisuuskorttia toivottiin, mutta ei välttämätön. Että silleen. Oliko isot vaatimukset? ai niin, työaika normaali päivätyö, satunnaisesti ylitöitä, joista maksetaan.

Kertokaa minulle, mikä on ongelma. Vaatimuksia ei juuri ole ja palkkakin 12,8 euroa/h tai siitä ylös. Paljonko sitä pitäisi tuollaisessa sisäänheittotyössä maksaa, että saisi tekijän? Oikeasti. Ja meillä on sitten rutisevia työttömiä kaikki paikat täynnä...

Palkkasimme nuoren pojan suoraan amiksesta. (ei tarvinnut koulutusta tää työ) Ei osannut mitään, tosi arka. Alussa sai tasan TES:n, nyt vuotta myöhemmin maksamme 13,9 Euroa/h. Ja vastuuta työssä on vähän, paljon työajasta on vaan odotteluakin. Fyysinen työ on sen verran fyysistä, että 66-vuotias isänikin pystyy siihen, mulle tekee vähän tiukkaa, kun olen huonokuntoinen nainen.

Ne työttömät tuskin on aloittelijoita, jotka tyytyisivät minimipalkkaan.

Vierailija
19/19 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meidän yritys sai kolme hakijaa, joista kaksi oli täysin out. Ja olemme sentään alueella, jossa työttömyys on noin 20%. -- Palkka olisi ollut TES/pyyntö. Työtehtävät oli kuvattu asiallisesti vaatimuksena peräti normaali fyysinen kunto ja reipas asenne työhön. Työturvallisuuskorttia toivottiin, mutta ei välttämätön. Että silleen. Oliko isot vaatimukset? ai niin, työaika normaali päivätyö, satunnaisesti ylitöitä, joista maksetaan.

Ei teidän yritys ole mitään palkannut, kunhan provoat täällä ja kiusallasi esität työttömät huonossa valossa. Olisit edes yrittänyt keksiä jonkun toimialan, niin kommenttiisi olisi voinut ehkä uskoakin.