Haluaisin muuttaa Amerikkaan, vaan kun siitä on tehty niin kovin vaikeaa!
Matkustan Yhdysvaltoihin vähintään kerran vuodessa. Lukioaikana olin maassa vuoden vaihto-oppilaana ja vuosi oli yksi tähänastisen elämäni parhaimpia. Vaihto-oppilasvuoteni jälkeen minulla on ollut jatkuva kaipuu takaisin Amerikkaan, ehkä siksi matkustankin sinne aina kun voin.
Viime vuosina päässäni on alkanut kyteä ajatus siitä, että haluaisin muuttaa Amerikkaan. En elämään mitään hohdokasta glamouria Los Angelesiin tai hektistä arkea New Yorkiin. Pikemminkin jonnekkin pienempään paikkaan kauniin luonnon äärelle, elämään aivan tavallista arkea.
Mutta kun siitä on tehty niin pirun vaikeaa! >:(
Työnluvan saanti kai on lähes mahdotonta ja naimisiinmenoakaan paikallisen kanssa on turha ehdottaa, kun minulla on suomalainen mies omasta takaa. Onko palstalla Yhdysvalloissa asuvia suomalaisia? Tai tunnetteko ketään USA:ssa asuvaa? Miten olette/ovat päätyneet asumaan Amerikkaan?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ari kirjoitti:
Ja sitten on ne kuuluisat getot missä on halpaa asua, mutta alueilla on korkea rikollisuus. Rikollisuus USA:ssa ei ole vaan mikään Hollywoodin tuote vaan paikoitellen ihan tavallista arkea.
Amerikassa asuvana minua kiinnostaa kovasti tämä rikollisuus, joka näissä Yhdysvaltoja koskevissa keskusteluissa otetaan aina esille. Mitä se rikollisuus tarkoittaa "ihan tavallisessa arjessa"? Pitääkö pelätä koko ajan, ja jos, niin mitä? Getot???
Kyllä sitä rikollisuutta valitettavasti on. Ystäväni koti ryöstettiin kun hän oli ulkoiluttamassa koiraa. Asuu ihan hyvällä alueella San Franciscossa.
Kaipuuuuuu Amerikkaan...tirsk. Mulla on niin kova kaipuu Amerikkaan. Ehheeee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ehdotti Kanadaa. Varmasti on miellyttävä maa asua (olen sielläkin vieraillut pariin otteeseen). Mutta kyse ei olekaan nyt siitä, että pitäisi päästä "ulkomaille muuttamaan", vaan nimenomaan kaipuusta Amerikkaan.
ap
Jos kaipuusi on nimen omaan Amerikkaan, niin Kanada käy silloin oikein hyvin. Tai vaikka Meksiko.
Kanada on kyllä täysin erilainen paikka kuin Amerikka. Ja Mexico nyt varsinkin. Mistä sinä heität näitä kommenttejasi? Oletko matkustellut yhtään?
Aloittaja taitaa olla trolli. Yhdysvaltoja/USAa voi toki kutsua Amerikaksikin, kuten usein tehdäänkin, mutta vain siinä yhteydessä kun puhutaan pelkästään Yhdysvalloista. Silloin kun puhutaan muistakin Amerikan valtioista, niin viimeistään siinä kohtaa pitää kyllä ymmärtää puhua joko Yhdysvalloista, tai Usasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ari kirjoitti:
Ja sitten on ne kuuluisat getot missä on halpaa asua, mutta alueilla on korkea rikollisuus. Rikollisuus USA:ssa ei ole vaan mikään Hollywoodin tuote vaan paikoitellen ihan tavallista arkea.
Amerikassa asuvana minua kiinnostaa kovasti tämä rikollisuus, joka näissä Yhdysvaltoja koskevissa keskusteluissa otetaan aina esille. Mitä se rikollisuus tarkoittaa "ihan tavallisessa arjessa"? Pitääkö pelätä koko ajan, ja jos, niin mitä? Getot???
Kyllä sitä rikollisuutta valitettavasti on. Ystäväni koti ryöstettiin kun hän oli ulkoiluttamassa koiraa. Asuu ihan hyvällä alueella San Franciscossa.
Haluaisin nyt laajempia perusteluja, kuin "ystävän koti ryöstettiin". Tässä maassa n. 320 milj. asukasta, ja kuten tiedätte, niin maa on iso pinta-alaltaan, joten tänne mahtuu kaikenlaista. Mitä pitää pelätä tavallisessa arjessa? Meillä täällä on hyvin turvallista, mutta tietenkään en pysty sanomaan, että rikoksia ei tapahdu tai tulisi tapahtumaan. Minua itseäni ei henkilökohtaisesti ole koskaan häiritty millään tavalla (Suomessa on!), enkä ole kohdannut itseeni kohdistuvaa pienintäkään rikollisuutta. Haluaisin kuitenkin tietää, että miten se rikollisuus näkyy jokapäiväisessä arjessa kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Itse olin siellä puoli vuotta työharjoittelussa, ja ajattelin mennä uudestaan kun valmistun (jolloin J-1 viisumin voi saada jälleen), mutta en muuttaisi kokonaan. Sen verran hektistä siellä jotenkin on. Kaikki asiatkin on niin vaikeita hoitaa lääkärikäynnistä veroilmoitukseen, ja kaikessa yhteydessä uhkaillaan lailla ja kovilla rangaistuksilla. Kyllä suomessa kaikki on niin mukavaa ja verkkaista, vaikka kiva täältä on välillä poiskin lähteä (hetkeksi).
Mita vaikeata laakarikaynnissa on? Ja kuka uhkailee rangaistuksilla? En ole moiseen koskaan tormannyt? Selita nyt vahan tarkemmin. t.usalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ehdotti Kanadaa. Varmasti on miellyttävä maa asua (olen sielläkin vieraillut pariin otteeseen). Mutta kyse ei olekaan nyt siitä, että pitäisi päästä "ulkomaille muuttamaan", vaan nimenomaan kaipuusta Amerikkaan.
ap
Jos kaipuusi on nimen omaan Amerikkaan, niin Kanada käy silloin oikein hyvin. Tai vaikka Meksiko.
Kanada on kyllä täysin erilainen paikka kuin Amerikka. Ja Mexico nyt varsinkin. Mistä sinä heität näitä kommenttejasi? Oletko matkustellut yhtään?
Aloittaja taitaa olla trolli. Yhdysvaltoja/USAa voi toki kutsua Amerikaksikin, kuten usein tehdäänkin, mutta vain siinä yhteydessä kun puhutaan pelkästään Yhdysvalloista. Silloin kun puhutaan muistakin Amerikan valtioista, niin viimeistään siinä kohtaa pitää kyllä ymmärtää puhua joko Yhdysvalloista, tai Usasta.
Miten niin trolli?? Puhuin ainoastaan Yhdysvalloista, en mistään muista Pohjois-Amerikan valtioista. Ihmeellinen päätelmä sinulta.
ap
suomen luonto on rumaa ja koko suomi on perseestä jos "tasa-arvoa" ja ilmaista terveydenhuoltoa ei lasketa
Ei ne sinua sinne halua, ihan niin kuin muuallakaan maailmassa ei haluta enää maahanmuuttajia mihinkään. USA:ssakin ollaan kyllästytty kuulemaan, kun äidinkieltä raiskataan ja joutuu kuulemaan hoonoenklantia, ollaan kyllästytty siihen, että jäädään aina itse kakkostilalle kaikessa, duunit menee halvemmille matuille, tuet, myötätunto jne. Ollaan kyllästytty siihen, ettei America olekaan niin great, Kiina, Intia ja Brasilia porhaltaa ohi, melkein Venäjäkin. Tästä kaikesta seuraa erittäin konservatiivinen ja kansan homogeenisyyttä (siis samankaltaisuutta) vaaliva trendi, ja sehän näkyy ja kuuluu mm. Trumpetismissa.