Mikä on poliittinen kantasi?
Kommentit (54)
Nuorena naisia vikittelevän opiskelijamiehenä annoin aina ymmärtää olevani puoluekannaltani joko vihreä tai vihervasemmistolainen, bileistä riippuen. Poliittisesti tiedostava naisväki ei muuten olisi lämmennyt ollenkaan, joten ymmärtäkää vähän älkääkä lynkatko! Naiset katsoivat kyllä tuolloin ensin politiikkaa ja vasta sitten sitä itse kundia, jos halusi jotain tehdäkin tällä rintamalla oli siis ensin läpäistävä tämä (lume)poliittinen testi.
Meitä vastaavasti ajatelleita nuoria miehiä oli tuolloin (n. kymmenen vuotta sitten) erittäin paljon, sillä tämä oli miesporukan vakioaiheita keskusteluissa. Pidän itse tuota ylivoimaisesti tärkeimpänä syynä tuolloiseen nuorten yliopistomiesten vihreyteen, nykytilanteesta en tiedä kun en siitä ole perillä.
Oikeasti olen arvoiltani ollut aina keskusta-oikeistoa. Sydäntäni lähellä ovat jotkut keskustalaiset, jotkut kokoomuslaiset, jotkut liberaalit.
Naisseikkailuissa siis vihreä, vaaliuurnilla sininen. :)
Oikeisto-liberaali, äänestän Kokoomuksen oikeistolaisinta laitaa, mielellään yrittäjiä tai yrityselämän palveluksessa olevia.
Vihreä, mutta toivoisin hieman nuivempaa linjaa maahanmuuttokysymyksiin. Lisäksi kannatan ydinvoimaa.
Sekoitus vihreitä ja perussuomalaisia
En tiedä, missä poliittinen kotini on. :( Poliittisen kartan ja vaalikoneiden mukaan olen enemmän oikealla, mutta kuitenkin liberaali ja ehdokkaat persuja ja kokoomuslaisia. Voisin harkita äänestäväni kokoomusta, persuja, sinisiä tai keskustaa. Toisaalta myös vihreitä, jos Ville Niinistö olisi vielä puheenjohtaja. Olen duunariperheestä, joten kokoomus ei sovi minulle, vaikka muuten pidänkin sitä ehkä parhaimpana vaihtoehtona. Vasemmistoa en voisi edes harkita.
Perusvihreä :D Persun ja vihreän sekoitus siis.
Vierailija kirjoitti:
Vihreä, mutta toivoisin hieman nuivempaa linjaa maahanmuuttokysymyksiin. Lisäksi kannatan ydinvoimaa.
Vihreä, hieman nuivempi linja maahanmuuttokysymyksiin, ydinvoiman kannatus = Kokoomus. Lisäksi kaiken muun hyvän päälle saa vastuullisen, realistisen ja tulevaisuuteen katsovan sosiaaliturva-ajattelun.
En usko näihin puolueisiin, enkä kuuna kullan valkeana suostu äänestämään itselleni "herroja" ja orjuuttajia! Jokainen joka äänestämällä antaa näille "herroille" mandaatin omaan elämäänsä, heidän on turha valittaa kuin "herrat" heitä ryöstävät! Minä en heitä äänestä, enkä anna mandaattia heille päättää asioistani, joten kun he kuitenkin ilman lupaani elämääni tunkeutuvat, minulla on ainakin oikeus valittaa heidän toimistaan! Sillä varas se sellainen on joka ilman lupaa toisen omaisuutta ottaa, ja asioista päättää!
Liikkuva äänestäjä. Olen äänestänyt kokoomusta, kepua, demareita, vihreitä, persuja, sitoutumatonta ja katsotaan mistä seuraavaksi tulee paras tarjous.
Mies77 kirjoitti:
En usko näihin puolueisiin, enkä kuuna kullan valkeana suostu äänestämään itselleni "herroja" ja orjuuttajia! Jokainen joka äänestämällä antaa näille "herroille" mandaatin omaan elämäänsä, heidän on turha valittaa kuin "herrat" heitä ryöstävät! Minä en heitä äänestä, enkä anna mandaattia heille päättää asioistani, joten kun he kuitenkin ilman lupaani elämääni tunkeutuvat, minulla on ainakin oikeus valittaa heidän toimistaan! Sillä varas se sellainen on joka ilman lupaa toisen omaisuutta ottaa, ja asioista päättää!
Asiaa!
Olipa aivan h*lvetin sekava viesti... :D
29
Olen köyhä, en siis voisi kuitenkaan äänestää kokoomusta.
T. 27
Ympäristöystävällinen Demokraattinen Teknokratia
Olen koulutettu liberaali porvari, joka arvostaa hyvinvointiyhteiskuntaa ja koulutusta. Eli vihreiden äänestäjä.
Juche--aate kalskahtaisi kyllä komealta, mutta en mä kuitenkaan taida :D
Etten sitoudu yhteenkään poliittiseen kantaan.
Luokkapetturi!