Mikä on suurin yleisö, mille olet joutunut esiintymään/puhumaan?
Amk aikoina päättötyöhön liittyvä juttu, väliraportointia auditoriossa. 40 henkeä. Ja kammoksuin esiintyä!
Kommentit (9)
Joku esiintyminen koulussa, eli noin 500 ihmistä.
Viitisen sataa.
Puhun tietyn alan seminaareissa useinkin. Minulle sama onko kuulijoita kymmenen vai tuhat. Ei jännitä, jos hallitsen asiani. Jos on epävarmuutta sisällön suhteen ja yleisössä asiantuntijoita, niin tutisuttaa muutamakin henkilö.
Soitin huilua. Täysi katsomo, 386 henkeä.
About parisataa musikaaleissa lukiossa.
Tämä vaihtelee todella paljon, eikä jännittävyys ole todellakaan kiinni yleisömäärästä. Esimerkiksi opiskeluaikana jos joutui esiintymään omalle luokalle tai joillekin muille opiskelijoille, niin jännitti aika paljon. Sen sijaan kun vedin pääsykoetilaisuutta isommalle ryhmälle, niin minua ei jännittänyt yhtään itse esiintyminen. Lähinnä jännitti se, että meneekö kaikki hyvin.
Soitin Ylex:ään. Yleisöä miljoonan luokkaa...
N. 100 teiniä, joiden joukossa olleet häirikkö/kiusaaja pojat alkoivat jossain vaiheessa huudella ja buuata opettajan kieltoyrityksistä huolimatta. Oli ihmisillä mukavaa esitellä esitelmänsä. Kuitenkaan noita poikia ei voitu poistaa auditoriosta, koska olisivat kuitenkin piirrelleet "sieniä" koulun seiniin jos kukaan ei ollut vahtimassa.
Onnittelupuhe AA:n vuosipäivillä. Yleisöä noin 300.