Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin liikuttavaa: 6-vuotias tyttö juttelee äitinsä kanssa bussissa

Vierailija
04.04.2017 |

Tyttö: "Mitähän kymmenellä sentillä saisi kaupasta?"

Äiti: "Hmmm. Mitähän sillä saisi. En tiedä saako sillä edes yhtä sukulakua. Ei varmaan. Ehkä muutaman irtokarkin".

Tyttö: "Niin..."

Hetken hiljaisuuden jälkeen tyttö tokaisee: "Pitäisiköhän säästää se joksikin aikaa, niin kertyisi isompi raha?".

Äiti: "Säästä vaan".

Tyttö: "Niin. Sitten voin näyttää sen vielä iskälle!"

Tuli mieleen että tyttö oli varmaan löytänyt kymmenen senttiä maasta ja on nyt ihan tohkeissaan :)

Suloista.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon piti lisätä vielä että noin 6-vuotias kun enhän minä hänen ikäänsä ottanut selville. :) Arvelin vain.

ap

Vierailija
2/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulin vois saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulin vois saada.

Tai perunan. 

Vierailija
4/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnallisista asioista pihalla oleva äiti. 

Sukulaku on varmaan 30 cnt. 

Pienen perunan saa... 

Vierailija
5/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paljon pienemmältä kuin kuusivuotiaalta, mutta sehän tässä ei ollut pointtina :)

Vierailija
6/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä :) tulin hyvälle tuulelle, kiitos!

Vierailija
7/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että vanhemmat puhuvat lapsilleen.

Vierailija
8/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa paljon pienemmältä kuin kuusivuotiaalta, mutta sehän tässä ei ollut pointtina :)

Ei mun mielestä. :)

t. 6v:n äiti

Vierailija
9/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusivuotiaat ovat tosiaan yleensä jo melko tietoisia rahanarvosta eivätkä kymmensenttisestä innostu. Kuulostaa nelivuotiaalta. 

-eskarin LTO

Vierailija
10/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusivuotiaat ovat tosiaan yleensä jo melko tietoisia rahanarvosta eivätkä kymmensenttisestä innostu. Kuulostaa nelivuotiaalta. 

-eskarin LTO

Mä olen 35 ja innostun löytämästäni 10-senttisestä ;)

Vierailija
11/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen perunan saa... 

:D :D sukulaku on yhteiskunnallinen asia!!!

Vierailija
12/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku selittää mulle, että mikä tuossa on liikuttavaa tai söpöä? Minun mielestä tuo on ihan tavallista lapsen ja vanhemman välistä juttelua.

Vierailija
13/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ovat tietoisia rahanarvosta ja eivät innostu pikkukolikoista, jos kotona ei ole opetettu ettei raha kasva puussa. Jos saa rahaa noin pienenä ja muutenkin kaiken mitä pyytää, ei varmasti innostu mistään mistä tuon ikäisen vielä pitäisi normaalisti innostua. Todella surullista, että lapsia kasvatetaan nykyään näin ja te päiväkodeissa näette varmasti paljon tätä.

Vierailija
14/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku selittää mulle, että mikä tuossa on liikuttavaa tai söpöä? Minun mielestä tuo on ihan tavallista lapsen ja vanhemman välistä juttelua.

Tää ei ole edes hulluimmasta päästä mistä liikutun. Joskus liikuttaa katsoa jonkun syömistäkin. No ehkä minä olisin hoidon tarpeessa.

ap

Vierailija
15/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei ole edes hulluimmasta päästä mistä liikutun. Joskus liikuttaa katsoa jonkun syömistäkin. No ehkä minä olisin hoidon tarpeessa.

ap

Ap, olet ihana! :D

Vierailija
16/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että vanhemmat puhuvat lapsilleen.

Kyllä! Äiti puhui vielä niin lämpimällä äänensävyllä. Tuli tippa linssiin.

ap

Vierailija
17/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta toi on söpöä. Olen lapseton, luultavasti haluan pysyä sellaisena pitkään. Minulla ei ole kosketusta elämään lasten kanssa, joten tällainen muille todella tyypillinen sananvaihto on hellyyttävää.

Vierailija
18/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskät ovat onneksi vielä kunnioitettuja.

Muistan, kun joskus 5-vuotiaina naapurin pojan kanssa saimme päähänpiston syödä heidän jääkaappinsa aivan tyhjäksi.

Olimme päässeet jo alkuun, kun poikakaverini silmiin syttyi huolestunut katse - "mutta isille täytyy jättää vähän kurkkua"

Vierailija
19/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienen perunan saa... 

:D :D sukulaku on yhteiskunnallinen asia!!!

Poliitikkojenkin tietoisuutta mitataan usein hinta-arvioilla arkisista asioista. Mitä maksaa maitolitra ym. Kylä hintatietoisuus kertoo paljonkin. 

Mutta en sitä nyt sano, mitä se tästä äidistä kertoo. Kunhan nyt vastaili puolihuolimattomasti varmaan. 

Vierailija
20/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12 v innostuu edelleen... Kokee olevansa onnekas, ei se euromäärä vaan se, että löytää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi