Voiko bulimian takia muka joutua sairaalaan/ambulanssiin?!
Oksentelen n. 5 kertaa päivässä. Joskus enemmän,joskus vähemmän. Pelottaa että joku saisi tietää.. Mutta fyysiset ongelmat on siinä pisteessä että tuntuu että kroppa voi pettää... Sydämmentykytyksiä, lihaskramppeja, kuivat silmät joista katkeaa verisuonia jne. Yleensä oksennuskohtausten jälkeen puoliksi pyörryn/nukahdan joko vessan lattialle tai omaan sänkyyn. Herätessä olen kuitenkin energinen. Milloin tietää että tilanne on liian huono yksin selvittäväksi? En haluaisi joutua hoitoon...
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis hakenut yhtään mitään hoitoa, vai pelkäätkö että joutuisit heti jonnekin osastolle pakkohoitoon? Oletko siis alaikäinen?
En oo. Pelkään juuri tota. Voiko niin tapahtua? En ole vaan 18v. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennainen kysymys tuntuisi olevan, miksi haluat oksentaa? Pelkäätkö että lihot, jos et oksenna?
Tietty lihon jos en oksenna. Eilen söin 2 suklaalevyä, keksipaketin, 6 sämpylää, juustokastiketta ja 2 sipsipakettia. Kuka vaan lihois tosta! En haluu lihoo vaan laihtuu. Ja pystyn laihtuun vaan jos oksennan ton kaiken. Ap
Asutko yksin? Jos et osta kotiin sellaista ruokamäärää, niin et voi ahmia. Mitä ylipäätään haluat elämässä tehdä, vai ajatteletko vain nykyhetkeä? Kaikki rahasi taitaa mennä ruokaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennainen kysymys tuntuisi olevan, miksi haluat oksentaa? Pelkäätkö että lihot, jos et oksenna?
Tietty lihon jos en oksenna. Eilen söin 2 suklaalevyä, keksipaketin, 6 sämpylää, juustokastiketta ja 2 sipsipakettia. Kuka vaan lihois tosta! En haluu lihoo vaan laihtuu. Ja pystyn laihtuun vaan jos oksennan ton kaiken. Ap
Asutko yksin? Jos et osta kotiin sellaista ruokamäärää, niin et voi ahmia. Mitä ylipäätään haluat elämässä tehdä, vai ajatteletko vain nykyhetkeä? Kaikki rahasi taitaa mennä ruokaan?
Tai sori, oikeastaan piti sanoa, että osta terveellisempää ruokaa. Määrällisestihän tuo ei ole paljon, mutta pelkkiä herkkuja.
23
Been there done that.
Kannattaa hakeutua hoitoon. Ei sua osastolle laiteta, ellet sitten ole ihan älyttömän laihassa kunnossa ja ihan itsellesi vaaraksi. Mä pääsin psykiatrin juttusille ja psykoterapiaan, sain lääkkeet ja juttuseuraa. Pahimpaan kierteeseen auttoi, loppu on sitten omasta halusta kiinni. Itse saatan edelleen näin 10 vuoden jälkeenkin oksentaa silloin tällöin, kun oikein on tehnyt mieli mättää, mutta toi jatkuva mässäys ja oksentaminen rystyset verillä 10 kertaa päivässä on loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et halua hoitoa, haluat jatkaa oksenyelua ja sulle on ihan ok kuolla, kunhan se tapahtuu kotona? No mikä tässä sitten on ongelma?
Väärin! En halua hoitoa, haluan vähentää oksentelua, ei ole ok kuolla! Ongelma on se että haluan elää laihana mutta ilman tätä ongelmaa. Mutta en pysty muuttamaan sitä itse ja olen kuoleman väsynyt tähän tilanteeseen. En edes tiedä mitä tekisin enään. Kokeilin jo kaikkea! Yritän syödä aamaisen (muroja), pidän sen sisällä, käyn lenkillä, olen iloinen n. tunnin ajan koska ei ole nälkä mutta sitten tulee todella nälkä ja syön kaiken syötävissä olevan ja oksennan ja toistan tuon monta kertaa päivän aikana kunnes olen niin lopusaa etten jaksa enää tehdä niin!
Mutta tajuathan, että tuo kierre pitäisi katkaista? Siis se, että ahmit ja oksennat. Laihana voi elää oksentamattakin, jos syö normaalisti.
Joojoojoo! No mä en pysty. En osaa syödä terveellisesti ja vähän. Oon laiha nyt ja rakastan sitä että pysyn näissä mitoissa ilman vaivannäköä ja voin syödä mitä huvittaa... Kutsukaa vaan nistiksi mutta kyllä tekin olisitte helvetin addiktoituneita tähän jos vaan tietäisitte kuinka ihanalta on tuntea näläntunne&varmuus laihana pysymisestä sen jälkeen kun on just syöny ja oksentanu 4000kcal edestä ruokaa... En mä tätä tyhjän takia tee... Enkä ees tiedä miksi mä selitän tätä teille. Mulla on aika tylsää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun perheessä jossa työskentelen taloudenhoitajana. He kustantaa mun asumisen ja ruoan. Tää perhe tekee ruokaostokset ja ostaa paljon roskaruokaa eikä huomaa ruuan häviämistä... Säästän suurimman osan mun rahoista. Ostan vaan joskus suklaata (sitä tää perhe ei itte osta). En tiiä mitä haluisin tulevaisuudessa. Haluun tehdä jotain ihmisoikeuksiin liittyvää ehkä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et halua hoitoa, haluat jatkaa oksenyelua ja sulle on ihan ok kuolla, kunhan se tapahtuu kotona? No mikä tässä sitten on ongelma?
Väärin! En halua hoitoa, haluan vähentää oksentelua, ei ole ok kuolla! Ongelma on se että haluan elää laihana mutta ilman tätä ongelmaa. Mutta en pysty muuttamaan sitä itse ja olen kuoleman väsynyt tähän tilanteeseen. En edes tiedä mitä tekisin enään. Kokeilin jo kaikkea! Yritän syödä aamaisen (muroja), pidän sen sisällä, käyn lenkillä, olen iloinen n. tunnin ajan koska ei ole nälkä mutta sitten tulee todella nälkä ja syön kaiken syötävissä olevan ja oksennan ja toistan tuon monta kertaa päivän aikana kunnes olen niin lopusaa etten jaksa enää tehdä niin!
Mutta tajuathan, että tuo kierre pitäisi katkaista? Siis se, että ahmit ja oksennat. Laihana voi elää oksentamattakin, jos syö normaalisti.
Joojoojoo! No mä en pysty. En osaa syödä terveellisesti ja vähän. Oon laiha nyt ja rakastan sitä että pysyn näissä mitoissa ilman vaivannäköä ja voin syödä mitä huvittaa... Kutsukaa vaan nistiksi mutta kyllä tekin olisitte helvetin addiktoituneita tähän jos vaan tietäisitte kuinka ihanalta on tuntea näläntunne&varmuus laihana pysymisestä sen jälkeen kun on just syöny ja oksentanu 4000kcal edestä ruokaa... En mä tätä tyhjän takia tee... Enkä ees tiedä miksi mä selitän tätä teille. Mulla on aika tylsää. Ap
Ymmärrän kyllä, vaikka omat syömiskuviot ovat olleet erilaisia ja eri syistä. Mutta tyhjää se on silti. Ylemmällä oli asiaa, tuskin sinua pakkohoitoon laitetaan, vaikka hakisit apua.
Varo ettei käy niin kuin Terri Schiavolle.
Ainakaan täysi-ikäisenä sinun tuskin tarvitsee pelätä pakkohoitoa. Pikemminkin apua hakiessa kannattaa puhua avoimesti ja vähättelemättä, ettei hoitotaho saa todellista lievempää kuvaa avuntarpeestasi.