Sinä, joka pidät työstäsi, mikä on ammattisi?
Joka paikasta saa lukea, kuinka työ on kamalaa ja vie kaikki voimat. Onko täällä ihmisiä, jotka aidosti nauttivat ja pitävät työstään? Tietysti kaikki työ on toisinaan uuvuttavaa, mutta mikäli suurimmaksi osaksi tykkäät työstäsi, paljasta ammattisi! :)
Kommentit (268)
Minä lähihoitaja ja onnellinen työpaikastani ja teen parhaani että menestyn työssäni.
Anna-Marjaana kirjoitti:
Työmarkkinatuen nostaja.
Ihan kivaa hommaa, päivät lepposia ja ei ollenkaan stressaa. Joskus pari vuotta sitten tarjottiin töitä mutta onneksi sain saikkua
tämä oli kyllä paras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu mitä paskoja ammatteja kaikilla
Sinähän se päivänsäde olet. :)
Kerro nyt sitten, mikä ammatti ei olisi "paska". Vai ovatko ihan kaikki ammatit samaa sontaa?
No en ole edellinen, mutta kyllä minuakin huvittaa, kun kaikki selittävät miten monipuolista ja vaihtelevaa ja ja ja haastavaa työ on. Vaikka olisivat lakasukoneen kuljettajia. No, hyvä kun olette onnellisia.
Markkinointipäällikkö isossa kansainvälisessä yrityksessä. Paljon vastuuta, jnkv valtaa, saa ideoida, keksiä ongelmiin ratkaisuja. Hyvin palkattu työ, sopivasti työmatkoja, ei työaikoja.
Huonoja puoliakin löytyy kuten jokainen voi em. kuvauksesta päätellä eli asioilla on aina kääntöpuoli; olen kuitenkin tyytyväinen ja koen itseni hyvin etuoikeutetuksi.
Toimistosiivooja. Tykkään työstäni, tykkään ihmisistä ja kohteesta. 16 vuotta samassa kohteessa. :)
Vierailija kirjoitti:
Markkinointipäällikkö isossa kansainvälisessä yrityksessä. Paljon vastuuta, jnkv valtaa, saa ideoida, keksiä ongelmiin ratkaisuja. Hyvin palkattu työ, sopivasti työmatkoja, ei työaikoja.
Huonoja puoliakin löytyy kuten jokainen voi em. kuvauksesta päätellä eli asioilla on aina kääntöpuoli; olen kuitenkin tyytyväinen ja koen itseni hyvin etuoikeutetuksi.
ja sitten heräsit
Parturi-kampaaja (en ole yrittäjänä)
työ hmm... mul on aina kolkyt donaa takataskussa, voi ostaa jos vaikka sattuu näkee jotain kivaa !!
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija kiinteistöalalla ja pidän työstäni.
Mikä v.n asiantuntija?
Opetan lukiossa pitkää matematiikkaa, pitkää kemiaa ja pitkää fysiikkaa. Opetustyö on ihanaa ja palkitsevaa, koska pitkä oppimäärä on vapaaehtoinen, oppilaat ovat tunneilla motivoituneita ja kiinnostuneita, oma-aloitteisia yms.
Joskus kun sijaistan lyhyen pakollisia kursseja, siellä on näitä lintsareita, kännykän näprääjiä ja hölöttäjiä joukossa, joita esim matikka kiinnostaa saman verran kuin ulosteen syöminen... se ei oo ihan mun juttu opettaa heitä, keitä ei edes kiinnosta oppia.
Eli tykkään opettaa, kunhan oppilaat ovat tunnilla"vapaaehtoisesti" :)
Siivooja. Olen opiskellut kotityö -ja puhdistusalaa ja rakastan siivoamista ja kotitöitä yleensäkin :)
Palkka voisi olla isompikin, mutta pitkän työttömyyden jälkeen tuntuu kuitenkin luksukselta, eikä mulla oo lapsia eikä autoa tai muita juttuja mihin menis hirveesti rahaa.
Toimittaja. Tapaan tosi paljon mielenkiintoisia eri alojen osaajia tai muuten vaan kiinnostavia tyyppejä, pääsen sellaisiin paikkoihin, minne ei muuten tulisi päästyä/mentyä. Saa etsiä tietoa, tutkia, kysellä ja ihmetellä.
Välillä on todella kiireistä, mutta pääsääntöisesti voin tehdä hommat joustavasti, kunhan työt hoituvat valmiiksi sovitusti.
Luokanopettaja. Työ on välillä raskasta, mutta pääosin palkitsevaa.
Graafinen suunnittelija (yrittäjänä teen töitä).
Muusikko. Kovin rahakas alahan tämä ei ole kuin ihan muutamalle tunnetuimmalle artistille, mutta enpä ikinä rahan perään ole ollutkaan. Saa kiertää Suomea ja toisaalta olla rauhassa arkisin kotona puuhaillen omia.
Töissä parasta on se, kun näkee ihmisten juhlivan ja pitävän hauskaa - kiva tarjota muille hetki irti arjesta keikan ajaksi. Siinä ei paljoa haittaa ajella pikkutunneilla kotiinpäin satoja kilometrejä ja roudailla painavia soittimia ja laitteita.
Kirjailija & graafikko. Ei rikastumaan pääse helposti, mutta en halua muuta tehdä enää (kokeiltu on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu mitä paskoja ammatteja kaikilla
Sinähän se päivänsäde olet. :)
Kerro nyt sitten, mikä ammatti ei olisi "paska". Vai ovatko ihan kaikki ammatit samaa sontaa?No en ole edellinen, mutta kyllä minuakin huvittaa, kun kaikki selittävät miten monipuolista ja vaihtelevaa ja ja ja haastavaa työ on. Vaikka olisivat lakasukoneen kuljettajia. No, hyvä kun olette onnellisia.
Mitä sinä teet työksesi ja oletko tyytyväinen?
Lupa-asiantuntija valtiolla. Sopivasti haastetta työssä.