Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja paha tokofobia

Vierailija
17.12.2025 |

Pahin tapahtui eli ehkäisy petti ja olen elämäni vaikeimman päätöksen edessä. Olen aina pitänyt lapsista, mutta en ole koskaan halunnut biologisia, koska kärsin erittäin voimakkaasta raskaus- ja synnytysfobiasta. Koen vastenmielisyyttä jo nähdessäni raskausmahan, imettäjän, synnytysvideoista ja -kokemuksista puhumattakaan.

Kun kuukautiset olivat kaksi päivää myöhässä ja tein positiivisen raskaustestin, putosin polvilleni ja makasin shokissa vessan lattialla. Olen siitä asti ollut paniikissa, erittäin ahdistunut, masentunut, en kykene rauhoittumaan, en syömään. On sanomattakin selvää, että en vain pysty jatkamaan tätä raskautta, koska koen niin voimakasta pahaa oloa asiasta. Varsinaisia raskausoireita minulla ei luojan kiitos ole. Tunnen valtavaa syyllisyyttä siitä, että joudun tekemään abortin, koska tavallaan haluaisin kovasti perheen, mutta en omia lapsia. Olen hyvin vahvasti introvertti eivätkä vauvat herätä minussa hoivaviettiä. Nyt kuitenkin mies on alkanut varovasti ilmaisemaan, että haluaisi pitää lapsen, koska tällä iällä (40) raskautuminen ei ole itsestäänselvyys ja varsinkaan ehkäisyn läpi. En haluaisi abortilla särkeä mieheni sydäntä, mutta en vaan yksinkertaisesti selviäisi hengissä raskaudesta ja tuskin sikiölle tekisi hyvää 24/7 ahdistunut äiti, joka ei kykene edes syömään.
Kaipaisin siis nyt enemmän kuin mitään sitä vertaistukea. Onko kenelläkään muulla ollut vastaava tilanne vai olenko ainoa?

Ps. Olen erittäin herkillä ja itsemurhan partaalla, joten en kaipaa mitään älä tapa lastasi -kommentteja, sillä fakta on se, että jos abortti ei olisi sallittua, tappaisin todennäköisesti itseni ennemmin kuin jatkaisin raskautta ja synnyttäisin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että teet abortin.

Jokaisella lapsella on oikeus syntyä maailmaan odotettuna lapsena. Sinun kuvailemasi fobiat vaikuttaisivat vääjäämättä tapaan, jolla suhtautuisit synnyttämääsi lapseen. Se olisi lapsellesi vahingollista.

Vierailija
2/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joulusatu sieltä sitten. Sori ap, ei uskottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä ihmiset onnistuvat tulemaan raskaaksi kaikkien ehkäisyvaihtoehtojen keskellä?

No, onneksi on se abortti sentään. Tsemppiä.

Vierailija
4/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä:( Näin mun nuoruudesta lähtien veretseisauttavia painajaisia, joissa olin raskaana ja inhosin kasvavaa vatsaani ja pelkäsin tulevaa synnytystä kuin kuolemaa. Tämä oli sikäli hassua, että pidän kyllä lapsista, vaikken halunnutkaan niitä itse tehdä. Tietämättäni sairastin kuitenkin niin pahaa endometrioosia, etten olisi onnistunut raskautumaan edes vahingossa. Jos sua ahdistaa, sulla on täysi oikeus tehdä abortti. Kenelläkään muulla ei ole asiaan sanan sijaa:) 

Vierailija
5/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinä voit saada tukea ja apua raskausaikaan, ja myös mahdollisesti sektion. 

Vaikka et tätä halua kuulla, niin ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä, ja abortti on murha! Sinulla ei ole oikeutta sammuttaa jo alkanutta ihmiselämää.

Kaikkea Hyvää Sinulle! 

Vierailija
6/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan teet päätöksen, oli se mikä tahansa, niin helpottaa. Mitä pidempään vitkuttelet päätöksenteon kanssa, sitä vaikeampaa tulee olemaan

Vierailija
7/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon tukea tarjolla. Ja keisarinleikkaus hyvä vaihtoehto synnytyspelkoon.

Vierailija
8/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisikin satua, mutta valitettavasti totisinta totta

-ap

Vierailija
9/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoisitsemurhaksi se kääntyisi siinä vaiheessa, jos raskaus jatkuisi. Tosin alkaa tuntua, eträ se olisi se helpoin vaihtoehto. 

Vierailija
10/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hoitaisit pääsi kuntoon? Fobioihin on saatavilla apua ja hoitoa. Onhan se nyt suoraan sanottuna paska syy tehdä abortti, jos mies lapsen haluaa ja itsekin tavallaan haluat. Parinkymmenen vuoden kuluttua voi harmittaa, jos on antanut itsensä elää pelosta käsin. 

Vierailija
11/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jälkeen aletaan käyttämään tuplaehkäisyä, pillerit vaihtuu kierukkaan JA kondomiin.

Vierailija
12/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä itsekin toivon, että abortin jälkeen oli helpottaisi vaikka uskon, että tulen kantamaan syyllisyyttä oman lapseni murhasta lopun ikääni. Tässä on kuitenkin joko molemmat tai sikiö. Mies haluaa mieluummin pitää minut kuin menettää molemmat.

Vierailija
13/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samallailla ajatus seksiostakin kauhistuttaa. Mutta synnytystäkin pahempaa on tämä itse raskaus. On syöksenyt minut iloisen ihmisen syvimpiin vesiin enkä halua enää edes elää.

Vierailija
14/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna vastuusi. Hedelmäisessä iässä on aina raskausmahdollisuus yhdynnästä, ehkäisystä huolimatta. Jos lapsi on mahdoton ajatus, voi pidättäytyä seksistä.

Vierailija
15/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni viaton ihmisen alku murhataan vain koska nelikymppisen tädin pää ei kestä. On tämä hirveä kansakunta. 10 000t tällaista murhaa vuosittain. 

Vierailija
16/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000, meinasin kirjoittaa 10 tuhatta, t näköjään jäi

Vierailija
17/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti, it's a no brainer. Enemmän tulet sitä lasta katumaan vaikka täällä muuta hurskastellaan. Katso vaikka leffa "we need to talk about kevin" ja päätä sitten. Mieti myös raatorehellisesti mitä jos sinusta tulisikin yh.

Vierailija
18/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet abortin ja mies kantakoot omat lapsensa vaikka peräsuolessaan jos sellaisia haluaa.

Vierailija
19/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin haluat. Sinuna en kuitenkaan olisi yllättynyt, jos mies vaihtaa sinut abortin tehtyäsi nuorempaan naiseen ja perustaa tämän kanssa perheen. Mies ilmiselvästi haluaa lapsia, ja tällainen tapaus voi vielä kirkastaa ajatuksia entisestään. Erittäin harva on oikeasti valmis luopumaan lapsitoiveista sen takia, ettei puoliso halua lapsia.

Vierailija
20/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni viaton ihmisen alku murhataan vain koska nelikymppisen tädin pää ei kestä. On tämä hirveä kansakunta. 10 000t tällaista murhaa vuosittain. 

Ei se ole mikään ihminen, idi ootti. Vain klimppi soluja tuossa vaiheessa, jolla on ihmisen potentiaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi