Onko kukaan vaihtanut lapsen nimeä?
Harmittaa vietävästi molempien tyttöjeni nimet.
:(
Kommentit (13)
Miten sä ne nimet aikoinaan arvoit?
Melkoinen identiteettimuutos nimenvaihto on. Ymmärrettävää mun mielestä vain tapauksessa, että olet alun perin vaikkapa Hanna-Mari, mutta sinua on kutsuttu aina Hannaksi ja lyhennät virallisen nimen siksi.
No miksi sä annoit niille sellaiset nimet? Joku muotivillitys?
Joo, kaveri vaihtoi ruotsinkielisiksi, sekä etu- että sukunimen vauvalleen. On kuulemma komeampaa. Tuli pakostakin mieleen se näytelmä/kirja /elokuva Nousiainen Vadelmavenepakolainen http://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/01/12/kotikatsomo-vadelmavenepakolain…
Itse muutin etunimeni aikuisena. Tai siis otin mummuni nimen, joka minulle oli meinattu antaa, mutta kun mummu ei tykännyt siitä, oli sanonut, että laittakaa nyt pienelle tytölle joku kauniinpi nimi.
Anna lastesi tulla täysi-ikäisiksi ja kerro, että olisit ehkä antanut mieluummin jonkun toisen etunimen. Anna lapsen itse päättää. Entä jos ne ei tykkää uusistakaan SINUN muuttamistasi, tai olisivat tykänneet alkuperäisistä?
Suosittelen, että jätät vaihtamatta ja annat tyttöjen itse vaihtaa myöhemmin, jos niin haluavat. Vähemmän byrokratiaa sitten heille, mikäli siihen päätyvät.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että jätät vaihtamatta ja annat tyttöjen itse vaihtaa myöhemmin, jos niin haluavat. Vähemmän byrokratiaa sitten heille, mikäli siihen päätyvät.
Lisäksi ei ole varmaa, että ap osaa tälläkään kertaa nimetä lapsiaan ilman katumusta ja pahaa mieltä.
Jos nimi on enne, niin mitä se ennustaa että lapsen nimi vaihdetaan? Entä kumman nimen mukaan kohtalo määräytyy?
Lapsi vaihtoi itse nimen 18 vuotta täytettyään. Tapana meidän suvussa.
Miksi annoit lapsillesi niin hirveät nimet?
Ovatko kuinka vanhoja lapsia? Voisiko heidän toisia nimiä käyttää? Omien lasteni nimet jouduin vaihtamaan ja myös omani täysin turvallisuuden vuoksi. Ovat sopeutuneet toki hyvin kun vielä pieniä ja paikkakuntakin vaihtui.
Anna edes vähän vinkkiä millaiset nimet ne ovat. Onko ne tyyliin Pirkko ja Raili vai jotain Alecia-Melena ja Josefin Beyoncenetta? Itsekeksittyjä vai jotain muotinimiä?
Kuka ne hirveät nimet lapsille antoi? Ja miksi?
Ei voi, jos tutut tunnistaa.
Mutta ajattele kaksi ruminta nimeä, jotka tiedät.